جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه عمل واریکوسل با لیزر و لاپاراسکوپی واریکوسل

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

روشهای درمانی جراحی واریکوسل عبارتند از: میکروسرجری، عمل لاپاروسکوپی واریکوسل و عمل باز. واریکوسل به معنی گشاد و واریس شدن رگهای بیضه است که در 10-15 درصد مردان و با علت ناشناخته و به صورت طبیعی در معاینه کشف می شود.

امروزه شایعترین علت ناباروری قابل برگشت مردان واریکوسل است که در آنها دریچه های لانه کبوتری ورید های بیضه خراب شده و خونی که از شریان ها به بیضه ها می رسد برگشت خوبی ندارند و لذا باعث تولید نطفه هائی در مرد می شوند. این نطفه ها 1- حرکت خوبی ندارند 2- شکلشان غیرطبیعی است. واریکوسل به صورت شایع در بیضه طرف چپ ایجاد می شود و تنها در 10-15 درصد ممکن است دوطرفه باشد.

تشخیص واریکوسل

انواع واریکوسل

علیرغم پیشرفت در تکنولوژی هنوز بهترین وسیله تشخیص واریکوسل معاینه توسط پزشک متخصص جراح کلیه می باشد که در معاینه بالینی سه حالت بسته به شدت واریکوسل کشف می شود:

1- واریکوسل خفیف یا درجه یک

که فقط با زور زدن بیمار در حالت ایستاده سیاهرگ های بیضه کمی گشاد می شوند

2- واریکوسل درجه دو

رگها کاملاً گشاد هستند و نیازی به زور زدن ندارند

3- واریکوسل درجه سه

رگها شدیداً گشاد و مثل یک کیسه کرم در بالای بیضه حتی با نگاه و بدون معاینه دیده می شوند. درد مزمن بیضه و کوچکی بیضه ممکن است دو علامت دیگر و علت مراجعه بیمار به پزشک گردد.

آیا واریکوسل درمان داروئی دارد؟

واریکوسل درمان داروئی ندارد و قطعی ترین روش درمان واریکوسل فقط جراحی واریکوسل است. عمل جراحی باعث بهبودی در کیفیت اسپرم به میزان 60% و اثر آن بعد از 6 ماه مشخص می شود.

جراحی مثانه

آیا همه موارد واریکوسل نیاز به جراحی دارد؟

جواب منفی است. تنها موارد قطعی انجام عمل واریکوسل عبارت است از:

  • شدت بالای واریکوسل در نوجوانی که باعث کوچکی بیضه می شود
  • ناباروری مردانه که یک زوج اگر به مدت یکسال بدون جلوگیری و بدون اینکه خانم مشکلی داشته باشد بچه دار نشوند در صورت کشف واریکوسل در مرد باید آن را جراحی کرد
  • آزمایش منی یا اسپرمی که مختل است که تعداد حرکت اسپرم پائین و شکل آنها اغلب غیرطبیعی باشد.

اگر واریکوسل شدید را درمان نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

تحلیل رفتن و کوچک شدن بیضه و ناباروری دو اتفاقی هستند که ممکن است به دنبال عدم درمان واریکوسل در بیضه روی دهند.

نحوه عمل واریکوسل چگونه است؟

امروزه جراحی واریکوسل به سه روش در دنیا انجام می شود.

✔️ عمل جراحی باز و سنتی

که با برش 2 سانتی محل عبور ورید ها در کانال اینگوینال طناب بیضه را بیرون آورده و رگهای وریدی خراب شده که اغلب کلفت و برجسته شده اند را جدا و با نخ گره و قطع می کنیم.

در روش باز سنتی ممکن است بعضی از وریدها واریس بیضه که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند باقی مانده و باعث عود شوند و یا شریان های بیضه اشتباهی قطع شوند و باعث کوچکی بیضه بعد از عمل گردند و یا رگ های لنفی کاملاً جدا نشوند و باعث هیدروسل یا آب آوردن بیضه شوند. مانند شکل زیر:

images8

✔️ عمل واریکوسل با لیزر

چیزی به اسم عمل لیزری واریکوسل وجود ندارد و جنبه ی تبلیغاتی دارد. بستن رگ های خراب واریکوسل با لیزر در دنیا تا این لحظه یعنی سال 2019 میلادی هنوز تحقق نیافته است.

✔️ روش میکروسرجری

در میکروسرجری به روش سنتی با برش باز روی کانال و محل عبور رگ های بیضه طناب بیضه را بیرون می آوریم که تا اینجا شبیه عمل باز و سنتی می باشد، فرق روش میکروسرجری با عمل باز معمولی در این است که پس از بیرون کشیدن طناب بیضه رگ های آن را زیر میکروسکوپ و با بزرگنمائی 5-6 برابر می کنیم و در نتیجه زیر میکروسکوپ سیاهرگ و سرخرگ و عروق لنفاوی با بزرگنمائی خود را نشان می دهند.

لذا با دقت بالائی عمل جدا کردن سیاهرگ های واریس و خراب شده از نوع سالم انجام می شود و لذا باعث می شود که احتمال آسیب به شریان بیضه و آسیب به رگهای لنفی سیار پائین آمده و لذا امکان آب آوردن بیضه بعد از عمل و امکان عود عمل و کوچکی بضه بعد از عمل کاملاً پائین می آید.

indexb

پس عمل میکروسرجری انجام عمل جراحی باز زیر میکروسکوپ می باشد.

✔️ عمل لاپاراسکوپی واریکوسل

امروزه شعار عالم جراحی انجام عمل های بزرگ از شکاف کوچک است. در بیش از 90 درصد موارد عمل لاپاراسکوپی جایگزین شکاف های یک و چند جراحی باز در رشته های مختلف شده است. به عنوان مثال جراحی های روده، معده، رحم و تخمدان و در رشته ارولوژی: برداشتن کلیه ها، ترمیم تنگی های حالب، برداشتن کیست های بزرگ کلیه و تشخیص و درمان بیضه های پائین نیامده و غیره امروزه به روش لاپاراسکوپی و بدون جراحی انجام می شود.

در این روش با گذاشتن سه عدد لوله بسیار باریک در شکم و تزریق گاز و عبور دوربین احشاء داخل شکمی را با بزرگنمائی بیش از 20 برابر مشاهده می کنیم و لذا عمل های جراحی با دید مستقیم و بزرگنمائی عالی و از طریق حداقل برش های پوستی انجام می شود.

یکی از این موارد درمان واریکوسل به روش لاپاراسکوپی است که در اینجا سه عدد تروکار باریک در ناف و کناره های آن تعبیه می شود که پس از چند روز از عمل محل بخیه ها اصلاً محسوس نمی باشد و عمل در عرض 10-15 دقیقه انجام و رگ های خراب شده بیضه را با بزرگنمائی مشخص و آنها را از رگ های سالم جدا کرده و با کوتر می سوزانیم. شانس آسیب به شریان و کوچک شدن بیضه در این عمل صفر است و به علت بزرگنمائی کاملاً می توان سیاهرگ ها را از نسوج لنفی کاملاً جدا کنیم و لذا شانس آب آوردن بیضه یا هیدروسل را بسیار پائین بیاوریم.

لاپاراسکوپی لاپاراسکوپیلاپاراسکوپی_1

عوارض واریکوسل

عوارض مهم بعد از عمل واریکوسل عبارتند از:

  • کوچک شدن بیضه
  • آب آوردن بیضه یا هیدروسل
  • عود واریکوسل

امکان عود واریکوسل و آب آوردن بیضه بعد از عمل در روش جراحی باز، بسته به دقت عمل بین 5-15 درصد می باشد. این عارضه در عمل میکروسکوپی واریکوسل و لاپاراسکوپی شدیداً پائین می آیند.

برای دانستن هزینه عمل واریکوسل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

هزینه عمل واریکوسل میکروسرجری

حسن جراحی لاپاروسکوپی واریکوسل

اجتناب از برش پوستی دردناک روی محل کانال، زیبائی محل عمل، عدم احتمال آسیب به شریان بیضه و عدم کوچکی بیضه بعد از عمل، بزرگنمائی محل عمل، ضبط عمل و ارائه آن به بیمار و شفاف بودن کار، زمان کوتاه و کاهش احتمال آب آوردن بیضه و عود واریکوسل می باشد.

حسن عمل میکروسرجری

علیرغم برش پوستی عمل باز، بزرگنمائی رگ ها زیر میکروسکوپ و احتمال پائین آسیب به شریان های بیضه، پائین بودن احتمال عود و آب آوردن بیضه می باشد.

واریکوسل و بیهوشی

عمل جراحی باز میکروسرجری به دو روش بی حسی نخاعی و بیهوشی انجام می شود و در تجربه من بیماران جوانی که بی حسی نخاعی و با تزریق آمپول به نخال عمل می شوند در بعضی از موارد دچار سردرد بعد از عمل و کمر درد می شوند.

عمل واریکوسل چقدر طول میکشد؟

عمل جراحی لاپاراسکوپی به علت تزیق گاز داخل شکم، اغلب با یک بیهوشی خفیف 15 دقیقه ای انجام می شود که پس از عمل به علت درد کمتر و عدم تزریق آمپول به کمر راحت تر می تواند به کار و فعالیت های روزمره برگردند.

مدت زمان بستری شدن پس از TUL

در پایان با تشکر از انتخاب سایت و صفحه من جهت گرفتن این اطلاعات از شما تشکر و امیدوارم با یادگیری این مطالب بتوانید تصمیم درست و منطقی در رابطه با واریکوسل را اتخاذ فرمائید. جهت دیدن فیلمهای عمل واریکوسل می توانید به اپارات و یوتیوب و فیس بوک  وبا پیدا کردن صفحه اینجانب دکتر کرمی جرئیات فیلم و عمل و توضیحات ان را ببینید.


دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی

4.2/5 - (63 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر mehdi پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    با سلام
    حدود یکساله که برای بچه دار شدن اقدام میکنیم ولی موفق نمیشیم
    تمام ازمایشات همسرم نرمال بود
    آزمایش اسپرم دادم نتیجش رو پیوست میکنم بعد ازمایش
    داروهایی که مصرف کردم اینا بودن
    یک دوره یکماه آمپول Hmg هفته ای یکی
    همراه با قرص تاموکسیفن
    و ویتامین های سی ای کلسیم فولیک اسید آهن
    بعد اینا یه دوره آمپول Hmg به صورت هفته ای دو تا به همراه قرص موتیلیتی بوست و ویتامین های ای سی فولیک اسید و آهن و ال کارنیتین
    در حال حاضر دارم قرص فرتیل اید به همراه پنتوکسی فیلین 400 و ال کارنیتین به همراه ویتامین های ای و سی فولیک اسید و آهن مصرف میکنم
    فک نکنم چیزی مونده باشه بخورم
    لطفا بررسی کنید ببینید مشکل از کجاس
    1. تصویر کاربر mehdi دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      منتظر جواب شما هستم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
    3. تصویر کاربر mehdi سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنونم از جوابتون
      به دکتر اینجا مراجعه کردم معاینه کردن گفتن که واریکوسل ندارم
      و اینکه یکبار پارسال به طور ناخواسته خانوم باردار شدن ولی چون ناخواسته بود سقط داشتیم
      ولی الان که ما میخایم هرکاری میکنیم نمیشه
    4. تصویر کاربر mehdi سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      آزمایش دادم واریکوسل نداشتم
    5. تصویر کاربر mehdi سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      هم ازمایش هم سونو
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      من نظرم را عرض کردم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر n-dlfany جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر ، بنده 30 ساله و متاهل هستم و یه ماه پیش عمل واریکوسل گرید 3 شدید رو انجام دادم در شهرستان اراک و با عمل میکروسرجری و قبل از عمل رگ های واریسی به طور کامل با لمس و با چشم قابل مشاهده بودن و تا نزدیک ده روز پس از عمل دیگه دیده نمیشدن و الان بعد از گذشت یک ماه دوباره رگ های واریسی وجود دارن و اطراف بیضه سمت چپ جمع شدن، ایا این طبیعی هست یا باید پس از عمل کاملا از بین برن ؟ نشانه عود واریکوسل نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دکتر من سه سال پیش یعنی در۱۸ سالگی عمل واریکوسل انجام دادم
    الان می‌خوام ازدواج کنم آیا نیاز هست برای اینکه مطمئن بشم مشکلی ندارم به پزشک مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      ازمایش اسپرم دهید
  • تصویر کاربر فرد دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.وقت به خیر.بابت پیگیری ناباروری اولیه سونو و آزمایش انجام دادم که خدمتتون ارسال میکنم.ظاهرا کم تحرکی اولیه اسپرم و واریکوسل رو نشون میده.لطفا بفرمائید واریکوسل گرید چند هست و برای درمان ناباروری بهتره چه اقدامی انجام بدم؟ممنون از پاسخگویی تون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سونو رنگی اصلا واریکوسل گزارش نکرده
    2. تصویر کاربر فرد جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر،میفرمائید این جملاتی که با خط قرمز توی این تصویر مشخص کردم نشان دهنده واریکوسل نیست؟
      ممنون از پاسخگویی
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    درود بر شما جناب دکتر کرمی،
    دکتر سوال بنده از شما اینست آیا واریکوسل با میزان تستوسترون رابطه دارد یا خیر زیرا بنده بعضا مطالب گوناگون را مطالعه کردم و در رابطه با صحت یا عدم صحت این موضوع کنجکاو می باشم...
    سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    آقای دکتر من تقریبا 17 ماه هست ازدواج کردم اما تو این مدت بچه دار نشدیم ، من مشکل هیپوگنادیسم دارم ، حدود یک 9 HCG تزریق کردم و الان تقریبا 6 ماه هست HCG و HMG همزمان استفاده میکنم ، عکس آزمایشات چند سال قبل ، چهار ماه قبل ، و چند روز پیشم رو واستون میفرستم لطفا بگید آیا تغییر امیدوار کننده ای دیده میشه؟ به نظرتون میتونیم اولا به بچه دار شدن و در مرحله بعد به بچه دار شدن از راه طبیعی امیدوار باشیم؟
    آقای دکتر با بهتر شدن وضعیت اسپرم ها وضعیت مورفولوژی اسپرم هم بهتر میشه یا نه؟ به نظرتون تو آزمایش آخرم دلیل اینکه کادر مورفولوژی خالی هست چیه ، سهل انگاری آزمایشگاه هست یا مورفولوژی صفر هست ننوشته؟
    در آخر ازتون عاجزانه خواهش دارم جوال همه سوالتم رو بدید چون جواب شما برای تک تک سوالاتم برام فوق العاده مهم هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      بله تحت نظر هستم و از hcg و hmg استفاده میکنم ، فقط خولستم بدونم از نظر شما با توجه به آخرین آزمایشی که ارسال کردم سیر درمان امیدوار کنندهدهست یا خیر؟ با ادامه درمان و پاسخی که بدنم به درمان داده آیا باز هم امکان بهتر شدن فاکتورهای آزمایش هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    بنده 27 سالمه و حدود 18 ماه پیش عمل واریکسول باز سمت چپ انجام دادم واریکسلوم گرید 2 بود. به تازگی بعضی وقت ها در سمت چپ بیضم درد احساس میکنم و رفتم سونوگرافی و نتیجه این شد:
    اندازه واکوی بیضه ها نرمال می باشد. وریدهای پامپنی فرم سمت چپ دیلاته بوده و دیامتر آنها در حالت ایستاده 3/2 میلیمتر است در کالرداپلر و اسپتروگرام و با انجام مانورالسالو reveres flow و عود واریکسول مشاهده نشد.
    آقای دکتر وریدها که باقی موندن در اسپرم تاثییری میگذارن و راهی برای کمتر شدن این وریدها هست ضمنا من بدنسازی انجام میدم و ورزش تاثیری در عود واریکوسل داره ؟ ممنون و متشکرم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر رحمتی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 330 مشاهده پرسش
    سلام دکتر کرمی گرامی.
    من احمد رحمتی هستم. 27 سال دارم و مجرد هستم. من 4 سال هست که واریکوسل درجه 3 دارم. البته از همون موقع پیش دکترها میرفتم برای انجام سونوگرافی و آزمایش اسپرم. آزمایش اسپرم مشکلی نداشته از اول تا حالا. ولی واریکوسل شدیده. یه بار عمل کردم. دو سال پیش در بیمارستان لبافی نژاد توسط دکتر نورعلیزاده. ولی بعد از چند ماه دوباره عود کرد. فکر کنم باید بیشتر استراحت میکردم ولی خب یه هفته بعدش ترم دانشگاه شروع شده بود باید میرفتم. (من الان فارغ التحصیل صنعتی شریف هستم ولی اون موقع دانشجو بودم و باید میرفتم دانشگاه!). الان نظام وظیفه بهم 6 ماه معافی موقت پزشکی داده تا دوباره عمل کنم.

    سه تا سوال دارم:

    1-بهترین پزشک برای جراحی واریکوسل در بیمارستان نیکان با شرایطی که من دارم کی هست!؟(بدون تعارف پاسخ بدید چون میخوام شانس بهبودیم زیاد باشه!)


    2-من فکر کنم با توجه به چیزایی که بعدا در سایتها خوندم چند تا چیز رو باید رعایت کنم بعد از عمل. مثلا خوب استراحت کنم و چیز سنگین بلند نکنم تا مدتها. (مثلا 3-4 ماه!) و اینکه از درون هم به شکمم فشار نیارم! چون من یه حالت یبوست طور دارم و الان فکر می کنم اونم در عود مجدد من اثر گذاشته بود! البته دارم سعی میکنم چیزایی که برام خوب نیست مثل شیر و چیزایی که باعث نفخ میشه نخورم تا شکمم آروم باشه و به زیر شکمم فشار نیاره! درست میگم؟


    3- من میخوام بیمه ی تکمیلی بشم و اون بیمه، بیمارستان نیکان رو تحت پوشش داره. آیا ویزیت شدن توسط پزشکان اورولوژی نیکان، داخل درمانگاه بیمارستان هست یا در مطب شخصی خودشون؟

    لطفا به هر 3 سوال جداگانه پاسخ بدید. با تشکر از شما پزشک گرامی که این بستر رو فراهم کردید.🌹🌸
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر میلا جمعه ۲۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده۲۰ سالمه سه سال پیش عمل واریکوسل گرید ۳ اانجام دادم حدود سه هفته پیش یک ضربه محکم به شکم من وارد شده که باعث شد که سمت چپ شکمم چند روز درد بگیرد زود به پزشک جراحم مراجعه کردم گفت چیزی نیست و قرص آلفن ایکس داد ولی بعد چند روز به یک دکتر دیگه مراجعه کردم اون هم منو کاملا معاینه کرد و گفت چیزی نیست و قرص سلکسیب داد و گفت احتمالآ عضله هات کش اومدن کشاله رانم هم بعد از ضربه خوردن درد میکند و درد در شکمم هنوز هم هست و امروز رگ های بیضه سمت چپم هم سوزش داره
    ۱-به نظرتون به خاطر سوزش قرص سفکسیم مصرف کنم؟
    ۲-احتمال عود واریکوسل به روش میکروسرجری وجود دارد؟
    ۳-رگ های متورم بنده هنوز هم هستن!؟
    ۴-اگر میشه به آزمایشمم نظری بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      یک بار عمل کافی است وعمل دوم خرابت میکند
  • تصویر کاربر سامان جمعه ۲۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر
    سه ماه پیش ازمایش اسپرم به تاریخ 0522 که عکسش پیوست هست پیش دکتر تو شهر ایلام رفتم داروهای تاموکسیفن 10 نصف در روز با 500 میلی گرم ال کارنیتین و یک عدد ویتامین 400
    متاسفانه بعد از سه ماه مصرف دارو ازمایش که عکسش هم پیوست هست بدتر شد هم از نظر تعداد هم سرعت
    در خصوص حجمش بعضی مواقع بعد از نزدیکی که خودم اندازه گرفتم با سرنگ حدود 1.5 تا 2 میل بوده
    ازمایش هورمونی هم دادم که عکسشو فرستادم
    بنظرتون همین داروها کافیه؟یا تغییر باید بدم؟چه دارویی مصرف کنم بنطرتون؟امکان تنگی مجاری انزالی یا انسداد یا انزال برگشتی وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      ازمایش قابل قبول است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر