جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است. برای این ویروس فرقی نمیکند مجرد باشید یا متاهل، هر کسی که روابط جنسی نامطمئن دارد میتواند به این ویروس مبتلا بشود. حال اگر مجرد هستید و به دنبال درمان میگردید بهترین درمان برای زگیل تناسلی در دختر مجرد کرایوتراپی است، البته میوانید از روش های خانگی هم برای درمان استفاده کنید. اما قبل از آن از پزشک متخصص زنان مشورت بگیرید.

زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر مجرد یکی از رایج ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی است. تقریبا تمام افراد فعال از نظر جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانیHPV)، یعنی ویروسی که عامل زگیل های تناسلی است، قرار دارند. برای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چه باید کرد؟

همانطور که از نام آن مشخص است، زگیل تناسلی در زنان بافت های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می كنند. زگیل تناسلی ممکن است کوچک و به فرم برآمدگی گوشتی بوده و یا ظاهر شبیه گل کلم داشته باشد. در بسیاری از موارد، زگیل ها آنقدر کوچک هستند كه تشخیص داده نمی شوند.

زگیل تناسلی در کشاله ی ران

زگیل تناسلی در زنان در کدام قسمت است؟

زگیل تناسلی در دختر مجرد ممکن است بر روی قسمت بیرونی واژن و دیواره های آن، قسمت بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و گردن رحم رشد کند. در مردان، این زگیل ها ممکن است سر آلت تناسلی مرد، بیضه ها و یا مقعد را درگیر كنند. زگیل تناسلی همچنین می تواند در اثر سکس دهان و گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده دیگری داشته، ایجاد شود. ایا دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال میشود؟ در دختران مجرد دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال آن نخواهد شد.

علائم زگیل در دختران باکره

علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

تزریق واکسن در دختران مجرد

واکسن زگیل تناسلی در شرایطی خاص می تواند از ابتلا به چنین بیماری پیشگیری نماید. بهترین سن برای تزریق واکسن چند سالگی است؟بهترین سن 14 تا 23 سالگی می باشد هرچه در سن پایین تر تزریق شود بهتر است. قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه به صورت آزاد محاسبه می شود. همانند زگیل های سایر قسمت های بدن، زگیل تناسلی نیز توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. برخی از گونه های HPV  می توانند زگیل تناسلی را ایجاد کنند، در حالی که سایرین ممكن است علت سرطان و از نوع زگیل تناسلی بدخیم باشند.

عکس زگیل تناسلی در دختر باکره

 

 

 

تشخیص زگیل تناسلی در زنان با تست پاپسمیر

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی در زنان و مردان اغلب دشوار است، پزشکان عموماً با استفاده از محلول اسیداستیک رقیق شده زگیل ها را به رنگ سفید درآورده و سپس با استفاده از ابزارهای ویژه مثل كولپوسكوپ آن را مشاهده می كنند.

تست پاپ اسمیر

انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اسمیر در زنان مهم است .با این كار می توان تغییرات گردن رحم ناشی از زگیل تناسلی در زنان و یا علائم اولیه سرطان گردن رحم را تشخیص داد. در پاپ اسمیر،پزشك شما از وسیله ای به نام اسپكولوم برای باز كردن دهانه ی رحم استفاده می كند سپس با استفاده از ابزاری از سلول های گردن رحم بیوپسی(نمونه) برمی دارد. در نهایت، سلول ها توسط میكروسكوپ دیده می شوند.

بدون سکس زگیل گرفتم

زگیل تناسلی در دختران مجرد بدون سکس

زگیل تناسلی در دختر باکره ، یک بیماری ویروسی است که ممکن است به دنبال رابطه جنسی ناکامل و حتی باز های جنسی در دختران ایجاد شود. البته امکان دارد از طریق استخر، توالت فرنگی، اشتراک لباس های زیر، اشتراک بازیجه های جنسی نیز ایجاد شود. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برآمدگیهای توپر یا شبیه خال های گوشتی کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد میکند که فاقد درد یا خارش هستند.

درمان زگیل تناسلی در دختر باکره

برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان از روش های مختلفی از جمله استفاده از محلول های شیمیایی، لیزر، کرایو و جراحی استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به نظر اینجانب که سالهاست در زمینه درمان زگیل فعالیت دارم، بهترین درمان برای زگیل تناسلی روش فریز کردن زگیل است که در فیلم زیر نمونه آن را مشاهده می کنید.

برای راحتی شما خانم های محترم، درمان زگیل تناسلی با کرایو در مطب اینجانب توسط همسر بنده که متخصص زنان و زایمان هستند، انجام می شود.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

 سرطان گردن رحم ارتباط نزدیکی با ویروس HPV دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو مرتبط اند. آلودگی با ویروس پاپیلوما همیشه به معنای ابتلا به سرطان نیست ؛با این حال انجام منظم تست های پاپ اسمیر برای زنان حائز اهمیت است.

زگیل تناسلی در زنان و بارداری

زگیل تناسلی در زنان ممکن است مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شده، و ادرار کردن را با مشكلاتی همراه كند. زگیل هایی كه در دیواره واژن قرار دارند، می توانند باعث كاهش قدرت بافت واژن در هنگام زایمان شوند. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا واژن ممکن است در هنگام زایمان کشیده شده و خونریزی كنند.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه، مجاری ادراری و تناسلی

3.9/5 - (35 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ah97 چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 2773 مشاهده پرسش
    سلام دکتر دو تا سوال داشتم ازتون
    1_تو عکسای اول بنظرتون زگیل تناسلی هست یا گوشت اضافه ختنه هست تو قسمت وسط الت تناسلیم دو تا از همچین چیزیایی هست
    2_تو عکس بعدی جوش های ریز سر سفید در قسمت پشت الت و جلوی الت زده برای زمان زیادی هست و هنوز هم از بین نرفته از چه پماد و یا دارویی استفاده کنم تا رفع بشه؟
    1. تصویر کاربر ah97 یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام مجدد دکتر جواب بنده رو میدید
    2. تصویر کاربر ah97 سه شنبه ۹ آذر ۰( 2 سال پیش)
      دکتر جواب ما رو ندادید!
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اینا زگیل نیست نگران نباشید،فقط دستکاری نکنید
    4. تصویر کاربر ah97 سه شنبه ۹ آذر ۰( 2 سال پیش)
      برای رابطه اورال مشکلی نداره؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      خیر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر پدرام چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام. دوست دخترم مبتلا به اچ پی وی (های ریسک) شده. خودمون رابطه نداشتیم. میخواستیم ازدواج کنیم.
    1) صد در صد رابطه داشته یا ممکنه از لیزر و اپیلاسیون و این چیزا گرفته باشه؟
    ۲) اگه گارداسیل ۴ گانه رو بزنم جلوی ویروس تایپهای به غیر از ۱۶؛۱۸ مثلا تایپهای ۵۱؛۵۲؛ و بقیه رو هم میگیره که ازدواج کنیم؟
    1. تصویر کاربر پدرام جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      عکس پیوست شده، قابل توجه جناب دکتر
    2. تصویر کاربر پدرام جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      عکس پیوست شده قابل توجه جناب دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      واکسن بزنید و خطری نداره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      میتونه از راه های دیگه مثلا اپیلاسیون غیر بهداشتی هم منتقل بشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من از استرس دارم میمیرم من من یه ماه متوجه دونه هایی اطراف مقعدم شدم دخترم نمیتونم تست پاپ اسمیر انجام بدم ولی رابطه داشتم سه سال ولی الان یه ماهه متوجه این دونه ها شدم عکسو ارسال کردم اینا زیگیلن ?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
    2. تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر این عکسم نگا کنید زیگیله یا ن ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۰( 2 سال پیش)
      خیر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام .
    همسر من آزمایش hpv مثبت هست .
    من خودم هیچ زایده ای در ناحیه تناسلی ندارم ، ولی در آلت تناسلی گاهی احساس سوزش و ناراحتی دارم ، ایا ممکن هست در داخل مجرای ادرار زایده و یا مشکلی وجود داشته باشد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
  • تصویر کاربر میثم شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید چند زائده روی الت تناسیلی بنده دیده میشود خواستم ببینم زگیل تناسلیه یا نه به دکتر متخصص مراجعه کردم گفت مشکوک به زگیل تناسلی هستید اگر زیاد شد پدوفیلین نیم درصد استفاده کن ولی داروی پدوفیلین پیدا نمیشه در ضمن بنده متاهل میباشم ایا بعد رفع زائده ها رابطه جنسی عادی میشود انجام داد باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
  • تصویر کاربر setare پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من باکره هستم ۲۰ سالمه و تا به حال رابطه جنسی نداشتم چند وقت متوجه برامدگی های ریزی روی لب های واژن شدم و ایجاد بعضی جوش های سفید رنگ سفت زیر پوستی میخوام ببینم این برامدگی ها زیگیله تناسلیه خیلی نگران کنندس میخواستم بپرسم راه درمان دارویی داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      غفونت موضعی هست که با رعایت بهداشت خوب میشید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر شهلا پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    آقاي دكتر تروخدا دارم از ترس ميميرم
    من مجردم، از اخرين تماس جنسي ٦ماه ميگذره و نميدونم فرد مبتلا بوده به ويروس يا نه ولي علائم ظاهري نداشت
    الان ميخوام ازدواج كنم
    ميشه بگيد با توجه به عكس من بيماري خاصي ممكنه داشته باشم يا نه؟ مخصوصا اون لكه هاي يه مقدار تيره روي لابيا مينور داره منو ميكشه از استرس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      من در عکس زگیل نمیبینم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      نگرا نباشید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سوگند یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید۲۶سالمه چندروزی هستش بین ناحیه انتهای واژن ومقعد یکم برجسته شده ودرد خیلی عجیبی داره طوری که نمیشه بهش دست زد توروخدا راهنمایی کنین زگیل هستش یانه خیالم راحت شه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      پماد کالامین دی و تریامسینولون هر 8 ساعت استفادع کنید
  • تصویر کاربر مری یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام چند ماه پیش دچار عفونت شدید شدم و بعد ازون اطراف مقعدم برجستگی های سفیدرنگ و قسمت ابتدایی داخل مقعدم دونه هایی بوجود اومده و احساس میکنم بیشتر و بزرگتر شدن.خارش مقعدی و اطراف مقعد هم دارم. بخاطر پوست حساسم از قبل داشتم اما با چندبار مصرف پماد خوب میشد الان حتی داخل مقعدمم خارش داره و پماد هم تاثیر لحظه ای داره. رابطه مقعدی هم دارم. تصویرشو ارسال میکنم بنظرتون زگیل هستن؟و با توجه به اینکه در قسمت مقعد هست چطور درمان باید بشه؟پیش‌پزشک زنان رفتم مطمعن نبودن زگیل هست.
    1. تصویر کاربر مری جمعه ۳۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      بیشتر از یک هفته گذشته چرا جواب نمیدین؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      این زگیل است برای کرایو با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Maryam دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    ببخشید بنده مجردم ۲۰ سالمه مدتیه متوجه دونه هایی شدم و واقعا نگرانم که چجوری رفع بشن و آیا راه درمان راحتی داره یا ن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ مهر ۰( 2 سال پیش)
      پماد کالامین دی و تریامسینولون هر 8 ساعت
    2. تصویر کاربر Maryam جمعه ۱۶ مهر ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر بنده عفونت واژینال هم‌ دارم هیچ منعی نداره یا اینکه مشکل از همین عفونته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
      میتونه عفونت واژینال این مشکل رو تشدید کنه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر