جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو می باشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره، پمپ کششی آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و پیوند آلت مصنوعی است.

اختلال نعوظ طبیعی چیست؟

مربوط به ناهنجاری ها در شریان ها و رگ های مربوط به آلت تناسلی می باشد که رایج ترین علت اختلال نعوظ در سنین بالا است. زمانی که مشکل در شریان ها باشد، معمولاً علت آن تصلب شرایین یا سفت شدن شریان ها می باشد. البته، آسیب به شریان ها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. از راه های امکان پذیر برای پیشگیری از این مشکل، برطرف کردن اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، و ورزش کردن می باشد.

بسیاری از متخصصین، آتروفی (از بین رفتن جزئی یا کامل بافت) و فیبروز (رشد بیش از حد بافت مربوط به عضلات آلت تناسلی)، را شروع کننده ی مشکلات اختلال نعوظ می دانند. عدم توانایی در حفظ نعوظ، اولین نشانه اختلال نعوظ می باشد. هرچند این مشکل، نشت وریدی نام دارد، اما مشکل اصلی به جای رگ ها، عضلاتی است که این رگ ها را پوشش می دهد. نتیجه ی این مشکل، اختلال و عدم توانایی در حفظ نعوظ بوده، که یکی از نشانه های ابتدایی تصلب شرایین یا بیماری های وریدی به حساب می آید.

علت اختلال نعوظ

دلایل اختلال نعوظ عبارتند از:

1- دیابت

اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت، رایج است. 35 الی 50% این افراد، دچار ناتوانی جنسی هستند. این مشکل به علت سفت شدن زودهنگام و غیر طبیعی شریان ها می باشد. نوروپاتی محیطی در کنار تداخل اعصاب کنترل کننده نعوظ به کرات در این افراد دیده می شود.

2- افسردگی و اختلال نعوظ

افسردگی دلیل دیگری برای اختلال نعوظ بوده و رابطه ی نزدیکی با آن دارد. از آنجایی که رابطه ای مثلثی بین اختلال نعوظ، افسردگی و بیماری های قلبی-وریدی وجود دارد، مردان افسرده، باید برای تشخیص انواع بیماری ها در کنار مشکلات روانی، مورد معاینه قرار گیرند. برخی از داروهای ضدافسردگی هم باعث ناتوانی جنسی می شوند. هم چنین مشکلات عصبی نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

3- داروهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

بسیاری از داروهای تجویزی مثل داروهای فشار خون، داروهای اعصاب و ضد افسردگی، قطره چشم گلوکوم و داروهای شیمی درمانی برای سرطان، تنها تعدادی از داروهایی هستند که می توانند سبب اختلال نعوظ شوند.

علت اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

4- مشکلات هورمونی

اختلالات هورمونی، مثل افزایش پرولاکتین (هورمونی که در بخش داخلی غده هیپوفیز ترشح می شود)، مصرف بیش از حد استروئید در بدن ساز ها، کمبود یا مقادیر بیش از حد هورمون تیروئید، و هورمون هایی که برای سرطان پروستات استفاده می شوند، می تواند سبب اختلال نعوظ شوند. کمبود تستسترون هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شود، اما به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال نعوظ باشد.

مردان از چه سنی دچا رمشکل اختلال در نعوظ می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که اختلال نعوظ و سن فرد به شدت به هم مربوط اند. کمتر از 2% مردان زیر 40 سال و 4% از 50-40 سالگی، با این مشکل مواجه شده اند. اما در افراد بالای 50 سال، احتمال این مشکل بسیار بالا رفته و 25% افراد 60-50 سال و 40% افراد 70-60 سال را در بر می گیرد.

نحوه ی تشخیص اختلالات در نعوظ

اگر شما به اختلال نعوظ طولانی مدت دچار شده اید، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اختلال نعوظ موقتی امری عادی می باشد، اما اختلال نعوظ دائم و طولانی مدت می تواند به علت یک مشکل جسمی جدی اتفاق افتاده باشد.

پزشک می تواند با معاینه کامل تمام مشکلات جسمی احتمالی، برای تشخیص دلایل محتمل و ارائه ی درمان مخصوص، اقدام کند. این امر می تواند شامل بررسی بیماری های قلبی و وریدی، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا باشد.

آزمایشات، کیفیت جریان خون به آلت تناسلی، همچنین می تواند مشکلات هورمونی مثل کمبود تستسترون که از علل اختلال نعوظ است را بررسی نشان می دهند.

زمانی که شما علت روانی یا جسمی اختلال نعوظ را یافتید، می توانید برای درمان آن  اقدام کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با مواظبت از قلب و رگ های بدن شما شروع می شود. پزشک به شما علل خطرزا و راه بهبود آنها را گوشزد می کند.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

پزشک ممکن است به شما پیشنهاد می دهد که مشکلات روحی خود را حل و فصل کنید. این مشکلات شامل روابط عاطفی، مشکلات استرس زای زندگی، افسردگی و ترس از رابطه جنسی به علت مشکلات سابق در مورد اختلال نعوظ، می باشند.

در حالت کلی درمان اختلال نعوظ یازجمله نعوظ سست یا عدم نعوظ عبارتند از:

دارو و قرص قوی اختلال نعوظ (مسدود کننده های PDE5)

این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند. این موارد، تنها نمونه های تأیید شده در FDA می باشند:

  • ویاگرا
  • لویترا
  • سیالیز
  • استندرا

برای نتایج بهتر، مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از این داروها 1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده می کنند. مصرف این داروها، نیازمند عملکرد عصبی عادی می باشد. این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده، و در 70% مردان، مؤثر است. این تأثیر در بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، کمتر است.

توجه: اگر از داروهای نیترات برای قلب استفاده می کنید، به هیچ وجه PDE5 مصرف نکنید.

درمان تستسترونی

در موارد خاصی که کمبود تستسترون، علت اختلال نعوظ می باشد، این درمان می تواند در کنار داروهای ذکر شده، به شما کمک کند.

درمان اختلال نعوظ با تزریق آلپروستادیل به مجاری ادراری

در این درمان، مقادیر کوچکی از داروی آلپروستادیل، در مجاری ادراری قرار می گیرد و شما نیاز به تزریق روزانه ندارید. البته، این درمان به خوبی سایر درمان ها جوابگو نیست.

رایج ترین عوارض جانبی این درمان، احساس سوزش درون آلت تناسلی است. اگر نعوظ، بیش از 4 ساعت به طول انجامید، به اورژانس مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض ارضا نشدن چیست؟

رفع اختلال نعوظ با جراحی

رایج ترین جراحی برای درمان اختلال نعوظ، شامل پیوند آلت تناسلی (مصنوعی) است. جراحی وریدی آلت در افراد کهن سالی که به درمان های دارویی پاسخ دهی نداشته اند، پیشنهاد نمی شود. اما پیوند آلت تناسلی، مرحله ی بعدی درمان است. هر چند، این عمل، خطرهایی را به همراه دارد، اما بیشترین نرخ تأثیرگذاری و رضایت را در بین بیماران مشاهده شده است.

آلت مصنوعی، وسیله ای است که درون پوست شما قرار گرفته و آلت سفتی را به شما می دهد. این گزینه، بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی طولانی و بدون وقفه می باشد.

پیوند آلت، معمولاً در حالت بیهوشی صورت می گیرد. اگر بیمار دچار عفونت در شریان های ادرار یا پوست باشد، عمل را تا زمان درمان کامل این عفونت، به تعویق می اندازند. اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند، باید زیر نطر پزشک، این داروها را تا زمان جراحی و بهبودی متوقف کند.

در بیشتر موارد، تنها یک برش کوچک در محل اتصال آلت به شکم یا بیضه صورت می گیرد. هیچ بافتی خارج نشده و خون زیادی از دست نمی رود. معمولاً بیمار، ساعاتی بعد از جراحی مرخص می شود.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص درمان نعوظ

4/5 - (150 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام من با یه خانم رابطه جنسی داشتم به بیماری مقاربتی مبتلا شدم رفتم دکتر برام کپسول پاور گل و مترانیدازول و سیپرو فلوکساسین داد بعد از اتمام درمان از نوک آلتم یه بادی به سرعت تا مغزم فرو رفت و لوله ادرارم تا شده و خون‌رسانی به آلتم کم شده و کاهش میل جنسی مبتلا شدم حالا چکار میتونم بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام ترشح از الت دارید ؟
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۳۰ساله هستم یه و دو هفته ای نعوظ ضعیف یا صفر دارم آلتم شل شده حتی با با آلت شل هم ارضا میشم قبلا خیلی شهوتی بودم قبل از بچه دار شدنمون هر روز رابطه داشتم الان تقریبا بیش از دو ساله همسرم بعد بچه دار شدن درخواست های جنسی را رد میکرد شاید یه یا دو ماه میشد ما رابطه نداشتیم در ضمن نعوظ صبحگاهی هم دارم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام علت قطعا روانی است . باید استرس ها و خستگی را کنار بزارید . رابطه جنسی منظم داشته باشید
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      شرمنده آقای دکتر الان هم بخاطر این قضیه اضطراب و استرسم زیاد شده نیاز هست برای ایجاد نعوظ قرص مصرف کنم الان نعوظ ایجاد نمیشه یا حین رابطه شل میشه لطفا راهنمایی کنید از طرف همسرم تحت فشار قرار می گیرم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      تادالافیل ۱۰ یک ساعت قبل رابطه بخورید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام دکتر۳۱سالمه متاهل نزدیک به یک ساله نعوظ خیلی ضعیف یا کلا صفر شده تحریک نمیشم اصلا الت شل ولی با الت شل ارضا میشم درصورتی قبلا خیلی شهوت داشتم روزی دوبار رابطه داشتم به نظرم از هم سن سالا خودم بیشتر شهوت نعوظ داشتم الان اینجور شدم تو روخدا راهنماییم کنید افسردگی گرفتم از بس تو فکرشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام داروی خاصی میخورین یا بیماری خاصی دارین ؟ اخیرا استرس روحی یا کاری ایجاد نشده ؟نعوظ صبحگاهی دارید ؟
    2. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام نعوظ صبحگاهی بعضی وقتا دارم هر صبح نه.نه داروی خاصی نمیخورم.بیماری خاصی ندارم چربی کبد کم دارم.استرس دارم خیلی کم الان که اینجور شدم خیلی استرس دارم
    3. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام نعوظ صبحگاهی بعضی وقتا یعنی هرصبح نه.
      بیماری خاصی ندارم دارو خاصی مصرف نمیکنم
      استرس خیلی کم الان که اینجور شدم استرس زیاد دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      این ازمایشات رو انجام بدید CBC - BUN - CR - FBS - HDL - LDL - CHOL- TG - TESTOSTERONE TOTAL فعلا موقت تادالافیل ۱۰ یک ساعت قبل رابطه بخورید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام آقای من ۳۰ دارم درزیر کلا هک دستگاه تناسلی دونه زده نه هم زیر دستگاه تناسلی دونه زده نه درددارد نه درد نه خارش علت چیست ممنون میشوم راهنمایی کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      عکس بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    اینها زگیل تناسلی هستن یا نه ؟
    خارش درد سوزش ندارن
    1. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      دکتر این لکه سیاه چیه ۳ روزه به وجود اومده
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اخیرا رابطه جنسی مشکوک داشته اید ؟
    3. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      خیر نداشتم
      به خاطره اون لکه پرسیدید؟ یا گوشت اضافع محل ختنه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      ضایعه کوچک هست شباهتی به زگیل ندارد در صورت تغییر سایز و بزرگ شدن مجدد عکس بفرستید ولی به نظر نمیرسه مشکل خاصی باشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر میلاد سه شنبه ۱ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سلام
    من ۳۵ سالم هستش تقریبا از ۲۶ سالگی دچار اختلال نعوظ شدم یعنی به صورت طبیعی اصلا نعوظ ندارم با مصرف سیدنافیل تقریبا یه نعوظ موقت و ضعیف پیدا میکنم.
    با توجه به اینکه الان مشکلم بیشتر شده میخوام برای یک درمان موثر اقدام کنم. چون شهرستان هستم میخوام راهنمایی بفرمایید قبل از مراجعه خدمتتون، اگر تستی یا ازمایشی لازمه انجام بدم
    موارد زیر هم برای تکمیل اطلاعات خدمتتون میگم.
    ۱.نعوظ صبحگاهی ندارم
    ۲.دچار ژنیکوماستی هستم
    ۳.دچار زودانزالی هستم
    ۴.قبلا داروهای استروییدی مصرف داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام ازمایشات زیر انجام بشه : CBC- FBS- HBA1C- PROLACTIN - HDL- LDL -CHOLESTROL- TRIGLYCERIDE-TESTOSTERONE TOTAL - TSH- FSH - LH
  • تصویر کاربر Hk چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    با اینکه آلت تقریبا بزرگی دارم .متاسفانه مدتی است که دچار زود انزالی شدید.و نعوظ مناسبی نیز ندارم. ۴۲ سال سن دارم.و هیچگونه بیماری زمینه ای و.... ندارم .ورزش نیز میکنم وداروی خاصی مصرف نکرده و نمیکنم.سیگاری نیستم.گه گداری شاید قلیان بکشم.ممنون میشوم راهنمای بفرمایی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام ازدواج کرده اید ؟ استرس اخیر در زندگی ؟ بیماری اخیر ؟ مشکلات خانوادگی ؟ ایا نعوظ صبحگاهی دارید ؟
    2. تصویر کاربر Hk چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      متاهل هستم .استرس کمی در محیط کار دارم.مشکلات حاد خانوادگی ندارم.بله نعوظ صبگاهی بیشتر اوقات دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      اگر نعوظ صبحگاهی دارید مشکل زمینه ای نیس بلکه استرس شرایط و مکان رابطه را تغییر دهید و معاشقه طولانی داشته باشید
    4. تصویر کاربر Hk چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      محل کارم که تعهد سازمانی و معیشتی بنده هستش.معاشقه نیز کامل دارم.ولی زمانی که نوبت به رفع نیاز بنده میشه به مشکل میخورم وباعث مشکلات زیادی برای من شده و واقعا ناراحت هستم از این موضوع
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      چند جلسه جهت سکسولوژی نوبت بگیرید از روانشناس
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ۵۸ ساله هستم برای کلیه وپروستات وعدم نعوظ مناسب به دکتر مراجعه کردم پیاز آزمایش و سونوگرافی مشخص گردید که هردو کلیه ام یکی دو عدد کیست ساده کوچک دارند وپروستات نیز به آن اندازه ی ۳۰ سی سی بزرگتراز حد اندازه است دکتر برای مداوا آمپول هاش سی جی و لووفلوکساسین وتادالا فیل تجویز کرده است الان یک هفته است داروها را مصرف میکنم سیستم گوارشی مختل شده است و اجابت مزاج خوب صورت نمی گیرد لطفاً نظرتان را در رابطه با مشکلات من و درمان آنها بفرمایید. با کمال تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام کاری به کیست ها نداشته باشید برای اختلال نعوظ تادالافیل خوب است Hcg موافق نیستم اجابت مزاج را توسط متخصص گوارش بررسی کنید اگر مشکل دفع ادرار دارید تامسولوسین شبی یک عدد بخورید
  • تصویر کاربر سامان دوشنبه ۲۴ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید
    اینجانب ۵۱ سالمه دیابت نوع ۲ دارم و مدت یکسالی میشه که به کم میلی جنسی و عدم نعوظ لازم (شلی نعوظ) در رابطه مبتلا شدم ضمنا در مدت این یکسال یه سری مشکلات استرس زا هم داشتم لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار باید بکنم و اگر لازم هم باشد حضوری میام خدمتتون...سپا سگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام علت میتونه دیابت باشه ولی قدم اول کنار گذاشتن استرس و خستگی هست اگر داروی قلب نمیخورین یه تادالافیل ۱۰ قبل رابطه یک ساعت قبلش بخورین
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مرد46 ساله هستم که مدتی هست از تداوم سفتی آلت در هنگام سکس رنج می برم در ابتدا بصورت طبیعی سفتی دارم ولی در میانه کار این سفتی از بین میرود و بیشتر این اتفاق زمان استفاده از کاندوم اتفاق می افتد و به محض اینکه کاندوم را در میاورم لحظه ایی بعد به حالت خود بر میگردد و سفت میشود که بدون کاندوم متاسفانه زود انزالی نصیبم میشود ناگفته نماند من در هفته 2 تا 3 بار سکس دارم از نظر استرس و از این قبیل در زندگیم ندارم و هیچ گونه بیماری یا بیماری های زمینه ایی ندارم و اهل ورزش هستم و مشروب و سیگار و قلیان هم استفاده نمی کنم . با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام اگر بیماری قلبی ندارید تادالافیل ۱۰ میلی گرم یک ساعت قبل رابطه بخورید
    2. تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر بیماری قلبی ندارم و خواستم یادآور بشم سفتی آلت در صبحگاه رو در بعضی مواقع دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      این ها معمولا به علت خستگی و فشار کاری هست که میگید ندارید . دارو را مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر