جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی در دختر مجرد یکی از رایج ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی است. تقریبا تمام افراد فعال از نظر جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانیHPV)، یعنی ویروسی که عامل زگیل های تناسلی است، قرار دارند. برای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چه باید کرد؟

همانطور که از نام آن مشخص است، زگیل تناسلی زنانه بافت های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می كنند. زگیل تناسلی ممکن است کوچک و به فرم برآمدگی گوشتی بوده و یا ظاهر شبیه گل کلم داشته باشد. در بسیاری از موارد، زگیل ها آنقدر کوچک هستند كه تشخیص داده نمی شوند.

زگیل تناسلی در زنان در کدام قسمت است؟

زگیل تناسلی در دختر مجرد ممکن است بر روی قسمت بیرونی واژن و دیواره های آن، قسمت بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و گردن رحم رشد کند. در مردان، این زگیل ها ممکن است سر آلت تناسلی مرد، بیضه ها و یا مقعد را درگیر كنند. زگیل تناسلی همچنین می تواند در اثر سکس دهان و گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده دیگری داشته، ایجاد شود.

اما…

علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

1️⃣ تورم کوچک، گوشتی یا خاکستری در ناحیه تناسلی 2️⃣ چند زگیل كنار هم قرار گرفته و نمای گل كلمی را ایجاد می كنند. 3️⃣ خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی 4️⃣خونریزی هنگام مقاربت

واکسن زگیل تناسلی در شرایطی خاص می تواند از ابتلا به چنین بیماری پیشگیری نماید. بهترین سن برای تزریق واکسن چند سالگی است؟ سن مناسب تزریق واکسن گارداسیل
همانند زگیل های سایر قسمت های بدن، زگیل تناسلی نیز توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. برخی از گونه های HPV می توانند زگیل تناسلی را ایجاد کنند، در حالی که سایرین ممكن است علت سرطان باشند.

عکس زگیل تناسلی در دختر باکره

تشخیص زگیل تناسلی در زنان با تست پاپ اسمیر

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی در زنان و مردان اغلب دشوار است، پزشکان عموماً با استفاده از محلول اسیداستیک رقیق شده زگیل ها را به رنگ سفید درآورده و سپس با استفاده از ابزارهای ویژه مثل كولپوسكوپ آن را مشاهده می كنند.

# تست پاپ اسمیر

انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اسمیر در زنان مهم است .با این كار می توان تغییرات گردن رحم ناشی از زگیل تناسلی در زنان و یا علائم اولیه سرطان گردن رحم را تشخیص داد.

در پاپ اسمیر، پزشك شما از وسیله ای به نام اسپكولوم برای باز كردن دهانه ی رحم استفاده می كند سپس با استفاده از ابزاری از سلول های گردن رحم بیوپسی(نمونه) برمی دارد. در نهایت، سلول ها توسط میكروسكوپ دیده می شوند.

درمان زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر باکره ، یک بیماری ویروسی است که ممکن است به دنبال رابطه جنسی ناکامل و حتی باز های جنسی در دختران ایجاد شود. البته امکان دارد از طریق استخر، توالت فرنگی، اشتراک لباس های زیر، اشتراک بازیجه های جنسی نیز ایجاد شود. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برآمدگیهای توپر یا شبیه خال های گوشتی کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد میکند که فاقد درد یا خارش هستند.

درمان زگیل تناسلی در دختر باکره

برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان از روش های مختلفی از جمله استفاده از محلول های شیمیایی، لیزر، کرایو و جراحی استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به نظر اینجانب که سالهاست در زمینه درمان زگیل فعالیت دارم، بهترین درمان برای زگیل تناسلی روش فریز کردن زگیل است که در فیلم زیر نمونه آن را مشاهده می کنید.

برای راحتی شما خانم های محترم، درمان زگیل تناسلی با کرایو در مطب اینجانب توسط همسر بنده که متخصص زنان و زایمان هستند، انجام می شود.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

 سرطان گردن رحم ارتباط نزدیکی با ویروس HPV دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو مرتبط اند. آلودگی با ویروس پاپیلوما همیشه به معنای ابتلا به سرطان نیست ؛با این حال انجام منظم تست های پاپ اسمیر برای زنان حائز اهمیت است.

زگیل تناسلی و بارداری

زگیل تناسلی در زنان و بارداری

زگیل تناسلی در زنان ممکن است مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شده، و ادرار کردن را با مشكلاتی همراه كند. زگیل هایی كه در دیواره واژن قرار دارند، می توانند باعث كاهش قدرت بافت واژن در هنگام زایمان شوند. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا واژن ممکن است در هنگام زایمان کشیده شده و خونریزی كنند.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه، مجاری ادراری و تناسلی

3.9/5 - (35 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Hani سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام میخاستم بدون اینا زگیلند یا ن 😔😔😔
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر پگاه سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من یک سال و ۳ ماه پیش یک رابطه سطحی با کسی که زگیل داشت داشتم تو این مدت تحت نظر پزشک بودم که زگیل نزدم معاینه خارجی شدم قسمتای مشکوک نمونه برداری شد که لنتیگو بود پاپ اسمیرم نمی تونم بدم چون باکرم .واکسن هم زدم.دکتر من چند ماه دیگه ازدواج میکنم استرس دارم که این ویروس رو داشته باشم و به همسرم منتقل کنم. امکان داره که من نوع پر خطر بدون علامت داشته باشم که زگیل نزدم؟ اگه دفع بشه ویروس باز منتقل میشه؟ و این که همسرم واکسن بزنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      چون همه کارها را کردهاید جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر پگاه سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام من ۱سال و ۳ ماه پیش با یه نفر که زگیل داشت رابطه سطحی داشتم که تو این مدت زگیل نزدم باکره هستم نمیتونم پاپ اسمیر بدم واکسن هم زدم سوالم اینه از نظر شما من نوع پرخطر دارم که زگیل نزدم؟ چند ماه دیگه می خوام ازدواج کنم میترسم اینو به همسرم منتقل کنم تو بدنم نهفته باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      از نظر من اصلا جای نگرانی ندارد
  • تصویر کاربر Mona یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر
    بنده دختر مجرد ۲۸ ساله هستم که رابطه جنسی نداشتم ولی اپیلاسیون انجام دادم دو سال. ولی بعد از اینکه ۶ ماه اپلاسیون نمیرم دونه های گوشتی که تو عکس مشخصه در قسمت واژنم دیده شده، میخواستم بدونم زگیل ممکنه با اینکه رابطه جنسی نداشته باشیم اتفاق بیفته، خیلی خیلی نگرانم ، الان حدود دو روز گذشته. اگه لازمه برم دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      اینها را بهتر است کرایو کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      02122642744
    3. تصویر کاربر Mona سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      با سلام،خیلی ممنونم، یعنی زگیل یا تبخال تناسلی هستند؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      احتمال بالا زگیل است
    5. تصویر کاربر Mona پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام اقای دکتر، ممنونم بابت اینکه وقت میزارید، متاسفانه من بخاطر کرونا تهران نیستم تا بعد از عید. فقط من خیلی نگرانم از این بابت که من هیچ گونه رابطه جنسی نداشتم چطور میشه زگیل باشه، بعد از گذشت تقریبا دو هفته کمی بهتر شدن، اگر زگیل باشه ممکنه به این زودی بهبود پیدا کنه؟ و اینکه بعد از عید معاینه بیام دیر نیست؟ عکس های جدید رو میفرستم. خیلی خیلی ممنونم. لطف میکنید از نگرانیم کم کنید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      این زگیل است ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰ تماس
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر Shaghayegh دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر دکتر میدونم بهترین کار مراجعه حضوری هستش اما متاسفانه الان تهران نیستم ممنون میشم راهنماییم کنین من ۲۹ سالمه و باکره هستم راستش ۱.۵ ماه اخیر درگیر انفولانزا و ... بودم و حتی خودارضایی هم نکردم فقط حرکات کششی تو باشگاه بدنسازی و ایروبیک انجام دادم و هر روز حمام میرم و بدنمو با شامپو بدن میشورم
    دیشب حواسم نبود ناخوداگاه به لبه ماژور اندام تناسلیم دست زدم دیدم کمی دون دونه که نمیدونم قبلا توجه نکرده بودم و قبلا اینطور بوده یا نه
    وقتی اومدم عکس بگیرم دقیقتر ببینم دیدم شیار پردم و شکل ظاهریش تغییر کرده انگار شیار دوم هم تا بالا رفته در صورتی که من دو هفته پیش خودمو تو اینه دیدم این شیار نبود از طرفی وقتی چند روز پیش بعد حرکات زیاد از ورزش اومدم یه لکه خون تو لباس زیرم دیدم
    الان مشکلم اینه به نظرتون ممکنه بیماری خاصی باشه؟نیاز به پیگیری داره؟چون من شهری که الان هستم امکان مراجعه به پزشک رو ندارم میشه تشخیص حدودیتون رو از بابت بیماری بگین
    به نظرتون ممکنه بیماری خاصی باشه یا فقط بر اثر ضربه این اتفاق افتاده الان من نگران بکارت داشتن یا نداشتنم نیستم الان نگرانیم از وجود بیماریه عکس روشن عکس قبل پرده بکارتمه و بقیه عکس ها عکس جدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مریم جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    سلام دکتر دختری هستم باکره ۲۲ ساله رابطه جنسی کامل نداشتم میخواستم بدونم در این عکس ها زیگیل تناسلی وجود دارد خیلی ممنون میشم پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Shaghayegh پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    من قبلا زگیل تناسلی داشتم الان بعد ۸ماه بعد لیزر موهای زائدم دو تا چیز در آمده یکی روی واژنم که فکر کردم جوشه ولی خون اومد و این عکس..می خواستم ببینم زگیل تناسلیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      این اصلا جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر حدود یک ماهه قسمت زیر کلاهک آلت خیلی خارش داره ولی برآمدگی و التهاب خاصی نمی‌بینم روی پوست غیر از دو سه مورد کوچیک، آب حمام دانشگاهمون آب چاه هستش می‌تونه از اون باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر پرپر جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام من مجردم و هیچگونه رابطه جنسی تا حالا نداشتم
    دیشب کنجکاو شدم و بدن خودمو نگاه کردم احساس کردم عادی نیست و از اونجایی که مال کسی رو ندیدم نمیدونم مشکلی دارم یا بافت اون قسمت کلا این شکلیه
    البته چند تا عکس وستیبولار و زگیل دیدم که ترسیدم چرا شبیه منن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر تماس جنسی نداشته باشید احتمال زگیل صفر است
  • تصویر کاربر ماری پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر . آیا این ضایعات زیگیل هستن ؟
    هیچ درد و سوزش و اذیتی نداره ، نظرتون ؟
    1. تصویر کاربر ماری پنجشنبه ۵ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      اینم از عکس
    2. تصویر کاربر ماری چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      میشه لطف کنید زودتر جواب بدین 🙏🏻
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)
    4. تصویر کاربر ماری پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      من پیش ۲ تا دکتر رفتم گفتن وستیبولار پاپبیلوماتوزه و گفتن ریگیل نیست و بافت بدنه و منم ازمایش پاپ اسمیر و اچ پی وی دادم ، هنوز جواب نیومده ، دکتر من خیلی میترسم چیکار کنم ؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)
    6. تصویر کاربر ماری پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      نمونه برداری شه ؟
      دکتر اگه باشه ویروسش تا ۲ سال از بدن خارج میشه ؟ جای نگرانی نیست به نظرتون ، من عکسو خیلی از نزدیک فرستادم براتون ، جواب ازمایشم تا ۳ روز دیگه میاد براتون میفرستم
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر