کلیه کجاست و درد آن چه شکلی است؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

کلیه کجاست و درد آن چه شکلی است؟درد کلیه در میانه بدن شما بالاتر و عمیق تر از کمردرد احساس می شود. ممکن است آن را در نیمه بالایی کمر خود احساس کنید، نه در قسمت پایین کمر. برخلاف کمر درد، درد کلیه (انواع سنگ کلیه)در یک یا هر دو طرف، معمولاً در زیر قفسه سینه احساس می‌شود. اغلب ناحیه درد ثابت است و جا به جا نمیشود.

چه چیزی را می توان با درد کلیه اشتباه گرفت؟

درد کلیه و سنگ کلیه گاهی اوقات به عنوان “مقلد بزرگ” در نظر گرفته می شود زیرا علائم و نشانه های آنها بسیار شبیه به آپاندیسیت، بیماری های تخمدان یا بیضه، گاستریت و عفونت های مجاری ادراری است. ممکن است در کلیه های خود احساس درد نکنید. ممکن است به دلیل الگوهای ارجاع درد، آن را در جای دیگری احساس کنید. و فکر کنید که مشکل دیگری دارید.

درد کلیه در کمر

سه علامت هشدار دهنده اولیه کلیه چیست؟

علائم اولیه درد کلیه

علائم اولیه درد کلیه چگونه است؟ به طور کلی، مراحل اولیه با این علائم شناخته می شود. و با پیشرفت بیماری کلیوی، علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:

درمان درد کلیه در خانه

درد عفونت کلیه کجاست؟

 علائم عفونت کلیه معمولاً به سرعت در طی چند ساعت یا چند روز ایجاد می شود. علائم شایع عبارتند از: درد و ناراحتی در پهلو، کمر یا اطراف اندام تناسلی. گاهی بیماربه خاطر عفونت دچار تب هم می شود.

تفاوت بین کمردرد و درد کلیه را تشخیص داد؟

گاهی ممکن است درد کلیه را با کمر درد اشتباه بگیرید اما بهتر است بدانید که، درد کلیه مقایسه با کمر درد و مشکلات مربوط به ستون فقرات متفاوت است. کمردرد گاهی اوقات به پاهای شما سرایت کند، اما درد کلیه معمولاً در پشت شما بالاتر است و اغلب عمیق‌تر احساس می‌شود. 

بیشتر اوقات، علائم درد کلیه در زیر دنده‌ها، سمت راست یا چپ ستون فقرات ظاهر می‌شود.کمردرد می تواند بیاید و برود و با حرکات خاصی مانند خم شدن یا نشستن ایجاد شود. از طرف دیگر درد مرتبط با کلیه ها عموماً مبهم و پایدار می ماند و معمولاً با حرکت تغییر نمی کند.

علائم سنگ کلیه چپ در زنان را بدانید.

آیا درد کلیه خود به خود از بین می رود؟

اغلب موارد حاد کمردرد معمولاً طی چند روز به خودی خود بهبود می یابند، البته که این بهبودی موقتی است. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) معمولاً کمردرد را تسکین می دهند. اما درد شدید کلیه معمولاً با NSAID ها از بین نمی رود و هیچ چیز درد را تسکین نمی دهد مگر اینکه مشکل برطرف شود.

درمان کلیه درد

تشخیص درد کلیه در خانه

آزمایش ساده ادرار: معمولاً آلبومین(آلبومین پروتئین اصلی خون است) در ادرار وجود ندارد. این کیت تست راحت است و می تواند به طور دقیق آلبومینوری (وجود آلبومین در ادرار) را که نشانه آسیب کلیه است، تشخیص دهد. اگر آزمایش شما نشان از پروتئین در ادرا می دهد هرچه سریع تر با پزشک مشورت کنید.

درمان درد کلیه در خانه

چگونه درد کلیه را خود را در خانه درمان می کنیم؟ میتوانید از کیسه آب گرم استفاده کنید یا برای تسکین درد، یک پد حرارتی روی شکم، پشت یا پهلوی خود قرار دهید. از داروی ضد درد استفاده کنید. برای تب یا ناراحتی، مسکن‌هایی مانند: استامینوفن مصرف کنید. هیدراته بمانید. نوشیدن مایعات به دفع باکتری ها از دستگاه ادراری شما کمک می کند.

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی

3/5 - (2 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر