تمرین کگل برای زود انزالی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

اختلال نعوظ (ED) به شرایطی گفته می شود که رسیدن به حالت نعوظ و حفظ نعوظ برای مرد دشوار است. تخمین زده می شود که حدود 18 میلیون از مردان بالغ در آمریکا، به اختلال نعوظ مبتلا هستند که این میزان در سنین بالاتر بیشتر است. همچنین، یک سوم مردان سراسر جهان به نوعی با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می کنند. زود انزالی به انزال ناخواسته و زودرس مردان در حین رابطه ی جنسی گفته می شود. با وجود اینکه زود انزالی یک بیماری محسوب نمی شود، اما می تواند روی اعتماد به نفس مردان و کیفیت رابطه ی عاطفی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پزشکان معتقدند که مشکلات جنسی، رابطه ی عکس با سطح سلامت کلی فرد دارد. یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که 44% از مردانی که دچار نوعی از اختلال نعوظ هستند، این مشکل را به علت بیماری های زمینه ای دیگری مثل دیابت یا فشار خون تجربه می کنند.

تمرین کگل

خوشبختانه، درمان مشکلات مربوط به اختلال نعوظ لزوماً وابسته به داروهای گران قیمت و تراپی های طولانی و پیچیده نیست. ورزش های متعددی مثل تمرینات ورزشی کگل که ناحیه ی مرکزی بدن (شکم، کمر و باسن) را تقویت می کنند، می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

تقویت عضلات اطراف آلت تناسلی نه تنها می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بلکه در رفع مشکلات مربوط به زود انزالی نیز مؤثر است. در ادامه مطلب تمرین کگل برای زود انزالی را توضیح خواهیم داد.

تمرینات ورزشی کگل برای کمک به اختلال نعوظ و زود انزالی

حرکات کگل یا ورزش های لگن یکی از درمان های ثابت شده ی اختلال نعوظ است و معمولاً پزشکان به عنوان اولین مرحله ی درمان اختلال نعوظ، این تمرینات را پیشنهاد می کنند. عضلات ناحیه ی لگن که در مجاورت آلت تناسلی قرار دارند در زمان نعوظ فعال می شوند. تمرینات کگل با هدف تقویت این عضلات طراحی شده اند.

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پشت

  • در حالت دراز کشیده به پشت قرار بگیرید. کف دستان خود را به حالت کشیده روی زمین قرار دهید. زانو هایتان را به حالت عادی خم کنید (به زانوی خود فشار نیاورید).
  • آلت تناسلی خود را با تمرکز رو به داخل منقبض کنید و برای 5 ثانیه در این حالت بمانید. سپس این انقباض را رها کنید.
  • حالا عضلات باسن خود را منقبض کرده و پس از 5 ثانیه آزاد کنید.
  • مراحل 2 و 3 را برای 3 الی 5 ست 8 تا 10 تایی تکرار کنید.
تمرینات کگل

حرکات انقباضی در حالت دراز کشیده به پهلو

حرکات انقباضی در حالت نشسته روی صندلی

برای اطمینان از اینکه حرکت انقباض آلت تناسلی را به درستی انجام می دهید، می توانید در زمان ادرار برای 5 ثانیه همین حرکت را تکرار کنید. در صورتی که بتوانید جلوی ادرار را بگیرید یعنی حرکت را به درستی انجام می دهید. پس از آنکه بدن شما به این حرکات عادت کرد و انجام آنها آسان تر به نظر رسید، شما می توانید زمان، تعداد حرکات و ست ها را افزایش داده یا عضلات دیگر لگن را منقبض کنید.

در زمان انجام تمرین کگل برای زود انزالی به نکات زیر توجه کنید:

نفس خود را حبس نکنید.

خود را رو به پایین فشار ندهید. به جای آن باید عضلات خود را با تمرکز منقبض کنید (مانند انقباض عضلات در زمان جا به جا کردن اجسام سنگین).

به عضلات شکمی خود فشار وارد نکنید.

پس از هر انقباض به عضلات خود استراحت دهید.

در اغلب مردان، تمرین کگل برای زود انزالی، تأثیرات خود را تنها پس از یک ماه تمرین روزانه نشان می دهد. پس از گذشت یک ماه شما می توانید هر انقباض را به مدت 10 ثانیه نگه داشته و این حرکت را برای 8 الی 10 ست انجام دهید.

ملاحظات ایمنی

این تمرینات نباید باعث هیچ گونه دردی شوند. در صورتی که در حین انجام این تمرینات احساس درد دارید، سریعاً ورزش را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.


حسین کرمی دکتر زگیل تناسلی در تهران

3.9/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسن دوشنبه ۱۶ مهر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من 20 سال سن دارم مرد هستم و تقریبا از جایی که به یاد دارم مشکل زود انزالی دارم
    من از یازده سالگی خود ارضایی داشتم هفته دو الی پنج بار تا به الان که شده ماهی پنج بار
    میخواستم ببینم مشکل دقیقم چیه و از کجا باید درمان رو شروع کنم
    توی رابطه عاطفی هم هستم ولی هنوز سکس نداشتم

    ممنون میشم راهنمایی بکنید من رو
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ مهر ۳( 2 هفته پیش)
      زود انزالی با رابطه مشخص میشه نه خودارضایی
  • تصویر کاربر MRS شنبه ۱۴ مهر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام دکتر،مذکر،۵۰ساله،زیریک دقیقه رابطه دارم،۴ساله این مشکل رو دارم،دکتربلومکس وسیکافارماپلاس ویک قرص دیگر که حضورذهن ندارم،دو روزبعدش تا دوهفته بدن درد شدیدوتصلب شرایین دارم. دارو هارو نصف کردم تاثیر نداشت.قطع کردم.آیا تریاک رو اگر بتونم کنترل کنم تاثیر دارد.زندگی خانوادگیم به مو بنده. لطفا کمکم کنید. ممنونم..!؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ مهر ۳( 2 هفته پیش)
      مواد مخدر رو باید ترک کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ مهر ۳( 2 هفته پیش)
      سیگار و قلیان هم قطع بشع
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ مهر ۳( 2 هفته پیش)
      سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سلطان دوشنبه ۲۶ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سلام مرد حدود ۵۰ ساله هستم . قد ۱۷۰ وزن ۷۸ کلسترول و تری گلیسرید دارم البته نه خیلی زیاد از نرمال بالاتر است. قند در مرز است . بیماری دیگه ای ندارم .فقط مدت زمان رابطه به یک دقیقه هم نمی‌رسد (زود انزالی) لطفا قرص معرفی فرمایید و یا توصیه دیگر...با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ شهریور ۳( 1 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
  • تصویر کاربر الف پنجشنبه ۱۸ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    بنده ۵۴ساله هستم و مدت یک سال متادون درمانی کردم و الان دو ماهه که دیگه متادون هم مصرف نمیکنم اما بمحض استفاده از متادون دچار زود انزالی شدم و میل جنسیم هم بالاس اصلا کنترلی روی خودم ندارم و قبل از دخول به انزال میرسم هیچگونه بیماری زمینه ای مثل دیابت یا ناراحتی قلبی یا ... ندارم تمرین های کگل و اسپری لیدوکایین هم افاقه نکرد میشه کمکم کنید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
  • تصویر کاربر یاسر چهارشنبه ۱۷ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر مدت بیش از یکسال است کلا"نعوظ ندارم، البته بعضی وقتها صبحها دارم خیلی دوست دارم ولی متاسفانه نعوظ ندارم حدودا"۶۵ سال سن دارم، رداروهائی که مصرف میکنم ۱-گاباپانتین۳۰۰ شبی یکی ۲-پرامی پکسول 0/۷ضهر وشب هروعده یکی، جمعا"روزی دوتا۳-ستالاپرام۲۰هر روز صبح یکی ۴-سوستاک۲/6روزی یکی۵-ربیکسون (چربی) ۲۰روزی یکی۶-زیپمت۵۰/۱۰۰۰روزی دوتا۷-پراپلین ۱۰ روزی یکی ۸-آسپرین بچه روزی یکی و در آخر متادون روزی نصف یک قرص ۵ میلی گرم،لطفا"بفرمائید چه بکنم،ممنون رحیمی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      به علت دیابت و داروهای مصرفی فشار خون توسط شماست سونوگرافی آلت با تزریق پاپاورین انجام بدین
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۱۷ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام ممنونم آقای دکتراین قرص عوارض نداره به قلبم صدمه ای واردنمی کنه،انشاالله به لطف خداوعنایت شمامشکل من حل میشه،درجایی خوندم ازمحل دفع ادرارخون خارج مبشه مشکلی نیست.بازهم ازشمابینهایت ممنون وسپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      خیر انشاا... مشکلی نخواهید داشت
    2. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۱۵ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      ممنون دکترجان خداعمرطولانی بده
    3. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۱۵ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      آقای دکتریه سوال یه جایی خوندم مصرف این قرص باعث خروج خون ازمجاری ادرار(آلت تناسلی)میشه،درسته نکنه یه وقت موقع دخول اینکارانجام بشه،ممنونم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      خیر
    5. تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      سلام دکترهمین قرصه
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر Mohamad چهارشنبه ۱۰ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام‌ دکتر عزیز وقتتون بخیر خسته نباشید؛
    آقایی 30ساله،مجرد منتها یک پارتنر ثابت دارم و تا 3ماه قبل هفته ای یک الی دوبار رابطه داشتم که یک عدد خال گوشتی کوچیکی در انتهای آلت مشاهده کردم و به زگیل تناسلی مشکوک شدم چندمدت منتظر موندم ببینم از بین میره یا نه که نرفت و نگرانیم بیشتر شد و از طریق جست و جو و اینترنت یک متخصص اورولوژی از تهران ویزیت انلاین شدم گفتن باید حضوری بیام که حضوری رفتم و گفتن احتمال زیاد اچ پی وی هست و پیشنهاد لیزر دادن درخواست کردم قبل از از بین بردن ازمایش تعیین ژنوتیپ بدیم بدونیم چ نوعی هست که رفتم آزمایشگاه نیلو و ازمایش دادم و همشون نگاتیو اومد
    لازم به ذکره ‌ ک دکتره محترم خیلی بدبرخورد بودن طوریکه ک 3بار رفتم مطبشون هربار 2دقیقه طول نکشید ویزیت،سریع و با عصبانیت جواب میدادن،
    مشکلم از اینجا شروع میشه ک بعد از اینکه جهت نشون دادن جواب ازمایش رفتم حدودا 2سال میشه مشکل حفظ نعوظ دارم یعنی بعد از نعوظ اگر تا دخول خیلی زمان بگذره نعوظ از بین میره
    این مشکل رو گفتم و برام سونوگرافی نوشتن داپلر نوشتن که پاپاورین برام تزریق شد و نتیجه افتضاحی داشت واصلا ارکشن صورت نگرفت البته وقتی فرا ازمایش رفته بودم تمام پرسنل اقا و خانوم تا منو میدیدن میخندیدن خیلی بهم استرس و فشار وارد شد وگرنه رابطه و ارکشن دارم اما حفظش سخته ، ولی تو ازمایشگاه اصلا ارکشن صورت نگرفت و نتیجه افتضاح بود و تشخیص ونوس لیک دادن،نتیجه ازمایش رو ب دکتر ک نشون دادم دقیقا بهم گفت وضعیتت افتضاحه و برام آنژیوگرافی نوشتن
    مشکل من اینه ک قبل از این اتفاقات حداقل هفته ای یک الی دوبار رابطه داشتم اما بعد از این قضیه اصلا دیگ ارکشن ندارم
    اصلا وضعیت روحی خوبی ندارم دکترجان چیکار کنم حضوری نیازه بیام؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      اگر در خانه نعوظ کافی دارید مشکل شما ذهنی و روانی هست بهتره به روانپزشک مراجعه کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر طالب سه شنبه ۹ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خیر، من 19 سالم هست، مشکل کلیه پلی کیستیک دارم و 3 سال هست که بخاطر فشار خون بالا قرص بیزوپرولول 5 مصرف می‌کنم، نعوظ صبح‌گاهی ندارم، متاسفانه مدت خیلی طولانی و ازدوران دبستان خود ارضایی داشتم و الان زود انزال شدم و در 2 دقیقه یا کمتر به انزال میرسم، همچنین اختلال نعوظ دارم و نعوظم در اکثر اوقات به اندازه خوب سفت و محکم نمیشه، گاهی اوقات هم بهتره و بستگی داره به شرایط، سوالی که خدمتون داشتم، آیا من میتونم زندگی زناشویی و ازدواج رو در آینده‌ام متصور بشم؟ اصلا درمانی وجود داره؟ آیا زود انزالیم ربطی به خود ارضایی های طولانی مدتم داشته؟ و مشکل نعوظ رو باید چیکار کنم؟ واقعا به لحاظ فکری نمیتونم نفس بکشم چون تو رابطه هستم و احساس میکنم با این مشکلات در آینده به هرکسی که باهاش ازدواج کنم و پارتنر فعلیم دارم ظلم بزرگی میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۹ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      مشکلات شما بیشتر جنبه ی روانی داره باید به روانپزشک مراجعه کنید دریافت داروهای ضدفشار خون هم میتونه موثر باشه
  • تصویر کاربر rezanaser شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    با سلام جناب پرفسور من مشکل زود انزالی و نعوذ دارم همه جور آزمایش دادم توسط متخصص ویزیت شدم ولی گفتن همه چی سالمه در اینترنت با احرکات کگل آشنا شدم انجام دادم ولی روز دوم حین انجام یکی از حرکات دچار انزال شدم مشکل از کجاست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      رابطه ی جنسی منظم دارید؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      چند سالتونه؟
    3. تصویر کاربر rezanaser شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      33 سالمه از نوجوانی مشکل دارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      سرترالین ۵۰ میلی گرم هر روز یک عدد تا یک ماه مصرف کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Ashkan سه شنبه ۲ مرداد ۳( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    وقت بخیر اقای دکتر
    اقای دکتر بنده ۲۲ سال سن دارم و اختلال نعوظ دارم و نعوظ شلی دارم
    علت چیه و راه حل چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ مرداد ۳( 3 ماه پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر