جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت زخم شدن کلاهک تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علت زخم شدن کلاهک تناسلی مردان چیست؟ درمان زخم شدن کلاهک آلت به چه صورت است؟عوامل متعددی باعث زخم سر آلت تناسلی می شوند که به علل آن می پردازیم. این زخم ها از نظر ظاهر، زمان ایجاد، تعدد و وجود همزمان درد، خارش و سوزش و اینکه جدیداً ایجاد شده اند و یا اینکه مزمن هستند، علت های مختلفی دارند. در ادامه شایع ترین علت زخم شدن کلاهک تناسلی مردان و درمان زخم شدن کلاهک آلت را بیان می کنیم.

بیماری های آلت که سبب زخم می شوند

هرپس یا تبخال تناسلی

تبخال تناسلی یکی از شایعترین بیماری های منتقل شونده از طریق تماس جنسی آلوده است، که از مرد به زن و زن به مرد قابل انتقال می باشد و علت آن ویروس HSV یا هرپس نوع П می باشد. علائم بالینی آن به این شکل است که بعد از چند روز از تماس جنسی آلوده، تارهای آبکی گروهی، توام با قرمزی و خارش و سوزش، در ناحیه تناسلی مرد و زن ظاهر می شوند.

در اولین بروز، عفونت، اغلب هنگام شروع قاعدگی خانم ها و یا هر بیماری تب دار همراه با درد عضلانی و ضعف و بی حالی خود را نشان می دهد. از مشخصات بارز بالینی تبخال تناسلی، تاول های همراه با خارش و سوزش و گروهی بودن آن می باشد. اگر مجرای ادراری و یا واژن درگیر شود، اغلب سوزش ادراری و دردناک بودن مقاربت جنسی، از علائم برجسته تب خال می باشد. 

تبخال تناسلی

نکته بالینی بسیار مهم درباره تب خال تناسلی، این است که فقط زمانی که تاولی های ترشحی وجود دارند، آلوده کننده می باشد و لذا ما به بیمار توصیه می کنیم در زمان فعال بودن تاول ها، از انجام فعالیت های جنسی جهت جلوگیری از انتقال، اجتناب نمایند.

تب خال تناسلی مثل خیلی از بیماری های ویروسی درمان قطعی ندارد. در حال حاضر آسیکلوویر و والسیکلوویر، تنها داروهای موجود در بازار دنیا هستند که باید توسط پزشک تجویز گردند.

سفلیس

سفلیس و زخم ناشی از آن، که عموماً در ناحیه آلت تناسلی ظاهر می شود، دومین بیماری منتقل شونده از طریق سکس آلوده است که عامل آن ترپونما پالیدوم می باشد و با انتقال از طریق تماس جنسی، باعث ایجاد زخم قرمز بدون درد، با حاشیه صاف در ناحیه تناسلی می شود. قطعی ترین وسیله تشخیص آن توسط تست های آزمایشگاهی و نمونه برداری از زخم می باشد.

پس از تایید تشخیص بیماری، پنی سیلین تزریقی با نظر پزشک معالج، بهترین داروی موثر بر بیماری است. اهمیت تشخیص به موقع و درمان درست آن، از عوارض وحشتناک بیماری که شامل: مشکلات قلبی و عروقی، مننژیت، درگیری عصبی و التهاب مغز و آسیب به بینایی و شنوایی است، جلوگیری می کند.

شانکروئید

این بیماری از طریق تماس جنسی آلوده باکتری به نام هموفیلوس دوکرئی، منتقل می شود که از طریق ارتباط جنسی آلوده از مرد به زن و زن به مرد منتقل می شود. علائم بالینی آن ایجاد زخم های متعدد دردناک، همراه به خارش و سوزش و ترشحات می باشد. در صورتی که مجرای ادراری و واژن درگیر شوند، باعث درد شدید هنگام فعالیت جنسی و سوزش و درد شدید ادراری می گردد.

تشخیص قطعی آن بر اساس ظاهر بالینی زخم و پیدا کردن عامل بیماری در یافته های آزمایشگاهی می باشد. بعد از قطعی شدن بیماری، درمان دارویی ضد باکتریال با نظر پزشک متخصص، و اجتناب از فعالیت های جنسی، بهترین راه درمان و پیشگیری از انتقال آن به افراد سالم می باشد.

شانکروئید
بیماری شانکروئید

گرانولوم اینگوینال

این بیماری نیز ناشی از یک باکتری از طریق تماس جنسی آلوده است، که باعث ایجاد زخم در ناحیه کشاله ران، روی آلت تناسلی و مقعد می گردد. از مشخصات این بیماری، حالت پیش رونده آن است که در صورت عدم درمان به موقع، باعث گسترش زخم های عمقی و پیش رفته می شود.

بهترین راه مقابله در درجه اول، اجتناب از فعالیت های جنسی، در صورت ابتلا به زخم های تناسلی و مراجعه به پزشک و تشخیص و درمان به موقع می باشد. تشخیص قطعی این بیماری، با یافتن عامل بیماری در ترشحات زخم است. خوشبختانه از نظر شیوع، این بیماری خیلی شایع نیست ولی همیشه در زخم های سرکش آلت تناسلی و کشاله ران باید آن را در نظر داشت.

زخم آلت تناسلی به علت HPV یا زگیل تناسلی

زخم آلت تناسلی به علت زگیل شایع نمی باشد، مگر اینکه به ماهیت بدخیم و سرطانی تبدیل شود و یا با عادت های غلط درمانی، از قبیل استفاده از اسید برای سوزاندن زگیل تناسلی و یا نخ انداختن به زگیل و یا دستکاری های دیگر، باعث زخم آن بشویم.

در اینجا لازم به یادآوری است که بهترین درمان زگیل تناسلی، سرما درمانی یا کرایوتراپی می باشد که اغلب در طول چند روز باعث از بین رفتن زگیل ها می شود.

زخم آلت تناسلی به علت آلودگی با کنه

اسکابیز نام کنه ای است که باعث یک بیماری پوستی مسری می شود، که همه جای بدن از جمله آلت تناسلی را درگیر، و باعث زخم ها و تاول های ریز ریز و منتشر، به همراه خارش و سوزش شدید می شود. این زخم ها اغلب به صورت تاول های ریز، با خارش و به صورت خطی و نامنظم خودش را نشان می دهد.

در صورت مشاهده علائم فوق در آلت تناسلی و هر جای بدن، اجتناب از فعالیت های جنسی، مراجعه به پزشک و تشخیص آزمایشگاهی بیماری و شروع درمان، مناسب ترین و بهترین اقدامی است که توصیه می گردد.

زخم آلت تناسلی به علت آلودگی با کنه

زخم های آلت تناسلی به علت بیماری های سیستم ایمنی

پسوریازیس

پسوریازیس یکی از بیماری های شایع پوستی می باشد، که علت آن اختلال در سیستم ایمنی است. این بیماری خود را با لکه های قرمز و خشک، به همراه جوش های قرمز، خارش و درد و ترک خوردگی پوست، در جاهای مختلف بدن از جمله ناحیه تناسلی نشان می دهد. تشخیص آن اغلب با معاینه بالینی توسط متخصص پوست می باشد.

درمان: بیماری پسوریازیس درمان قطعی ندارد. استفاده از کرم ها، پمادهای موضعی، داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی، از موارد درمانی می باشد.

لیکن پلان

نداشتن بیضهاین یک نوع بیماری خود ایمنی پوستی است که به علت اختلال ایمنی، به صورت جوش های ریز خارش دار، در همه جای بدن از جمله آلت تناسلی ایجاد می شود. در موارد شدید، تاول های پوستی منتشر که پوسته پوسته می شوند، از علائم این بیماری می باشند.

تشخیص قطعی این بیماری توسط پزشک متخصص صورت می گیرد و داروهای آن، اغلب کورتون و دیگر داروهای تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند.

سرطان آلت تناسلی

این نوع سرطان بسیار نادر می باشد و نشانه آن زخم های طول کشیده و پیش رونده، و مقاوم به درمان می باشد. اصولا هر زخم مزمن پیش رونده و مقاوم به درمان های دارویی را، باید دقیقاً از نظر سرطان آلت تناسلی بررسی کرد. اولین اقدام تشخیصی آن نمونه برداری از محل زخم و فرستادن آن به پاتولوژی جهت بررسی نسجی می باشد. در صورت تایید، تنها راه درمانی آن جراحی است که در مراحل اولیه، برداشتن قسمتی از آلت یا Partial Penectomy و در مراحل پیشرفته، برداشتن کامل آلت تناسلی و غده های لنفاوی کشاله ران می باشد.

در پایان و جمع بندی بحث به این نتیجه می رسیم که:

در صورت مشاهده هر نوع تغییر رنگ پوست ناحیه تناسلی و یا زخم های آلت تناسلی، هر چه سریعتر جهت تشخیص و درمان به موقع، به پزشک مراجعه نمایید تا با تشخیص و شروع درمان سریع، از عوارض بعدی آن جلوگیری شود.

4/5 - (31 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سحر شنبه ۱۸ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام. من باکره هستم و ازمایش hpv از همه نوع منفی بوده، قبلا نامزد داشتم و به تازگی یه ضایعه که حالت اویزان داره و زیر دست تکون میخوره میبینم. آیا زگیل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر سحر جمعه ۱۷ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      اپلود شد
    3. تصویر کاربر سحر جمعه ۱۷ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      هر کار میکنم اپلود نمیشه اینجا، من از تلگرام سوال ثبت کرده بودم که دوباره از سر باید هزینه پرداخت کنم. کجا نشونتون بدم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس هم واضح نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ستاره جمعه ۱۷ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    میخواستم ببینم این زگیل تناسلی هست تو نت پرسیدم میگه کدرهگیری موجود نیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۱۰ آذر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر.
    من تقریبا چند سال پیش ی رابطه داشتم بعد از اون منجر ب تاول و ب اصطلاح تبخال روی کلاهک التم شد و بعد ب حالت زخم دراومد و خوب شد بعد از اون چند بار دیگه تبخال زد و خوب شد بعصی وقتا تعداد زیاد دونه دونه دور کلاهک میزد و خوب میشد .تقریبا یک سال پیش ی رابطه دهانی داشتم بعد از اون چند قسمت از کلاهک پوستش قرمز و حالت خشک شدی و یا مثل ساب رفتن پوست شد و بعد از اون دیگه خوب نشد یعنی خوب میشه ولی مجدد پوستش مثل اینکه ساب رفته باشه اونجوریه و رنگ پوست کلاهک تو اون چند تا قسمت تعیر کرده و حالت روشن تره .ی تاول هم چند ماه پیش زوم ک ترکید و جای اون ی لکه سیاه روی کلاهک مونده .
    ن درد دارم نه خارش ولی بعصی وقتا احساس میکنم مثل عفونت اداری سرش میسوزه ولی اصلا ترش یا نشونه ای از عفونت ندارم.
    ممنونم میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      در حد رویت عکس مورد خاصی نیست نگران نباشید
    2. تصویر کاربر ایمان پنجشنبه ۹ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      دکتر برای ترمیم پوست و از بین بردن اون لکه سیاه رنگ چ پمادی توصیه میکنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید نیاز به درمان ندارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد سه شنبه ۷ آذر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    دکتر سلام
    یک سری نقاط مشکوک به زگیل داشتم
    حدود ۴سال پیش عکس فرستادم و مراجعه کردم
    فرمودید زگیل نیست
    الان بعد از مدتی این نقاط تعدادش چند تایی بیشتر شده

    خواستم پرسش کنم راجع بهشون که چی هستن
    و چه راهکاری برای جلوگیری ازشون هست
    نقاط سفت و گاها همراه با خارش هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      ۴ سال پیش عکس فرستادین؟ همینطوری بودن؟
    2. تصویر کاربر حامد جمعه ۳ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      بله
      رنگشون شاید روشن تر بودن
      تنها تفاوتی که احتمال میدم
      آیا جوش حاصله از تیغ شیو و این مسائل نیست؟
      چون اون بار هم با شک زگیل خدمتتون رسیدم و صراحتا گفتید که زگیل نیستن
    3. تصویر کاربر حامد شنبه ۴ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      ۴سال پیش عکس فرستادم
      و بعد فرمودید حضوری ویزیتم کردید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 5 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل میباشند باید از نزدیک معاینه شوید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امین پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید دچار ضایعه ای در ناحیه تناسلی شدم که خیلی ریز و گردی شکل هست و در کنارش دوتا مثل خودش هم داره در میاد میشه راهنمایی کنید که زگیل هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر. من امروز صبح متاسفانه هنگام اجابت مزاج سوزش ادرار داشتم و دقیقا در نوک آلت درون آن. ارتباط جنسی نداشتم . پوست دور آلت قسمت ختنه گاه خیلی نازک شده که متاسفانه سریعا تحریک شده و زخم میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      مواظب باشید مواد شوینده هنگام استحمام برخورد نکند
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۵ آبان ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 67 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    اقای دکتر چند وقتی هست بعد از سکس قسمت نازک پوست آلت تناسلی من بعد از سکس قرمز میشه و میسوزه مثل له شدگی و دو سه جاش دونه ی قرمز میزنه و میسوزه
    البته دو سه روز که سمس نکنم خوب میشه ولی باز بعد از سکس همون حالت له شدگی و دونه های قرمز زخم مانند میشه و میسوزه
    البته قبل از سکس هم از اسپری تاخیری viga استفاده میکنم واسه زود انزالی
    میشه کمک کنید چی کار کنم و اینکه برای درمان زود انزالی چه راهی پیشنهاد میدید
    چون اسپری که میزنم اصلا به نعوض کامل نمیرسه التم اگر نزنم که سریع ارضا میشم
    اگر میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر سعید دوشنبه ۱ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      ضایعه الان نیست میگم بعد از سکس حالت قرمز و له شدگی هست و میسوزه
      قسمت ختنه‌ گاه
      بعد از یه روز هم بر طرف‌ میشه خواستم ببینم نظرتون چیه
      و واسه زود انزالی چی کار کنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      حساسیت به کاندوم و یا اسپری/مواد شوینده مطرح است
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام و احترام قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه ی جنسی مصرف کنید
    5. تصویر کاربر سعید دوشنبه ۱ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      خوب میدونم حساسیت به اسپری تاخیری
      اینجوری که شد چی بزنم؟
      بعد این قرص با آسنترا ۵۰ و کلرودیازپوکساید تداخل نداره؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      خیر تداخل چندانی ندارد پماد کالامین استفاده کنید و اسپری استفاده نشود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیلا پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر.آقای دکتر من نسبت به اچ پی وی و انتقال اون به شدت وسواس دارم و نمیدونم سوالی که میپرسم اصلا جای مطرح شدن داره و یا خیر .آقای دکتر مادر من مبتلا به بیماری پسوریازیس هستند و روی دستهاشون معمولا زخم و پوسته ریزی با خارش و حتی گاهی خونریزی ایجاد میشه و این زخم ها همونطور که اطلاع دارید در طول زمان خوب میشند و مجددا برمیگردند .از طرفی مادر من مبتلا به ویروس اچ پی وی هستن و ایشون همیشه لباس های زیرشون و جدا و بصورت دستی میشورند .میخواستم بدونم در حین شستشو این ویروس از طریق زخم ها وارد پوست دست ایشون بشند و بعدا در حین درست کردن غذاهابی که با دست درست میشند و خام مصرف میشند مثل سالاد به این غذا ها منتقل بشند ( چون تقریبا همیشه خارش و زخم های روی دستشون وجود داره)و زمانی که ما از این غذا استفاده میکنیم ویروس با حجم بالا وارد دهانمون بشه ، من به دلیل وجود دندان های عقل خیلی از اوقات زخم هایی تویی دهانم دارم .میترسم از این راه ویروس وارد بدنم بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      با ترس های بی مورد زندگی رو برای خودتون سخت نکنید
  • تصویر کاربر مهدیار شنبه ۸ مهر ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۱ سالمه بعد از ۲ سال وارد رابطه شدم وقتی میخوام شروع به رابطه جنسی کنیم کاملا میل جنسی دارم و آلتم حالت نعوظ داره ولی وقتی از طرف شریکم لمس میشه یا میخوایم بیشتر پیش بریم حالت نعوظ از بین میره و کم میشه .نعوظ صبح گاهی هم دارم یه مقدار هم آدم مضطربی هستم راهنمایی بفرمایید لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      سلام قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم ۲ ساعت قبل از رابطه مصرف کنید
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۵ مهر ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب و احترام خدمت استاد عزیز
    بنده ۲۸ سالمه مجردم ۳۱ روز پیش رابطه محافظت نشده پرخطر داشتم به دکتر متخصص و جراح ارولوژی مراجعه کردم برام تست الایزا ایدز نوشتن در آزمایشگاه معتبر انجام دادم جواب منفی شد
    دوباره به دلیل استرس بالایی که داشتم به گذشت ۳۸ روز بعدش به پزشک عمومی مراجعه کرده موضوع را توضیح دادم برام تست الایزا Hiv1+2 نوشتن در آزمایشگاه معتبر انجام دادم جواب منفی شد کلن با آزمایش دوم ۷۰ روز شد
    آیا دوره پنجره ایدز بعد از رفتار پر خطر ۷۰ روز کافیه یا دوباره نیاز به تکرار تست هست خیلی نگرانم زندگی مختل شده شده بخدا استاد جوری شده که سرکارمم نمی تونم برم میگم شاید این دوماه آزمایش نشون نداده ویروسو شاید ماه بعد نشون بده خیلی نگرانم
    تو سایتا تمام نوشتن کم کم باید ۳ ماه بگذره این خیلی نگرانم کرده اصلا از ترسمم نمی تونم دوباره برم تست بدم تو رو خدا کمکم کنید استاد
    الان چند روزه سرماخورگی گرفتم میگم نکنه نشانه ایدز باشه تازه داره خودشو نشون میده چون راننده اسنپ هستم البته تمام مسافرا سرما خوردن شاید ازاوناگرفته باشم دقیق نمیدونم
    دوره پنجره ایدزه بعد از ۷۰ روز کافیه به فاصله یک ماه یکماه توسط پزشک تست ایدز دادم آیا مورد اطمینان هست ممنون میشم راهنماییم کنید و از این نگرانی و استرس رهایی پیدا کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 7 ماه پیش)
      ۳ ماه دیگر یک تست مجدد انجام بدهید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر