جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر حسین کرمی زگیل تناسلی سوال و جواب شما

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش و پاسخ در مورد زگیل تناسلی مردان و زنان توسط دکتر کرمی پاسخ داده شده است تا سوالات زگیل تناسلی شما تا حدودی برطرف شود.

یکی از آنها آقا و خانم جوانی هستند که با قصد پژوهش و کسب اطلاعات به مطب اینجانب مراجعه و خواهان کسب آخرین اطلاعات به روز دنیا در رابطه با زگیل تناسلی هستند که سوالها و جواب بنده را که بر اساس آخرین یافته ها می باشد در زیر می خوانید:

ختنه و زودانزالی

ماهیت زگیل تناسلی چیست؟

ماهیت زگیل تناسلی ویروسی به نام HPV می باشد که بیش از 40 نوع آن باعث درگیری آلت تناسلی مردان و زنان جوان می شود و در بسیاری از موارد اصلاً علامتی ندارد و فرد از ابتلا به آن بی خبر است.

انتقال زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون

در بیش از 95 درصد مواقع زگیل تناسلی، از طریق ارتباط جنسی حتی سکس دهان با فرد آلوده چه مرد و یا زن به فرد سالم منتقل می شود ولی در موارد نادری ممکن است از طریق غیرجنسی و با تماس پوستی یا استفاده از تیغ آلوده و اپیلاسیون های غیر بهداشتی زگیل به فرد سالم منتقل شود.

انتقال زگیل تناسلی از استخر

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان می شود؟

نامعلوم است ممکن است بعد از چند روز یا چند هفته و چند ماه و یا ممکن است 5-10 سال بعد خود را نشان دهد.

تکلیف ارتباط جنسی زوجین بعد از ابتلا چیست؟

من توصیه ام همیشه حفظ و ادامه روابط جنسی معمولی است. چون هر دو طرف مبتلا هستند و اجتناب و دوری از فعالیت جنسی و یا متارکه و طلاق هیچ فایده ای ندارد و لذا منطقی ترین راه ادامه طبیعی روابط جنسی است و بهترین توصیه مراجعه منظم هر 6 ماه به پزشک جهت انجام پاپ اسمیر از گردن رحم می باشد.

آیا آمیزش جنسی سبب زگیل تناسلی می شود؟

بله، بیش از 95 درصد از طریق ارتباط جنسی با فرد آلوده می باشد و با یک بار تماس 100 درصد فرد سالم مبتلا می شود و کاندوم نیز نقش پیشگیری ندارد. در 5 درصد استفاده از تیغ آلوده، مراکز اپیلاسیون، استخرها و لباس آلوده ممکن است باعث انتقال زگیل شوند.

آیا زگیل از توالت فرنگی و دست دادن منتقل می شود؟

جواب نه مطلقاً و لذا نیازی به جدا کردن فرد آلوده از خانواده نیست.

مقاله پیشنهادی دکتر حسین کرمی: بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی چیست؟

علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟

در اغلب مواقع زگیل تناسلی بعد از ابتلا یا بی علامت است یا به صورت برجستگی زگیل مانند و یا خال گوشتی، ظاهر شده و ممکن است خودبخود از بین برود. زگیل تناسلی در موارد کمی سبب بروز سرطان هایی از جمله: گردن رحم، سرطان آلت، سرطان مقعد، سرطان زبان، گلو و حنجره شود که تأکیدا ًعرض می کنم شیوع آنها حدود 3 الی 5 درصد است.

زگیل تناسلی

آیا زگیل بعد از ابتلا همیشه در بدن می ماند؟

بله، زگیل بعد از ابتلا همیشه در بدن ما خواهد ماند. ممکن است خود را نشان بدهد یا ندهد.

بی عارضه ترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

فریز کردن زگیل تناسلی به خاطر عارضه کمتر و جواب درمانی بسیار بالا می تواند در یک جلسه و کمتر از 5 دقیقه به عنوان بهترین و طلائی ترین درمان زگیل تناسلی پیشنهاد گردد. برای مشاهده فیلم درمان زگیل تناسلی با فریز کردن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فریز کردن زگیل تناسلی

بهترین وسیله پیشگیری از ابتلا به زگیل چیست؟

بهترین و تنها راه مؤثر جلوگیری و اجتناب از روابط جنسی مشکوک می باشد. سالم و بی علامت بودن ظاهر فرد و ناحیه تناسلی دلیل عدم آلودگی نمی باشد و لذا بهترین و منطقی ترین راه اجتناب از روابط جنسی مشکوک است.

آیا درمان قطعی زگیل تناسلی وجود دارد؟

نه هنوز درمان قطعی کشف نشده است.

آیا زگیل تناسلی مقعد را نیز درگیر می کند؟

بله، در کسانی که روابط جنسی از طریق مقعد دارند که روشی بسیار خطرناک و آلوده کننده است، ممکن است زگیل تناسلی از فرد آلوده منتقل و باعث درگیری مقعد و اطراف آن شود که در صورت تشخیص باید درمان و تحت نظر باشند و لذا هر گونه ارتباط جنسی از طریق مقعد مخصوصا ًاگر بدون کاندوم باشد شدیداً باعث انتشار انواع بیماری های عفونی و خطرناک و آلوده کننده است.

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (17 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر