جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ويروس اچ پی وی ۵۶

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید، ویروس پاپیلومایی انسانی که با عنوان اختصاری HPV شناخته می‌شود عامل ایجاد بیماری زگیل پوستی است که می‌تواند قسمت‌های مختلف از پوست بدن را درگیر کرده و عوارض دیگری را هم به همراه داشته باشد. 

 این بیماری از طریق تماس پوستی انتقال می‌یابد. ویروس اچ پی ویِ مولد زگیل پوستی، دارای دو نوع کم‌خطر و پر‌خطر است که نوع پرخطر آن بیشتر ناحیه تناسلی را درگیر کرده و حتی می‌تواند موجب انواع سرطان به خصوص سرطان رحم و واژن در زنان و سرطان پروستات در مردان بشود.

اچ پی وی 56 و سرطان

چند نوع ویروس اچ پی وی وجود دارد؟

 بیش از ۲۰۰ نوع از ویروس اچ پی وی وجود دارد که بیش از ۸۵ نوع آن شناخته شده است. با توجه به آمار‌های دقیق انواع ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹، ۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵۶، ۵۸، ۵۹، ۶۸ و ۶۹ را جزء خطرناکترین نوع ویروس اچ پی وی می‌دانند که منجر به سرطان‌های متنوع می‌شوند. در این میان ويروس اچ پی وی ۵۶ نیز از نوع پرخطر بوده که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.آیا زگیل تناسلی از طریق بوسیدن منتقل می شود انتقال زگیل نوع 56 از طریق بوسه اتفاق می افتد؟

ويروس اچ پی وی ۵۶ چيست؟

یکی از واریانات‌های ویروس اچ پی وی، ویروس اچ پی وی ۵۶ است که بیشتر ناحیه تناسلی را درگیر کرده و بیماری زگیل تناسلی در افراد مبتلا به این ویروس به صورت زائده‌های آزار‌دهنده در ناحیه تناسلی آن‌ها دیده می‌شود. در نظر بگیرید ممکن است برخی از افراد، ویروس HPV نوع ۵۶ را داشته باشند اما هیچگونه علائم چون زگیل پوستی در آن‌ها دیده نشود که این افراد ناقل بیماری خواهند بود. این نوع ویروس بیشتر از طریق

مقاربت جنسی که تماس پوستی در آن حتمی است انتقال می‌یابد. ویروس اچ پی وی نوع ۵۶ یکی از انواع ژنوتایپ‌های پرخطر بوده که عامل اصلی بیماری سرطان رحم و انواع ضایعات پیش‌سرطانی است.

عکس ویروساچ پی وی نوع56

آیا ويروس اچ پی وی ۵۶ منجر به سرطان می‌شود؟

همان طور که اشاره شد، ویروس اچ پی وی نوع ۵۶ جزء واریانت‌های خطرناک ویروس HPV بوده که عامل اصلی ایجاد دو بیماری خطرناک سرطان دهانه رحم و ضایعات پیش سرطانی است. گاهی ممکن است که بیمار خال های گوشتی را با زگیل تناسلی اشتباه بگیرد. به همین دلیل باید، فرق خال گوشتی با زگیل را یاد بگیرید.

سرطان رحم با  عامل ویروس اچ پی وی ۵۶

سرطان رحم که در اثر ویروس HPV56 ایجاد می‌شود اغلب با علائمی چون خونریزی شدید و دردناک واژینال همراه است. این بیماری با کولپوسکوپی و تست پاپ‌اسمیر قابل تشخیص خواهد بود.

درمان زگیل تناسلی نوع 56

ضایعات پیش‌سرطانی با عامل ویروس اچ پی وی نوع ۵۶

ضایعاتی با پتانسیل سرطانی شدن که می‌توانند قسمت‌هایی از واژن، آلت تناسلی مردانه، مقعد، مری، ریه و دهان را درگیر کنند. این ضایعات به حالت غیرمعمول رشد کرده و موجب ایجاد بافت‌های سرطانی می‌شوند.

درمان ويروس اچ پی وی ۵۶ با كرايو امكان پذير است؟

روش‌های زیادی برای کنترل ویروس HPV56 وجود دارد که همگی درمان قطعی به حساب نمی‌آیند و تنها برای کنترل بیماری نقش خواهند داشت. در این بین کرایو‌تراپی یا فریز کردن زگیل یک روش موثر برای درمان اثرات جانبی و به نوعی کنترل ویروس اچ پی وی نوع ۵۶ است که در کنار دیگر روش‌ها چون لیزر‌درمانی، جراحی، دارو‌درمانی و الکتروکوتریزاسیون استفاده می‌شود‌.

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رامین دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    درود خدمت شما استاد محترم من ۵ سال مبتلا به التهاب پروستات هستم اخیرا دچار تکرر ادرار شدم ودرد شدید هنگام انزال دارم ایا روش درمانی کوچک کردن پروستات با بخار اب برایم مناسب هست وایا شما انجام میدهید.
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۳( 1 هفته پیش)
      خیر برطرف کننده علایم شما نخواهد بود به صلاح نمیدانم و بنده انجام نمیدهم
  • تصویر کاربر محمدی شنبه ۲۲ اردیبهشت ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    یه زائده مثل جوش در قسمت انتهای آلت ایجاد شده و در آن ناحیه چند روزی است احساس خارش دارم آیا زگیل تناسلی است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ اردیبهشت ۳( 1 هفته پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر