عکس انواع زگیل معمولی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انواع بسیار مختلفی از زگیل وجود دارند که از لحاظ ظاهری متفاوتند. مشاهده ی تصاویر انواع زگیل تشخیص آن ها را آسان تر می کند. زگیل ها زائده های گوشتی خوش خیم یا غیرسرطانی روی پوست هستند که روی هر قسمت از بدن ممکن است ظاهر شوند. ۱۰۰ سویه ی. مختلف ویروس پاپیلومای انسانی زگیل ها را به وجود می آورند. زگیل ها بیشتر میان کودکان و خردسالان شایع هستند و دردناک نیستند(به جز زگیل کف پا). معمولا زگیل ها به خودی خود از بین می روند، اما با پماد هم قابل درمان اند. 

همچنین با روش های غیرتهاجمی می توان زگیل ها را از بین برد. این مقاله انواع گوناگون زگیل ها و شکل ظاهری آن ها را بررسی می کند. آیا ازدواج بعد از درمان زگیل تناسلی مانعی ندارد؟

زگیل های معمولی

عکس زگیل معمولی

زگیل های معمولی نوع شاخص زگیل هستند که مثل تاول روی پوست انگشتان دست و پا، زانوها و دیگر قسمت های بدن دیده می شوند. همچنین این زگیل ها ظاهر زمخت و بافت سنگفرشی دارند. زگیل ها در هرجایی از بدن می توانند ظاهرشوند، اما اکثرا پشت دست و روی انگشتان درنزدیکی ناخن ها متد‌اول اند. خیلی اوقات زگیل های معمولی در نواحی که پوست ترک خورده است رشد می کنند. گاهی اوقات به زگیل های معمولی زگیل دانه ای هم گفته می شود، زیرا با نقطه های سیاهرنگی که شبیه به دانه هستندآمیخته شده اند. در حقیقت این نقاط لخته های خونی هستند.

زگیل تخت

عکس زگیل تخت

زگیل های تخت که کوچک تر و صاف تر از دیگر زگیل ها هستند، کمی برجسته اند. این زگیل ها به رنگ پوست یا قهوه ای مایل به زرد هستند و در دسته های ده تایی تا چندصدتایی ظاهر می شوند. زگیل های تخت روی پاهای زنان، ریش مردان و صورت کودکان به وجود می آیند. با اینکه زگیل های تخت دردناک نیستند، درمانشان کار دشواری است.

زگیل کف پا

عکس زگیل کف پا

زگیل کف پا به این خاطر نام گذاری شده است که درکف پا ظاهر می شود. این زگیل ها بافت سختی دارند که موجب می شود به جای زگیل به پینه یا راش شباهت داشته باشند. از میان همه ی زگیل ها، زگیل کف پا ممکن است دردناک باشد. این زگیل ها اغلب دردناک اند و هنگام ایستادن یا راه رفتن موجب ناراحتی می شوند. زگیل های متعدد کف پا که به شکل خوشه ای رشد می کنند، زگیل موزاییکی نامیده می شوند. درمان زگیل کف پا می تواند مشکل باشد. گذشته از این، این نوع زگیل در کف دست ها هم به وجود می آید. هنگامی که این اتفاق می افتد، آن ها زگیل کف دست نامیده می شوند.

زگیل تناسلی روی واژن

عکس زگیل روی واژن

معمولا زگیل های تناسلی در زنان روی لوب های گوشتی و نزدیک دهانه واژن به وجود می آیند. زگیل های تناسلی صورتی، نرم و کمی برآمده هستند که اندازه های مختلفی هم دارند و به شکل خوشه ای ایجاد می شوند. علائم زگیل تناسلی در زنان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

این زگیل با رابطه ی جنسی قابل سرایت است. از بین ۱۰۰ سویه ی ویروس پاپیلومای انسانی، تنها ۴۰ سویه از طریق رابطه ی جنسی منتقل می شوند. زگیل های معمولی و زگیل های تناسلی توسط سویه ی یکسانی از ویروس پاپیلومای انسانی به وجود نمی آیند و ازطریق یک زگیل معمولی روی انگشت یا هرقسمت دیگری از بدن به زگیل تناسلی دچار نمی شوید. نام دیگر زگیل های تناسلی کندیلوم آکومیناتا است. این زگیل ها در زمره ی شایع ترین عفونت های مقاربتی هستند. در ایلات متحده آمریکا، در هر مقطع زمانی از هر ۱۰۰ بزرگسال ۱ نفر که فعال جنسی است به زگیل تناسلی مبتلا است.

زگیل تناسلی روی آلت تناسلی مردان

عکس زگیل روی آلت یا کیر

معمولا زگیل های تناسلی مثل یک برآمدگی کوچک یا مجموعه ای از برآمدگی ها ظاهر می شوند که می توانند کوچک یا بزرگ، صاف یا برجسته یا شبیه به گل کلم باشند. ممکن است این زگیل ها از بین بروند، ثابت بمانند یا اندازه و تعدادشان بیشتر شود. اغلب اوقات زگیل های تناسلی در مردان در موارد زیر ظاهر می شود:

به علاوه، داخل دهان یا گلوی شخصی که رابطه جنسی دهانی با شخص مبتلا داشته است، زگیل تناسلی به وجود می آید. علامت زگیل تناسلی در مردان خارش است، اما اکثراوقات این افراد آسیبی نمی بینند. برای اطلاعات بیشتر عکس زگیل تناسلی در مردان را ببینید.

زگیل های فیلی فرم

عکس زگیل فیلی فرم

زگیل های فیلفرم ظاهر عجیبی دارند و ستون های گوشتی دراز و باریکی هستند که از پوست بیرون آمده اند. اغلب اوقات این زگیل ها به شکل خوشه ای روی صورت و خصوصا اطراف چشم، بینی و لب ها ظاهر می شوند. زگیل های فیلفرم برخلاف ظاهرشان خطرناک نیستند و معمولا بدون درمان از بین می روند.

زگیل های دور زبان

عکس زگیل اطراف زبان

زگیل های دور زبان اطراف ناخن های دست و پا به وجود می آیند که با لایه برداری و زبرکردن سطح پوست همراه هستند.این زگیل ها با فشار دادن ناخن های دست به سمت بالا که باعث جدایی جزئی می شود، روی شکل ناخن اثر می گذارند. وقتی این اتفاق رخ می دهد، زگیل ها باعث درد می شوند و از رشد طبیعی ناخن جلوگیری می کنند.اگر به زگیل دهانی مبتلا شده اید، پاسخ تمام پرسش های شما در این مقاله است: پرسش و پاسخ زگیل دهانی را مطالعه کنید.

زگیل های سرطانی

عکس زگیل سرطانی

بااینکه معمولا این زگیل ها خوش خیم هستند، در موارد نادری به سرطانی با رشد آهسته تبدیل می شوند که کارسینوم وروکوس نام دارد. این نوع سرطان تا حد زیادی می تواند رشد کند اما به دیگر قسمت های بدن سرایت نمی کند و درمان آن از طریق برداشتن زگیل با جراحی می باشد.

چگونگی پیشگیری از به وجود آمدن زگیل ها

همه ی زگیل ها به شدت واگیردار هستند و به راحتی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر و از شخصی به شخص دیگر سرایت می کنند. دراثر سرایت ویروس از طریق تماس پوستی مثل دست دادن زگیل ها به وجود می آیند. همچنین به طور غیرمستقیم و با لمس سطوح یا اشیای آلوده ممکن است زگیل ها سرایت کنند.

جهت کاهش ابتلا به زگیل

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر