با قوی ترین دشمن پروستات اشنا شوید

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بزرگ شدن پروستات یا هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)، می تواند باعث تعدادی از علائم تحریک کننده شود، معمولاً بیمار دچار مشکلات ادراری مانند: جریان ضعیف ادرار و بیدار شدن در طول شب برای ادرار کردن. و مشکلاتی از این قبیل شود، به همین علت ما در این مقاله می خواهیم راهکار هایی برای درمان و جلوگیری از مشکلات پروستات با شما به اشتراک بگذاریم، در ادامه با ما همراه باشید تا با قوی ترین دشمن پروستات اشنا شوید.

بزرگ شدن پروستات یک تهدید جدی برای سلامتی نیست و با سرطان مرتبط نیست، اما ممکن است بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. اگر علائم بدتر شوند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به کلینیک پروستات در تهران مراجعه کنید، در مورد گزینه های درمانی مانند: داروها یا روش های کم تهاجمی مانند آمبولیزاسیون شریان پروستات (PAE) برای کاهش اندازه پروستات صحبت کنید. در ویدیوی زیر دکتر کرمی توضیحات کاملی درباره ی داروهای پروستات به شما خواهند داد.

با این حال، برخی از افراد ممکن است بخواهند داروهای طبیعی برای BPH را امتحان کنند. اگر شما علاقه مند به استفاده از این روش هستید، ایده خوبی است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از مواردی که آنها با شما صحبت خواهند کرد ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی است که می تواند علائم ادراری را کاهش دهد، صرف نظر از اینکه درمان را انتخاب می کنید یا نه. از جمله تغییراتی که می توانید ایجاد کنید عبارتند از:

قوی ترین دشمن پروستات چیست؟

قوی ترین دشمن پروستات چیست؟ قبل از اینکه این راه کار ها را بدانید، باید به شما بگوییم که در کل سبک زندگی سالم و ورزش کردن دشمن هر نوع بیماری می باشد. و توصیه ی ما به شما رعایت نکات زیر و در کنار آن خوردن غذاهای سالم و روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی است. در ادامه با درمان های خانگی آشنا می شوید که شامل:

دشمن پروستات

 لیکوپن 

لیکوپن یک نوع رنگ دانه است که در میوه هایی مانند: کلم قرمز، هویج، پاپایا، هندوانه،  و گریپ فروت  یافت می شود و مصرف این نوع میوه ها میتواند به دمان شما کمک بسزایی بکند.

چای سبز 

دارای یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدان در بین هر چای است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند از آسیب سلولی و بافتی جلوگیری کرده و آن را کاهش دهند. برخی تحقیقات نشان داده اند که چای سبز می تواند رشد سلول های خوش خیم پروستات را کند کند. با این حال، توجه داشته باشید که چای سبز همچنین حاوی کافئین است که علائم ادراری BPH را بدتر می کند.

گزنه

گزنه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند علائم BPH را کاهش دهد. یک بررسی در سال 2019 به این نتیجه رسید که عصاره ریشه گزنه می تواند علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی افراد مبتلا به BPH را بهبود بخشد.

 روی 

طبق مطالعات، کمبود مزمن روی ممکن است احتمال هیپرپلازی خوش خیم پروستات را افزایش دهد. بنابراین، افزایش مصرف روی یا مصرف مکمل‌های روی ممکن است خطر کمبود روی را کاهش دهد. این به نوبه خود ممکن است منجر به بهبود علائم BPH شود.

 زغال اخته 

زغال اخته یک میوه قرمز غنی از مواد مغذی گیاهی با خواص ضد التهابی است. اینها برای سلامت مثانه مفید هستند. مطالعه ای که در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شد نشان داد که مردانی که مکمل کرن بری به مدت شش ماه مصرف می کردند، علائم BPH را بهبود می بخشند.

 دانه های کدو تنبل

منبع عالی امگا 3، ویتامین های گروه B، آهن و سایر مواد مغذی هستند. آنها همچنین سرشار از روی هستند که می تواند به کاهش علائم بزرگی پروستات کمک کند. در مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، 60 مرد با علائم BPH یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب به مدت سه ماه عصاره تخم کدو را مصرف کردند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید زنان هم غده ای مشابه به پروستات دارند، و استرس و عصبانیت در مردان تاثیر بسزایی روی الهتاب پروستات دار. به همین دلیل نیاز است که مقاله های زیر را مطالعه کنید.

چه غذاهایی برای پروستات مفید است؟

غده پروستات را با خوردن غذاهای سالم مانند:

سالم نگهدارید همچنین میتوانید، ورزش را در کنار سالم خواری اضافه کنید که اتفاقا خیلی تاثیر گذار است.  ورزش منظم و فعال ماندن خطر ابتلا به چاقی (که یک عامل خطر برای پروستات است ) را کاهش می دهد و به کاهش التهاب در سراسر بدن از جمله پروستات کمک می کند. سعی کنید حداقل سه بار در هفته بین 30 دقیقه تا یک ساعت ورزش کنید. لازم نیست تمرین به خصوص سخت باشد. می تواند شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی را امتحان کنید.

درمان پروستات با سبک زندگی سالم

چه غذاهایی برای پروستات مضر است؟

از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که می توانند علائم را بدتر کنند، خودداری کنید یا آن را محدود کنید. اینها شامل غذاهای نشاسته ای، تصفیه شده، گوشت قرمز، الکل و نوشیدنی های گازدار است.

داروهایی که باعث تکرر ادرار می شودند

برخی از داروهای بدون نسخه و تجویزی می توانند در ادرار اختلال ایجاد کنند. برای مثال، داروهایی که برای فشار خون بالا استفاده می‌شوند می‌توانند تکرر ادرار را افزایش دهند. بنابراین، تمام داروهای خود را با پزشک خود بررسی کنید تا ببینید آیا می توان دوزها را تنظیم کرد یا تغییراتی در هنگام مصرف داروها ایجاد کرد. پزشک شما همچنین ممکن است بتواند قرص های مختلفی را تجویز کند که مشکلات ادراری کمتری ایجاد می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر