جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان و زنان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آیا قادر به تخلیه کامل ادرار خود نیستید؟ آیا بعد از تخلیه کامل ادرار، مقداری از آن در مثانه شما باقی می ماند؟ شما به احتباس ادراری دچار شده اید.

درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان

برای موارد خفیف تخلیه نشدن ادرار در مردان، می توانید این درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان را امتحان کنید: 

تمرینات کگل در مردان برای بهبود کنترل مثانه برای عملکرد سالم ادرار

 خود را به خوبی هیدراته نگه دارید.(آب بنوشید) 

اجتناب از محرک های مثانه مانند: کافئین، الکل و غذاهای تند. 

هر زمان که هوس کردید ادرار کنید.

 

احتباس ادراری چیست؟

احتباس ادراری یعنی ناتوانی در تخلیه کامل ادرار. هر فردی ممکن است دچار عارضه ی احتباس ادراری شود، ولی مردان مسن بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. دو نوع اصلی احتباس ادراری وجود دارد:

1- احتباس ادراری حاد

احتباس ادراری حاد به طور ناگهانی رخ می دهد و فقط برای مدت کوتاهی ادامه پیدا می کند. این نوع از احتباس ادراری به قدری خطرناک است که حتی می تواند زندگی فرد را تهدید کند، چرا که با وجود پر بودن مثانه، فرد قادر به ادرار کردن نیست. می تواند باعث ناراحتی یا درد شدید شود. علائم احتباس ادراری حاد شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • درد در پایین شکم
  • نفخ
  • احساس نیاز فوری به ادرار کردن
  • عدم توانایی در تخلیه کردن مثانه

2- احتباس ادراری مزمن

احتباس ادراری مزمن برای مدت زمان طولانی تری ادامه دارد. افرادی که دچار این نوع از احتباس ادراری می شوند، می توانند ادرار کنند اما قادر به تخلیه کامل مثانه ی خود نیستند و ماندن چند قطره ادرار در مثانه ی خود را حس می کنند.

در فرم مزمن آن فرد ممکن است در صورت ندانستن وجود این بیماری در خود، به بیماری های دیگری مبتلا شود. علائم احتباس ادراری مزمن شامل موارد ذکر شده در زیر است، هرچند فرد مبتلا ممکن است، هیچکدام از این علائم را نداشته باشد:

  • احساس فشار در شکم
  • جریان ادرار ضعیف
  • احساس درد در شکم
  • تکرر ادرار حدودا 8 بار در روز یا بیشتر
  • مشکل در تخلیه کامل مثانه
  • مشکل در شروع جریان ادرار

احتباس ادراری مزمن وضعیت پزشکی است که مدت زمان آن نسبت به فرم حاد طولانی تر بوده،  در این فرم افراد توانایی ادرار کردن دارند ولی مثانه به طور کامل خالی نمی شود. اغلب افراد نمی دانند که این وضعیت را دارند تا زمانی که یک مشکل دیگر مانند بی اختیاری ادرار (از دست دادن کنترل مثانه و ادرار کردن) یا یک عفونت ادراری (UTI) که ناشی از رشد باکتری های مضر در دستگاه ادراری است، پیدا می کنند.

درمان عدم تخلیه کامل ادرار

درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان و زنان

در ادامه پنج درمان گیاهی برای عدم تخلیه کامل ادرار مورد بررسی قرار گرفته است:

1- داروهای پروستات برای درمان احتباس ادراری

علت عمده ی بروز احتباس ادراری به ویژه در مردان، بزرگ شدن پروستات است. به همین دلیل، یک روش پر طرفدار برای درمان احتباس ادراری مصرف داروهای پروستات است. این داروها می توانند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

– مسدود کننده های آلفا

  • از جمله آلفوزوزین (Uroxatral)
  • دوکسازوسین (Cardu ra)
  • سیلودوزین (Rapaflo)
  • تامسولوزین (Flomax)

– مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز

  •  فیناستراید (Proscar)
  • دوتاسترید (Avodart)

مصرف این داروها می توانند علائم مربوط به احتباس ادراری را کاهش و رشد پروستات را متوقف کرده و یا کوچک کنند. داروهای پروستات همچنین می توانند عضلات مثانه شما را شل کنند تا جریان ادراری مناسب تری برقرار شود. در نظر داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه دارویی، حتما با پزشک خود مشورت کنید. اگر چه مصرف دارو می تواند مفید واقع شود، ولی برخی از داروها با ایجاد کردن عوارض جانبی می توانند علائم شما را بدتر کنند.

2- درمان عدم تخلیه کامل ادرار با قاصدک

قاصدک یک نوع گیاه وحشی است که به صورت خودرو در مزارع و مراتع می روید. طبق اطلاعات موجود در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، سرخپوستان بومی آمریکا از ریشه قاصدک برای درمان بیماری های کلیوی، سوزش معده و ناراحتی های معده استفاده می کردند. قاصدک دارای خواص ضد التهابی است و اغلب به عنوان ادرار آور استفاده می شود و به درمان التهاب مثانه و احتباس ادرار کمک می کند.

درمان گیاهی تخلیه نشدن کامل ادرار

3- گزنه داروی تخلیه کامل ادرار

گزنه گیاهی است که برای درمان التهاب مجاری ادرای (التهاب مثانه) استفاده می شود. این گیاه دارای خواص ترمیمی برای کمک به بهبود مثانه و کلیه است. طبق اطلاعات به دست آمده از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از این گیاه اغلب به عنوان ادرار آور استفاده می شود.  برای این منظور، این گیاه معمولا به صورت دمنوش و برای دو تا سه بار در روز مصرف می شود. این گیاه می تواند با مکمل ها و داروهای دیگر تداخل ایجاد کند، بنابراین قبل از مصرف این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

4- نخل اره ای (ساپالممتو)

طبق اطلاعات موجود در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، نخل اره ای گیاهی است که به طور سنتی از قدیم برای درمان بزرگ شدن پروستات در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و همچنین از تبدیل شدن تستوسترون به دی هیدروتستوسترون جلوگیری می کند، در نتیجه از بزرگ شدن پروستات و به وجود آمدن عارضه ی احتباس ادراری جلوگیری می کند.
اگر پروستات شما بزرگ شده است، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل بروز این عارضه تشخیص داده شود.

5- شیرین بیان هندی

طبق گزارش های بدست آمده، عصاره شیرین بیان هندی یک جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک های معمولی است که برای درمان التهاب مجاری ادراری یا التهاب مثانه مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این عصاره ی دارویی می تواند به درمان عدم تخلیه کامل ادرار ناشی از التهاب و عفونت های باکتریایی کمک کند. برای این منظور می توانید حدود ۵۰ میلی گرم از ریشه ی شیرین بیان هندی را به قدر بکوبید که به حالت خمیری شکل درآید.
این خمیر را با یک لیوان آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید، سپس دمنوش را از صافی رد کنید و برای سه بار در هفته از آن بنوشید.

چرا نمی توانم تخلیه کامل ادرار داشته باشم؟

احتباس ادراری می تواند در نتیجه ی موارد زیر باشد:

  • مشکلات عصبی
  • داروها
  • ضعیف شدن عضلات مثانه
  • انسداد مجاری ادرار

انسداد مجاری ادرار با مسدود کردن جریان طبیعی ادرار به خارج از بدن، باعث احتباس ادراری می شود. شرایطی مانند :

  1. هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)
  2. تنگی مجاری ادراری
  3. سنگ های دستگاه ادراری
  4. سیستوسل
  5. رکتوسل
  6. یبوست
  7. تومور و سرطان

در صورتی که این عارضه تحت درمان قرار نگیرد، می تواند باعث ایجاد ناراحتی، درد شدید و دیگر علائم پزشکی شود، حتی در برخی موارد نیز ممکن است زندگی فرد را نیز تهدید کند، بنابراین در صورت بروز علائم ذکر شده، فرد باید بلافاصله به دنبال درمان پزشکی باشد. ترکیبی از به کارگیری درمان های پزشکی و خانگی می تواند علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

1.هیپرپلازی خوش خیم پروستات

در مردان 50 تا 60 ساله عدم تخلیه کامل ادرار، اغلب به دلیل بزرگی پروستات در نتیجه ی هیپرپلازی خوش خیم پروستات است. هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک وضعیت پزشکی است که در آن غده پروستات بزرگ شده ولی سرطانی نیست. پروستات غده ای گردو شکل است که بخشی از سیستم تولید مثل مردان است. غدد در مجاورت مجاری ادراری در گردن مثانه قرار دارد. گردن مثانه ناحیه ای است که در آن مجرای ادراری به مثانه متصل می شود.

پروستات دو دوره رشد اصلی دارد. اولین رشد در زمان بلوغ است که پروستات دو برابر می شود. مرحله دوم رشد در حدود 25 سالگی شروع می شود و در طول عمر انسان ادامه می یابد. هیپرپلازی خوش خیم پروستات اغلب با مرحله دوم رشد همراه است.

با بزرگ شدن پروستات، غده بر روی مجاری ادراری فشار می آورد. دیواره مثانه ضخیم تر می شود. در نهایت، مثانه ممکن است ضعیف شده و توانایی خالی کردن کامل را از دست بدهد و در نتیجه ادرار در مثانه باقی می ماند.

بزرگی خوش خیم پروستات

2. تنگی مجاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار

علل تنگی مجاری ادرار شامل التهاب بعد از جراحی، بافت اسکار ناشی از جراحی، بیماری ها، UTI ها و یا آسیب است. در مردان تنگی مجاری ممکن است به علت پروستاتیت (پروستاتیت یک بیماری دردناک است که شامل التهاب پروستات و گاها مناطق اطراف پروستات است)، اسکار پس از جراحی آلت تناسلی، پرینئوم ( پرینئوم ناحیه ی بین مقعد و اندام های جنسی است)، جراحی هیپرپلازی خوش خیم پروستات و سرطان پروستات باشد.

جراحی اصلاح پرولاپس لگن مانند سيستوسل و رکتوسل و بی اختیاری ادرار هم می توانند باعث ایجاد تنگی در مجاری ادرار شوند. تنگی مجاری اغلب چند هفته پس از عمل بهبود می یابد.

به علت بلندتر بودن مجاری ادراری در مردان نسبت به زنان احتمال ایجاد تنگی مجرا در مردان بیشتر از زنان است. تنگی مجاری و احتباس حاد یا مزمن ادراری ممکن است زمانی رخ دهد که عضلات اطراف مجرای ادرار ریلکس نباشند. این وضعیت عمدتا در زنان اتفاق می افتد.

3. سنگهای دستگاه ادراری

این سنگها از کریستال های موجود در ادرار تشکیل می شوند و در سطوح داخلی کلیه ها، حالب ها یا مثانه ایجاد می شوند. سنگهای تشکیل شده در داخل مثانه ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شوند.

4. سیستوسل

برآمدگی مثانه به واژن را سیستوسل می گویند. سیستوسل زمانی اتفاق می افتد که عضلات و بافت های حمایتی بین مثانه و واژن زنان تضعیف و در آن کشش ایجاد شود که این امر باعث آویزان شدن مثانه از موقعیت طبیعی خود و ایجاد تحدب به سمت واژن می شود. موقعیت غير طبيعی مثانه سبب ایجاد فشار به مجاری ادراری و تنگی آن می شود.

5. رکتوسل

برآمدگی رکتوم به واژن را رکتوسل می گویند. رکتوسل زمانی اتفاق می افتد که عضلات و بافت های حمایتی بین رکتوم و واژن زنان تضعیف و در آن کشش ایجاد شود که این امر باعث آویزان شدن رکتوم از موقعیت طبیعی خود و ایجاد تحدب به سمت واژن می شود. موقعیت غیرطبیعی رکتوم باعث ایجاد فشار به مجاری ادراری و تنگی آن می شود.

یبوست

 

6. یبوست

یبوست شرایطی است که در آن کمتر از سه حرکت روده ای در هفته وجود داشته باشد و یا حرکات روده ای همراه با مدفوع سخت، خشک و کوچک باشد و باعث درد و ایجاد مشکل در دفع شود.

فرد مبتلا به یبوست ممکن است احساس نفخ یا درد در شکم (بین سینه و لگن) داشته باشد. برخی از افراد مبتلا به یبوست اغلب نیاز به فشار برای ایجاد حرکات روده دارند. مدفوع سخت در رکتوم ممکن است به مثانه و مجاری ادرار فشار آورده و باعث ایجاد تنگی در مجاری ادرار شود، به خصوص اگر رکتوسل وجود داشته باشد.

7. تومورها و سرطانها

تومورها و بافت های سرطانی در مثانه یا مجاری ادراری می توانند به تدریج گسترش یافته و مانع جریان ادرار شوند که این کار را با ایجاد فشار و تنگی بر روی مجاری و یا انسداد خروجی مثانه، انجام میدهند. تومورها ممکن است سرطانی یا غیر سرطانی باشند.

تکرر ادراری

برای درمان و تخلیه کامل ادرار از مثانه چه باید کرد؟

برای درمان احتباس ادراری روش های متعددی وجود دارد از جمله:

1- درناژ مثانه برای تخلیه کامل ادرار

درناژ مثانه شامل سوند گذاری برای تخلیه ادرار است. درمان احتباس ادراری حاد با سوند گذاری شروع می شود تا فرد فورا از درد مثانه رهایی یابد و از آسیب مثانه جلوگیری شود. سوند گذاری در مطب، سرپایی یا در بیمارستان انجام می شود. بیمار اغلب بیهوشی موضعی دریافت می کند.

سوند از طریق مجرا به مثانه می رود. در صورت انسداد مجرا می توان کاتتر را به طور مستقیم از ناحیه تحتانی شکم درست بالای استخوان عانه به مثانه وارد کرد. در این موارد از بیهوشی استفاده می شود.

برای احتباس ادراری مزمن در صورت مؤثر نبودن سایر درمان ها، بیمار ممکن است نیاز به سوند گذاری متناوب، گاه به گاه یا غیر پیوسته یا طولانی مدت داشته باشد.
بیمارانی که نیاز به سوند گذاری متناوب دارند، دستورالعمل هایی در مورد چگونگی سوند گذاری برای دفع ادرار در صورت لزوم دریافت خواهند کرد.

2- اتساع مجرای ادرار

در این روش، تنگی را با قرار دادن لوله های گسترده تر در مجاری درمان می کند. روش جایگزین اتساع، باد کردن یک بالون کوچک در انتهای سوند در داخل مجرا است. اتساع مجاری میتواند در مطب یا در یک مرکز سرپایی یا در بیمارستان انجام شود. بیمار بیهوشی موضعی دریافت می کند. در برخی موارد، بیمار مسکن و بی حسی موضعی دریافت می کند.

3- استنت های مجرا برای تخلیه کامل ادرار

درمان دیگر برای تنگی مجرا شامل قرار دادن یک لوله مصنوعی، به نام استنت در داخل مجرای ادرار در ناحیه تنگی است. هنگامی که استنت در جای خود قرار می گیرد، گسترش می یابد و بافت اطراف را متورم می کند و مجرا گشاد می شود. استنت ها ممکن است موقت یا دائمی باشند. استنت گذاری میتواند در مطب یا در یک مرکز سرپایی یا در بیمارستان انجام  شود. بیمار بیهوشی موضعی دریافت می کند. در برخی موارد، بیمار مسکن و بیحسی موضعی دریافت می کند.

 داروی پروستات

4- داروهای پروستات

داروهایی که رشد پروستات را متوقف می کنند یا علائم احتباس ادراری مرتبط با هیپرپلازی خوش خیم پروستات را بهبود می بخشند عبارتند از:

✔ دوتاستراید (Avodart)

✔ فیناستراید (Proscar)

داروهای زیر عضلات خروجی مثانه و پروستات را برای کمک به تخلیه ریلکس می کنند:

✔ آلفوزوسین (Uroxatral)

✔ دوکسازوزین (Cardura)

✔ سیلودوسین (Rapaflo)

✔ تادالافیل (Cialis)

✔ تامسولوسین (Flomax)

✔ ترازوسین (Hytrin)

5- عمل جراحی برای تخلیه کامل ادرار

عمل جراحی میتواند به روش های متفاوتی انجام شود از جمله:

عمل پروستات

1- جراحی پروستات

برای درمان احتباس ادراری ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات با استفاده از روش ترانس یورترال بافت بزرگ شده ی پروستات را از بین می برند. برای عمل جراحی ترانس یورترال اورولوژیست یک کاتتر یا ابزار جراحی را از طریق مجرای ادرار وارد پروستات می کند.

برداشت بافت بزرگ شده، معمولا انسداد و احتباس ادراری ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات را کاهش می دهد. اورولوژیست گاها این روش را به صورت سرپایی انجام می دهد. برخی از مردان ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند.

در بعضی موارد، اورولوژیست کل پروستات را با جراحی باز بر می دارد. این روش با بیهوشی عمومی انجام می شود و بستری به مدت طولانی تری در بیمارستان نسبت به سایر روش های جراحی انجام می گیرد. همچنین دوره بازتوانی دو عمل جراحی باز طولانی تر خواهد بود.

2- اورتروتومی داخلی

در این روش اورولوژیست یک کاتتر خاص را به داخل مجرای ادرار وارد می کند تا به تنگی برسد. سپس از چاقو یا لیزر برای ایجاد برشی که تنگی را باز می کند، استفاده می کند. این روش در یک مرکز سرپایی یا بیمارستان انجام می شود. بیمار بیهوشی عمومی دریافت خواهد کرد.

3- ترمیم Cystocele یا rectocele

برای برگرداندن مثانه یا رکتوم افتاده به حالت عادی ممکن است نیاز به جراحی باشد. شایع ترین روش برای ترمیم سیستوسل و رکتوسل ایجاد برش در دیواره واژن است. از طریق برش، اورولوژیست به دنبال یک نقص یا سوراخ در بافت است که واژن را از دیگر ارگانهای لگن جدا می کند.

یک بخیه در بافت زده می شود تا نقص را ببندد و سپس برش دیواره ی واژن را با بخیه های بیشتر و از بین بردن هر گونه بافت اضافی می بندند. این بخیه ها لایه های بافتی را که اندام ها را جدا می کنند، محکم می کند و حمایت بیشتری برای اندام های لگن ایجاد می کند.

این عمل توسط متخصصین ارولوژی یا زنان یا متخصصین سیستم تولید مثل زنان انجام می شود. این عمل در بیمارستان تحت بیهوشی انجام می شود.

4- تومور و جراحی سرطان

برداشت تومورها و بافت های سرطانی در مثانه یا مجرای ادرار، انسداد مجاری و احتباس ادراری را کاهش می دهد.

نوع و طول درمان بستگی به نوع و علت احتباس ادراری دارد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4/5 - (45 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام دختر ۲۱ ساله دارم مشکل ذهنی جسمی داره سی پی ازلحاظ تکلم شنیدن هیچکدام از اینها نداره قادر به نشستن هم نداره در واقع فقط نفس میکشه وبا دستهایش بازی میکنه ودرازکش مدت سه هفته حبس ادرار داره به خانم دکتر ارولوژی مراجعه کردیم معاینه کرد گفتن فعلا دارو تجویز میکنم قرص ترازوسین شبی نصف قرص وقرص باکلوفن تجویز کردن وشربت اورتیکا بخاطر اینکه مثانه التهاب داشت سونو گرفتیم درجواب
    چنین قید شده کبد کلیه ها نرمال مثانه باضخامت دیواره طبیعی حاوی urineبا مقدار خفیف Fineintemacechoاست که میتواندثانویه بهHematuriapyoriaویاurinarysandباشد دارو افاقه نکرد دکتر گفتن باید ازطریق دوربین سیسکوپی انجام داد ومجرا را باز کنیم این کار انجام داد لاکن جواب نداد ضمنا یبوست شدید داره وروده هاش یکی بزرگ شده ویکی منقبض وعلت عدم ادرار تخلیه مدفوع دکتر گفتن الان بعضی وقتها دو مرتبه در روز ادرار میکنه بعضی وقتها یک مرتبه واز سوند داریم استفاده میکنیم علاوه بر دارو قبلی دو نوع شربت برای عفونت نوشتن شربت نالیدیکسیک اسید وشربت کوتریکسول شب ها مصرف میکنه لطف کنید باتوجه به اینکه جابجایی بچه خیلی مشکل راهنمایی بفرمایید چکارکنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام باید کشت ادرار انجام شود و سپس نوار مثانه گرفته شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ماریا یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشید. من ۳۷ دارم‌. اولین بار سال ۸۴ دچار عفونت و خونریزی شدید مثانه شدم.‌بعد از اون به صورت مداوم عفونت مکرر دارم. و تکرر ادرار، درد، خونریزی و سوزش تقریبا همیشه با من هست. در حال حاضر مدتیه که به احتباس ادراری هم‌دچار شدم. و تخلیه ی ادرار با فشار و منقطع و کم صورت میگیره. بارها دارو مصرف کردم‌و بهتر نشدم. البته ۲ سال هست که هموروئید هم دارم‌. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      باید تست عصب مثانه بگیرید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      باید تست عصب مثانه بگیرید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ صبح ها از ساعت۱۰ الی ۱۲تماس
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکترهمسرمن درسن 12,سالگی درسانحه تصادف دچار شکستگی لگن شدوبخاطرکوتاهی پزشکان ک به گفته بودن باید یه لوله یه مدت میزاشتن ک نزاشتن دچارتنگی مجرا شد ک یه کلیه خودوازدست داد الان عمل تنگی وسنگ جالب کردن بعدازکشیدن سون چندبارادذارش امددیگه نیومددوباره سوندفولی 20گذاشت گفتن بایددهروزبمونه بعداگرادرارش نیومد نوار مثانه بگیریم شایدمجبوربشه همیشه لاسون خودشوخالی کنه خیلی ناراحتم نمیدونم چکارکنم بدادم برسید الان 43سالشه ممنون دکترمنوراهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      حدود یک ماه بعد از اینکه سوندشون خارج شد ، باید عکس رنگی از مجرا گرفته شه (RUG-VCUG) . بر اساس اون گفته میشه ایا عمل جراحی باز مجرا نیاز هست یا خیر
  • تصویر کاربر ابوالفضل یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    نیومدن ادرارفشاردرکلیه باخوردن قرص فورزماید۴۰آزادمیکند۰
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      ؟
  • تصویر کاربر آوا یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر، من ۳۵ساله و مجرد هستم، سال گذشته، سوزش ادرار شدید داشتم، تقریبا بعد از یک هفته، سوزش ادرارم خوب شد، آزمایش ادرار دارم عفونت نداشتم، سونو هم نرمال بود، اما از اون موقع تا الان هر وقت دستشویی میرم بعد از دستشویی اگه خم بشم احساس ریزش قطره ای ادرار دارم، چند بار بعد از ادارا چک میکنم که ریزش ادرار نداشته باشم، بعد از دستشویی باید جوری بشینم که با فشار موقع نشستن ریزش ادرار نداشته باشم، این مپضپع خیلی اذیتم میکنه، الان از بعد عید ریزش بیشتر رو احساس میکنم، الان تو این اوضاع میترسم دکتر برم و این وضعیت هم اذیتم میکنه لطفا راهنمایی کنید، دارویی که بتونم استفاده کنم و برطرف بشه، ناگفته نماند آقای دکتر من هم دیسک کمر دارم هم اینکه بیشتر وقت ها یبوست هم دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      باید تست ارودینامیک یا نوار عصب مثانه بگیرید جهت تعین وقت با شماره 02122642744 02122647404 09351142080 هماهنگ کنید هر روز از ساعت ۱۰الی۱۲صبح
  • تصویر کاربر سالار شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده 22 سالمه از تابستان پارسال دچار سوزش ادراری شدم ازمایش ادرار دادم در ادرارم خون مشاهده شد سپس با مراجعه به سونوگرافی متوجه شدم ضخامت مصانه به اندازه 4.4 میلی متر زیاد است تا اکنون که این پیام را مینویسم نزدیک به 13 بار به دکتر مراجعه کردم و داروهای مختلفی نظیر افلوکساسین 100 200 300 تاوانکس پروستاتان و.. را مصرف کرده و لی تا کنون سوزش بنده در ادرار و انزال هیچ فرقی نکرده و دوباره با مراجعه به سونوگرافی ضخامت مثانه به اندازه 4 میلی متر زیادتر گزارش شد این مشکل خیلی اذیت میکنه بنده را ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، باید سیستوسکوپی شوید
    2. تصویر کاربر سالار جمعه ۲۰ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام.یعنی احتمال مشکل تنگی مجاری دارم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      احتمال تنگی مجرا هم هست، احتمال التهاب مجرا و پروستات و مثانه هست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد یکشنبه ۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    باسلام ۲ هفته پیش بنده وسیله سنگی بلند کردم و بعد پایین کمرم دردگرفت و خوب شد ۳ روز بعد در ناحیه کشاله ران و ران و بالای بیضه راست احساس درد خفیفی میکردم به پزشک مراجعه کردم بعد از انجام معاینه بیضه هام گفتن که خدا وشکر فتق نیست و کشیدگی عضلات هستش
    بهتر شده ام ولی چند روز پیش بعد از انزال احساس درد خفیف کردم ایا مشکل خاصی است؟نگرانم اگه میشود راهنمایی کنید باتشکر فر‌اوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، نگران کننده نیست، ارتباطی به سنگینی ندارد
  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام خدمت جناب دکتر یک سوال داشتم از خدمت جنابعالی با توجه اینکه با ضعیف شدن جریان وفشار ادرار وقطع ووصل ادرار وخروج با فشار کم و همچنین درد زیر شکم به دکتر مراجعه کردم پس سنوگرافی ابعادپروستات42*32*32وحجم 24 سی سی تشخیص داده شدالبته داری کانون های کلسیفیه در زون ترانزیشیونل هم بود حجم مثانه پر 206 سی سی ورزیدو به میزان60 سی سی بود (تصاویر پیوست)وضمنا آزمایشی که 5 ماه پیش دادم (psa)1.1بود با این توضیحات جناب دکتر با توجه به اینکه اندازه پروستات گفته شد غیر عادی نیست و حجم مثانه پس از تخلیه باز هم 60 سی سی هستش وتخلیه کامل مثانه انجام نمیشه علتش چیه ؟وباید چه داروهایی مصرف کنم ؟احتمال پروستاتیت و یا تنگی مجاری ادرار هست؟وایا باید ازمایشات دیگه ای انجام بدهم ؟وممکنه این علائم مربوط به سرطان پروستات باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، سن چند سال هست، یک دوره درمان با تامسولوسین توصیه میشود
  • تصویر کاربر خوزستان جمعه ۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام.پس از عمل سزارین حس دستشویی داشتن را از دست دادم. دلبخواهی میرفتم و با دستشویی شدید مواجه میشدم.
    چندسالی که اینطور گذشته الان ادرار دفع نمیشه.بعضی موقع خوب میاد خیلی مواقع با وجود مصرف زیاد مایعات دفع صورت نمیگیرد و اندام های بدن ورم میکنند.
    دکتر رفتم متاسفانه درمانی برای این مورد تجویز نکرد... اگر علم شما بیشتر میرسد ممنون میشم کمکم کنید. (عدم احساس ادرار داشتن + عدم دفع حداکثری+ ورم بدن) مواردی است که من رنج میبرم.
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، جهت نوار مثانه مراجعه کنید
  • تصویر کاربر ماهان شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير اقاى دكتر دو سه روز هست كه بنده زير شكمم حس پر بودن مثانه دارم ولى ادرار انچنانى ندارم و اين باعث شده تا نتوانم بخوابم و اسايش را چند روزى از من سلب كرده ، در صورت دارا بودن ادرار ، راحت ادرار مى كنم ، درد احساس پر بودن مثانه رو دارم ولى ادرار ندارم لطفا بنده را راهنمايى بفرماييد متشكرم !
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، سن شما چند ساله؟
    2. تصویر کاربر ماهان شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      45
    3. تصویر کاربر ماهان سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      مبلغ ١٥٠٠٠ هزار تومان از بنده دريافت كرديد كه فقط بپرسيد چند سالمه ؟ خوب پاسخ بديد ديگه ٧٢ ساعت از روش گذشت .....!؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      شما که آدم فهیمی هستید، باید ابتدا سنتون رو بگید که بر اساس اون تشخیص گذاشته بشه،باید حدس بزنم که آقا هستید البته خیلی ها اسم رو هم درست نمینویسن،بر این اساس سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری و مثانه و پروستات با تعیینPVRانجام دهید، PSA چک کنید و به پزشک ارولوژی مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر