جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتقال زگیل از طریق بوسیدن

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس جنسی می باشد که شامل رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرد آلوده به زگیل تناسلی ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد و همچنان ناقل زگیل تناسلی باشد. 

به طور کلی، ویروس HPV می تواند از طریق تماس مستقیم پوست با پوست آلوده انتقال یابد. این امر بدان معناست که تماس فیزیکی در حین رابطه جنسی (حتی بدون دخول) نیز می تواند منجر به انتقال ویروس شود.ایا دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال میشود؟خیر دست زدن باعث انتقال نمیشود.

در نهایت، باید بگوییم که ویروس HPV در برخی موارد از طریق مایعات و ترشحات بدن نیز انتقال می یابد. بنابراین فعالیت هایی مانند بوسیدن یا در آغوش گرفتن یکدیگر احتمالاً می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دهد.

با بوسیدن زگیل گرفتم

بوسیدن و مبتلا شدن به اچ پی وی

برخی از مطالعات نشان داده اند که فرنچ کیس (لب گرفتن عمیق) با گسترش ویروس HPV دهانی (به خصوص در مردان) در ارتباط می باشد. HPV دهان می تواند منجر به مشکلات جدی مثل سرطان دهان، حلق و گلو شود. بنابراین جواب کوتاه این است: بله! شما می توانید از طریق بوسیدن نیز زگیل بگیرید! در نتیجه، محافظت از خود و دیگران در برابر HPV بسیار مهم بوده و شما باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید

انتقال عفونت ها مقاربتی با بوسیدن

با وجود اینکه اکثر عفونت های مقاربتی (STIs) از طریق ترشحات تناسلی یا تماس جنسی انتقال می یابند، برخی از آنها می توانند از طریق بوسیدن یا تماس با مایعات و زخم های دهان گسترش پیدا کنند. در ادامه به برخی از عفونت های مقاربتی که ممکن است از طریق بوسیدن منتقل شوند اشاره کرده ایم:

  • ویروس هرپس سیمپلکس (HSV): هرپس سیمپلکس و سرطان هر دو نوع ویروس HSV-1 و HSV-2 می توانند از طریق بوسیدن منتقل شوند. احتمال انتقال این ویروس، در مواقعی که فرد دارای عفونت فعال یا علائمی مانند زخم های باز باشد، به شدت افزایش می یابد. اکثر افراد مبتلا به تبخال دهانی دارای عفونت HSV-1 هستند که باعث ایجاد زخم، تاول های دردناک یا قرمزی و تورم روی لب، داخل یا اطراف دهان می شود.
  • سیفلیس: سیفلیس نوعی عفونت باکتریایی است که می تواند باعث شانکرهایی در دهان شود. اصطلاح شانکر به زخم ‌های سطحی یا عمیق اطلاق می‌ شود و ممکن است باکتری را از طریق بوسیدن منتقل کنند. عفونت سیفلیس دهانی معمولاً با انجام رابطه جنسی دهانی با فرد آلوده به عفونت سیفلیس تناسلی ایجاد می شود.
  • سوزاک: در موارد نادر، باکتری های عامل سوزاک نیز می توانند از طریق بوسیدن انتقال یابند. یکی از مطالعات نشان داد که بوسیدن عمیق یا فرنچ کیس (به ویژه در مردان همجنس گرا) ممکن است با عفونت سیفلیس دهانی مرتبط باشد.
اچ پی وی گرفتن با بوسه

برای پیشگیری از ابتلا به HPV چه کنیم؟

اچ پی وی ویروس بسیار رایجی است که اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می شوند. با این وجود، اقداماتی وجود دارند که می توانید از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرده و یا احتمال ابتلا به آن را بسیار کاهش دهید. مهم ترین اقدامی که می توانید در جهت پیشگیری از HPV انجام دهید، دریافت واکسن HPV است. واکسن HPV، شما را از خطر ابتلا به گونه های خطرناک این ویروس که می تواند باعث زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم شوند، در امان نگه می دارد.

همچنین، رابطه جنسی زیاد و محافظت شده داشته باشید. استفاده از روش های پیشگیری مثل کاندوم، احتمال ابتلا به HPV و یا انتقال این ویروس به شخص دیگر را کاهش می دهد.

دکترحسین کرمی متخصص اورولوژی

منبع:better2know

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر