علائم سرطان تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سرطان دستگاه تناسلی در مردان چقدر شایع است؟ تخمین زده می شود که سالانه نزدیک به 10000 مرد در ایالات متحده به سرطان بیضه مبتلا می شوند. شانس ابتلا به سرطان بیضه حدود یک در 270 است. خوشبختانه، میزان درمان عالی است (بیش از 95 درصد از همه مردانی که به سرطان بیضه مبتلا می شوند درمان خواهند شد). اما همانطور که از عنوان این مقاله مشخص است ما قصد داریم درباره ی علائم این سرطان و نشانه های اولیه و ثانویه با شما صحبت کنیم. اگر به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، عکس سرطان تناسلی مردان را در این مقاله ببینید.

علائم سرطان تناسلی مردان چیست؟

شما ممکن است نشانه یا علامت سرطان بیضه یا سایر شرایط پزشکی باشد که نیاز به درمان دارند. علائم و نشانه های سرطان بیضه عبارتند از: توده یا تورم در هر دو بیضه. احساس سنگینی در کیسه بیضه.

آیا سرطان بیضه همیشه درد می کند؟

سرطان بیضه همچنین می تواند علائم دیگری ایجاد کند، از جمله: درد مبهم یا درد شدید در بیضه ها یا کیسه بیضه، که ممکن است بیایند و بروند.

سرطان آلت تناسلی و علائم آن

آیا سرطان تناسلی درد دار؟

بیضه مبتلا به سرطان چه احساسی دارد؟ بله شما ممکن است درد، تورم یا توده در ناحیه بیضه یا کشاله ران تجربه کنید. البته بهتر این بدانید که این بیماری همیشه درد ناک نیست، اگر احساس کردید مه در بیضه های شما توده ای تشکیل شده و یا دستگاه تناسلی شما حالت عادی ندارد حتمت به دکتر اورولوژی(اورولوژی چیست و چگونه انجام میشود) مراجعه کنید. 

تشخیص سرطان تناسلی مردان با آزمایش خون

 آزمایش خون می تواند پروتئین های ساخته شده توسط سلول های سرطانی بیضه را تشخیص دهد. به این نوع آزمایش تست تومور مارکر می گویند. تومور مارکرهای سرطان بیضه شامل گنادوتروپین جفتی بتا انسان، آلفا فتوپروتئین و لاکتات دهیدروژناز است. وجود این مواد در خون به معنای ابتلا به سرطان نیست. لطفا آزمایش خود را به پزشک متخصص نشان دهید.

علائم و نشانه های پیشرفته سرطان بیضه چیست؟

 علائم پیشرفته سرطان بیضه ممکن است شامل: خستگی، کاهش وزن، بلوغ زودرس در پسران، درد کمر، تنگی نفس، لخته شدن خون (DVT یا ترومبوز وریدی عمقی)، درد قفسه سینه، درد معده یا شکم، سردرد و گیجی. در برخی افراد ممکن است برخی علائم و نشانه‌ها بین سرطان پیشرفته و اولیه بیضه همپوشانی داشته باشد.

 علاوه بر این، بسیاری از علائم ذکر شده در بالا ممکن است با بیماری های دیگر نیز رخ دهد. در نتیجه، افراد برای تشخیص قطعی باید به پزشکان متخصص (به عنوان مثال پزشکان مراقبت های اولیه، اورولوژیست ها، انکولوژیست ها و پاتولوژیست ها) مراجعه کنند.

درمان سرطان آلت تناسلی در مردان

علائم سرطان بیضه در مرحله آخر چیست؟

 افزایش استحکام در بیضه تفاوت قابل توجه در شکل یا اندازه بیضه های شما. یک درد مبهم در بیضه یا کیسه بیضه شما که ممکن است بیاید و برود. سنگینی در کیسه بیضه شما بزرگ شدن بافت سینه بلوغ زودرس در پسران

آیا سرطان بیضه مرحله 4 قابل درمان است؟

 سرطان بیضه قابل درمان است. در حالی که تشخیص سرطان همیشه جدی است، خبر خوب در مورد سرطان بیضه این است که در 95 درصد موارد با موفقیت درمان می شود. اگر به موقع درمان شود، میزان بهبودی به 98 درصد می رسد.

بهترین درمان برای سرطان بیضه چیست؟

 جراحی برای برداشتن بیضه (ارکیدکتومی) درمان اصلی سرطان بیضه است. ممکن است تنها درمانی باشد که به آن نیاز دارید.و له جای آن از بیضه مصنوعی(پروتز) برای شما استفاده میکنند. به ندرت ممکن است فقط بخشی از بیضه خود را بردارند (ارکیدکتومی جزئی). معمولا بیضه کاملا برداشته می شود.

3/5 - (3 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۶ شهریور ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    ورم متوسط کلیه چپ . بدون سنگ یا عفونت ادراری . سونو . اسکن . عکس رنگی . اسکن هسته ای انجام دادم . بعضی از متخصصین میگن انجام عمل لاپاراسکوپی لازمه. بعضی هاشون میگن احتیاجی ب عمل نیست . کلیه چپ ک ورم داره فقط ی خورده دیر تر ادرارو تخلیه میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ شهریور ۳( 1 هفته پیش)
      مدارکتونو ارسال کنید ببینم
  • تصویر کاربر Masoud جمعه ۱۲ مرداد ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام.چند وقتی میشه موهای زرد رنگی روی بیضه هام در اومده.ایا مشکلی خاص یا جدی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مرداد ۳( 1 ماه پیش)
      روزانه دوبار استحمام کنید و با شامپو بچه آلت و کیسه بیضه روکامل بشورید
  • تصویر کاربر کاظم چهارشنبه ۳ مرداد ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من ۴۱ سالمه ولی از ۱۰ یا ۱۱ سال قبل کم کم دچار بی میلی و نا توانای جنسی شدم که پی درمان خود پیشه دکتر رمجی وشافیان در بابل شدم ولی آز مایشاتم بی نقص بوده که قرص های متعددی مصرف کردم که درمان دراروها کوتاه مدت بوده که کم کم زود انزالی نیز بهش اضافه شده که این امر منجر به جدایی من وهمسرم شده وادامه زندگی برام سخت شده با وجود ۲ فرزندم دن بال درمان پایدار میگردم چنانچه شما امر کنین من در خدمتم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ مرداد ۳( 1 ماه پیش)
      نعوظ کافی ندارید؟
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲ خرداد ۳( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    من پسرم 20 ساله
    من صبح وقتی عمل خودارضایی بعد از چند ساعت انجام دادن کشانه ران سمت راست شروع به درد کرد و به شما اطلاع دادم گفتید مشکلی نیست و حدود یک الی دو ساعت درد داشتم و برطرف شد و خوابیدم و الان بیدار شدم درد در حدود یک سوزن فرو کردن است مشکلی که ندارد چون طبق گفته حتی بعضی ها تا دو روز درد داشتن و سونوگرافی کردن مشکلی نداشتن
    مشکلی نیست ؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ خرداد ۳( 3 ماه پیش)
      مشکلی ندارید دوست عزیز اگر ادامه دار بود باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر مومنی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید علی هستم ۳۵ساله به مدت دویا سه ماه خارش شدید زیر بیضه وآلت تناسلی دارم وتعدادی زائده مثل جوش ولی صفت نمایان شده است اونقدر خارش در ناحیه بیضه هام دارم که به الزال میرسم علت چیست ممنونم اگر راهنمایم کنید ونمیدونم چجوری عکس بفرستم تا بهتر تشخیص بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 7 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشی
    من 35 سال سن دارم و یه پسر 8ساله و یه دختر 3رساله دارم امکان فروش بیضه رو دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      سلام فروش بیضه نداریم و کاربردی برای کسی ندارد
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    چند ماه پیش بیضه ها و لوله اسپرم التهاب و درد داشتن که بعد چند روز خود به خود خوب شدن و مشکل دیگه ای نداشتم، و از اخرین رابطه جنسیمم دو سال بیشتر میگذره، امکان داره به بیماری سیفلیس یا کلامیدیا مبتلا شده باشم؟
    اگه اره که میخواستم بدونم چه نوع انتی بیوتیکی مصرف کنم واسه درمان؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر رضا جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      چند روز دیگه قراره واسه ازمایشات قبل عقد اقدام کنیم بخاطر همین فرصت ازمایش دادن ندارم از طرفی هم دوس ندارم یه وقت جواب ازمایش‌ عقد بد باشه میخوام از قبلش دارو مصرف کنم که اگه چیزی هست تا اون موقع رفع شده باشه
    2. تصویر کاربر رضا جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      البته دو سال پیش هم واریکوسل خفیف داشتم که عمل کردم و بعد از عمل گاهی درد خفیف گذرا حس میکردم که پرسیدم ازتون گفتین نگران نباشم
    3. تصویر کاربر رضا جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      در ازمایش اسپرمی که دادم مقدار کمی wbc از حد نرمالش بالاتر بود
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش)
      عکس آزمایش اسپرم رو بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Yasin چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    روی بیضه راست داخلش رو پوست نیست ی جوش بیرون زده یکم سفت هم هست ارام و قرار رو از من گرفته چکار کنم ایا مشکل ساز هس راهنمایی کنین لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
    2. تصویر کاربر Yasin پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 4 سال پیش)
      معلوم نیست دکتر چ جوری عکس بدم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 4 سال پیش)
      سونوگرافی انجام بشه و بفرستید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر معصومه شنبه ۳۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام، آقای دکتر شوهرم تیر97 عمل تخلیه بیضه راست شدن که به علت وجود دوتا لنفادنوپاتی در شکم 18 جلسه رادیوتراپی شدن مرداد ماه، بعد از اون آذرماه عکس ریه و آزمایش خون و سونوی شکم شدن که همگی سالم بودن، اسفند آزمایش خون و معاینه شدن که آزمایش خون رو براتون ماهه قبل فرستادم گفتین درمان کامله، بازم براتون میفرستم، سوال من اینه آقای دکتر اسفند آزمایش خوب بود اما الان یه هفته هست که کمردرد داره شوهرم، به دکتر مراجعه کرد گفتن یک هفته دارو بخور خوب نشد بیا برای عکس و این چیزا، بنظرتون تو این مدت کم میشه پیشرفت زیاد داشته باشه؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      ازمایش خوب است این درد ارتباطی به بیماری ندارد
  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲۴ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    Mostafa: سلام آقای دکتر,,,بنده سی سال سن دارم دوسال پیش به دلیل واریکسل شدید سمت چپ عمل کردم و بیضه چپم کوچک شده بود,,,بعد از مدتی متوجه شدم بیضه راستم هم وریدهاش ورم کرده که به دکتر مراجعه کردم گفتن چیزی نیست,,چندین بار دیگر به دکتر مراجعه کردم ولی باز هم جوابی نگرفتم,,رفته رفته بیضه راستم هم درد و هم سوزش دارد,,,و بیضه راستم هم جمع تر شده,,نمیدانم چه مشکلی است,,متشکر میشم اگر راهنماییم کنید,,ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام بايد معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر