جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو می باشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره، پمپ کششی آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و پیوند آلت مصنوعی است.

اختلال نعوظ طبیعی چیست؟

مربوط به ناهنجاری ها در شریان ها و رگ های مربوط به آلت تناسلی می باشد که رایج ترین علت اختلال نعوظ در سنین بالا است. زمانی که مشکل در شریان ها باشد، معمولاً علت آن تصلب شرایین یا سفت شدن شریان ها می باشد. البته، آسیب به شریان ها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. از راه های امکان پذیر برای پیشگیری از این مشکل، برطرف کردن اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، و ورزش کردن می باشد.

بسیاری از متخصصین، آتروفی (از بین رفتن جزئی یا کامل بافت) و فیبروز (رشد بیش از حد بافت مربوط به عضلات آلت تناسلی)، را شروع کننده ی مشکلات اختلال نعوظ می دانند. عدم توانایی در حفظ نعوظ، اولین نشانه اختلال نعوظ می باشد. هرچند این مشکل، نشت وریدی نام دارد، اما مشکل اصلی به جای رگ ها، عضلاتی است که این رگ ها را پوشش می دهد. نتیجه ی این مشکل، اختلال و عدم توانایی در حفظ نعوظ بوده، که یکی از نشانه های ابتدایی تصلب شرایین یا بیماری های وریدی به حساب می آید.

علت اختلال نعوظ

دلایل اختلال نعوظ عبارتند از:

1- دیابت

اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت، رایج است. 35 الی 50% این افراد، دچار ناتوانی جنسی هستند. این مشکل به علت سفت شدن زودهنگام و غیر طبیعی شریان ها می باشد. نوروپاتی محیطی در کنار تداخل اعصاب کنترل کننده نعوظ به کرات در این افراد دیده می شود.

2- افسردگی و اختلال نعوظ

افسردگی دلیل دیگری برای اختلال نعوظ بوده و رابطه ی نزدیکی با آن دارد. از آنجایی که رابطه ای مثلثی بین اختلال نعوظ، افسردگی و بیماری های قلبی-وریدی وجود دارد، مردان افسرده، باید برای تشخیص انواع بیماری ها در کنار مشکلات روانی، مورد معاینه قرار گیرند. برخی از داروهای ضدافسردگی هم باعث ناتوانی جنسی می شوند. هم چنین مشکلات عصبی نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

3- داروهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

بسیاری از داروهای تجویزی مثل داروهای فشار خون، داروهای اعصاب و ضد افسردگی، قطره چشم گلوکوم و داروهای شیمی درمانی برای سرطان، تنها تعدادی از داروهایی هستند که می توانند سبب اختلال نعوظ شوند.

علت اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

4- مشکلات هورمونی

اختلالات هورمونی، مثل افزایش پرولاکتین (هورمونی که در بخش داخلی غده هیپوفیز ترشح می شود)، مصرف بیش از حد استروئید در بدن ساز ها، کمبود یا مقادیر بیش از حد هورمون تیروئید، و هورمون هایی که برای سرطان پروستات استفاده می شوند، می تواند سبب اختلال نعوظ شوند. کمبود تستسترون هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شود، اما به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال نعوظ باشد.

مردان از چه سنی دچا رمشکل اختلال در نعوظ می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که اختلال نعوظ و سن فرد به شدت به هم مربوط اند. کمتر از 2% مردان زیر 40 سال و 4% از 50-40 سالگی، با این مشکل مواجه شده اند. اما در افراد بالای 50 سال، احتمال این مشکل بسیار بالا رفته و 25% افراد 60-50 سال و 40% افراد 70-60 سال را در بر می گیرد.

نحوه ی تشخیص اختلالات در نعوظ

اگر شما به اختلال نعوظ طولانی مدت دچار شده اید، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اختلال نعوظ موقتی امری عادی می باشد، اما اختلال نعوظ دائم و طولانی مدت می تواند به علت یک مشکل جسمی جدی اتفاق افتاده باشد.

پزشک می تواند با معاینه کامل تمام مشکلات جسمی احتمالی، برای تشخیص دلایل محتمل و ارائه ی درمان مخصوص، اقدام کند. این امر می تواند شامل بررسی بیماری های قلبی و وریدی، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا باشد.

آزمایشات، کیفیت جریان خون به آلت تناسلی، همچنین می تواند مشکلات هورمونی مثل کمبود تستسترون که از علل اختلال نعوظ است را بررسی نشان می دهند.

زمانی که شما علت روانی یا جسمی اختلال نعوظ را یافتید، می توانید برای درمان آن  اقدام کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با مواظبت از قلب و رگ های بدن شما شروع می شود. پزشک به شما علل خطرزا و راه بهبود آنها را گوشزد می کند.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

پزشک ممکن است به شما پیشنهاد می دهد که مشکلات روحی خود را حل و فصل کنید. این مشکلات شامل روابط عاطفی، مشکلات استرس زای زندگی، افسردگی و ترس از رابطه جنسی به علت مشکلات سابق در مورد اختلال نعوظ، می باشند.

در حالت کلی درمان اختلال نعوظ یازجمله نعوظ سست یا عدم نعوظ عبارتند از:

دارو و قرص قوی اختلال نعوظ (مسدود کننده های PDE5)

این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند. این موارد، تنها نمونه های تأیید شده در FDA می باشند:

  • ویاگرا
  • لویترا
  • سیالیز
  • استندرا

برای نتایج بهتر، مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از این داروها 1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده می کنند. مصرف این داروها، نیازمند عملکرد عصبی عادی می باشد. این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده، و در 70% مردان، مؤثر است. این تأثیر در بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، کمتر است.

توجه: اگر از داروهای نیترات برای قلب استفاده می کنید، به هیچ وجه PDE5 مصرف نکنید.

درمان تستسترونی

در موارد خاصی که کمبود تستسترون، علت اختلال نعوظ می باشد، این درمان می تواند در کنار داروهای ذکر شده، به شما کمک کند.

درمان اختلال نعوظ با تزریق آلپروستادیل به مجاری ادراری

در این درمان، مقادیر کوچکی از داروی آلپروستادیل، در مجاری ادراری قرار می گیرد و شما نیاز به تزریق روزانه ندارید. البته، این درمان به خوبی سایر درمان ها جوابگو نیست.

رایج ترین عوارض جانبی این درمان، احساس سوزش درون آلت تناسلی است. اگر نعوظ، بیش از 4 ساعت به طول انجامید، به اورژانس مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض ارضا نشدن چیست؟

رفع اختلال نعوظ با جراحی

رایج ترین جراحی برای درمان اختلال نعوظ، شامل پیوند آلت تناسلی (مصنوعی) است. جراحی وریدی آلت در افراد کهن سالی که به درمان های دارویی پاسخ دهی نداشته اند، پیشنهاد نمی شود. اما پیوند آلت تناسلی، مرحله ی بعدی درمان است. هر چند، این عمل، خطرهایی را به همراه دارد، اما بیشترین نرخ تأثیرگذاری و رضایت را در بین بیماران مشاهده شده است.

آلت مصنوعی، وسیله ای است که درون پوست شما قرار گرفته و آلت سفتی را به شما می دهد. این گزینه، بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی طولانی و بدون وقفه می باشد.

پیوند آلت، معمولاً در حالت بیهوشی صورت می گیرد. اگر بیمار دچار عفونت در شریان های ادرار یا پوست باشد، عمل را تا زمان درمان کامل این عفونت، به تعویق می اندازند. اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند، باید زیر نطر پزشک، این داروها را تا زمان جراحی و بهبودی متوقف کند.

در بیشتر موارد، تنها یک برش کوچک در محل اتصال آلت به شکم یا بیضه صورت می گیرد. هیچ بافتی خارج نشده و خون زیادی از دست نمی رود. معمولاً بیمار، ساعاتی بعد از جراحی مرخص می شود.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص درمان نعوظ

4/5 - (151 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    روی الت و پایه الت من سال هاست دونه های ریز ریز هست که نگرانم کرده
    چی هستن و اصن چرا باید باشن؟
    و چطور رفع میشن ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    یا سلام چهل و پنج ساله هستم قبلا بدون اینکه به سکس فکر کنم خود بخود نعوذ ایجاد میشد مدتی است نعوذ حسی ذهنی ندارم و حتما باید دخالت لمس باشه
    از دست هم که برای لمس کمک میگیرم توی دستم صدای غژ خون در قسمت رگ بالای آلتم را می شنوم
    آزمایش هرمون قند و.... همه چی سالمم
    در ضمن از وقتی این مشکل را دارم شکمم هم چاق شده
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      لطفا جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ميثم جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير جناب دكتر سلام عرض ادب .جناب دكتر روى نوك آلت پوسته پوسته شده وقرمز مثل تبخال بعد كنده ميشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      اغلب حساسیت است با شامپو بچه بشورید پماد کالامین دی هر ۱۲ ساعت بمالید
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر من 28 سال دارم جنسیت: مرد و مجرد هستم
    من ریزش مو ارثی دارم و مزوتراپی و پی ارپی دکتر برام پیشنهاد کرده و در حال انجام هستم.دکتر برای من فیناستراید پیشنهاد کرده چون دکترش عمومی است خواستم با متخصص مشورت کنم.طبق تحقیقی که کردم میگن این قرص باعث نازایی و کاهش میل جنسی ، تاثیر بد رو اسپرم میزاره خواستم ببینم شما برای من پیشنهاد مکنید یا نه؟اگه پیشنهاد مکنید کدوم دوزش را 1 یا 5 ؟ چون دستوری که این دکتر به من داده گفته فیناستراید 5 رو بگیر هفته اول نصفی از هفته دوم روزی یکی
    خواستم نظر شمادرباره این قرص و ایا با توجه به سن و جنسیت و مجرد بودن به من پیشنهاد مکنید یا نه؟؟
    1. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      سوال منو با شماره 270351 پاسخ ندادید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      دوز یک
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهنام جمعه ۱۰ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام من چند لکه در بیضه همسطح پوستم دارم می خواستم بدونم زگیل هستن آیا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر بهنام پنجشنبه ۹ دی ۰( 2 سال پیش)
      عکس ها
    3. تصویر کاربر بهنام پنجشنبه ۹ دی ۰( 2 سال پیش)
      عکس ها
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر لطیف شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    مدت سه سال است که نعوظکامل ندارم پیش دکتر متخصص اورولوژی رفتم برام عکس رنگی ازالت نوشت که بعدان مشخص شدکه نشت وریدی دارم دیابت هم دارم لطفاجهت درمان راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      عکسش رو بقرستید
  • تصویر کاربر شاکی چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    دوم دون و تغییر رنگ پوست آلت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
  • تصویر کاربر sami چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید، یسری دونه های سفید رنگ مثل جوش اوایل روی الت تناسلیم بوده و فریز کردم الانم قسمتی که عکسشو فرستادم براتون این مدل جوشها زده میخواستم بدونم این ها قابل انتقال به شریک جنسیم هستش ؟ یا اینکه چیز خاصی نیست ؟ و اینکه چه نوعی از دونه ها هستش و برای درمانش باید چه کاری انجام بدم؟!
    1. تصویر کاربر sami پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      الان دوباره خودمو چک کردم احتمالا به خاطر ژیلتی که کشیدم یسری از همین دونه ها اطراف بیضه ام هستش ممنون میشم پاسخمو بدین چون واقعا استرس زیادی دارم که چی هستن که با ژیلت کشیدن اینقدر زیاد شده، ممنونم🙏🏻
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ دی ۰( 2 سال پیش)
      پماد کالامین دی هر ۸ ساعت
    3. تصویر کاربر sami دوشنبه ۶ دی ۰( 2 سال پیش)
      یعنی نیازی به فریز کردن نیست؟ و چه نوع دونه ای هستش؟ ممنون میشم پاسخ بدین بهم🙏🏻🙏🏻
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      این زگیل نیست نگران نباشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Omid یکشنبه ۵ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    من قبلا ازمايش دادم زگيل داشتم خيلي كوچيك و با ليزر از بين بردم الان اينا زده زگيله آيا؟تقريبا ١.٥ گذشته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ دی ۰( 2 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است مراجعه کنید از نزدیک معاینه کنم در صورت تایید کرایو کنم
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من چند وقت پیش علائم سوزاک داشتم به پزشک مراجعه کردم چارتا آمپول داد هر ۱۲ ساعت زدم و به مدت یه هفته قرص خوردم آنتی بیوتیک قبل این موضوع من مشکل الت نداشتم و سفت محکم وایمیستاد اما بعد درمان به طور کلی فقط میگی خنثی شده بلند میشه اما در حال ارضا می خوابه بیست یک سالم خیلی نگرانم از درمانمم یه ماه میگذره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر