جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین راه های افزایش تعداد اسپرم چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بر اساس جدیدترین معیارهای سازمان بهداشت جهانی، تعداد عادی اسپرم ها 15 میلیون در هر میلی لیتر یا حداقل 39 میلیون در هر نمونه است. تعداد اسپرم کمتر از 10 میلیون در هر میلی لیتر غیر عادی در نظر گرفته می شود و عموما با نازائی مردان در ارتباط است.

هر چیزی که هورمون های کنترل کننده ی تولید اسپرم را تحت تاثیر قرار می دهد و یا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند می تواند به رشد سالم اسپرم ها و بهبود تعداد آنها کمک کند. به طور کلی، تصور می شود عواملی که سطوح تستوسترون را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشترین تاثیر را بر تعداد و کیفیت اسپرم ها داشته باشد.

عکس اسپرم ضعیف

عکس اسپرم ضعیف

چند نکته برای افزایش تعداد اسپرم ها

درمان خانگی افزایش تعداد اسپرم

محققان متوجه شده اند که به مدت چندین دهه، کیفیت اسپرم ها و میزان باروری در بسیاری از ملت های غربی در حال کاهش بوده است. برطبق یک مطالعه در سال 2017 بین سال های 1973 تا 2011 میانگین تعداد اسپرم در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزلند 59.3 درصد کاهش یافته است.

علیرغم وجود مطالعاتی که در حال شناسائی این مشکل هستند، دلایل این کاهش و راه های قابل اطمینان جبران این کاهش هنوز ناشناخته اند. چندین درمان غیر داروئی برای افزایش تعداد اسپرم و در مجموع سلامت کلی اسپرم ها توسط طب باستانی، طب گیاهی و طب سنتی برای هزاران سال مورد استفاده واقع شده اند.

بیشتر بدانید…

باد فتق چیست؟

ورزش و خواب کافی

هر چند که دانش ما درباره ی ارتباط نمایه توده بدنی خوب و داشتن تعداد عادی اسپرم هنوز ضعیف است، اما چندین مطالعه نشان داده اند که کاهش وزن و ورزش کردن در افراد چاق و دارای اضافه وزن می تواند به افزایش تعداد اسپرم ها منتهی شود.

هر شکلی از استرس می تواند سبب شود تا بدن اقدامات دفاعی در پیش گیرد و انرژی ذخیره کند. در زمان های سختی و پریشانی، برای بدن از لحاظ زیستی منطقی به نظر می آید که کمتر درگیر تولید مثل باشد و بیشتر بر روی زنده ماندن تمرکز کند.

اگرچه تصور بر این است که عواملی مانند ورزش کردن و داشتن تغذیه ای سالم اثرات استرس را کاهش می دهند اما کاهش استرس نیازمند پیدا کردن علت آن است. یک پزشک ممکن است برای مردانی که در حال تجربه کردن استرسی شدید هستند، داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی تجویز کند.

سوالی که بسیاری از زوج های جوان دارند این است که راهکار های تقویت اسپرم برای بارداری چیست؟ در این مقاله در رابطه با این موضوع مطالبی آورده شده است.

ترک الکل و مواد مخدر

تعداد مطالعاتی که رابطه ی بین سلامت اسپرم و داروها را بررسی می کنند با توجه به ملاحظات اخلاقی محدود است. هر چند که، برخی محققان مصرف جهانی داروهائی مانند الکل، ماریجوانا و کوکائین را به کاهش تولید اسپرم ربط داده اند.

برخی داروهای تجویزی می توانند به طور بالقوه سلامت تولید اسپرم ها را کاهش دهند. به محضی که فرد مصرف دارو را قطع می کند شمار اسپرم های او به حالت عادی برگشته و یا زیاد می شوند. داروهائی که به صورت موقت تولید و رشد اسپرم ها را کاهش می دهند، شامل موارد زیر هستند:

⚠ برخی آنتی بیوتیک ها

⚠ ضد آندروژن ها

⚠ ضد التهاب ها

⚠ داروهای ضد روان پریشی

⚠ کورتیکو استروئیدها

⚠ استروئید های آنابولیک (تا حداکثر یکسال برای احیا زمان نیاز دارند)

⚠ تستوسترون اگزوژنز (بیرونی)

⚠ متادون

خوردن مواد غذایی آنتی اکسیدان دار

آنتی اکسیدان ها، مولکول هایی هستند که به حذف و غیرفعالسازی رادیکال های آزاد و دیگر ترکیبات آسیب رسان به سلول ها کمک می کنند. برخی ویتامین ها و مواد معدنی نشان داده شده که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. چندین مطالعه مصرف آنتی اکسیدان را با افزایش تعداد اسپرم ها مرتبط دانسته است.

آنتی اکسیدان هائی که ممکن است با یک تعداد سالم از اسپرم ها مرتبط باشند، شامل موارد زیر می شوند:

✅ سلنیوم

✅ ویتامین C (آسکوربیک اسید)

✅ ویتامین E

✅ گلوتاتیون

✅ کو آنزیم Q10

✅ ال کارنیتین

مصرف چربی های سالم را افزایش دهید.

چربی های غیر اشباع یا به اصطلاح چربی های سالم مانند امگا 3 و امگا 6 برای رشد سالم غشای اسپرمی حیاتی هستند. برخی مطالعات نشان داده شده است که افراد باید این دو ترکیب ضروری امگا را در مقادیر مساوی برای افزایش تعداد اسپرم و مزایای آنتی اکسیدانی مصرف کنند.

تقویت اسپرم

یک مطالعه در سال 2014 که 209 مرد اسپانیایی را بین سنین 18 تا 23 سال مورد بررسی قرار داد، دریافت که همچنانکه آنها مصرف اسید های چرب ترانس را افزایش دادند، شمار اسپرم های آنها نسبتا کاهش یافت.

از قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده های شغلی یا محیطی اجتناب کنید.

همچنان که محیط و جو به شدت آلوده می شود، عوامل محیطی مانند کیفیت هوا و قرار گیری در معرض مواد شیمیایی سمی به صورت متداول با کاهش سلامت اسپرم ها و تعداد کل آنها ارتباط داده شده است. اجتناب از سموم محیطی تا هرجائی که امکان دارد با سلامت عمومی در ارتباط است.

مهم است که اشاره شود، در حالیکه برخی مطالعات ارتباطی بین تعداد کم اسپرم ها و آلاینده های محیطی نشان می دهند، بسیاری از مطالعات هم از این نظریه حمایت نمی کنند.

از مصرف بیش از حد سویا و غذاهایی آماده شده با استروژن غیر انسانی پرهیز کنید.

برخی مواد غذایی مخصوصا محصولات بدست آمده از سویا حاوی فیتو استروژن ها (استروژن های گیاهی) هستند. ترکیباتی که نشان داده شده است سبب کاهش پیوند تستوسترون و تولید اسپرم می شوند. بسیاری از محصولات پلاستیکی و کنسرو شده نیز غنی از اشکال سنتز شده ی استروژن هستند.

در مطالعاتی محدود نشان داده شده است که مصرف فولات و روی در ترکیب با هم در سلامت کلی اسپرم ها از جمله غلظت و افزایش تعداد اسپرم ها در ارتباط است.

قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

برخی از داروها و دم نوش های گیاهی برای تقویت اسپرم ضعیف مناسب هستن که عبارتند از:

چای سبز برای تقویت اسپرم

چای سبز یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و حاوی پلی فنول است که فعالیت های آنتی اکسیدانی آن می تواند باعث بهبود پارامترهای اسپرم و باروری آن شود.

مصرف گیاه شنبلیله

شنبلیله از دیرباز به عنوان درمانی طبیعی برای ضعف سلامت اسپرم بوده و طرفداران این مکمل غذائی اظهار دارند که این گیاه قادر به افزایش تعداد اسپرم ها است. یک مطالعه در سال 2017 دریافت که ترکیبی اختراعی (Furosap) که در حال ثبت شدن بود و از دانه های شنبلیله گرفته می شد به طرز چشمگیری کیفیت مایع منی و تعداد اسپرم ها را افزایش داد.

مصرف روی برای افزایش اسپرم

روی یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و صدف یافت می شود. دریافت مقدار کافی روی یکی از ارکان افزایش تعداد اسپرم و تقویت آن ها می باشد.

محققان کاملا مطمئن نیستند چرا، اما ویتامین D و سرم کلسیم به نظر می رسد که بر سلامت اسپرم ها تاثیر گذار باشند. برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D در تغذیه ی روزانه می تواند با کاهش شمار اسپرم ها در ارتباط باشد.

اشو واگاندا، که به جنسینگ هندی هم معروف است، از دیرباز در درمان های داروئی سنتی برای چندین شکل از اختلال عملکرد جنسی مورد استفاده قرار گرفته شده است. یک مطالعه در سال 2016 دریافت که 46 مرد با تعداد اسپرم های کم که مقدار 675 میلی گرم اشو واگاندا را برای 90 روز استفاده کرده اند، افزایشی 167 درصدی در شمار اسپرم های خود مشاهده کرده اند.

آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود؟

امروزه ۱۰-۱۵ درصد زوجین به علت مشکل ناباروری مراجعه می نمایند که در بررسی مردان اولین آزمایش که بعد از معاینه بیضه ها انجام می شود آزمایش اسپرم می باشد. در این مقاله به بررسی زمان آزمایش اسپرم، نحوه ی انجام آن و هر آنچه که باید درباره ی این آزمایش بدانید پرداخته ایم.

افزایش سرعت اسپرم

سرعت اسپرم های سالم با پیشروی آن ها به سمت جلو با سرعت حداقل 25 میکرو متر در ثانیه تعیین می شود. در صورتی که تحرک اسپرم های یک مرد اندک باشد به بیماری آستنو اسپرمی یا آستنوزو اسپرمی ابتلا دارد. مشکلات تحرک یا سرعت اسپرم ها در چندین دسته جای گرفته و شامل موارد زیر می شوند:

آیا ارتباط سرعت اسپرم و جنسیت نوزاد حقیقت دارد؟

مدت ها این باور وجود داشت که اسپرم های دارای کروموزوم Y یا پسر سریع تر از اسپرم های دارای کروموزوم X یا دختر حرکت می کنند. مطالعات امروزه نادرست بودن این موضوع را اثبات کرده و هیچ تفاوت قابل توجهی در تحرک یا سرعت این دو نوع اسپرم نیافته اند.

درمان کم بودن سرعت اسپرم

برخی تغییرات در سبک زندگی می تواند به افزایش تحرک اسپرم در مایع منی مردان کمک کند از جمله:

مصرف برخی مکمل ها می تواند تحرک اسپرم را بهبود بخشد. برای مثال، یک مطالعه دریافت هنگامی که مردان به مدت حداقل 100 روز متوالی به صورت روزانه 200 میکرو گرم مکمل سلنیوم و 400 واحد ویتامین E مصرف کردند، تحرک اسپرم های آن ها 52 درصد بیشتر شد. 

مردان باید قبل از مصرف مکمل ها با پزشک مشورت کرده و در هنگام خرید آن ها مراقب باشند. از آنجایی که مکمل ها تحت نظارت مراجع نیستند باید آن ها را فقط از فروشنده های معتبر خریداری کرد. 

در صورتی که علت مشکل تحرک اسپرم ها یک مشکل پزشکی همچون افت سطح هورمون ها یا واریکوسل باشد، مصرف دارو هایی همچون هورمون تحریک کننده فولیکولی یا هورمون گونادوتروپین کوریونی می تواند مفید باشد. در برخی موارد، پزشک می تواند جراحی را پیشنهاد دهد.

راه های مناسب برای افزایش سرعت اسپرم

مواد غذایی برای افزایش تعداد اسپرم

با اینکه مکمل های غذائی تصور می شود که راهی امن برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، اما بدن همیشه به آسانی آنها را جذب نمی کند.

بسیاری از مطالعات اظهار می کنند که خوردن غذاهائی غنی از ترکیبات و مواد شیمیایی معین بدن را قادر می سازد از آنها به طرز موثرتری استفاده کند. بنابراین بهترین راه افزایش تعداد اسپرم ها به صورت طبیعی می تواند افزایش مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مفید برای اسپرم ها باشد. مواد غذائی که غنی از مواد مغذی مفید برای اسپرم ها هستند شامل موارد زیر هستند:

داروی جدید افزایش اسپرم

یک پزشک ممکن است برای مردانی که تعداد اسپرم های آنها بسیار کم است یا دیگر ملاحظات و عوامل مرتبط با سلامتی را دارند، دارو تجویز کند. قرص درمان اسپرم ضعیف عبارتند از:

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.4/5 - (260 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی من مشکل ناباروری دارم و متادون هم مصرف میکنم آیا دارویی چیزی هست که تقویت کنه به خاطر مصرف متادون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر مجید یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    من دوماه پیش عمل واریکوسل انجام دادم بیضه سمت چپ.عمل میکروسرجری بود.الان یک ماه هست که بیضه چپم سفت میشه.درد دارم و موقع خواب بخاطر درد نمیتونم زیاد به پهلو بخوابم.و الان دو هفته هست که موقع رابطه جنسی وقتی که ارضا میشم حین انزال مایع منی خارج نمیشه. در این دو هفته سه بار این نوع انزال که خروج مایع منی نداشته و کیفیت انزال بشدت پایین بوده اتفاق افتاده.و اینکه نمیتونم فعالیت ورزشی سنگین بکنم بعد دو ماه و خورده ای
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 4 هفته پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام بعد ازدواج یک سال بچه دار نشدیم آزمایش دادم دکتر گفت حرکت اسپرم ضعیفه بعد تجویز دارو حل شد بچه دار شدیم بعد خانم جلوگیری کرد چند سال پارسال باردار شد تو هفته هشتم سونو گرفت گفتن قلبش تشکیل نشده باید سقط کنی امسال باردار شد توی هشت هفته سونو گرفت گفتن قلبش تشکیل نشده اینبار خودش سقط شد میگن علتش ضعیف بودن کرموزوم یا اسپرم لطفاً راهنمایی بفرمایید چه دارویی مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر عل چهارشنبه ۲۷ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من یک سال نیم پیش شما واریکسل دو طرفه عمل کردم ولی تا حالا موفق نشدیم یه ازمایشم دارم عکسشو براتون میذارم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خانمتون کامل بررسی شده؟
    2. تصویر کاربر عل سه شنبه ۲۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      بله بررسی شده دکترشون گفتن که ایراد از من هستش دللیشم شکل و حرکت اسپرم هست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ دی ۲( 2 ماه پیش)
      قرص بلومکس روزی ۳ عدد مصرف کنید تا ۶ ماه و همچنان برای باروری اقدام کنید اگر جواب نگرفتین باید ناچارا به سمت روش های کمک باروری بریم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده طبق سونوگرافی واریکوسل سمت چپ و هرنی اینگوئینال طرف راست در حد small دارم
    قرار بود برای کیفیت اسپرم عمل واریکوسل انجام بدم می خواستم هردو انجام بدم ولی دکتر گفت بهتره فقط واریکوسل انجام بدی شاید خین عمل فتق رگ های بیضه آسیب ببینه
    می خواستم ببینم به نظرتون هر دو رو انجام بدم یا فقط واریکوسل
    فتق حم در حد درد ضعیف هر از گاهی هست
    در ضمن امروز صبح یکبار پول واریز کردم هنگام تکمیل پرداخت وجه کسر شد و نت قطع شد و پیام نیومد الان دوباره واریز کردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      فعلا فقط واریکوسل عمل بشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 2 ماه پیش)
      بله بهتون پاسخ داده شد تو تیکت قبلی
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۷ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر انشا الله در پناه قران باشید .
    بنده مرد ، ۵۲ ساله ،۷ ماه پیش عمل واریکوسل گ۳ و فتق انجام دادم که حدود ۲ هفته است درد شدید مقطعی در راه رفتن،سرپا ایستادن و... در محل عمل فوق دارم لطفا بفرمایید علت عود مجدد و درد ان چیست و چه کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      پیش بنده عمل شدین؟
    2. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      نه خیر،دکتررحمانی درشهرزنجان عمل کرده،میخواستم ببینم الآن چکارکنم آیاباآن سونوگرافی که خدمتتان فرستادم بازهم عمل فتق و واریکوسل نیازاست مخصوصا لاپاراسکوپی، شمابه حقیروقت میدهید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      چون عمل قبلی رو جراح دیگری انجام دادن بنده عمل نخواهم کرد با توجه به عود هرنی و واریکوسل باید عمل بشین
    4. تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      جناب دکترجراح اولی اورولوژ بوددر نیروهای مسلح وطرف قرارداد، در زنجان لاپاراسکوپی نیست من به افرادمؤمن خیلی اطمینان دارم برا همین حضرتعالی راکه قاری بزگوار و...هستید...
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ دی ۲( 2 ماه پیش)
      شما لطف دارید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر نیما پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    من 1 سال پیش ازمایش دادم ( جواب بارگزاری کردم) تقریبا 2سال برای بارداری اقدام کردیم ولی متاسفانه جوابی نگرفتیم فقط اینکه خانمم عمل اندومتریوز انجام دادن و به تازگی سونورنگی گرفتن که اعلام کردن مشکلی ندارن ممنون میشم راهنمائی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی جدید انجام دهید
  • تصویر کاربر مسلم پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام و درود.خسته نباشید
    اقای دکتر من یک فرزنددارم و دوباره برای بارداری اقدام کردم متاسفانه بارداری اتفاق نیفتاده ب پزشک مراجعه کردم و ایشون ازمایش اسپرم دادن و متوجه شدم مقداراسپرم کم هست و سرعت داره شما چ راهکاری پیشنهادمیدین.ممنون میشم اگرراهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر ع سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    درود
    در ۲۷ سالگی برای ریزش مو فیناستراید تجویز شد
    بعد استفاده ۳ ماه منی بسیار شل و ابکی شد
    مشکل نعوظ و میل جنسی ندارم
    ۳ ماه هست که مصرف دارو رو قطع کردم
    اما همچنان منی بسیار شک هست
    قبل از مصرف فیناستراید این مشکل وجود نداشت
    مننون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      آزمایش مایع منی انجام دهید
  • تصویر کاربر دریایی یکشنبه ۷ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    مرد 35ساله و مجرد هستم در شرف ازدواج می باشم.ازمایش اسپرم انجام دادم تعداد 12 میلیون هست..آیا برای ازدواج و باروری مشکل ساز میشه؟چه دارویی مصرف کنم که حجم وتعداد اسپرم بالا بره؟ جواب آزمایش هم فرستادم
    1. تصویر کاربر دریایی یکشنبه ۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ا
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      به مدت سه ماه داروی بلومکس استفاده کنید سپس مجددا آزمایش انجام شود
    3. تصویر کاربر دریایی یکشنبه ۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      جناب دکتر آزمایش رو ملاحظه کردین؟
      می خواستم نظر کلی تو نو بدونم در موردش
      و اینکه نحوه و تعداد مصرف این قرص چگونه هست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      روزی ۳ عدد تا سه ماه بله دیدم مشکل اندکی هست که با مصرف دارو انشاا... بهتر خواهد شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر