جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است. برای این ویروس فرقی نمیکند مجرد باشید یا متاهل، هر کسی که روابط جنسی نامطمئن دارد میتواند به این ویروس مبتلا بشود. حال اگر مجرد هستید و به دنبال درمان میگردید بهترین درمان برای زگیل تناسلی در دختر مجرد کرایوتراپی است، البته میوانید از روش های خانگی هم برای درمان استفاده کنید. اما قبل از آن از پزشک متخصص زنان مشورت بگیرید.

زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر مجرد یکی از رایج ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی است. تقریبا تمام افراد فعال از نظر جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانیHPV)، یعنی ویروسی که عامل زگیل های تناسلی است، قرار دارند. برای درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد چه باید کرد؟

همانطور که از نام آن مشخص است، زگیل تناسلی در زنان بافت های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می كنند. زگیل تناسلی ممکن است کوچک و به فرم برآمدگی گوشتی بوده و یا ظاهر شبیه گل کلم داشته باشد. در بسیاری از موارد، زگیل ها آنقدر کوچک هستند كه تشخیص داده نمی شوند.

زگیل تناسلی در کشاله ی ران

زگیل تناسلی در زنان در کدام قسمت است؟

زگیل تناسلی در دختر مجرد ممکن است بر روی قسمت بیرونی واژن و دیواره های آن، قسمت بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و گردن رحم رشد کند. در مردان، این زگیل ها ممکن است سر آلت تناسلی مرد، بیضه ها و یا مقعد را درگیر كنند. زگیل تناسلی همچنین می تواند در اثر سکس دهان و گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده دیگری داشته، ایجاد شود. ایا دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال میشود؟ در دختران مجرد دست زدن به زگیل تناسلی باعث انتقال آن نخواهد شد.

علائم زگیل در دختران باکره

علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

تزریق واکسن در دختران مجرد

واکسن زگیل تناسلی در شرایطی خاص می تواند از ابتلا به چنین بیماری پیشگیری نماید. بهترین سن برای تزریق واکسن چند سالگی است؟بهترین سن 14 تا 23 سالگی می باشد هرچه در سن پایین تر تزریق شود بهتر است. قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه به صورت آزاد محاسبه می شود. همانند زگیل های سایر قسمت های بدن، زگیل تناسلی نیز توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. برخی از گونه های HPV  می توانند زگیل تناسلی را ایجاد کنند، در حالی که سایرین ممكن است علت سرطان و از نوع زگیل تناسلی بدخیم باشند.

عکس زگیل تناسلی در دختر باکره

 

 

 

تشخیص زگیل تناسلی در زنان با تست پاپسمیر

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی در زنان و مردان اغلب دشوار است، پزشکان عموماً با استفاده از محلول اسیداستیک رقیق شده زگیل ها را به رنگ سفید درآورده و سپس با استفاده از ابزارهای ویژه مثل كولپوسكوپ آن را مشاهده می كنند.

تست پاپ اسمیر

انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اسمیر در زنان مهم است .با این كار می توان تغییرات گردن رحم ناشی از زگیل تناسلی در زنان و یا علائم اولیه سرطان گردن رحم را تشخیص داد. در پاپ اسمیر،پزشك شما از وسیله ای به نام اسپكولوم برای باز كردن دهانه ی رحم استفاده می كند سپس با استفاده از ابزاری از سلول های گردن رحم بیوپسی(نمونه) برمی دارد. در نهایت، سلول ها توسط میكروسكوپ دیده می شوند.

بدون سکس زگیل گرفتم

زگیل تناسلی در دختران مجرد بدون سکس

زگیل تناسلی در دختر باکره ، یک بیماری ویروسی است که ممکن است به دنبال رابطه جنسی ناکامل و حتی باز های جنسی در دختران ایجاد شود. البته امکان دارد از طریق استخر، توالت فرنگی، اشتراک لباس های زیر، اشتراک بازیجه های جنسی نیز ایجاد شود. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برآمدگیهای توپر یا شبیه خال های گوشتی کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد میکند که فاقد درد یا خارش هستند.

درمان زگیل تناسلی در دختر باکره

برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان از روش های مختلفی از جمله استفاده از محلول های شیمیایی، لیزر، کرایو و جراحی استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به نظر اینجانب که سالهاست در زمینه درمان زگیل فعالیت دارم، بهترین درمان برای زگیل تناسلی روش فریز کردن زگیل است که در فیلم زیر نمونه آن را مشاهده می کنید.

برای راحتی شما خانم های محترم، درمان زگیل تناسلی با کرایو در مطب اینجانب توسط همسر بنده که متخصص زنان و زایمان هستند، انجام می شود.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

 سرطان گردن رحم ارتباط نزدیکی با ویروس HPV دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو مرتبط اند. آلودگی با ویروس پاپیلوما همیشه به معنای ابتلا به سرطان نیست ؛با این حال انجام منظم تست های پاپ اسمیر برای زنان حائز اهمیت است.

زگیل تناسلی در زنان و بارداری

زگیل تناسلی در زنان ممکن است مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شده، و ادرار کردن را با مشكلاتی همراه كند. زگیل هایی كه در دیواره واژن قرار دارند، می توانند باعث كاهش قدرت بافت واژن در هنگام زایمان شوند. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا واژن ممکن است در هنگام زایمان کشیده شده و خونریزی كنند.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه، مجاری ادراری و تناسلی

3.9/5 - (35 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام دکتر یه چند وقت هست ک زائده هایی در واژنم مشاهده کردم ک داخل واژن هست نمیدونم حالا زگیل هست یا چیز دیگری هست
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکوک است پاپ اسمیر و hpv dna test انجام شود
  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    چه پمادی استفاده کنم برای از بین بردن زکیل تناسلی ؟
    اقای دکتر عکس هم از الت خودم فرستادم و پاسخ دادین که زگیل تناسلی هست
    چه درمانی در نظر میگیرین برا بنده و بهبود بیماریم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بهترین درمان زگیل کرایو است.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      برای کرایو با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    3. تصویر کاربر سجاد پنجشنبه ۲۴ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      اینا که زگیل نبود آقای دکتر

      من رفتم پیش متخصص گفت که زگیل نیست یه پماد داد دیشب زدم و الان بهتر شدم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورت زگیل ، باید کرایو شود. عکس بفرستید
    5. تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      گفتن پاپول مروارید هستن و زود از بین میرن
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند ، اگر به شما گفته شده زگیل هست اشتباه شده. نگران نباشید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر ترانه چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من دختر 18ساله هستم و مجردم و تابه حال رابطه جنسی نداشتم (خودارضایی داشتم) در کشاله رانم یک برآمدگی مثل جوش بوجود اومده که وقتی بهش دست میزنم درد می‌کنه ممکنه زگیل تناسلی باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      زگیل دردناک نمی باشد
  • تصویر کاربر کریمیان دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام.جناب دکتر من دختری 28ساله هستم.مجردم و بکارت دارم.روابط سکس نداشتم.حدود 7ماهی هست زوایدی در ورودی واژن میبینم که درد و خارش ندارد وقتی دست بزنم خشکی واژن پیدامیکنم و یکم خارش.این زواید وقتی واژنم خشک یاشد گمتر پیدا هستن اما بیشتر مواقع ورودی واژنو میپوشونن.قبلا اینارو نداشتم میخام ببینم اینا چی هستن؟
    زگیل یا وستیبولار پاپیلوماتوز یا بافت طبیعی؟؟
    ممنون راه درمان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر کریمیان دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام.ممنونم.ارسال شد
    3. تصویر کاربر کریمیان دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ارسال شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر بافت طبیعی می باشد نگران نباشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر

    من خانمی ۳۷ ساله هستم و نامزد من hpv نوع ۶ و ۷۴ رو داره و من نمیخوام ازشون بگیرم، به همین دلیل دوز اول و‌ دوم واکسن گارداسیل را تزریق نمودم. میشه راهنمایی بفرمایید از چه زمانی ایمن شدن بعد از واکسن شروع میشه؟ آیا قبل از تزریق دوز سوم بدن ایمن هست و امکان برقراری رابطه وجود داره؟
    و سوال بعدی اینکه آیا این واکسن من رو کامل از این ویروس ایمن میکنه؟ خصوصا که نوع ۷۴ که ایشون دارن جزو چهار نوعی که واکسن گارداسیل پوشش میده نیست. آیا ممکنه این نوع هم احتمال انتقالش صفر یا کم باشه با واکسن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      واکسن انواع محدودی رو پوشش میده. باید ۳ نوبتش تزریق بشه . بعد از رابطه حتما سالانه پاپ اسمیر بدهید
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    ‎با سلام و خسته نباشید، مدتی است ناحیه ای دایره ای شکل به قطر حدود یک سانتیمتر با لبه های تقریبا سفید طور زیر کلاهک آلت بنده تشکیل شده که بعضی مواقع در صورت تحریک شدن خارش دارد. خارش شدید نیست ولی کم هم نیست و اگر تحریک نشود خارش وجود ندارد. سوالم این هست طبیعی است و از بین میرود یا حتما به مطبتان مراجعه کنم با توجه به موضوع کرونا.
    ‎علائم: خارش سطحی
    ‎سه هفته ز زمان پیدایش گذشته و امروز نزدیک قسمتی که نزدیک لبه دایره میباشد کمی قرمز رنگ و ملتهب شده است
    ‎درد نمیکند
    ‎سوزش در ادرار وجود ندارد
    ‎با احترام و تشکر پ.ن. تصویر قسمت مورد نظر را خدمتتان ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      از پماد کلوتریمازول استفاده کنین هر ۸ ساعت ، اگر پاسخ نداد با متخصص پوست مشورت کنید
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 7634 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير. من ٢٤سالمه مجرد هستم و تايپ 51 اچ پى وى دارم. واكسن زدم و قرص ويرابكس و سلنيوم و دو جعبه پاورفيت خوردم. امكان انجام تست پاپ اسمير ندارم چون باكره هستم. از ابتلا به سرطان دهانه رحم ميترسم. كارى ميتونم بكنم براى از بين بردن ويروس؟ و ايا تستى كه انجام دادم دقت لازم رو داره و درصد خطا نداره!؟ نمونه از جلو واژن برداشتن. ممنون ميشم راهنمايي كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      راهی برلی از بین بردن ویروس نیست. در بعضی افراد خود بخود پاک میشه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدیان جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام چند وقتی هست نقطه هایی کوچک در کنار آلت دیدم که درمان خانگی انجام دادم ولی احساس میکنم سر آلت هم داره در میاد تا دیر نشده چکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      پماد موپیروسین هر ۸ ساعت
  • تصویر کاربر .... چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام من باکره هستم و با نامزدم رابطه دارم.دونه هایی روی دهانه واژنم هست احساس میکنم شبیه به زگیله،این دونه ها زگیل هستن؟
    1. تصویر کاربر .... سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بعد از رابطه قسمت هایی که دونه هست احساس سوزش خفیف میکنم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام شباهت به زگیل ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Amirali شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    Slm dr mikhastam bbinam in axai k mifresam zigil hasan ya na
    Age hasan ch noi hasan tebqe tajrobei k darin va ch chizai tosie mikonin
    Va hazine viziteton va darmanesh cheqad mishe chon sarbazam hazinash vsm moheme
    Khase nabashi mersi
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس را بفرستید همینجا
    2. تصویر کاربر Amirali جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      Ax
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      این زگیل است برای کرایو با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر