جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو می باشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره، پمپ کششی آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و پیوند آلت مصنوعی است.

اختلال نعوظ طبیعی چیست؟

مربوط به ناهنجاری ها در شریان ها و رگ های مربوط به آلت تناسلی می باشد که رایج ترین علت اختلال نعوظ در سنین بالا است. زمانی که مشکل در شریان ها باشد، معمولاً علت آن تصلب شرایین یا سفت شدن شریان ها می باشد. البته، آسیب به شریان ها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. از راه های امکان پذیر برای پیشگیری از این مشکل، برطرف کردن اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، و ورزش کردن می باشد.

بسیاری از متخصصین، آتروفی (از بین رفتن جزئی یا کامل بافت) و فیبروز (رشد بیش از حد بافت مربوط به عضلات آلت تناسلی)، را شروع کننده ی مشکلات اختلال نعوظ می دانند. عدم توانایی در حفظ نعوظ، اولین نشانه اختلال نعوظ می باشد. هرچند این مشکل، نشت وریدی نام دارد، اما مشکل اصلی به جای رگ ها، عضلاتی است که این رگ ها را پوشش می دهد. نتیجه ی این مشکل، اختلال و عدم توانایی در حفظ نعوظ بوده، که یکی از نشانه های ابتدایی تصلب شرایین یا بیماری های وریدی به حساب می آید.

علت اختلال نعوظ

دلایل اختلال نعوظ عبارتند از:

1- دیابت

اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت، رایج است. 35 الی 50% این افراد، دچار ناتوانی جنسی هستند. این مشکل به علت سفت شدن زودهنگام و غیر طبیعی شریان ها می باشد. نوروپاتی محیطی در کنار تداخل اعصاب کنترل کننده نعوظ به کرات در این افراد دیده می شود.

2- افسردگی و اختلال نعوظ

افسردگی دلیل دیگری برای اختلال نعوظ بوده و رابطه ی نزدیکی با آن دارد. از آنجایی که رابطه ای مثلثی بین اختلال نعوظ، افسردگی و بیماری های قلبی-وریدی وجود دارد، مردان افسرده، باید برای تشخیص انواع بیماری ها در کنار مشکلات روانی، مورد معاینه قرار گیرند. برخی از داروهای ضدافسردگی هم باعث ناتوانی جنسی می شوند. هم چنین مشکلات عصبی نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

3- داروهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

بسیاری از داروهای تجویزی مثل داروهای فشار خون، داروهای اعصاب و ضد افسردگی، قطره چشم گلوکوم و داروهای شیمی درمانی برای سرطان، تنها تعدادی از داروهایی هستند که می توانند سبب اختلال نعوظ شوند.

علت اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

4- مشکلات هورمونی

اختلالات هورمونی، مثل افزایش پرولاکتین (هورمونی که در بخش داخلی غده هیپوفیز ترشح می شود)، مصرف بیش از حد استروئید در بدن ساز ها، کمبود یا مقادیر بیش از حد هورمون تیروئید، و هورمون هایی که برای سرطان پروستات استفاده می شوند، می تواند سبب اختلال نعوظ شوند. کمبود تستسترون هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شود، اما به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال نعوظ باشد.

مردان از چه سنی دچا رمشکل اختلال در نعوظ می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که اختلال نعوظ و سن فرد به شدت به هم مربوط اند. کمتر از 2% مردان زیر 40 سال و 4% از 50-40 سالگی، با این مشکل مواجه شده اند. اما در افراد بالای 50 سال، احتمال این مشکل بسیار بالا رفته و 25% افراد 60-50 سال و 40% افراد 70-60 سال را در بر می گیرد.

نحوه ی تشخیص اختلالات در نعوظ

اگر شما به اختلال نعوظ طولانی مدت دچار شده اید، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اختلال نعوظ موقتی امری عادی می باشد، اما اختلال نعوظ دائم و طولانی مدت می تواند به علت یک مشکل جسمی جدی اتفاق افتاده باشد.

پزشک می تواند با معاینه کامل تمام مشکلات جسمی احتمالی، برای تشخیص دلایل محتمل و ارائه ی درمان مخصوص، اقدام کند. این امر می تواند شامل بررسی بیماری های قلبی و وریدی، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا باشد.

آزمایشات، کیفیت جریان خون به آلت تناسلی، همچنین می تواند مشکلات هورمونی مثل کمبود تستسترون که از علل اختلال نعوظ است را بررسی نشان می دهند.

زمانی که شما علت روانی یا جسمی اختلال نعوظ را یافتید، می توانید برای درمان آن  اقدام کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با مواظبت از قلب و رگ های بدن شما شروع می شود. پزشک به شما علل خطرزا و راه بهبود آنها را گوشزد می کند.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

پزشک ممکن است به شما پیشنهاد می دهد که مشکلات روحی خود را حل و فصل کنید. این مشکلات شامل روابط عاطفی، مشکلات استرس زای زندگی، افسردگی و ترس از رابطه جنسی به علت مشکلات سابق در مورد اختلال نعوظ، می باشند.

در حالت کلی درمان اختلال نعوظ یازجمله نعوظ سست یا عدم نعوظ عبارتند از:

دارو و قرص قوی اختلال نعوظ (مسدود کننده های PDE5)

این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند. این موارد، تنها نمونه های تأیید شده در FDA می باشند:

  • ویاگرا
  • لویترا
  • سیالیز
  • استندرا

برای نتایج بهتر، مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از این داروها 1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده می کنند. مصرف این داروها، نیازمند عملکرد عصبی عادی می باشد. این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده، و در 70% مردان، مؤثر است. این تأثیر در بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، کمتر است.

توجه: اگر از داروهای نیترات برای قلب استفاده می کنید، به هیچ وجه PDE5 مصرف نکنید.

درمان تستسترونی

در موارد خاصی که کمبود تستسترون، علت اختلال نعوظ می باشد، این درمان می تواند در کنار داروهای ذکر شده، به شما کمک کند.

درمان اختلال نعوظ با تزریق آلپروستادیل به مجاری ادراری

در این درمان، مقادیر کوچکی از داروی آلپروستادیل، در مجاری ادراری قرار می گیرد و شما نیاز به تزریق روزانه ندارید. البته، این درمان به خوبی سایر درمان ها جوابگو نیست.

رایج ترین عوارض جانبی این درمان، احساس سوزش درون آلت تناسلی است. اگر نعوظ، بیش از 4 ساعت به طول انجامید، به اورژانس مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض ارضا نشدن چیست؟

رفع اختلال نعوظ با جراحی

رایج ترین جراحی برای درمان اختلال نعوظ، شامل پیوند آلت تناسلی (مصنوعی) است. جراحی وریدی آلت در افراد کهن سالی که به درمان های دارویی پاسخ دهی نداشته اند، پیشنهاد نمی شود. اما پیوند آلت تناسلی، مرحله ی بعدی درمان است. هر چند، این عمل، خطرهایی را به همراه دارد، اما بیشترین نرخ تأثیرگذاری و رضایت را در بین بیماران مشاهده شده است.

آلت مصنوعی، وسیله ای است که درون پوست شما قرار گرفته و آلت سفتی را به شما می دهد. این گزینه، بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی طولانی و بدون وقفه می باشد.

پیوند آلت، معمولاً در حالت بیهوشی صورت می گیرد. اگر بیمار دچار عفونت در شریان های ادرار یا پوست باشد، عمل را تا زمان درمان کامل این عفونت، به تعویق می اندازند. اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند، باید زیر نطر پزشک، این داروها را تا زمان جراحی و بهبودی متوقف کند.

در بیشتر موارد، تنها یک برش کوچک در محل اتصال آلت به شکم یا بیضه صورت می گیرد. هیچ بافتی خارج نشده و خون زیادی از دست نمی رود. معمولاً بیمار، ساعاتی بعد از جراحی مرخص می شود.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص درمان نعوظ

4/5 - (151 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام بنده ۴۰ سال سن دارم شهرستان زندگی میکنم دو ماه پیش به دنبالچه ام توی بازی ضربه محکمی خورد بعد از اون میل جنسی ام کم شد و الان میل جنسی ام کامِل از بین رفته ام ار ای گرفتم مشکلی نداشتم ولی در ناحیه کمر درد دارم با مصرف دارو های محرک جنسی التم راست میشه ولی نعوظ ناپایدار دارم ممنون میشم راهنمای ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    با سلام
    ۵۴ سال سنم هست و موقع سکس خیلی دیر آلتم نعوظ میشه و موقع دخول از استرس اینکه شل نشه زود ارضا میشم هیچ دارویی مصرف نمیکنم وهیچ بیماری ندارم ورزش هم میکنم سیگار هم میکشم . غلظت خون هم دارم که هر از گاهی خون میدم. نسبت به چهار-پنج سال قبل خیلی خوب بودم و هیچ مشکلی نداشتم البته در این چند سال رابطه جنسی خیلی محدودی داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر A شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام ،
    آفتي دكتر چند روزي است كه از آلت تناسليم مايعي به رنگ سفيد و زود بيرون مياد ميشه يه راهننا كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      عفونت مجرای ادراری هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      قرص داکسی سایکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت مصرف کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      تا بک هفته
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام بنده ۴۰ ساله هستم حدود دوماه پیش به دنبالچه ام ضربه محکمی خورد از آن وقت به بعد میل جنسی ام کم شد و الان کلآ ازبین رفته البته دوز سوم واکسن هم دوماه پیش زدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر حکیمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    من دچار انزال بدون لذت شدم در ضمن بیرون پرتاب منی هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      آزمایشات کامل هورمونی انجام بدید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مسعود دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام
    58 سال دارم از زمان ازدواج درگیر زودانزالی بوده ام و چند سالی است نعوظ ندارم فرم آلتم شبیه افراد مسن شده، از قرص های مختلف استفاده کردم از دستگاه وکیوم هم استفاده کردم ولی کوچکترین تاثیری نداشته و رهاش نمودم. هیچ گونه بیماری هم غیر عدم نعوظ ندارم. به دکترهای مختلف مراجعه نمودم و اصلا راهکاری به من نشان ندادند از بی تفاوتی پزشکان اینگونه استنباط نمودم که هیچگونه درمانی شامل من نمیشود. لطفا بفرمایید بیماری من درمانی دارد یا نه؟ لازم به ذکر است مشکل بزرگی پروستات را هم دارم. هر هزینه ای حاضرم انجام دهم ولی لطفا صریح بفرمایید تلاش در این زمینه فایده ای دارد یا نه؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      قرص سرترالین ۲۵ هر شب یک عدد
  • تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب
    آقای دکتر نزدیک یکسال درگیر ترشحات مجاری ادراری هستم و بیش از 5 یا 6 متخصص مراجعه کردم و انواع آنتی بیوتیک تجویز کردن و استفاده کردم انواع کشت ترشحات و آزمایش انجام دادم که منفی بوده ولی ترشحات با مصرف دارو موقط قطع میشه ولی دوباره تکرار میشه آخرین دارو 20 روز تاوانکس استفاده کردم حالا که تموم گردم دوباره ترشحات داره شروع میشه .لطفا راهنمائیم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۱۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکس نفرستادم که باز بشه . در ظاهر هیچ مشکلی ندارم فقط صبح که بیدار میشم چند قطره ترشحات زرد یا سبز رنگ دیده میشه چندین ماهه با خوردن بعضی قرص ها قطع میشه دو باره شروع میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      علایم عفونت مجرای ادراری هست
    4. تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۱۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر سوال اولم رو اگر مطالعه کرده باشین من نزدیک یک سال آنتی بیونیک مصرف میکنم به تجویز دکتر های مختلف و میدونیم که علایم عفونته فقط رفع نمیشه با مصرف بعضی دارو ها دوسه روز ترشحات قطع میشه ولی دوباره شروع میشه انواع آزمایشها رو تو اینستا براتون فرستادم ولی نگاه نکردین هیچ موردی وجود نداره آیا همچین موردی تا حالا داشتین که درمان شده باشه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید RUG و VCUG انجام بدید
    6. تصویر کاربر مرتضی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      RUG وVCIG آزمایش هستن یا نوار عصب مثانه؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید شیستوسکوپی بشید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر Kh دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر ٢٨ ساله هستم حدود ١٠ سال خود ارضاعي كردم ١ سال هست ازدواج كردم اخيرا با مشكل نعوظ در حين رابطه مواجه شدم به طوري كه فقط با لمس نعوظ دارم و در حين رابطه التم ميخوابه و در صورت خود ارضاعي تا زماني كه لمس و مالش انجام ميدم نعوظ دارم بلافاصله بعدش نعوظم از بين ميره ، و نعوظ صبحگاهي ضعيفي دارم كه هر چند روز يكبار اتفاق ميفته خيلي نگران نشت وريدي هستم دو بار از تاذالافیل استفاده کردم که جوابگو بنده در اون روز نبود و فرداش اتفاق افتاد ،ورزش نميكنم و ١٧ كيلو اضافه وزن دارم خيلي نگرانم زنگيم داره از هم ميپاشه لطفا كمكم كنيد وقت حضوریتونم که تا بعد سال هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید تست های هورمونی کامل انجام بدید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    باسلام،اقایی ۳۸ساله هستم،،مدت یه هفته هنگام سکس ،،در ثانیه های اول التم شل میشه دیگه حسی نداره،قادر به ادامه سکس نیستم،،ممنون میشم راهنمایی کنید،،تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      قرص سرنرالین ۲۵ هر روز یک عدد
  • تصویر کاربر ِِِ پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام دکتر مدتی خودارضایی میکردم الان 8 ماه هست که ترک کردم ولی آلت تناسلی ام به شدت حساس شده و راحت با کمترین تحریک ارضا میشوم در ضمن آلت تناسلی ام تیره شده فکر میکنم کبود شده و بی حس هم هست و هر شب هم سیلان منی دارم چکار کنم(سن16)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با ترک خودارضایی علایم رفع میشه
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر