جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، به ناتوانی مرد در نعوظ یا نگه داشتن آن گفته می شود. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه ی سایر مشکلات جسمی، روانی یا هردو می باشد.

در صورت مواجهه  شدن هر چند وقت یکبار با اختلال نعوظ، دلیلی برای نگرانی نیست. این امر، طبیعی بوده و بعضی از علل آن می تواند نوشیدن الکل، اضطراب یا خستگی باشد. اگر این مشکل، ادامه دار شد، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ شامل داروهای خوراکی، مشاوره، پمپ کششی آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و پیوند آلت مصنوعی است.

اختلال نعوظ طبیعی چیست؟

مربوط به ناهنجاری ها در شریان ها و رگ های مربوط به آلت تناسلی می باشد که رایج ترین علت اختلال نعوظ در سنین بالا است. زمانی که مشکل در شریان ها باشد، معمولاً علت آن تصلب شرایین یا سفت شدن شریان ها می باشد. البته، آسیب به شریان ها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. از راه های امکان پذیر برای پیشگیری از این مشکل، برطرف کردن اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، و ورزش کردن می باشد.

بسیاری از متخصصین، آتروفی (از بین رفتن جزئی یا کامل بافت) و فیبروز (رشد بیش از حد بافت مربوط به عضلات آلت تناسلی)، را شروع کننده ی مشکلات اختلال نعوظ می دانند. عدم توانایی در حفظ نعوظ، اولین نشانه اختلال نعوظ می باشد. هرچند این مشکل، نشت وریدی نام دارد، اما مشکل اصلی به جای رگ ها، عضلاتی است که این رگ ها را پوشش می دهد. نتیجه ی این مشکل، اختلال و عدم توانایی در حفظ نعوظ بوده، که یکی از نشانه های ابتدایی تصلب شرایین یا بیماری های وریدی به حساب می آید.

علت اختلال نعوظ

دلایل اختلال نعوظ عبارتند از:

1- دیابت

اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت، رایج است. 35 الی 50% این افراد، دچار ناتوانی جنسی هستند. این مشکل به علت سفت شدن زودهنگام و غیر طبیعی شریان ها می باشد. نوروپاتی محیطی در کنار تداخل اعصاب کنترل کننده نعوظ به کرات در این افراد دیده می شود.

2- افسردگی و اختلال نعوظ

افسردگی دلیل دیگری برای اختلال نعوظ بوده و رابطه ی نزدیکی با آن دارد. از آنجایی که رابطه ای مثلثی بین اختلال نعوظ، افسردگی و بیماری های قلبی-وریدی وجود دارد، مردان افسرده، باید برای تشخیص انواع بیماری ها در کنار مشکلات روانی، مورد معاینه قرار گیرند. برخی از داروهای ضدافسردگی هم باعث ناتوانی جنسی می شوند. هم چنین مشکلات عصبی نیز باعث اختلال نعوظ می شوند.

3- داروهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

بسیاری از داروهای تجویزی مثل داروهای فشار خون، داروهای اعصاب و ضد افسردگی، قطره چشم گلوکوم و داروهای شیمی درمانی برای سرطان، تنها تعدادی از داروهایی هستند که می توانند سبب اختلال نعوظ شوند.

علت اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

4- مشکلات هورمونی

اختلالات هورمونی، مثل افزایش پرولاکتین (هورمونی که در بخش داخلی غده هیپوفیز ترشح می شود)، مصرف بیش از حد استروئید در بدن ساز ها، کمبود یا مقادیر بیش از حد هورمون تیروئید، و هورمون هایی که برای سرطان پروستات استفاده می شوند، می تواند سبب اختلال نعوظ شوند. کمبود تستسترون هم ممکن است باعث اختلال نعوظ شود، اما به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال نعوظ باشد.

مردان از چه سنی دچا رمشکل اختلال در نعوظ می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که اختلال نعوظ و سن فرد به شدت به هم مربوط اند. کمتر از 2% مردان زیر 40 سال و 4% از 50-40 سالگی، با این مشکل مواجه شده اند. اما در افراد بالای 50 سال، احتمال این مشکل بسیار بالا رفته و 25% افراد 60-50 سال و 40% افراد 70-60 سال را در بر می گیرد.

نحوه ی تشخیص اختلالات در نعوظ

اگر شما به اختلال نعوظ طولانی مدت دچار شده اید، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اختلال نعوظ موقتی امری عادی می باشد، اما اختلال نعوظ دائم و طولانی مدت می تواند به علت یک مشکل جسمی جدی اتفاق افتاده باشد.

پزشک می تواند با معاینه کامل تمام مشکلات جسمی احتمالی، برای تشخیص دلایل محتمل و ارائه ی درمان مخصوص، اقدام کند. این امر می تواند شامل بررسی بیماری های قلبی و وریدی، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا باشد.

آزمایشات، کیفیت جریان خون به آلت تناسلی، همچنین می تواند مشکلات هورمونی مثل کمبود تستسترون که از علل اختلال نعوظ است را بررسی نشان می دهند.

زمانی که شما علت روانی یا جسمی اختلال نعوظ را یافتید، می توانید برای درمان آن  اقدام کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با مواظبت از قلب و رگ های بدن شما شروع می شود. پزشک به شما علل خطرزا و راه بهبود آنها را گوشزد می کند.

راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

پزشک ممکن است به شما پیشنهاد می دهد که مشکلات روحی خود را حل و فصل کنید. این مشکلات شامل روابط عاطفی، مشکلات استرس زای زندگی، افسردگی و ترس از رابطه جنسی به علت مشکلات سابق در مورد اختلال نعوظ، می باشند.

در حالت کلی درمان اختلال نعوظ یازجمله نعوظ سست یا عدم نعوظ عبارتند از:

دارو و قرص قوی اختلال نعوظ (مسدود کننده های PDE5)

این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند. این موارد، تنها نمونه های تأیید شده در FDA می باشند:

  • ویاگرا
  • لویترا
  • سیالیز
  • استندرا

برای نتایج بهتر، مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از این داروها 1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده می کنند. مصرف این داروها، نیازمند عملکرد عصبی عادی می باشد. این داروها، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش داده، و در 70% مردان، مؤثر است. این تأثیر در بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، کمتر است.

توجه: اگر از داروهای نیترات برای قلب استفاده می کنید، به هیچ وجه PDE5 مصرف نکنید.

درمان تستسترونی

در موارد خاصی که کمبود تستسترون، علت اختلال نعوظ می باشد، این درمان می تواند در کنار داروهای ذکر شده، به شما کمک کند.

درمان اختلال نعوظ با تزریق آلپروستادیل به مجاری ادراری

در این درمان، مقادیر کوچکی از داروی آلپروستادیل، در مجاری ادراری قرار می گیرد و شما نیاز به تزریق روزانه ندارید. البته، این درمان به خوبی سایر درمان ها جوابگو نیست.

رایج ترین عوارض جانبی این درمان، احساس سوزش درون آلت تناسلی است. اگر نعوظ، بیش از 4 ساعت به طول انجامید، به اورژانس مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض ارضا نشدن چیست؟

رفع اختلال نعوظ با جراحی

رایج ترین جراحی برای درمان اختلال نعوظ، شامل پیوند آلت تناسلی (مصنوعی) است. جراحی وریدی آلت در افراد کهن سالی که به درمان های دارویی پاسخ دهی نداشته اند، پیشنهاد نمی شود. اما پیوند آلت تناسلی، مرحله ی بعدی درمان است. هر چند، این عمل، خطرهایی را به همراه دارد، اما بیشترین نرخ تأثیرگذاری و رضایت را در بین بیماران مشاهده شده است.

آلت مصنوعی، وسیله ای است که درون پوست شما قرار گرفته و آلت سفتی را به شما می دهد. این گزینه، بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی طولانی و بدون وقفه می باشد.

پیوند آلت، معمولاً در حالت بیهوشی صورت می گیرد. اگر بیمار دچار عفونت در شریان های ادرار یا پوست باشد، عمل را تا زمان درمان کامل این عفونت، به تعویق می اندازند. اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند، باید زیر نطر پزشک، این داروها را تا زمان جراحی و بهبودی متوقف کند.

در بیشتر موارد، تنها یک برش کوچک در محل اتصال آلت به شکم یا بیضه صورت می گیرد. هیچ بافتی خارج نشده و خون زیادی از دست نمی رود. معمولاً بیمار، ساعاتی بعد از جراحی مرخص می شود.

دکتر حسین کرمی فوق تخصص مجاری ادراری و تناسلی و متخصص درمان نعوظ

4/5 - (151 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهران جمعه ۳۱ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده 36سالمه ازتون سوال کرده بودم که در هنگام رابطه به صورت یکدفعه آلتم شل میشه ،میل جنسی م خوبه ولی آلتم میوفته و اذیت میشم در ضمن سونوگرافی از آلت هم گرفتم آزمایش هم گرفتم ودکتر گفته مشکلی ندارم و فقط چند سالی میشه لوزاتان 50میخورم...جواب داده بودید که عوارض دارو میتونه باشه و تزریق پاپاورین انجام بدید گفتم ببینم طریقه درمان موقتی هست و چطوری میشه به صورت دایمی مشکل حل بشه؟آمپول رو تا چه مدتی و چطوری استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر دانیال شنبه ۱ اردیبهشت ۳( 6 روز پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    چند دانه سیاه بر روی کیسه بیضه مشاهده کردم میخواستم ببینم زگیل هستند یا نه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ اردیبهشت ۳( 6 روز پیش)
      خیر زگیل نیستند
  • تصویر کاربر رها شنبه ۱۸ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر. جناب دکتر من یه خواستگار دارم که ایشون تو جلسات اول گفتند به علت روستات و مشکلات افسردگی و استرس که اخیرا ایجاد شده دچار شلی الت تناسلی هستند. ۴۴ سالشون هست و ساکن ترکیه هستند آیا این مشکل قابل درمان هست؟ چه کار میشه انجام داد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      بستگی به علت اصلی شلی آلت ایشون داره باید بررسی بشن در مواردی درمان نمیشن و در اکثر موارد درمان خواهند شد
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    درود بر شما. ۶۰ ساله هستم و مجرد بودم میخواهم ازدواج کنم با خانمی که دوست هستیم دو بار مسافرت رفتیم و متاسفانه آلت من نعوظ نرسید.قرص فشار خون استفاده میکنم و قراره به زودی تا پایان ماه مجددا اون خانمورا ببینم و تهدید کرده اگر اینبار هم موفق نشوم حاضر به ماندن نیست .لطفا کمکم کنید خیلی برام مهم و فوریه.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      به متخصص قلب مراجعه کنید و در صورت امکان داروهای فشار خون تعویض شود و اگر اجازه دادن میتونید تادالافیل ۲۰ میلی گرمی دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
  • تصویر کاربر امید یکشنبه ۱۲ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من 29سالمه
    تقریبا 2سال قرص احساب وروان و استرس استفاده کردم
    قرص رها کین. اس سیتاور. الازین
    الان تقریبا یه ساله ترک کردم
    الان هر چند دست به هر جنس مونثی بزنم بلند نمیشه
    مگه اینکه با نگا ب فیلم و خودارزایی میتونم بلندش کنم اونم به زور و خودمو تموم کنم مشکل منی ندارم
    رفتم دکتراورولوژی
    اول یک عدد آمپول تستوسترون نوشت وقرص تادافیل که وقتی زدم آمپولو بعد یک هفته دیدم موی سرم پیشونی هام نابود شدن و موهام ریزش کردن رفتم دکتر پوست و مو قرص هیرونیک نوشت که الان استفاده میکنم
    دوباره رفتم د اورولوژی
    آزمایش هورمونی نوشت بعد انجام دادم تستوسترون دادم از 227الا1030=(560.70)بود
    تیرویید از 0.4_4.2====(1.272)بود
    Endocrinologyاز 4.6_21.4===(14.56)بود


    الان چکار کنم
    چون هم الت بزرگی دارم و هم هیچوقط نبوده بهش دست بزنم بلند بشه همیشه خودش بلند بود تا دو هفته پیش
    چکار کنم الان
    ولی با قرص تادافیل مشکلی ندارم از عوارض این قرصم میترسم و میترسم مدام استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      منظورتون رو راجع به حرفاتون برای آلت متوجه نشدم
    2. تصویر کاربر امید جمعه ۱۰ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      منظورم اینه من قبلا این قرص های اعصاب وروان را میخوردم
      و الان مشکل نعوض پیدا کردم
      با قرص تادافیل مشکلم حل میشه
      این قرص را باید دایمی مصرف کنم یا یه ماهه خوب میشم چکار کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      باید مدتی مصرف کنید و مجددا بررسی بشید انشاا‌‌‌.... مشکلتون حل خواهد شد
    4. تصویر کاربر امید جمعه ۱۰ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      اخه اقای دکتر من کلیه آزمایشات یعنی چکاب کامل انجام دادم کلا بدون کوچکترین مشکل
      و آزمایشات هورمونی را هم انجام دادم هیچ مشکلی در اونم نداشتم در بالا هم نتیجه ازمایشات را برایتان نوشتم اندازه تستوسترون و تیرویید وendocrinology لطفا اون ها راهم برایمبرسی کنید زیاد هستند یا نرمال

      من 2سال قرصهای استرس و دوقطبی و اعصاب را مصرف کردم
      با دوز کم اول شروع کردم تا یک ماه و بعد از یک ماه قرص کامل را میخوردم تیکه نمیکردم

      ولی بعد 2سال این ماه یه هفته فشار استرس داشتم قرص هارا با دوز بالا یعنی قرص را تیکه نمیکردم میخورم فقط یک هفته
      و فقط تو این ماه مشکل نعوظ پیدا کردم

      از این جا جواب چند سوال میخوام دکتر

      1=گفتم مشکل تستوسترون نداشتم آمپولو که زدم موی سرم کلا ذحیف شد دلیل
      2=و قرص تدافیل را تا کی مصرف کنم

      3=ایا معاینات دیگری مانده انجام دهم چون هیچ گونه مشکلی نداشتم چرا طبق ازمایشاتم دلیلی برای این امر پیدا نشده ولی باید قرص مصرف کنم تا بلند شه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      مصرف دارو برای بدنتون شوک وارد کرده منجر به ریزش مو شده_ حداقل تا یک ماه_ خیر بررسی فعلا لازم نیست ابتدا باید مشکل استرس و اضطراب شما برطرف بشه
    6. تصویر کاربر امید شنبه ۱۱ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      پس چکار کنم الان چجوری استرسو برطرف کنم یعنی میفرمایید دکتر اعصاب و روان برم دوباره قرص بخورم یا خودم رو خودم کار کنم از دنیای ازطراب دوری کنم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      باید به روانپزشک مراجعه کنید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر جابر یکشنبه ۵ فروردین ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام ..بنده جوانی 30ساله هستم که به دلیل مشکلات و استرس و اظطرابی و هم چنین وسواس فکری که داشته و دارم رفتم پیش متخصص مغز و اعصاب که ایشون قرص پرفنازین2 و لوکسیم 20 رو برام تجویز کردن اما حالا حدود یک ماهی میشه که اصلا میل جنسی ندارم البته مشکلات روحی و روانی هنوز دارم و قبلاً نعوظ صبحگاهی بیشتر مواقع داشتم ولی الان یک ماهی ندارم و نعوظ ندارم یا اگر آلت سفت بشه به سرعت شل میشه و همچنین زود انزالی پیدا کردم بفرمایید چه کنم که این مشکل برطرف بشه و چه دارویی مصرف کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ فروردین ۳( 1 ماه پیش)
      مشکل اصلی همون استرس و اضطراب هست باید ابتدا اونارو حل کنید کاملا با مشکلات شما مرتبط هست
  • تصویر کاربر سحر پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    دکتر میدونم دلیلش دیابته میخواستم بدونم اگه سونوگرافی انجام بدن و عدم خونرسانی کافی باشه جراحی باز کردن عروق براشون قابل انجامه یا خیر با توجه به اینکه جوون هستن؟ اگه‌میشه جواب این سوالو بدید چون تو دیابت عروق آسیب دیده ک خون نمیرسه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله انجام کارهای اینترونشن ممکنه براشون
  • تصویر کاربر Reza سه شنبه ۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    یکبار موقع سکس آلتم به نعوظ نرسید و استرس بدی گرفتم.به الوروژیست مراجعه کردم.یکروز در میان تادالافیل 5 به مدت دو ماه  تجویز کردن.
    متاسفانه موقع رابطه با همسرم اصلا نعوظ ایجاد نمیشه و اگر بشه در حد چند دقیقه است.
    به خاطر وسواس فکری و ترس دست به خود ارضایی زدم تا ببینم ناتوان جنسی شده ام یا نه.حدود 1 ساعت نعوظ کامل و پایدار داشتم و بعد ارضا شدم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل من چیست و چکار‌ کنم؟
    نیاز هست حضورا خدمت شما برای بررسی و درمان برسم؟
    ممنون میشم کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 2 ماه پیش)
      خیر مشکلتون روانیه
    2. تصویر کاربر Reza یکشنبه ۶ اسفند ۲( 2 ماه پیش)
      ممنونم جناب آقای دکتر
      میشه راهنمایی کنید پیش چه دکتری برم ؟
      روانشناس،روانپزشک،سکسولوژیست یا اعصاب و روان
      خواهشمندم راهنمایی کنید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      روانپزشک
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر AB چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام عکس ارسال کردم و این که 6 ماهی هست که این مورد برا م پیش اومده بدون درد خارش و ترشح ایجاد برجستگی شبیه به تاول و یا جوش زیر پوست که بعد از مدتی رو پوست این شکلی میشه در نزدیکی نوک الت مشخصه و پوست پوست میشه و این که چند مرتبه مشورت گرفتم از شما و از کالامین و شامپو بچه استفاده کرد و پوست کلاهک نازک شده و این که فرمودید از وازلین استفاده کنید و همین چند روزه دوباره زیر پوست زده که در حال نعوض مشخص تر میشه و رنگش حالت سفیدی داره و حالت جوش داره لطفا رهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      از وازلین استفاده کردین بهتر نشد؟
  • تصویر کاربر A چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید کد رهگیری گم کردم دوباره میپرسم
    ۲۵ سالمه مدتیه دچار بی‌میلی جنسی و ضعف نعوظ شدم .‌‌طوری که راحت تحریک نمیشم
    و نعوظم ضعیفه
    واسه میل جنسی و تحریک پذیری هیجانی
    و نعوظ چه راهی هست به جز ویاگرا و تادالافیل؟
    قبلا تحریک میشدم راحت علاقه داشتم
    لازم به ذکر است دارو های تقویتی گیاهی مصرف میکنم
    حتی سعی داشتم خودمو تحریک کنم بدون نعوظ یا با نعوظ ضعیف ، انزال صورت گرفت
    چی میتونم استفاده کنم آقای دکتر ؟
    چه آزمایش هایی باید انجام بدم؟
    اگه میشه کامل راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      به روانپزشک مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر