جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو می باشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره، پمپ کششی آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و پیوند آلت مصنوعی است.

اختلال نعوظ طبیعی چیست؟

مربوط به ناهنجاری ها در شریان ها و رگ های مربوط به آلت تناسلی می باشد که رایج ترین علت اختلال نعوظ در سنین بالا است. زمانی که مشکل در شریان ها باشد، معمولاً علت آن تصلب شرایین یا سفت شدن شریان ها می باشد. البته، آسیب به شریان ها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. از راه های امکان پذیر برای پیشگیری از این مشکل، برطرف کردن اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، و ورزش کردن می باشد.

بسیاری از متخصصین، آتروفی (از بین رفتن جزئی یا کامل بافت) و فیبروز (رشد بیش از حد بافت مربوط به عضلات آلت تناسلی)، را شروع کننده ی مشکلات اختلال نعوظ می دانند. عدم توانایی در حفظ نعوظ، اولین نشانه اختلال نعوظ می باشد. هرچند این مشکل، نشت وریدی نام دارد، اما مشکل اصلی به جای رگ ها، عضلاتی است که این رگ ها را پوشش می دهد. نتیجه ی این مشکل، اختلال و عدم توانایی در حفظ نعوظ بوده، که یکی از نشانه های ابتدایی تصلب شرایین یا بیماری های وریدی به حساب می آید.

علت اختلال نعوظ

دلایل اختلال نعوظ عبارتند از:

1- دیابت

اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت، رایج است. 35 الی 50% این افراد، دچار ناتوانی جنسی هستند. این مشکل به علت سفت شدن زودهنگام و غیر طبیعی شریان ها می باشد. نوروپاتی محیطی در کنار تداخل اعصاب کنترل کننده نعوظ به کرات در این افراد دیده می شود.

2- افسردگی و اختلال نعوظ

افسردگی دلیل دیگری برای اختلال نعوظ بوده و رابطه ی نزدیکی با آن دارد. از آنجایی که رابطه ای مثلثی بین اختلال نعوظ، افسردگی و بیماری های قلبی-وریدی وجود دارد، مردان افسرده، باید برای تشخیص انواع بیماری ها در کنار مشکلات روانی، مورد معاینه قرار گیرند. برخی از داروهای ضدافسردگی هم باعث ناتوانی جنسی می شوند. هم چنین مشکلات عصبی نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

3- داروهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

بسیاری از داروهای تجویزی مثل داروهای فشار خون، داروهای اعصاب و ضد افسردگی، قطره چشم گلوکوم و داروهای شیمی درمانی برای سرطان، تنها تعدادی از داروهایی هستند که می توانند سبب اختلال نعوظ شوند.

علت اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

4- مشکلات هورمونی

اختلالات هورمونی، مثل افزایش پرولاکتین (هورمونی که در بخش داخلی غده هیپوفیز ترشح می شود)، مصرف بیش از حد استروئید در بدن ساز ها، کمبود یا مقادیر بیش از حد هورمون تیروئید، و هورمون هایی که برای سرطان پروستات استفاده می شوند، می تواند سبب اختلال نعوظ شوند. کمبود تستسترون هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شود، اما به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال نعوظ باشد.

مردان از چه سنی دچا رمشکل اختلال در نعوظ می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که اختلال نعوظ و سن فرد به شدت به هم مربوط اند. کمتر از 2% مردان زیر 40 سال و 4% از 50-40 سالگی، با این مشکل مواجه شده اند. اما در افراد بالای 50 سال، احتمال این مشکل بسیار بالا رفته و 25% افراد 60-50 سال و 40% افراد 70-60 سال را در بر می گیرد.

نحوه ی تشخیص اختلالات در نعوظ

اگر شما به اختلال نعوظ طولانی مدت دچار شده اید، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اختلال نعوظ موقتی امری عادی می باشد، اما اختلال نعوظ دائم و طولانی مدت می تواند به علت یک مشکل جسمی جدی اتفاق افتاده باشد.

پزشک می تواند با معاینه کامل تمام مشکلات جسمی احتمالی، برای تشخیص دلایل محتمل و ارائه ی درمان مخصوص، اقدام کند. این امر می تواند شامل بررسی بیماری های قلبی و وریدی، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا باشد.

آزمایشات، کیفیت جریان خون به آلت تناسلی، همچنین می تواند مشکلات هورمونی مثل کمبود تستسترون که از علل اختلال نعوظ است را بررسی نشان می دهند.

زمانی که شما علت روانی یا جسمی اختلال نعوظ را یافتید، می توانید برای درمان آن  اقدام کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با مواظبت از قلب و رگ های بدن شما شروع می شود. پزشک به شما علل خطرزا و راه بهبود آنها را گوشزد می کند.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

پزشک ممکن است به شما پیشنهاد می دهد که مشکلات روحی خود را حل و فصل کنید. این مشکلات شامل روابط عاطفی، مشکلات استرس زای زندگی، افسردگی و ترس از رابطه جنسی به علت مشکلات سابق در مورد اختلال نعوظ، می باشند.

در حالت کلی درمان اختلال نعوظ یازجمله نعوظ سست یا عدم نعوظ عبارتند از:

دارو و قرص قوی اختلال نعوظ (مسدود کننده های PDE5)

این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند. این موارد، تنها نمونه های تأیید شده در FDA می باشند:

  • ویاگرا
  • لویترا
  • سیالیز
  • استندرا

برای نتایج بهتر، مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از این داروها 1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده می کنند. مصرف این داروها، نیازمند عملکرد عصبی عادی می باشد. این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده، و در 70% مردان، مؤثر است. این تأثیر در بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، کمتر است.

توجه: اگر از داروهای نیترات برای قلب استفاده می کنید، به هیچ وجه PDE5 مصرف نکنید.

درمان تستسترونی

در موارد خاصی که کمبود تستسترون، علت اختلال نعوظ می باشد، این درمان می تواند در کنار داروهای ذکر شده، به شما کمک کند.

درمان اختلال نعوظ با تزریق آلپروستادیل به مجاری ادراری

در این درمان، مقادیر کوچکی از داروی آلپروستادیل، در مجاری ادراری قرار می گیرد و شما نیاز به تزریق روزانه ندارید. البته، این درمان به خوبی سایر درمان ها جوابگو نیست.

رایج ترین عوارض جانبی این درمان، احساس سوزش درون آلت تناسلی است. اگر نعوظ، بیش از 4 ساعت به طول انجامید، به اورژانس مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض ارضا نشدن چیست؟

رفع اختلال نعوظ با جراحی

رایج ترین جراحی برای درمان اختلال نعوظ، شامل پیوند آلت تناسلی (مصنوعی) است. جراحی وریدی آلت در افراد کهن سالی که به درمان های دارویی پاسخ دهی نداشته اند، پیشنهاد نمی شود. اما پیوند آلت تناسلی، مرحله ی بعدی درمان است. هر چند، این عمل، خطرهایی را به همراه دارد، اما بیشترین نرخ تأثیرگذاری و رضایت را در بین بیماران مشاهده شده است.

آلت مصنوعی، وسیله ای است که درون پوست شما قرار گرفته و آلت سفتی را به شما می دهد. این گزینه، بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی طولانی و بدون وقفه می باشد.

پیوند آلت، معمولاً در حالت بیهوشی صورت می گیرد. اگر بیمار دچار عفونت در شریان های ادرار یا پوست باشد، عمل را تا زمان درمان کامل این عفونت، به تعویق می اندازند. اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند، باید زیر نطر پزشک، این داروها را تا زمان جراحی و بهبودی متوقف کند.

در بیشتر موارد، تنها یک برش کوچک در محل اتصال آلت به شکم یا بیضه صورت می گیرد. هیچ بافتی خارج نشده و خون زیادی از دست نمی رود. معمولاً بیمار، ساعاتی بعد از جراحی مرخص می شود.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص درمان نعوظ

4/5 - (151 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بالای آلیتم در رویشگاه مو یک دانه و در بین کشاله ران هم یک دانه گوشتی مانند درائمده میخوام ببینم زیگیله و آیا خطرنامه زیگیل
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام...من۵۶ساله هستم و۳سال پیش باتوجه به نمونه برداری دچار عدم نعوظ شدم و تنها با تزریق در الت تونستم نعوظ داشته باشم...آیا امکان درمان بدون جراحی دارم....راهنمایی و راه حل چیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تست RIGISCAN انجام بدید
  • تصویر کاربر صالحی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من قبلا توی سایت سوال گذاشته بودم
    من عفونت داشتم یه دوره سفکسین 400و مترونیدازل استفاده کردم با پماد واژینال ژل بتادین
    بعد ازاین دوره تو دیدم واژنم پرشده بود از یه چیزایی مثل جوش و زگیل
    شک داشتم گفتم شاید واسه استفاده از پماده
    یکی از جاهارو بادست کندم مقداری مایع سفید چرکی و خون اومد اون یکیم خون
    به دکتر زنان مراجعه کردم برام تست پاپ اسمیر دادن با دارو
    موپیروسین 2٪_میکوزین_وپماد آلفا
    بعد استفاده پمادها جوش هایی که نزدیک که معقد زده بود رفت یکی که مثل زگیل بود مونده بود اونم پوستشو با دست کندم رفت
    جواب تستم رودکترگفتن کاملا نرماله و هیچ مشکلی نیست
    ولی اگر باز ضایعه درومد مراجعه کنم و چون هنوز مقدارکمی ترشح داشتم پما واژینال کلیندازول دارن
    وگفتن تست اچ پی وی نیازی نیست
    ولی گفتم برای اطمینان انجام بدم
    بنظر شما نیاز هست تست رو انجام بدم؟
    واینکه امروز نامزدم گفت یه چیزایی مثل زگیل درآورده بعد ازمن
    من خیلی نگران شدم
    باید چیکارکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      پماد مترونیدازول و کلوتریمازول هر 8 ساعت استفاده کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      جهت معاینه دقیق به پزشک زنان مراجعه کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نویدرضا سه شنبه ۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر.
    من به تازگی متوجه این دو ضایعه کنار بیضه ام شدم و خیلی هم میترسم،هیچ درد و... هم ندارم
    سؤالم این است که ایا زگیل است و درمان خانگی آن چیست
    1. تصویر کاربر نویدرضا پنجشنبه ۲۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
    2. تصویر کاربر نویدرضا پنجشنبه ۲۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
    3. تصویر کاربر نویدرضا پنجشنبه ۲۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است مراجعه کنید از نزدیک معاینه کنم در صورت تایید کرایو کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر esanhnn دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    با سلام اقاي دكتر مدت زياديه كه بالاي التم يدونه جوش زيرپوستي دراوردم كه بعد از اصلاح با ژيلت متورم تر ميشه خواستم بدونم ايا جوش معمولي هست يا زگيل تناسلي با تشكر
    1. تصویر کاربر esanhnn دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
      لطفا پاسخ بديد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
      عفونت هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
      فرص سفیکسیم ۲۰۰ هر ۱۲ ساعت استفاده کنید تا یک ماه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 8932 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر بزرگوار.
    من مدتی هست پوست آلتم بعد از تحریک شدن سفت شدن دچار کشیدگی و سپس ترک های ریز می شه، نازک میشه و احساس سوزش های کوتاه مدت میشم بخاطر همین پارگی ها..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      استفاده از پماد ویتامین آ موضعی هر 12 ساعت و همچنین صابون کرمدار
  • تصویر کاربر امير پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام
    روي الت تناسلي من چند تا دونه شبيه تاول زده
    شبيه چرك شفاف شده و بعد تركيده تبديل به زخم شده
    ١ ماه پيش اين اتفاق افتاده و خوب شده دوباره بعد رابطه مقعدي اين اتفاق افتاده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      داروی آسیکلوویر ۴۰۰ میلیگرم هر ۸ ساعت برای ۷ تا ۱۰ روز همراه با مایعات فراوان استفاده کنید
  • تصویر کاربر امیرحسین پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 18 سالمه
    حدود یه سال پیش توی یه رابطه مجازی بودم و اون موقع گاهی وقتا نعوظ طولانی مدت در حد سه یا 4 ساعت داشتم باعث میشد سر آلت و سیاهرگ سمت چپی آلتم سوزش پیدا کنه و طی چند روز بعدش یکم بی حس میشد ولی به مرور خودش خوب میشد...الان بی حسیم بهتر شده ولی هر وقت احساس ادرار میکنم آلتم یکم نعوظ میکنه و ده یا بیست دقیقه بعدش سر الت و همون سیاهرگ سوزش پیدا میکنه و اگه دسشویی نرم این درد ادامه پیدا میکنه تا بی حس بشه...گاهی وقتام بخاطر نعوظ زیاد چون به سختی کنترلش میکنم نمیتونم به طور کامل ادرارم تخلیه کنم و باز باعث همون سوزش در سر آلت و رگ سمت چپی میشه و مجبورم یکم صبر کنم تا نعوظم کم بشه تا ادرار کنم ولی بعد از ادرار هم اون سوزش هست...بعضی صبحا هم که در خواب جنب میشم اون سوزش احساس میکنم...
    واقعا نمیدونم چیکار کنم؟!
    قبلا این سوزش موقت بود و باعث بی حسی کوتاه مدت میشد و به خودی خود خوب میشد اما الان کافیه نعوظ کنم تا درد بگیره و بی حس بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر فرزاد چهارشنبه ۱۴ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام دكتر جان
    بنده چند ماه چند تا زائده زير آلت تناسلي درومد براتون عكس فرستادم تشخيص داديد زگيل هست الان بعد ٢ ماه خود به خود رفع شدن عكس قبل و بعد واستون فرستادم نظرتون چي هست؟آيا ويروس از بدن من خارج شده؟آيا من ديگه ناقل نيستم يا تو خون من هست ؟آيا ميتونم با پارتنرم سكس با كاندوم كنم؟(بعد از اينكه متوجه شدم زگيل هست پارتنرم آزمايش داد و جواب منفي بود و هيچ زائده اي نداره)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۴ مهر ۰( 2 سال پیش)
      4-سلام،زگيل است و بهترين درمان كرايو ميباشد فيلم من در سايتم را ببينيد جهت ويزيت ودرمان ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس بگيريد
  • تصویر کاربر عرفان پنجشنبه ۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر
    آقای دکتر من مجردی ۲۲ ساله هستم
    تقریبا ۲ ماه میشه که روی کلاهک آلت تناسلی من به اندازه ۲ .۳ میلی متر رنگش سفید شده
    که گاهی اوقات از بین میره و گاهی اوقات دوباره سفید میشه
    بعضی اوقاتم خیلی خشک میشه
    ممنون میشم از راهنماییتون و طراحی سایتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      پماد ویتامین ا موضعی هر 8 ساعت
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر