ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله البته که میتواند ازدواج بکند، از آنجایی که زگیل تناسلی یک بیماری جنسی است و از طریق رابطه ی جنسی منتقل می شود، حال این رابطه به صورت سکس دهانی ،مقعدی(زگیل مقعدی مردان) و یا سکس کامل باشد تفاوتی ایجاد نمیکند و شما میتوانید به راحتی از پارتنر جنسی خود زگیل تناسلی بگیرید. به همین خاطر نیاز است که نکارتی را قبل از ازدواج بدانید. در ادامه با ما همراه باشید.

ازدواج باکسی که زگیل تناسلی دارد

ازدواج در مبتلایان به HPV

البته که میتوان با فردی که دچاراچ پی وی است ازدواج کرد اما قبل از آن باید بدانید که، میخواهید با فردی ازدواج کنید که دچار بیماری زگیل تناسلی است بهتر از قبل از آن بدانید که احتمال اینکه شما هم دچار زگیل بشوید تقریبا 100 درصد است. پس قبل از برقراری هرگونه رابطه ی جنسی با همسر خود حتما اقدام به زدن واکسن گارداسیل بکنید!

زگیل تناسلی و رابطه ی زناشویی:

اگر فردی هستید که دچار زگیل تناسلی است و میخواهید ازدواج کنید حتما این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید، لازم است که با شریک زندگی خود رو راست باشید و اگر نیاز باشد با پزشک متخصص مشورت کنید. عکس زگیل تناسلی مردان و عکس انواع زگیل را ببینید و بشناسید.

شانس دادن زگیل تناسلی به همسرم چقدر است؟

شانس انقال زگیل به همسر بستگی به  برخی عوامل دارد که این عوامل شامل: قابل مشاهده بودن زگیل ها، زمان درگیر شدن به زگیل تناسلی(شانس انتقال زگیل بعد از دوسال از گرفتار شدن به این بیماری کمتر می شود)، روش‌های پیشگیری در رابطه جنسی مانند: استفاده از کاندوم بر میزان انتقال زگیل تناسلی تأثیر می‌گذارند، .زمانی که زگیل ها قابل مشاهده هستند، شانس انتقال بیشتر است. با این حال، حتی اگر هیچ زگیل قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد، ویروس همچنان می تواند منتقل شود. 

زندگی زناشویی با اچ پی وی

 زندگی زناشویی با HPV یا زگیل تناسلی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی، اما با استراتژی‌های مدیریت پیشگیرانه، افراد می‌توانند از این پیچیدگی‌ها عبور کرده و روابط سالم را حفظ کنند. در حالی که HPV می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود، همچنین می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی تری مانند سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد و سرطان گلو شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اکثر افراد مبتلا به HPV به سرطان مبتلا نمی شوند.

واکسن گارداسیل

تاثیر واکسن قبل از ازدواج

اگر میخواهید با فردی ازدواج کنید که دچار زگیل تناسلی است و سن شما زیر 25 سال است لطفا سه مرحله واکسن گارداسیل را تزریق کنید تا از سویه های پر خطر اچ پی وی در امان بمانید. تزریق واکس را دست کم نگیرید.یکی از سوی های پرخطر ویروس اچ پی وی نوع 56 است.

اگر بعد از ازدواج متوجه زگیل شدیم چه کنیم؟

اگر بعد از ازدواج متوجه شدید که زگیل تناسلی دارید و حتی شک کردید که ممکن است دچار زگیل تناسلی شده باشید. به همسره خود اطلاع دهید و  هرچه سریعتر به پزشک اورورلوژی(اورولوژی چیست و چگونه انجام میشود)مراجعه کنید تا درمان شما آغاز شود. هرچه سریعتر اقدام  بکنید بهتر است.

4/5 - (1 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر