جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی پروستات به کمک مایکروسافت

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت به هنگام معرفی هدست واقعیت افزوده هولولنز اعلام کرد که این هدست دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد و به زودی مورد استقبال جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت.

چند ماه پیش در دیجیاتو خواندید که محققان دانشگاه دوک در حال مطالعه و بررسی امکان استفاده از هدست مذکور در جراحی های پیچیده مغز هستند. اما به نظر می رسد که ژاپنی ها برای نخستین بار توانسته اند از هولولنز با موفقیت در برنامه ریزی یک عمل جراحی استفاده کنند.

جراح ژاپنی دکتر «Maki Sugimoto» که پیش از نیز نام خود را در زمینه ادغام واقعیت افزوده و مراقبت از بیماران مطرح کرده، ویدیویی را از تیم خود منتشر ساخت که در آن از هولولنز برای جراحی رباتیک برداشتن پروستات در یک بیمار مبتلا به سرطان پروستات استفاده شده است.

در ویدیوی مذکور دکتر «Sugimoto» در حال استفاده از هدست هولولنز برای تشریح مدل سه بعدی کالبد بیمار است تا بتواند تومور را به بهترین شکل و با کمترین میزان خطر خارج کند. این عمل جراحی در اواسط آذرماه با موفقیت انجام شده و اولین نمونه در نوع خود به شمار می رود.

همچنین گفتنی است که دکتر «Sugimoto» در حال توسعه سیستم شبیه سازی آموزشی مخصوص بیماران است که به افراد بیمار کمک می کند تا در جریان کلیه مراحل جراحی پیش رو قرار بگیرند.

منبع : Mspoweruser

ترجمه شده توسط حسام الدین جعفری وب سایت دیجیاتو

4.3/5 - (6 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مجید شنبه ۲۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.
    بنده 37 سال سن دارم و به علت درد در سمت کلیه و تیرگی ادرار و تب و لرز به پزشک مراجعه و سونوگرافی انجام دادم که نتیجه آن نرمال بودن کلیه ها و مجاری بود . ولی حجم پروستات 33سی سی عنوان شد .

    آیا باید اقدامی انجام بدم ؟
    ایا نگرانی روش درمان خاصی نیاز هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      در سن سما جاي نگراني نيست
    2. تصویر کاربر مجید شنبه ۱۳ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ممنون
      چه راهی برای پیشگیری از ادامه اون و بهتر شدن هست ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      راهي ندارد
    4. تصویر کاربر مجید دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      اگر سر شما شلوغه ، زحمت تایپ بله و خیر هم نکشید.
      می تونید با ایموجی پاسخ بدید تا خسته نشید .
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      چشم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سيد شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    من به تازگي سوزشي در راه مجراي ادرار خود پيدا كردم كه با مراجعه به دكتر ازمايش پي اس اي براي من نوشتند كه جواب ان ٧٩٣5 بود ميخواهم بدانم با اين ازمايش من جزء بدخيم ميشم ؟!؟ با توجه به اينگه من تا چهارروز ديگر يك سفر خارج از ايران دارم چه اقدامي بايد سريعا انجام دهم؟!؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      بعد از برگشت بياييد بررسب٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤. ٠٢١٧١٠٦٢٣٠٠
  • تصویر کاربر علی شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    پدری 77 ساله دارم مدت یکسالی است مبتلا به سرطان متاستاز پروستات میباشد حدود یک سال با استفاده از آمپول دیفرلین و ماه اول با قرصهای بیکالوکس درد استخوان تقریبا صفر شده بود ولی اخیرا درد استخوان شدیدتر گردیده با مراجعه به دکتر امپول الیگارد تجویز نموده است که با تزریق این امپول شدت درد خیلی بیشتر شده
    خواهشمند است راهنمایی لازم و یا تجویز لازم و بهتر را اعلام فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      يك راه ديگر برداشتن برداشتن بيضه ها است
  • تصویر کاربر شاهدی سه شنبه ۱۳ آذر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    طبق سونوگرافی انجام شده حجم پروستات65cc دارای ابعاد55*45*49mm بزرگتر از حد نرمال واکوی پارانشیم هتروژن میباشد.
    چه جوریه؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ آذر ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض وقت بخیر؛
    آقای دکتر بنده ( پسری 31 ساله) دو ماه پیش بدلیل سوزش ادرار و وجود خون در ادرار (بصورت میکروسکوپی) به اورولوژیست مراجعه کردم. پزشک محترم پس از بررسی نتیجه سونوگرافی و آزمایش، برای بنده سیستوسکوپی تجویز کردند و انجام شد. گزارش آزمایش، سونوگرافی و سیستوسکوپی به پیوست تقدیم می گردد.
    ● علائم فعلی جسمی بنده سوزش ادرار، درد های گاه به گاه شدید و خفیف در ناحیه مجرای ادرار ( این سوزش گاه تا ناحیه مقعد هم حس می شود) ، دو ماه پیش برای دو الی سه روز در ناحیه آلت هم درد داشتم.(الآن در ناحیه آلت دردی ندارم.) بدلیل شرایط کاری و تحصیلی بعضاً دچار استرس هم می شوم. مجرد هستم و بصورت مرتب تخلیه مایع منی صورت نمی گیرد. سابقه آمیزش جنسی ندارم. در تخلیه ادرار مشکلی ندارم و ادرار باریک شده امّا منقطع و چکه چکه نشده. شب ها در موقع خواب در صورت مصرف زیاد مایعات یک الی دو بار بیدار می شوم.
    ● سؤال بنده این است که بر اساس شرح حال و گزارش سیستوسکوپی، پروستاتیت من از چه نوع می باشد؟ ( حاد، مزمن و ...)
    ● بنده تا کنون 30 عدد تاوانکس مصرف کرده ام. هر شب قبل زا خواب یک عدد کپسول اُمنیک ( تامسولاسین) مصرف می کنم. هر روز یک عدد قرص سلنیوس می خورم. و همچنین روزی دو بار از قرص پروستاتان استفاده می کنم. روزانه از تخم شربتی هم استفاده میکنم. به طرز باور نکردنی در تسکین سوزش بسیار اثر گذار می باشد. آیا مصرف این داروها با توجه به بیماری مناسب است؟ تا کی باید این داروها را مصرف کنم؟
    ● آقای دکتر بنده در مرحله آشنایی پیش ا ازدواج می باشم. با توجّه به مصرف این داروها و تشخیص این بیماری نیازی به مطرح نمودن این بیماری با همسرم می باشم یا خیر؟
    تشکّر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      از نظر من شما سالمید ونیاز به درمان ندارید
  • تصویر کاربر فرزاد جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر بنده قبلا هم از این طریق با شما تماس گرفته ام اقای دکتر بنده جوان 30 ساله هستم اعتیاد شدیدی به خودارضایی داشتم ولی از خروج مایع منی جلو‌گیری میکردم ترک کردم ولی مشکلات بسیاری دارم از جمله تکرر ادرار،سوزش هنگام خروج مایع ،درد هنگام انزال،درد ناحیه تناسلی،درد بیضه رفتم دکتر گفتند عفونت دارید هر قت داروی انتیبیوتیک میخورم بهتر میشم وقتی قطع میکنم مشکلاتش دوباره برمیگرده دکتر ای زیادی رفتم سونو پروستات تمام ازمایشاتو دادم ولی چیزی نشون نمیده ضمنا موقع انزال درد الت تناسلی هم دارم استرس ندارم ولی خوب نمیشم مرا راهنمایی کنید خودم فکر میکنم اگه اتتی بیوتیک تزریقی باشه حالم بهترمیشه میخام ازدواج کنم ولی میترسم بچه دار نشم چون مایع خروجی زرد رنگ وبوی بدی داره باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      از ان ترشحات ازمايش دهيد
  • تصویر کاربر امید جمعه ۱۳ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ، پسری 30 ساله هستم ،به علت تکرار ادرار که بعضی وقت ها همراه با سوزش جزئی است ، به متخصص کلیه مراجعه کردم ،آزمایش کشت ادرار و سونوگرافی رفتم ، آزمایش که نرمال بود،سونوگرافی کلیه و مثانه نرمال بود، ولی پروستات رو نوشته با حجم 38 سی سی بزرگتر از نرمال است( احتمال پروستاتیت) ،پزشک بعد از معاینه پروستات از مقعد ، قرص لووفلوکساسین 500،تامسولوسین 04 تجویز کرد ، الان دو روز است که این قرص ها را می خورم ،تامسولوسین موجب سردرد و دندان درد برای من شده و حالت سینوزیت و سرماخوردگی دارم ،حالا می خواستم ببینم به نظر شما من باید خوردن این قرص ها را برای خوب شدن تکرار ادرارم ادامه بدهم و این مشکلات به خاطر پروستات است . با تشکر از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام حرف منرا گوش دهيد سالميد داروها را فطع كنيد
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر
    اردیبهشت سال گذشته کلیه راستم رو سنگ شکن کردم حوالی شهریور ماه سال قبل کلیه ام سوزش پیدا کرد مخصوصا قبل از احساس پر شدن مثانه و ادرار دکتر افلوکسیر نوشت و سونو دادم مجدد و گفت مشکلی نیست پروستاتم هم 18 سی سی بود،الان مجدد کلیه ام سوزش پیدا کرده و احساس سنگینی و درد خفیف همیشگی و اینکه ادرارم فشار قبلی رو نداره و قطع و وصل میشه مایعات هم که میخورم خیلی سریع باید برم ادرار کنم کمر درد هم گرفتم رفتم سونو دادم برای درد کلیه عکس رنگی نوشت دکتر و توی سونو که تصویرش رو می فرستم اندازه پروستاتم شده 30 سی سی،و دکتر افلوکسیر200 و ترازوسین آریا 2 و دیکلوفناک 50 نوشت برام،حال چند سوال داشتم خدمت شما:
    1-مهم ترین سوال این که چرا پروستاتم این همه بزرگ شده من 29 سالم هست ؟
    2-این داروها پروستاتم رو کوچک و درمان میکنه و اینکه این داروها در اینده من رو دوچار اختلالات جنسی نمیکند؟
    3-مشکل کلیه من چیه که همیشه درد خفیف و سوزش داره خصوصا قبل از ادرار
    4-تشخیص و تجویز شما برای درمان من چیه و ایا ادامه این داروها رو توصیه میکنید یا نسخه جدید شما چیست
    عکس سونوگرافی مربوط به سه روز پیش رو که منجر به این داروها شد به پیوست خدمت شما ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام من توصيه ميكنم اين مسءله را پيگيري نكنيد
    2. تصویر کاربر محسن شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      اینم شد جواب
      جواب هیچ کدوم از سوالاتم رو ندادید
      حیف اون 5000 تمن ،مبلغی نیست ولی حروم حرومتون باشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      با شاره ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس بگيريد ٥ تومان شما پس داده ميشود
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      به علت كمي وقت سوالات بيخودي وطولاني ومتعدد كه اساسا بيماري ندارند وبيشتر گير عصبي ووسواس است مثل سوالا شما كه با مراجعه به دكترهاي متعدد نتيجه نميگيرند ونخواهند گرفت چون منشا عصبي دارد كوتاه جواب داده ميشود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر، چندماهی درگیر التهاب پروستات بودم دارو مصزف کردم و رفع شد تقریبا نه کامل،الان روزه که میگیرم احساس درد در پهلوها دارم گاهی اوقات،ایا میتونم روزه بکیرم بازهم؟
    دوم اینکه بعد از امدن از دستشویی استبرا و طهارت، چند دقیقه بعد احساس یک قطره ادرار میکنم که بعد از دیدن، متوجه میشم داخل مجرای ادرار خیسه، چیکار کنم گرفتار شدم؟ سپاسگزارم از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بيشتر وسواس وعصبي است اهميت ندهيد
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 486 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من الان 27 سال سن دارم از همون بچگی سوزش ادرار و یا تکرور داشتم معمولا" هم بلا فاصله با خوردن چند لیوان آب بعد چند بار تکرر ادرار بر طرف می شد ولی از دوران بلوغ شکل پیچیده تری به خودش گرفت هر موقع منی داخل بیضه هام جمع میشه با ادرار کردن مقداری از اون تخلیه میشه و تازه از اینجا تازه شروع سوزش و تکرور ادرار میشه و هر بار که ادرار می کنم مقداری منی خارج میشه که بازم باعث تکرور و ادرار بیشتر میشه آب خوردن هم تاثیر نداره تنها راهی که می تونم تو اون لحظه از اون وضعیت نجات پیدا کنم خود ارضایی هست که با عث تخلیه مثانه میشه و بعد تازه چند لیوان آب بخورم بعد چند بار تکرور ادرار تازه یه نفس بتونم بکشم حالا دکتر من چی کار کنم الان از ترس اینکه دچار سوزش ادرار نشم (خودتون میدونین که چقد دردش وحشتناکه)هر هفته یه بار ناچارم مثانه رو خالی کنم (خود ارضایی)حالا موندم راهی هست که دچار سوزش ادرار نشم بخاطر وضعیت نامطلوب مالی نمی تونم ازدواج کنم و برم دکتر متخصص و معالجه کنم قرصی دارویی یا سفارشی اگر دارین ممنون میشم تو ایمیلم برام بنویسین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      تنها توصيه من نوار عصب مثانه است٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر