جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان و زنان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آیا قادر به تخلیه کامل ادرار خود نیستید؟ آیا بعد از تخلیه کامل ادرار، مقداری از آن در مثانه شما باقی می ماند؟ شما به احتباس ادراری دچار شده اید.

احتباس ادراری چیست؟

احتباس ادراری یعنی ناتوانی در تخلیه کامل ادرار. هر فردی ممکن است دچار عارضه ی احتباس ادراری شود، ولی مردان مسن بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. دو نوع اصلی احتباس ادراری وجود دارد:

1- احتباس ادراری حاد

احتباس ادراری حاد به طور ناگهانی رخ می دهد و فقط برای مدت کوتاهی ادامه پیدا می کند. این نوع از احتباس ادراری به قدری خطرناک است که حتی می تواند زندگی فرد را تهدید کند، چرا که با وجود پر بودن مثانه، فرد قادر به ادرار کردن نیست. می تواند باعث ناراحتی یا درد شدید شود. علائم احتباس ادراری حاد شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • درد در پایین شکم
  • نفخ
  • احساس نیاز فوری به ادرار کردن
  • عدم توانایی در تخلیه کردن مثانه

2- احتباس ادراری مزمن

احتباس ادراری مزمن برای مدت زمان طولانی تری ادامه دارد. افرادی که دچار این نوع از احتباس ادراری می شوند، می توانند ادرار کنند اما قادر به تخلیه کامل مثانه ی خود نیستند و ماندن چند قطره ادرار در مثانه ی خود را حس می کنند.

در فرم مزمن آن فرد ممکن است در صورت ندانستن وجود این بیماری در خود، به بیماری های دیگری مبتلا شود. علائم احتباس ادراری مزمن شامل موارد ذکر شده در زیر است، هرچند فرد مبتلا ممکن است، هیچکدام از این علائم را نداشته باشد:

  • احساس فشار در شکم
  • جریان ادرار ضعیف
  • احساس درد در شکم
  • تکرر ادرار حدودا 8 بار در روز یا بیشتر
  • مشکل در تخلیه کامل مثانه
  • مشکل در شروع جریان ادرار

احتباس ادراری مزمن وضعیت پزشکی است که مدت زمان آن نسبت به فرم حاد طولانی تر بوده،  در این فرم افراد توانایی ادرار کردن دارند ولی مثانه به طور کامل خالی نمی شود. اغلب افراد نمی دانند که این وضعیت را دارند تا زمانی که یک مشکل دیگر مانند بی اختیاری ادرار (از دست دادن کنترل مثانه و ادرار کردن) یا یک عفونت ادراری (UTI) که ناشی از رشد باکتری های مضر در دستگاه ادراری است، پیدا می کنند.

درمان عدم تخلیه کامل ادرار

درمان خانگی تخلیه نشدن کامل ادرار در مردان و زنان

در ادامه پنج درمان گیاهی برای عدم تخلیه کامل ادرار مورد بررسی قرار گرفته است:

1- داروهای پروستات برای درمان احتباس ادراری

علت عمده ی بروز احتباس ادراری به ویژه در مردان، بزرگ شدن پروستات است. به همین دلیل، یک روش پر طرفدار برای درمان احتباس ادراری مصرف داروهای پروستات است. این داروها می توانند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

– مسدود کننده های آلفا

  • از جمله آلفوزوزین (Uroxatral)
  • دوکسازوسین (Cardu ra)
  • سیلودوزین (Rapaflo)
  • تامسولوزین (Flomax)

– مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز

  •  فیناستراید (Proscar)
  • دوتاسترید (Avodart)

مصرف این داروها می توانند علائم مربوط به احتباس ادراری را کاهش و رشد پروستات را متوقف کرده و یا کوچک کنند. داروهای پروستات همچنین می توانند عضلات مثانه شما را شل کنند تا جریان ادراری مناسب تری برقرار شود. در نظر داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه دارویی، حتما با پزشک خود مشورت کنید. اگر چه مصرف دارو می تواند مفید واقع شود، ولی برخی از داروها با ایجاد کردن عوارض جانبی می توانند علائم شما را بدتر کنند.

2- درمان عدم تخلیه کامل ادرار با قاصدک

قاصدک یک نوع گیاه وحشی است که به صورت خودرو در مزارع و مراتع می روید. طبق اطلاعات موجود در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، سرخپوستان بومی آمریکا از ریشه قاصدک برای درمان بیماری های کلیوی، سوزش معده و ناراحتی های معده استفاده می کردند. قاصدک دارای خواص ضد التهابی است و اغلب به عنوان ادرار آور استفاده می شود و به درمان التهاب مثانه و احتباس ادرار کمک می کند.

درمان گیاهی تخلیه نشدن کامل ادرار

3- گزنه داروی تخلیه کامل ادرار

گزنه گیاهی است که برای درمان التهاب مجاری ادرای (التهاب مثانه) استفاده می شود. این گیاه دارای خواص ترمیمی برای کمک به بهبود مثانه و کلیه است. طبق اطلاعات به دست آمده از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از این گیاه اغلب به عنوان ادرار آور استفاده می شود.  برای این منظور، این گیاه معمولا به صورت دمنوش و برای دو تا سه بار در روز مصرف می شود. این گیاه می تواند با مکمل ها و داروهای دیگر تداخل ایجاد کند، بنابراین قبل از مصرف این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

4- نخل اره ای (ساپالممتو)

طبق اطلاعات موجود در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، نخل اره ای گیاهی است که به طور سنتی از قدیم برای درمان بزرگ شدن پروستات در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و همچنین از تبدیل شدن تستوسترون به دی هیدروتستوسترون جلوگیری می کند، در نتیجه از بزرگ شدن پروستات و به وجود آمدن عارضه ی احتباس ادراری جلوگیری می کند.
اگر پروستات شما بزرگ شده است، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل بروز این عارضه تشخیص داده شود.

5- شیرین بیان هندی

طبق گزارش های بدست آمده، عصاره شیرین بیان هندی یک جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک های معمولی است که برای درمان التهاب مجاری ادراری یا التهاب مثانه مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این عصاره ی دارویی می تواند به درمان عدم تخلیه کامل ادرار ناشی از التهاب و عفونت های باکتریایی کمک کند. برای این منظور می توانید حدود ۵۰ میلی گرم از ریشه ی شیرین بیان هندی را به قدر بکوبید که به حالت خمیری شکل درآید.
این خمیر را با یک لیوان آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید، سپس دمنوش را از صافی رد کنید و برای سه بار در هفته از آن بنوشید.

چرا نمی توانم تخلیه کامل ادرار داشته باشم؟

احتباس ادراری می تواند در نتیجه ی موارد زیر باشد:

  • مشکلات عصبی
  • داروها
  • ضعیف شدن عضلات مثانه
  • انسداد مجاری ادرار

انسداد مجاری ادرار با مسدود کردن جریان طبیعی ادرار به خارج از بدن، باعث احتباس ادراری می شود. شرایطی مانند :

  1. هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)
  2. تنگی مجاری ادراری
  3. سنگ های دستگاه ادراری
  4. سیستوسل
  5. رکتوسل
  6. یبوست
  7. تومور و سرطان

در صورتی که این عارضه تحت درمان قرار نگیرد، می تواند باعث ایجاد ناراحتی، درد شدید و دیگر علائم پزشکی شود، حتی در برخی موارد نیز ممکن است زندگی فرد را نیز تهدید کند، بنابراین در صورت بروز علائم ذکر شده، فرد باید بلافاصله به دنبال درمان پزشکی باشد. ترکیبی از به کارگیری درمان های پزشکی و خانگی می تواند علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

1.هیپرپلازی خوش خیم پروستات

در مردان 50 تا 60 ساله عدم تخلیه کامل ادرار، اغلب به دلیل بزرگی پروستات در نتیجه ی هیپرپلازی خوش خیم پروستات است. هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک وضعیت پزشکی است که در آن غده پروستات بزرگ شده ولی سرطانی نیست. پروستات غده ای گردو شکل است که بخشی از سیستم تولید مثل مردان است. غدد در مجاورت مجاری ادراری در گردن مثانه قرار دارد. گردن مثانه ناحیه ای است که در آن مجرای ادراری به مثانه متصل می شود.

پروستات دو دوره رشد اصلی دارد. اولین رشد در زمان بلوغ است که پروستات دو برابر می شود. مرحله دوم رشد در حدود 25 سالگی شروع می شود و در طول عمر انسان ادامه می یابد. هیپرپلازی خوش خیم پروستات اغلب با مرحله دوم رشد همراه است.

با بزرگ شدن پروستات، غده بر روی مجاری ادراری فشار می آورد. دیواره مثانه ضخیم تر می شود. در نهایت، مثانه ممکن است ضعیف شده و توانایی خالی کردن کامل را از دست بدهد و در نتیجه ادرار در مثانه باقی می ماند.

بزرگی خوش خیم پروستات

2. تنگی مجاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار

علل تنگی مجاری ادرار شامل التهاب بعد از جراحی، بافت اسکار ناشی از جراحی، بیماری ها، UTI ها و یا آسیب است. در مردان تنگی مجاری ممکن است به علت پروستاتیت (پروستاتیت یک بیماری دردناک است که شامل التهاب پروستات و گاها مناطق اطراف پروستات است)، اسکار پس از جراحی آلت تناسلی، پرینئوم ( پرینئوم ناحیه ی بین مقعد و اندام های جنسی است)، جراحی هیپرپلازی خوش خیم پروستات و سرطان پروستات باشد.

جراحی اصلاح پرولاپس لگن مانند سيستوسل و رکتوسل و بی اختیاری ادرار هم می توانند باعث ایجاد تنگی در مجاری ادرار شوند. تنگی مجاری اغلب چند هفته پس از عمل بهبود می یابد.

به علت بلندتر بودن مجاری ادراری در مردان نسبت به زنان احتمال ایجاد تنگی مجرا در مردان بیشتر از زنان است. تنگی مجاری و احتباس حاد یا مزمن ادراری ممکن است زمانی رخ دهد که عضلات اطراف مجرای ادرار ریلکس نباشند. این وضعیت عمدتا در زنان اتفاق می افتد.

3. سنگهای دستگاه ادراری

این سنگها از کریستال های موجود در ادرار تشکیل می شوند و در سطوح داخلی کلیه ها، حالب ها یا مثانه ایجاد می شوند. سنگهای تشکیل شده در داخل مثانه ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شوند.

4. سیستوسل

برآمدگی مثانه به واژن را سیستوسل می گویند. سیستوسل زمانی اتفاق می افتد که عضلات و بافت های حمایتی بین مثانه و واژن زنان تضعیف و در آن کشش ایجاد شود که این امر باعث آویزان شدن مثانه از موقعیت طبیعی خود و ایجاد تحدب به سمت واژن می شود. موقعیت غير طبيعی مثانه سبب ایجاد فشار به مجاری ادراری و تنگی آن می شود.

5. رکتوسل

برآمدگی رکتوم به واژن را رکتوسل می گویند. رکتوسل زمانی اتفاق می افتد که عضلات و بافت های حمایتی بین رکتوم و واژن زنان تضعیف و در آن کشش ایجاد شود که این امر باعث آویزان شدن رکتوم از موقعیت طبیعی خود و ایجاد تحدب به سمت واژن می شود. موقعیت غیرطبیعی رکتوم باعث ایجاد فشار به مجاری ادراری و تنگی آن می شود.

یبوست

6. یبوست

یبوست شرایطی است که در آن کمتر از سه حرکت روده ای در هفته وجود داشته باشد و یا حرکات روده ای همراه با مدفوع سخت، خشک و کوچک باشد و باعث درد و ایجاد مشکل در دفع شود.

فرد مبتلا به یبوست ممکن است احساس نفخ یا درد در شکم (بین سینه و لگن) داشته باشد. برخی از افراد مبتلا به یبوست اغلب نیاز به فشار برای ایجاد حرکات روده دارند. مدفوع سخت در رکتوم ممکن است به مثانه و مجاری ادرار فشار آورده و باعث ایجاد تنگی در مجاری ادرار شود، به خصوص اگر رکتوسل وجود داشته باشد.

7. تومورها و سرطانها

تومورها و بافت های سرطانی در مثانه یا مجاری ادراری می توانند به تدریج گسترش یافته و مانع جریان ادرار شوند که این کار را با ایجاد فشار و تنگی بر روی مجاری و یا انسداد خروجی مثانه، انجام میدهند. تومورها ممکن است سرطانی یا غیر سرطانی باشند.

تکرر ادراری

برای درمان و تخلیه کامل ادرار از مثانه چه باید کرد؟

برای درمان احتباس ادراری روش های متعددی وجود دارد از جمله:

1- درناژ مثانه برای تخلیه کامل ادرار

درناژ مثانه شامل سوند گذاری برای تخلیه ادرار است. درمان احتباس ادراری حاد با سوند گذاری شروع می شود تا فرد فورا از درد مثانه رهایی یابد و از آسیب مثانه جلوگیری شود. سوند گذاری در مطب، سرپایی یا در بیمارستان انجام می شود. بیمار اغلب بیهوشی موضعی دریافت می کند.

سوند از طریق مجرا به مثانه می رود. در صورت انسداد مجرا می توان کاتتر را به طور مستقیم از ناحیه تحتانی شکم درست بالای استخوان عانه به مثانه وارد کرد. در این موارد از بیهوشی استفاده می شود.

برای احتباس ادراری مزمن در صورت مؤثر نبودن سایر درمان ها، بیمار ممکن است نیاز به سوند گذاری متناوب، گاه به گاه یا غیر پیوسته یا طولانی مدت داشته باشد.
بیمارانی که نیاز به سوند گذاری متناوب دارند، دستورالعمل هایی در مورد چگونگی سوند گذاری برای دفع ادرار در صورت لزوم دریافت خواهند کرد.

2- اتساع مجرای ادرار

در این روش، تنگی را با قرار دادن لوله های گسترده تر در مجاری درمان می کند. روش جایگزین اتساع، باد کردن یک بالون کوچک در انتهای سوند در داخل مجرا است. اتساع مجاری میتواند در مطب یا در یک مرکز سرپایی یا در بیمارستان انجام شود. بیمار بیهوشی موضعی دریافت می کند. در برخی موارد، بیمار مسکن و بی حسی موضعی دریافت می کند.

3- استنت های مجرا برای تخلیه کامل ادرار

درمان دیگر برای تنگی مجرا شامل قرار دادن یک لوله مصنوعی، به نام استنت در داخل مجرای ادرار در ناحیه تنگی است. هنگامی که استنت در جای خود قرار می گیرد، گسترش می یابد و بافت اطراف را متورم می کند و مجرا گشاد می شود. استنت ها ممکن است موقت یا دائمی باشند. استنت گذاری میتواند در مطب یا در یک مرکز سرپایی یا در بیمارستان انجام  شود. بیمار بیهوشی موضعی دریافت می کند. در برخی موارد، بیمار مسکن و بیحسی موضعی دریافت می کند.

 داروی پروستات

4- داروهای پروستات

داروهایی که رشد پروستات را متوقف می کنند یا علائم احتباس ادراری مرتبط با هیپرپلازی خوش خیم پروستات را بهبود می بخشند عبارتند از:

✔ دوتاستراید (Avodart)

✔ فیناستراید (Proscar)

داروهای زیر عضلات خروجی مثانه و پروستات را برای کمک به تخلیه ریلکس می کنند:

✔ آلفوزوسین (Uroxatral)

✔ دوکسازوزین (Cardura)

✔ سیلودوسین (Rapaflo)

✔ تادالافیل (Cialis)

✔ تامسولوسین (Flomax)

✔ ترازوسین (Hytrin)

5- عمل جراحی برای تخلیه کامل ادرار

عمل جراحی میتواند به روش های متفاوتی انجام شود از جمله:

عمل پروستات

1- جراحی پروستات

برای درمان احتباس ادراری ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات با استفاده از روش ترانس یورترال بافت بزرگ شده ی پروستات را از بین می برند. برای عمل جراحی ترانس یورترال اورولوژیست یک کاتتر یا ابزار جراحی را از طریق مجرای ادرار وارد پروستات می کند.

برداشت بافت بزرگ شده، معمولا انسداد و احتباس ادراری ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات را کاهش می دهد. اورولوژیست گاها این روش را به صورت سرپایی انجام می دهد. برخی از مردان ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند.

در بعضی موارد، اورولوژیست کل پروستات را با جراحی باز بر می دارد. این روش با بیهوشی عمومی انجام می شود و بستری به مدت طولانی تری در بیمارستان نسبت به سایر روش های جراحی انجام می گیرد. همچنین دوره بازتوانی دو عمل جراحی باز طولانی تر خواهد بود.

2- اورتروتومی داخلی

در این روش اورولوژیست یک کاتتر خاص را به داخل مجرای ادرار وارد می کند تا به تنگی برسد. سپس از چاقو یا لیزر برای ایجاد برشی که تنگی را باز می کند، استفاده می کند. این روش در یک مرکز سرپایی یا بیمارستان انجام می شود. بیمار بیهوشی عمومی دریافت خواهد کرد.

3- ترمیم Cystocele یا rectocele

برای برگرداندن مثانه یا رکتوم افتاده به حالت عادی ممکن است نیاز به جراحی باشد. شایع ترین روش برای ترمیم سیستوسل و رکتوسل ایجاد برش در دیواره واژن است. از طریق برش، اورولوژیست به دنبال یک نقص یا سوراخ در بافت است که واژن را از دیگر ارگانهای لگن جدا می کند.

یک بخیه در بافت زده می شود تا نقص را ببندد و سپس برش دیواره ی واژن را با بخیه های بیشتر و از بین بردن هر گونه بافت اضافی می بندند. این بخیه ها لایه های بافتی را که اندام ها را جدا می کنند، محکم می کند و حمایت بیشتری برای اندام های لگن ایجاد می کند.

این عمل توسط متخصصین ارولوژی یا زنان یا متخصصین سیستم تولید مثل زنان انجام می شود. این عمل در بیمارستان تحت بیهوشی انجام می شود.

4- تومور و جراحی سرطان

برداشت تومورها و بافت های سرطانی در مثانه یا مجرای ادرار، انسداد مجاری و احتباس ادراری را کاهش می دهد.

نوع و طول درمان بستگی به نوع و علت احتباس ادراری دارد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (44 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آدرینا پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    باسلام خانمی۳۳ساله هستم نزدیکای ۱ ونیم ماه احتباس ادراری دارم
    رفتم دکتر زنان بهم سوند داد،و قرصی به اسم کرن فیکس و کرم واژینال دادن با یه قرصی که رنگ ادرار رو تغییر میده فعلا خوب نشدم چکارکنم که خوب شم دیگه خسته شدم،میشه لطف کنین راهنمایی کنین چکار کنم خوب شم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      نوار مثانه انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر آدرینا سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      نخیر،ولی سنو لگن و شکم و مثانه پر وخالی انجام دادم گفتن که چیزی نیس
    3. تصویر کاربر آدرینا چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      نه،ولی سنو لگن و شکم و مثانه پر وخالی انجام دادم
      گفتن که چیزی نیس
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سونو رو بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر شیدا شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    با سلام خانمی هستم 36 ساله حدود ده ساله برای تخلیه ادرار مشکل دارم و ادرارم با فشار خیلی کم است و برای تخلیه کامل نیاز به زور زدن زیاد یا استفاده از آب پرفشار هست و زیاد حس ادرار ندارم و معمولا برای اینکه بفهمم ادرار دارم (مخصوصا در حالت درازکش) باید یه کم زور بزنم تا حس کنم و به دستشویی بروم. سال 95 نوار مثانه انجام دادم و حدود دو سال بتانیکول مصرف کردم و حسم کمی برگشت از آن موقع دارو مصرف نکردم ولی هر سال سونوگرافی مثانه پر و خالی را انجام میدهم و باقیمانده ناچیز است. این مشکلدر طول سال گاهی کم و گاهی زیاد میشود. آیا فیزیوتراپی تاثیر دارد؟ برای درمان راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر شیدا شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      نوار مثانه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام تشخیص شما مثانه کم کار یا نا کار آمد هست که داروی مناسبی تجویز شده همون رو ادامه دهید فیزیوتراپی ممکنه در مواردی کمک کنه
    3. تصویر کاربر شیدا شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      میشه لطف بفرمایید چه دارویی و چه تعداد مصرف کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      بتانکول روزی یک عدد تا پایان عمر
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر عاصمی جمعه ۱۶ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    من به تشخیص یکی از دکترای ارولوژی مثانه بیش فعال دارم نزدیک سه سال است بهش مراجعه میکنم انواع داروها رو امتحان کرده ولی خوب نشدم این اواخر داروی ایمی پرامین و یوریناسین 10میخورم و به شدت دچار کاهش میل جنسی شددم ضمن اینکه بیماری من نیز خوب نشده است لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      ایمی پرامین را قطع کنید و مصرف نکنید . وزیکر ۱۰ رو به جای یوریناسین روزی یکبار بخورید
  • تصویر کاربر زهره سه شنبه ۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    باسلام مادرم از پارسال بخاطر اینکه مثانه کامل تخلیه نمیشد ودر مثانه انباشته میش وچون کراتینین واوره بالا بود چند روز در بیمارستان بعلت نارسایی کلیه بستریشدند درضمن عفونت اداری هم داشتند الان یک سال ودکتر گفتند دچار مثانه عصبیشدند حالا یک سال سند سیلیکونی هر ماه یکبار تعویض میشه میخواستم بدونم تا آخر عمر باید این سوند باشه واینکه دکتر کلا پروتئینرو از ژریمش حذف کرده باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام میتونن خودشون به خودشون نلاتون بزنن اگر نه راه حل همان سوند است که ماهانه تعویض بشه
  • تصویر کاربر Parisa دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    من خیلی سال ک درگیر تکرر ادرار هستم الان 35سالمه نوار مثانه تو کلینیک شما دادم گفتن ک مثانه عصبی و تحریک پذیر دارم ولی پیش شما ویزیت نشدم ولی دکترای دیگه بم مینیرین تولترین ویزیکر ویسول خوردم هیچ اصلا خوب نشدم پیش روانپزشک رفتم 4و5تا(,اسنترا‌ ایمی پرامین پرانول و دوتا دیگه یادم نی) قرص اعصاب خوردم بیشتر اثر داشت ولی بخاطر عوارضش نصفه نیمه رها کردم باز یه دوره اسنترا‌ خوردم ب تنهایی جواب نداد
    بعضی چیزا مثل آبمیوه و هندونه میخورم بدتر میشم
    و بعضی وقتا اصلا آرامش ندارم طوری ک گریه میکنم از تکرر ادرار لطفا راهنماییم کنید لطفا
    یه ساله ازدواج کردم میخام بچه داریم و واقعا میترسم با این مشکلم ولی شرایط سن و سال طوریه ک تصمیم ب اقدام کردیم
    ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام درمان نهایی تزریق بوتاکس داخل مثانه است که عود دارد بعد از ۶ ماه
  • تصویر کاربر افشار یکشنبه ۲۰ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر من 25 سالمه در ساعت دوبار دستشویی میرم حجم ادرارمم هم زیاده با اینکه در ساعت دو سه باری میرم دستشویی... مثانه ام و دور ناف و نافم درد میکنه چه خالی و چه پر ..سونوگرافی و کشت ادرار انجام دادم که عکسش رو ضیمیمه میکنم فقط قبل کشت ادرار سیپروفلوکساسین مصرف کرده بودم سابقه مثانه پیش فعال چهار سال پیش داشتم که با 5 بار تزریق دیسپورت برطرف شد الان کیسه آبگرم میذارم دردم کم میشه و هر یک ساعت و نیم میرم دستشویی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام اخرین بار کی تزریق دیسپورت داشتین ؟ دارو چی میخورین ؟ عکس سونو را بفرستید لطفا
    2. تصویر کاربر افشار شنبه ۱۹ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      آخرین بار چهار سال پیش تزریق داشتم و بعد از اون هیچ دارویی مصرف نمیکردم و کاملا خوب بودم تا اسفند 1401 که غذای بیرون(عمدتا کوبیده) خوردم و کارمم سنگین بود بعدش اینجوری شدم تو این دو هفته فنازوپیردین و سیپروفلوکساسین و شش عدد جنتامایسین مصرف کردم و کشت ادرارم منفیه و سونوگرافی هم همه چی طبیعی فقط نوشته مثانه حاوی دبری های اکوژن شناور میباشد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      شواهد عفونت ادرار وجود داره اما با مصرف انتی بیوتیک بهتر شده شما روزی یک عدد ویسول ۱۰ میلی گرم مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من سنم 46 ساله یکی دو هفته آیی هست ادرارم بند میاد و بخوبی تخلیه نمیشه که آخرین بار بیست روز پیش سوند زدم بهتر شد ولی الان مجددا همون حالت را دارم شش ماهه پیش سونگرافی مثانه و پروستات گرفتم دکتر اورولوژیست گفت پروستات شما یه کم بزرگه ولی جای نگرانی نیست حالا با توجه به وضعیت موجود و دردی که سمت راست زیر شکم و کشاله به شکل همیشگی دارم به نظرتون چه اقدامی باید انجام بدم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام شب ها چند بار جهت ادرار کردن بیدار میشین ؟ عکس سونوگرافی را بفرستید
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پشت کلاهک التم یک نقطع های سفید رنگی در اومده عکسم براتون فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام لطفا عکس مجدد بفرستید اپلود نشده خارش دارد ؟
    2. تصویر کاربر رضا شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      نه خارش ندارع دردیم ندارع اصلا
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام رویت شد اهمیتی ندارد نگران نباشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    باتوجه به انجام شیمی درمانی درمرحله اول حال با احتباس ادرار وفشار اداری روبرو شده ام چه باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      1-سلام، بهتر است سونوگرافي كنيد.
  • تصویر کاربر mahdi شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام دکتر چند ماهی هستش تکرر ادرار دارم هر ۱ ساعت باید دستشویی برم سونوگرافی آزمایش ادرار سیتوسکوپی هم انجام دادم چیزی نبود واقعا خسته شدم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      3-سلام ، بايد جهت بررسي از نظر مثانه عصبي تست اروديناميك يا نوار مثانه بگيريد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر