جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایو چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایو روشی است که برای فریز زگیل تناسلی به کار می رود. در روش کرایو به کمک سرد کردن، از انتشار زگیل تناسلی جلوگیری می شود.

زگیل تناسلی  زائدهای صورتی یا قرمز رنگی هستند که در اطراف الت جنسی پدیدار می شوند. زگیل تناسلی ممکن است در اطراف مقعد، ناحیه ی شرمگاهی، درون واژن و یا حتی دهان ظاهر شود.

زگیل های تناسلی اغلب به صورت خوشه های 3-4 تایی وجود دارند. آنها ممکن است به سرعت رشد کرده و منتشر شوند. زگیل های تناسلی معمولا بدون درد هستند، اما بعضی اوقات ممکن است سبب ایجاد درد خفیف، خارش و خون ریزی شوند.

متأسفانه پس از آلودگی به زگیل تناسلی، درمان قطعی برای آن وجود ندارد ولی به خاطر خطر بالای آلوده کنندگی آن و گسترش زگیل به دیگر نقاط بدن و یا شریک جنسی، حتما می بایست آن را درمان کرد.

اما چگونه؟ 🤔

درمان زگیل تناسلی بستگی به نوع آنها، محل و اندازه ی زگیل ها دارد. اگر زگیل ها به اندازه ای کوچک باشند که با چشم دیده نشوند و رنگ آن ها همرنگ پوست باشد، آنها نیازی به درمان ندارند، زیرا با گذشت زمان از بین میروند.

اگر زگیل ها بزرگتر باشند یا سبب برجستگی و خارش شوند، چه یک خوشه باشد یا حتی به صورت تک زگیل باشد، شما میتوانید آنها را با کارهای موضعی، تخریب آن ها یا جراحی از بین ببرید.

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان پیشنهاد می شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

از جمله اینکه:

جراحی زگیل تناسلی

در روش جراحی زگیل تناسلی به خاطر متعدد بودن ویروس و امکان عود مجدد آن در جاهای دیگر حین جراحی، و نیز به خاطر بدشکل کردن ناحیه تناسلی توصیه نمی شود.

برخی نیز استفاده از دارو را پیشنهاد می دهند. محلول هایی مانند: پروفیلین و اسید سالیسیلیک از جمله درمان های دارویی محسوب می شوند. اما باید توجه داشت که این نوع درمانها طولانی مدت هستند و نتیجه بهبودی نیز مشخص نیست!

پودوفیلین و پودوفیلوکس چیست؟

پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. این محلول باید توسط پزشک اعمال شود. پودوفیلوکس حاوی همان ترکیب فعال است؛ اما می تواند به صورت ایمن در خانه توسط فرد اعمال شود.

درمان زگیل با پودوفیلین

احتمال دارد اولین دفعه اعمال پودوفیلوکس را پزشک انجام دهد و سپس اقداماتی احتیاطی را جهت جلوگیری از تحریک پوست اطراف زگیل به بیمار توصیه کند. هیچ گاه نباید پودوفیلوکس را به صورت داخلی اعمال کرد. علاوه بر آن، این دارو نباید در دوران بارداری استفاده شود. عوارض جانبی این دارو می توانند شامل تحریک خفیف پوستی، زخم یا درد شوند.

کرایو چیست؟

برخی پزشکان ارولوژی لیزر زگیل تناسلی را به روش فریز کردن زگیل ترجیح می دهند. اما از نظر بنده از هزینه های بالای لیزر که بگذریم، امکان انتشار ویروس از طریق دود ناشی از لیزر در ناحیه تناسلی و انتقال آن به پزشک و دیگر افراد وجود دارد.

پس چه باید کرد؟

.

.

امروزه کرایو زگیل تناسلی به عنوان یک روش بسیار مؤثر، کم هزینه و با اثر درمانی بسیار بالا جهت درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان توصیه می شود. در این روش اغلب در یک جلسه با استفاده از پروب کرایو و با استفاده از تکنیک سرمادرمانی و ایجاد انجماد توسط گاز نیتروژن، زگیل را درمان می کنیم. تاول خفیف و درد مختصر محل در شروع درمان وجود دارد که به تدریج از بین می رود.

در فیلم زیر عمل کرایو زگیل تناسلی در آقایی جوان را مشاهده می کنید. ایشان تا مدت ها فکر می کردند که گوشت اضافه بر روی ناحیه تناسلی خود دارند!

فریز زگیل تناسلی چیست؟

در گذشته از مواد سردکننده برای کریوتراپی یا فریز زگیل تناسلی استفاده می شد. مواد سردکننده ای مانند مخلوط یخ و نمک با دمای 20- ، یخ خشک با دمای 80- و نیتروژن مایع با دمای 196- ، که نیتروژن مایع معمولا برای درمان زگیل تناسلی آقایان استفاده میشد.

در کریوتراپی زگیل های تناسلی با فریز شدن توسط مواد سردکننده که معمولا نیتروژن مایع است، از بین میروند. اگر زگیل ها بزرگ باشند، معمولا توسط یک تیغ کوچک از بین میروند، و نیتروژن مایع توسط یک سواپ کتان روی آن قرار داده میشود، یا میتواند در نواحی اطراف زگیل اسپری شود تا بافت آن فریز شود. این فرآیند میتواند کمی دردناک باشد.

بر اساس اندازه و سختی زگیل، درمان ممکن است 1 تا 4 جلسه طول بکشد. بین هر جلسه درمان، 1 تا 3 هفته زمان لازم است، که این کار با نظر پزشک انجام میشود. تقریبا 85% ناحیه بعد از 3 بار درمان پاک میشود. در طی هر بار درمان، زگیل ها فریز شده و سپس ذوب میشوند تا بهترین نتایج رقم بخورند.

در کرایوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

✅ انتقال گرما

کریوتراپی شامل از بین بردن زگیل ها به وسیله ی فریز کردن است، اما در واقع منتقل شدن گرما برای آسیب دیدن زگیل ها لازم است. نیتروژن مایعی که توسط پزشکان استفاده میشود، دمای پایینی حدود 196- دارد. این به این معناست که هر چیزی در معرض این نیتروژن مایع قرار بگیرد باعث جوشیدن آن میشود.

در مرحله ی اول نیتروژن مایع را در تماس با زگیل قرار میدهند، گرمای بدن فرد به مایع منتقل میشود. این موضوع باعث جوشیدن سریع نیتروژن میشود. با فرستادن ممتد سرمای فریز کننده به بافت زگیل، جریان ممتدی به بافت زگیل منتقل میشود.

کرایو چیست؟

✅ مرگ سلولی

در این فرآیند سلول های زگیل بعد از تماس با نیتروژن مایع که دمای به شدت پایینی دارد، فریز میشوند. نیتروژن مایع تا عمق زگیل نفوذ میکند، تا تمام بافت زگیل فریز شود. آسیب اصلی در طی منجمد شدن اتفاق می افتد.

تمام سلول ها، زمانی که فریز میشوند، وجود نیتروژن مایع باعث شکل گیری فرم کریستال میشود، در نهایت یکی از صدمات بزرگ به دیواره ی سلول ها وارد میشود. این آسیب در اثر خنک شدن بدتر هم میشوند. مرگ سلولی در طی فریز شدن و خنک شدن اتفاق می افتد.

✅ التهاب

یکی از پاسخ های طبیعی به مرگ سلولی التهاب میباشد. این فرآیند به تکمیل مرگ کامل بافت زگیل کمک میکند. به دلیل این التهاب، سلول های زگیل میمیرند و بافت آنها ریزش میکند و قسمت های ویروسی از بین میروند.

آیا فریز زگیل محدودیت دارد؟

این نوع درمان معمولا برای درمان زگیل های کوچک استفاده میشود، به خصوص زگیل های کوچک نزدیک به اندام جنسی خانم ها و نزدیک به ریشه ی آلت تناسلی آقایان. این روش برای استفاده در طی بارداری، هیچ محدودیتی ندارد.

کریوتراپی برای افراد دیابتی و کسانی که کریوگلوبولینمیا دارند، باید با احتیاط استفاده شود. برای زگیل های واژنی کریوپروب توصیه نمیشود. کریوتراپی برای پوست های خشک و مرطوب مناسب تر و موثرتر است.

در روش فریز کردن زگیل امکان آلودگی ناشی از دود لیزر که ذکر شد، وجود ندارد و اینجانب به عنوان روش ارجح آن را جهت درمان زگیل های تناسلی در مطب استفاده می کنم که با نتایج بسیار عالی همراه می باشد.

مدت زمان بهبودی زگیل تناسلی از 1 تا 3 هفته عموماً طول می کشد. پس به بیماران عزیز توصیه می کنم که تا قبل از درمان کامل زگیل تناسلی، از هر گونه رابطه جنسی پرهیز کنند.

اگر هنوز به زگیل تناسلی مبتلا نشده اید، نگران نباشید می توانید بدن خود را در برابر این ویروس واکسینه کنید. اما بهترین سن تزریق واکسن چند سالگی است؟ آیا در هر سنی فایده دارد؟

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بعد از درمان زگیل تناسلی

بنابر تعداد و محل زگیل های از بین رفته، دوره ی بهبودی بین 1 تا 3 هفته مختلف است. معمولا زگیل ها بعد از 2 هفته بدون جای زخم قابل مشاهده یا جای زخم خیلی کوچک التیام می یابند. موارد زیر ممکن است بعد از درمان اتفاق بیافتند:

ویروس hpv و زگیل ناحیه تناسلی

✔ تب

✔ خونریزی در محل از بین بردن زگیل ها

✔ تنش عصبی، که مانند رگه های قرمز در طی بهبودی بروز می یابند. این ممکن است بعد از چند بار فریز کردن و خنک شدن اتفاق  بیافتد.

✔ به وجود آمدن تاول، که ممکن است با ترشح مایع همراه شود. این مایع باید به سرعت پاک شود تا از منتشر شدن ویروس جلوگیری شود.

✔ ترشحات زرد که بوی بدی دارند. این ممکن است حاصل از عفونت باشد و باید سریعا به پزشک اطلاع داده شود.

✔ درد در ناحیه تحت تاثیر

❗ توصیه میشود در طی درمان از رابطه ی جنسی اجتناب کنید تا احیای ناحیه زیادی طول نکشد و شما دردی را متحمل نشوید.

نکاتی دیگر در مورد فریز کردن زگیل تناسلی که خانم ها باید بدانند:

☑ ترشحات آبکی واژن ممکن است 1 تا 3 هفته بعد از درمان وجود داشته باشند.

☑ ممکن است درد و خونریزی ادامه دار تجربه شود.

☑ باید به جای تامپون برای 2 تا 3 هفته از نوار بهداشتی استفاده شود.

☑ تا بهبود کامل ناحیه ی درمان شده باید از رابطه ی جنسی اجتناب شود.

☑ ممکن است در صورتی که درمان کاملا موثر نبوده باشد، زگیل های راجعه به وجود بیایند.

این درمان برای زگیل های نواحی زیر مناسب است:

✔ واژن

✔ لبه های واژن

✔ آلت تناسلی

✔ کیسه ی بیضه

✔ مقعد

توجه توجه:

2 تا 4 هفته بعد از درمان، زگیل های کوچک از بین میروند. این درمان به ندرت باعث ایجاد زخم میشود. این درمان عفونت HPV را از بین نمی برد. استفاده از درمان های دیگر در کنار کریوتراپی میتواند باعث جلوگیری از ایجاد جای زخم شود. معمولا بعد از درمان تا ماه ها یا سال ها ممکن است زگیل های تناسلی به وجود بیاید و برگشت کنند.

آیا فریز کردن زگیل تناسلی خطرناک است؟

همانند دیگر درمان ها، این درمان نیز باخطرات و عوارضی ممکن است همراه باشد، از جمله:

✔ به جا ماندن جای زخم، بعد از درمان

✔ آسیب عصبی

✔ عفونت

✔ تاول زخمی

✔ سیاه شدن

✔ تکه تکه شدن ناحیه درمان شده

✔ تورم

✔ درد

✔ ترشحات از ناحیه

✔ احساس گرما یا احساس درد در صورت لمس محل درمان شده، که وابسته با ناحیه ی درمان شده و تعداد دفعات چرخه ی فریز و خنک شدن است.

توصیه دکتر کرمی

✅ لمس کردن یا خارش زگیل ها میتواند باعث انتشار آنها به دیگر نواحی بدن شود.

✅ در هنگامی که برای زگیل های تناسلی درمان میشوید، باید از رابطه ی جنسی اجتناب کنید.

✅ برای جلوگیری از انتشار ویروس HPV خانم ها باید به طور منظم پاپ اسمیر دهند.

✅ به شریک جنسی خود بگویید که تحت درمان زگیل تناسلی هستید و از او بخواهید تا درمان کامل شما صبر کند.

✅ واکسن HPV در طی سنین 9 تا 26 سال استفاده میشود. این باعث جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی میشود. در مورد استفاده از واکسن از معالج خود بپرسید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (91 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرتضی سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    سلام ...من آزمایش اچ پی وی دادم و منفی بوده ولی روی بیضه یه چیزی‌مثل حساسیت پوست دارم ..‌میشه عکسش رو بفرستم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید زگیل نیست
  • تصویر کاربر مونا شنبه ۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من hpv۵۳ دارم ولی هنوز کولپوسکوپی انجام ندادم آیا تا زمانی که انجام ندادم نمیتونم رابطه ای با همسرم داشته باشم یا اینکه ارتباطمون میتونه محافظت شده انجام بشه؟و اینکه من هیچ گونه خارش سوزش و درد حتی در زمان رابطه هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      میتونید رابطه داشته باشید
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من پرستار هستم و همراه متخصص عفونی برای کرایو زگیل تناسلی کار میکنم.
    آیا امکان انتقال هنگام کرایو برای انجام دهنده ی فریز هست؟مثل لیزر باعث درگیری بینی و حلق میتونه بشه با توجه به اینکه بخاری تولید نمیشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      خیر کرایو safe تر هست لیزر این امکان رو داره
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    آقای دکتر معذرت میخوام من حدود یکماهی میشه به طور ناگهانی این دونها روی آلت تناسلیم مشاهده کردم میخوام بدونم آیا زگیل تناسلی هستن ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      رابطه ی پرخطر داشتین؟
  • تصویر کاربر شادی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. همسرم روی تنه آلت تناسلیش چندین ساله که یه زائده کوچک بیضی به اندازه ۳ الی ۴ میلیمتر داره. که یک میلیمتر هم برجستگی داره . شبیه خال هستش و روش خطوطی داره . نرم هست . ترشح نداره . ثابته و تغییری نداره . و چون از داخلش مو رشد میکنه همسرم اونو شیو هم میکنه همیشه . ولی هیچوقت زیاد یا پخش نشده . میخواستم بپرسم ممکنه خال ساده باشه یا زیگیله؟ البته ما اورال سکس هم داریم و هیچ زائده ای هیچکدوم داخل دهان نداریم . منم پاپ تست ساده دادم مشکلی نداشت . زائده هم ندارم . ممنون میشم از پاسختون
    1. تصویر کاربر شادی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      اینم اضافه کنم ک این زائده بصورت گل کلمی نیست و مسطح هس. جاهای دیگه بدنشون هم چن تا خال گوشتی و اسکین تگ و اینا داره .
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    3. تصویر کاربر شادی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سلام . ببخشید آقای دکتر من عکس ندارم از اون زائده . فقط خواستم بدونم با این توصیفات امکان داره خال ساده یا کراتوز سبورئیک باشه ؟ فقط یدونه اس ک چندین ساله داره .
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بله با شرح حالی که ارائه میدین امکان زگیل بودنش بسیار کمه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر

    من دقیقا یکسال پیش این زائده روی الت تناسلی مشاهده کردم ! و هنوزم به همون شکل هست
    متاسفانه همسرم حدودا 4 ماه پیش توی بارداری دچار زگیل تناسلی تیپ68 شده که با یه بار سرما درمانی از بین رفته و نزدیک 5 ماهی ک هیچ رابطه ی هم نداشتیم

    سوالم این هست که ایا این زائده گوشتی که روی التم دارم زگیل تناسلی هست یا خیر ؟ و احیانا اگر باشه چه درمانی استفاده کنم

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش)
      سلام با توجه به اینکه تو خط ختنه اس و بیشتر نشده بعیده که زگیل تناسلی باشه
  • تصویر کاربر کاربر پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید،یک سالو نیمه این زایعه نزدیک کشاله رانم زده و در بارداری تغییر کرده.هفته اخر بارداری هستم و نگرانم که زگیل باشه.ایا این ضایعه زگیل تناسلی هشتش؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بهتون پاسخ داده شد
  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر.چندوقتی هستش ک‌ کناره ای جلوی زبانم برجستگیهای سفیدی در اومده.ایا زیگیل تناسلی در رابطه با این عکسایی ک دورشون خط قرمز کشیدم مطرح هستش یا خیر. و اینکه اگر زیگیل نیست چی می‌تونه باشه.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام ضایعات مشکوک هستند باید نمونه برداری انجام شود
    2. تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      البته من عکسارو زوم کردم
    3. تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      البته من عکسارو زوم کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله نمونه برداری شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رحیم چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من روصورت یسال نیم هی جوش میزد بعد درد ناک می‌شد خیلی جاها رفتم درمان نشد تا اینکه دید ناحیه تناسلی جوش زد. که رفتم پیش متخصص گفت زگیل هستش هم صورت هم ناحیه تناسلی سریع کرایو تراپی انجام داد بعد دوهفته دیگه باید دوباره برم الان نمیدونم رفع میشه یا نه بعضی جاها سیاه شده مثل طاول خواستم بدونم آیا رفع میشه اخه حدود 24تا جوش رو صورت وناحیه تناسلی هستش اظطراب دارم وترس تودلم هست خوب نشه آیا بعد کرایو تراپی خارش دارم اگه بخارونم اون طاول ها پاره بشه باز بیشتر میشه داروهم داد دارم مصرف می‌کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر رحیم چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      این عکسارو گرفتم اقای دکتر خوبن
    3. تصویر کاربر رحیم چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      اینم عکس صورتم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باید چندین نوبت کرایو انجام شود حتما تحت نظر متخصص پوست باشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ندا دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام و روز بخیر.جناب دکتر من در سن ۲۱ سالگی واکسن گارداسیل ۴ ظرفیتی و تزریق کردم .زمان ازدواج همسر اعلام کردند که به اچ پی وی ۶ مبتلا هستند و چون من واکسن را تزریق کرده بودم ما ازدواج کردیم .من همیشه لوارم شخصی خودم را استفاده میکنم .همسرم تعدادی ضایعه کوچیک دارند .یکبار در حمام متاسفانه من فراموش کردم و از صابون ایشون برای شیو کردن قسمت سینه استفاده کردم و بعد از شستشو و آبکشی بدن تقریبا ۲ ساعت بعد پسرم و شیر دادم قطعا برای خودم که مشکلی ایجاد نمیشه میخوام بدونم ممکنه برای پسرم ریسک انتقال داشته باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      خیر احتمال انتقال بسیار کم میباشد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر