جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی پروستات به کمک مایکروسافت

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت به هنگام معرفی هدست واقعیت افزوده هولولنز اعلام کرد که این هدست دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد و به زودی مورد استقبال جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت.

چند ماه پیش در دیجیاتو خواندید که محققان دانشگاه دوک در حال مطالعه و بررسی امکان استفاده از هدست مذکور در جراحی های پیچیده مغز هستند. اما به نظر می رسد که ژاپنی ها برای نخستین بار توانسته اند از هولولنز با موفقیت در برنامه ریزی یک عمل جراحی استفاده کنند.

جراح ژاپنی دکتر «Maki Sugimoto» که پیش از نیز نام خود را در زمینه ادغام واقعیت افزوده و مراقبت از بیماران مطرح کرده، ویدیویی را از تیم خود منتشر ساخت که در آن از هولولنز برای جراحی رباتیک برداشتن پروستات در یک بیمار مبتلا به سرطان پروستات استفاده شده است.

در ویدیوی مذکور دکتر «Sugimoto» در حال استفاده از هدست هولولنز برای تشریح مدل سه بعدی کالبد بیمار است تا بتواند تومور را به بهترین شکل و با کمترین میزان خطر خارج کند. این عمل جراحی در اواسط آذرماه با موفقیت انجام شده و اولین نمونه در نوع خود به شمار می رود.

همچنین گفتنی است که دکتر «Sugimoto» در حال توسعه سیستم شبیه سازی آموزشی مخصوص بیماران است که به افراد بیمار کمک می کند تا در جریان کلیه مراحل جراحی پیش رو قرار بگیرند.

منبع : Mspoweruser

ترجمه شده توسط حسام الدین جعفری وب سایت دیجیاتو

4.3/5 - (6 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر
    اینجانب ۴۸ سالمه الان چندین ساله دچار التهاب پرستات در زمان سردی هوا میشم ودر حال حاضر دارو های زیر را مصرف میکنم تامسیلوسین ۱ عدد باکلوفن ۲۵ یک عدد در شب وسلیکسب ۱۰۰ دوعدد ولورزپام ۱ عدد وتمامی ازمایشات سونوگرافی وسی تی اسکن من جز مقدار کمی ازیاد حجم پرستات چیزی را نشون نداده وپارسال سیتسکوپی انجام دادم تشخیص اقای دکتر پرستاتیک مزمن بوده ومدت مصرف این داروه سه ماه گذشته ولی خوب نشده ام خواهشمندم مر را راهنمایی فرمایید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 671 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر خدمت آقای دکتر پدربزرگ بنده با 77 سال سن 3 سالی هست در قزوین زیر نظر اقای دکتر صالحی مشغول درمان سرطان پروستات هستن بعد از چکاپ ماهانه و تزریق هر سه ماهه ی امپول دیفرلین و زومتا وضعیتشون به حالت عادی برگشته بود تا ماه پیش که بعد از چکاپ پروستات عددش به 307 رسیده بود ایشون قرص بیکالوتامید 50 تجویز کردن روزی یک عدد بعد 28 روز مصرف این دارو و انجام دوباره چکاپ عدد PSA به 270 رسیده و ایشون گفتن یا باید قرص enzalutamide رو که الان تو ایران کمیاب هست رو به مبلغ 13 میلیون تهیه کنید و مصرف کنید به همراه قرص بیکالوتامید در غیر این صورت وقت چندانی ندارن حداکثر به مدت چند ماه...(از طرفی گفتن نمیدونن دوز قرص بیکالوتامید رو هم بالا ببرن چون به دلیل سن بالا امکان سنگوب وجود داره) میخاستم نظر شمارم بدونم جناب دکتر و اگر نظرتون مثبت هست برای تجویز دارو منتقلشون کنیم تهران زیر نظر خودتون ویزیت بشن ولی واقعا روحیه خود بیمار عالیه و از بیماریش بیخبر هست حتی کنترل ادرار هم داره و ضعیت جسمانیش جز مقداری تورم پاهاشون مشکلی ندارن... ممنون میشم راهنماییم کنید اقای دکتر منتظر پاسخ شما هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر مجید پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام .خسته نباشید.اقای دکتر شوهر من دو سالی میشه آخر ادرارش هر 4 یا3 روز یک بار خون میبینه.پیش4 تا دکترم رفتیم که تشخیص پروستاتیت دادن.بهشون قرص سیپروفلوکساسین دادن یک ماه.میخورن ولی باز بعد اتمام قرصها دوباره شروع میشه.الان دو سالی میشه همینجوری هستن.ینی چند قطره خون اخر ادرارشون میبینن.میخاستم نظر شما رو بدونم؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      از نظر من مهم نيست انتي بيوتيك نميخواهد
  • تصویر کاربر حسام سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 5737 مشاهده پرسش
    آقای دکتر علت کلسیفیه شدن پروستاتم چیه ازکلسیم هایی هست که تو این چند سال خوردم؟ درمان داره و چقدرطول میکشه؟ پروستاتیت هست یاپروستاسیس؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      مهم نيست ودارو اثر ندارد وقطع كنيد
  • تصویر کاربر hamed جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    salam.man nazdike 1sal mishe soozesh daram az samte dakhel maghad ta nareside be beyze.doktor raftam chand bar behem protral 0.4 va prazosin 1mg va ofloxir 200 dadan.chanta doctor raftam hamino dadan.vaghti tahrik misham jensi ya hata amale khod erzaie anjam dadam soozesh migiram.shadid nist vali daram.aslan rabti be khod erzaie ya tahrik jensi dare?!27 salame.ba kasi rabete nadashtam.akharin baram azmayesh dadam doctor migoft chizi nist.sar alatam moghe kharej shodan mani ye moghe misoze vali badesh khub mishe.mamnon mosham rah namaie konid.ghazaye tond ham aziyat mikone ye meghdar.
    merc
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      تايپ فارسي بفرست
  • تصویر کاربر مقیمی سه شنبه ۲ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وتشکر فراوان خدمت شما
    پدر من سرطان پیشرفته پروستات دارد و 5 سال است که آمپول 28 روزه دیفرلین مصرف میکنند .اما اخیرا این امپول هم جواب نمیدهد و آزمایش psa بالا رفته و دکتر شهر ما رادیوتراپی را توصیه کرده.... میخواستم ببینم راه کار دیگری که در ایران انجام بشود سراغ ندارید ...و اکر دارید در کجا و چه پزشکی انجام میدهد ؟

    پیشاپیش از همکاری شما کمال تقدیر و تشکر را دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      نه درمان همين است
  • تصویر کاربر وهاب-از شنبه ۱۹ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام... 50 روز است جراحی لاپروسکوپی کردم و پروستاتم خارج شده است ولی حس جنسی من برنگشته ودر حد صفر است... در حالیکه قبلا عادی بود واحساساتم خوب بودند. ایا من باید صبر کنم و یا چکار کنم؟ اضافه میکنم اقای جراح آمپولی 3 ماه قبل از عمل تزریق کرد و از همان موقغ احساساتم صفر شده. خواهشمندم راهنماییم کنید. از شما متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ تیر ۹۵( 7 سال پیش)
      مراجعه به دکتر خودتان
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز وقتتون بخیر.ممنون بابت پاسخگویی حضرت عالی.آقای دکتر پدربزرگم 75 ساله هستن و طی سونوگرافی مشخص شده که حجم پروستات 30 سی سی بزرگتر از حد طبیعی است.آیا نیاز است داروی خاصی استفاده کند؟یا کار خاصی یا تست خاصی باید انجام بدهد؟ممنون از لطف شما یک دنیا سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      جهت ويزيت در خدمتم٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر جواد یکشنبه ۱۱ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ببخشین من سطح psa total بابام 1.05 هستش که نوشته نرمال اش بین 0 تا 4 می باشد ولی free psa ratio را زده 12 درصد و پایین نوشته اگه این سطح بین 11-14 بود احتمال سرطان مطرحه ..الان من باید کدوم را باور کنم psa یا free psa ratio??
    ممنون و متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      نرمال است
  • تصویر کاربر فرزادشیخی یکشنبه ۲۷ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام چندوقته احساس سوزش دارم همیشه آخرای ادرارم چندقطره بافشار بایدخارج کنم تاسوزشم برطرف بشه لطفا راهنماییم کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      مهم نیست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر