جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اورولوژی چیست و چگونه انجام میشود؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی هستند که برای افراد مبتلا به اختلالات کلیه، مجرای ادراری، مثانه و پیشابراه، درمان های پزشکی یا جراحی ارائه می دهند. همچنین اورولوژیست ها ، اختلالات اندام های جنسی مردانه و شکستگی آلت را درمان می کنند.

اورولوژیست ها می توانند به تشخیص و درمان طیف وسیعی از مشکلات پزشکی کمک کنند که ممکن است شامل توصیه به اصلاح سبک زندگی، تجویز دارو یا جراحی به عنوان بخشی از بهترین برنامه ی درمانی برای شرایط شما می شود.

مطالعه بیشتر: ایا سرطان بیضه درمان قطعی دارد

دکتر اورولوژی

اورولوژیست چه کسی است؟

اورولوژیست، جراح متخصصی است که افراد مبتلا به مشکلات کلیه، مثانه، پروستات و اندام های تناسلی مردانه را درمان می کند. این مشکلات شامل محدوده ی وسیعی از شرایط از جمله سرطان، سنگ های کلیه، عفونت، بی اختیاری ادراری، اختلال جنسی و مشکلات کف لگن می شوند. اورولوژیست ها بعد از پزشکی عمومی باید حداقل 5 سال دوره ی تخصصی را بگذرانند.

مطالعه بیشتر: فرق خال گوشتی با زگیل

چه زمانی باید به اورولوژیست مراجعه کنم؟

اورولوژیست ها متخصصانی هستند که در درمان مشکلات مجرای ادراری مردان و زنان، بزرگسالان و کودکان تخصص دارند. ممکن است لازم باشد برای مشکلات مختلف زیر به اورولوژیست مراجعه کنید:

مشکلات سنگ کلیه و مراجعه به اورولوژیست

آنها همچنین می توانند مشکلات مختص به مردان از جمله موارد زیر را درمان کنند:

انواع فوق تخصص های اورولوژی

برخی از اورولوژیست ها، در حوزه هایی خاص فوق تخصص دارند. برای مثال، یک اورولوژیست اطفال در درمان و کنترل اختلالات سیستم ادراری و تناسلی در نوزادان، کودکان و نوجوانان تخصص دارد. دیگر فوق تخصص ها شامل موارد زیر می شوند:

جراحی لاپاروسکوپی توده ی کلیه

در ادامه فیلم جراحی لاپاروسکوپی کلیه که توسط پروفسور حسین کرمی انجام شده را برا برای شما قرار دادیم ،این عمل با برشی بسیار کوچک انجام می شود.

هنگام ملاقات با اورولوژیست چه مسائلی مطرح می شود؟

اورولوژیست درباره ی تاریخچه ی پزشکی و جراحی شما سؤالاتی می پرسد. او در مورد داروهای مصرفی و هرگونه آلرژی احتمالی شما سؤال می کند. او همچنین در مورد سلامت عمومی و علائم شما صحبت کرده و روی مشکلات زمینه ای شما تمرکز می کند. اورولوژیست بسته به شرایط شما ممکن است یک معاینه ی فیزیکی انجام دهد که شامل معاینه ی پروستات می شود.

 اورولوژیست همچنین ممکن است انجام آزمایشات دیگری مانند: آزمایش ادرار و آزمایش خون را توصیه کند که آنتی ژن اختصاصی پروستات، تستوسترون و عملکرد کلیه را بررسی می کند. همچنین ممکن است بسته به مشکلتان به اسکن های تصویربرداری نیز نیاز داشته باشید. پزشک در مورد گزینه های درمانی مناسب با موقعیت شما صحبت می کند و توصیه های لازم برای برنامه ی درمانی را به شما ارائه می دهد.

اورولوژیست

چه چیزی باید انتظار داشته باشم؟

اورولوژیست به طور معمول نامه ی ارجاع پزشک عمومی را مطالعه می کند، اما از بیمار در مورد سوابق پزشکی سؤال می کند و یک معاینه ی فیزیکی انجام می دهد. همچنین ممکن است آزمایشات زیر را توصیه کند:

آزمایش یورودینامیک می تواند سرعت دفع ادرار از بدن، مقدار ادرار باقی مانده در مثانه بعد از ادرار کردن و میزان فشار موجود در مثانه را بررسی کند. بعد از تشخیص، درمان به شرایط بیمار بستگی دارد. هم کنترل پزشکی و هم جراحی از روش های احتمالی هستند.

منبع: healthdirectmedicalnewstoday

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ممد چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    سلام من یک ساله یک غده کوچیک رو پوست بیضم ظاهر شده الان شده قد یه نخود درد نداره خارش نداره شبیه یه غده زیر پوسته سفید هم هست باید چیکار کنم رو ظاهر بیضم اثر داره .بعضی وقتا یه کم کوچیک میشه بعضی وقتا بزرگ ولی از یه نخود بزرگتر نمیشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ فروردین ۳( 2 هفته پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر سمیه جمعه ۱۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام من یک سنگ شاخ گوزنی ۴۸ میلی در کلیه دارم اما مشکلی ک هست باردارم آیا روشی برای درمان آن وجود داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بعد از بارداری باید عمل بشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر