لیست پرسشها (4,920 پرسش)
علیرضا جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 471 مشاهده پرسش
با عرض سلام و خسته نباشید
من تقریبا 11 روز پیش عمل باز واریکوسل سمت چپ انجام دادم و باتوجه به کمی ، آگاهی من از قبل شخصا به پزشک معالجم عمل لاپاراسکوپی و میکروسرجی را پیشنهاد دادم ولی ایشان بر عمل باز تاکید داشتند (ایشان عضو هیأت بورد اورولوژی هم هستند) که باید حتما رگهای وریدی با چشم مشاهده شود. واریکوسل بنده از روی آزمایش تشخیص داده نشد (البته حرکت اسپرمها روی 37 بود و بقیه ایتم ها نسبتا نرمال بود) و در سونوگرافی بیضه و کلیه ها مشخص شد رگهای سمت چپ التهاب اندکی دارد و باتوجه به نظر پزشکی احتمالا حتی واریکوسل بنده جزء گریدها نبوده و ساب کیلینکال بوده. به هر حال عمل باز بر روی بنده انجام شد و ایشان توصیه هایی در خصوص بعد از عمل اعم یخ گذاشتن روی بیضه ها و بالا نگه داشتن بیضه و استفاده از آمپول گونال و گونادوتروفین کوریونیک و قرص VigRX و Co Q10 داشتن. حالا بعد از 11 روز احساس می کنم جای بخیه ها کمی متورم و سفت است و می ترسم دچار فتق شده باشم... آیا واقعا این جزء علائم و مراحل فتق است؟
چرا پزشک بنده از همان اول از مش برای جلوگیری از فتق استفاده نکرده؟ باتوجه به اینکه هزینه هر بار عمل مجدد بالاست و از بابت زمانی برای من و کارم گران تمام می شود. خواهشا کمک و راهنمایی فرمائید. ممنون- با سلام، من واریکوسل گرید3 چپ داشتم و عمل کرده ام ،شغل من هم فعالیت سنگین دارد ،من چن ماه بعد عمل میتوانم سر کار بروم ،ایا کار سنگین در سال های اینده میتواند باعث برگشت واریکوسل باشد ایا باید من تا اخر عمر از کار های سنگین دوری کنم؟ با تشکر از شما که سوالهای ما را پاسخ میدهید با کمال ارزوی خوشبختی برای شما
-
دکتر حسین کرمی
جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
2 ماه بعد میتوانید
-
- اقای دکتر لطفاً با توجه به عکسایی ک واستون فرستادم. بهم بگین وضعیت وخیمه یا نه و تا چه زمانی عمل کنه بهتره و مشکلش بیشتر نمیشهنامزدم. آخه فعلا شرایطش نیست. لطفا فایلایی ک واستون فرستادم در سایتتون نمایش داده نشه. ممنون
-
دکتر حسین کرمی
جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
باید معاینه کنم
-
- سلام جناب دکتر . خسته نباشید . یه سوالی چند وقته فکرمو مشغول کرده ، میخواستم بدونم بعد از عمل واریکوسل میشه به ورزشهای سنگین مثل بدنسازی پرداخت ؟ مثلا بعد از جراحی سنتی یا میکروسرجری ؟
-
دکتر حسین کرمی
جمعه ۲۲ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
2 ماه بعد بله
-
- عرض سلام خدمت حضرتعالی.بنده ۲۴ سال سن دارم و ۱۵ماهه ساز بادی میزنم.۶ ماه قبل متوجه درد در طرفین زیر شکم شدم.در ابتدا فکر کردم باد فتق گرفتم.ولی بعد از مراجعه به پزشک.گفتند واریکوسل دارم.اما در بیضه ها دردی ندارم و فقط هنگام فشار همان زیر طرفین شکمم درد دارم.در سونوگرافی گرید دو تشخیص دادند.ولی پزشک دیگر در بیمارستان هاشمی نژاد گرید سه تشهیص داد بعد از معاینه و گفت باید عمل کنم.ازمایش اسپرم هم دادم گفتند حرکت اسپرم ها ضعیف شده........حال سوال من اینه در صورت وجود واریکوسل..چرا زیرشکمم درد میگیرد...آیا عمل نیاز هست یا نه؟
ممنون-
دکتر حسین کرمی
جمعه ۲۹ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
بايد معاينه كنم
-
- سلام اقای دکتر من 8روز عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادم..الان تورم وجود نداره ولی روی بیضه سمت چپ مث خوردن ضربه سیاه شده...ایا بعد از عمل طبیعیه؟علت چیه؟
- با سلام حدود یک سال پیش بنده به شما مراجعه کردم برای تشخیص واریکوسل و شما معاینه کردید و گفتید واریکوسل نیست ودوباره این مشکل که ورم بیضه چپ بوده برایم اتفاق افتاده و مراجعه کردم به پزشک متخصص و گفتن واریکوسل دارم و ازمایش اسپرم و سونوگرافی تجویز کردند و در سونو گرافی هیچ مشکلی از لحاظ واریکوسل نبود ایا لازم است ازمایش اسپرم را هم بدهم؟ و تشخیص شما در سال پیش حساسیت بوده ودو امپول تجویز کرده بودید (عکس سونوگرافی پیوست شد
-
دکتر حسین کرمی
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
شك نكن من واستش را گفته ام
-
- سلام آقای دکتر
من حدود یک سال هست که عمل واریکوسل چپ گرید 3انجام داده ام.قبل عمل آزمایش دادم تعداد اسپرم فقط هزار در هر میلی بود.ولی بعد عمل آزمایش ندادم.با توجه به اینکه فعلا تا یکی دوسال قصد بچه دار شدن نداریم آیا نیاز هست باز آزمایش بدم؟یا اینکه بمونه برا موقعی که می خواهیم بچه دار بشیم؟ - سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي دكتر و تشكر از پاسخ هاي با صبر و حوصله تان
آقاي دكتر جواب سونوگرافي بيضه به صورت زير است:
واريكوسل دو طرف
ديامتر وريدهاي تستيكول چپ با مانوالسالوا ٣/٣ ميليمتر
ديامتر وريدهاي تستيكول راست با مانوالسالوا ٢/٤ ميليمتر
جواب آزمايش اسپرم:
Color&appearence: milky
Volum: 5
Ph: 8
Viscosity: normal
Liguifaction time: 30
Sperm count/ml: 35
Normal form: 30
Abnormal form: 70
Giant head: 25
Juvenile sperm: 15
Pin head: 30
Non motile: 75
Motility after 1 hr: 25
W.B.C: 0-1
R.B.C: 0-1
Epith.cell/hpf: 0-1
Grade 1: 7
Grade 2: 8
Grade 3: 7
Grade 4: 3
دكتر بعد ديدن نتايج براي ١ ماه واسم ٣٠ عدد كپسول E-Zavit 400 و ٦٠ عدد كپسول Co-Q 10 تجويز كردن تا بعد ١ ماه دوباره آزمايش بدم تا ببينه نتيجه چي ميشه.
و اما دكتر عزيز سوالات من:
١) آيا اين وضعيت واريكوسل نيازي به عمل هست يا نه؟ و اگر عمل نشه احتمال بدتر شدن رو به عقيمي وجود داره يا نه؟
٢) تفسير كلي آزمايش اسپرم بنده چي هستش؟
٣) آيا اين قرص ها تاثير به سزايي در بهبودي دارند؟
و دكتر گرامي ٢ سوال پاورقي هم داشتم:
٤) من وقتي آزمايش اسپرم دادم از آخرين انزال من حدود ١٠ روز ميگذشت و من در حين انجام آزمايش استرس داشته و ناشتا بودم. آيا اين موارد تاثيري در نتيجه آزمايش اسپرم مي تواند داشته باشد؟
٥) در نتايج آزمايش ادرار من موارد EPI و MUC به ترتيب + و +++ شده است. آيا اين موارد حكايت از مشكل خاصي دارد؟
سوالاتم زياد شد. دكتر عزيز قبلا از اينكه با صبر و حوصله به سوالات اين بنده حقير جواب مي دهيد كمال تشكر و قدرداني رو دارم.-
دکتر حسین کرمی
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
حركت كم است بايد معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
-
- با سلام من بالای بیضم باد داره از هرکی پرسیدم میگن واریکوسل هستش و این که هزینه عمل میخواستم بدونم ایا بیمه سلامت هم قبول میکنین ممنون میشم اگر جواب بدین
-
دکتر حسین کرمی
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
بايد معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
-
شما می توانید سوالات خود را در زمینه های مختلف کلیه، مجاری ادراری، زگیل تناسلی مردان و زنان و سایر بیماری های جنسی را از صفحه پرسش از دکتر بپرسید.
1-پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز نمی کنند.
2-پاسخ ها معمولا در کمتر از 48 ساعت پاسخ داده خواهند شد.
3-از پرسیدن چندین باره سوالات خودداری کنید.
4-برای پیدا کردن پاسخ سوال خود، کد رهگیری را یادداشت نمایید.
لطفا در متن سوال اطلاعات شخصی خود مثل نام و نام خانوادگی ، آدرس ، شماره تماس قرار ندهید.!!!!
چنانچه سوالی ندارید و به دنبال مقاله ای خاص هستید می توانید از باکس های زیر استفاده کنید:
مثانه
کلیه
زودانزالی
پروستات
واریکوسل
هیدروسل
زگیل تناسلی
مجرای ادراری
تلگرام دکتر حسین کرمی اورولوژیست
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

