جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی پروستات به کمک مایکروسافت

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت به هنگام معرفی هدست واقعیت افزوده هولولنز اعلام کرد که این هدست دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد و به زودی مورد استقبال جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت.

چند ماه پیش در دیجیاتو خواندید که محققان دانشگاه دوک در حال مطالعه و بررسی امکان استفاده از هدست مذکور در جراحی های پیچیده مغز هستند. اما به نظر می رسد که ژاپنی ها برای نخستین بار توانسته اند از هولولنز با موفقیت در برنامه ریزی یک عمل جراحی استفاده کنند.

جراح ژاپنی دکتر «Maki Sugimoto» که پیش از نیز نام خود را در زمینه ادغام واقعیت افزوده و مراقبت از بیماران مطرح کرده، ویدیویی را از تیم خود منتشر ساخت که در آن از هولولنز برای جراحی رباتیک برداشتن پروستات در یک بیمار مبتلا به سرطان پروستات استفاده شده است.

در ویدیوی مذکور دکتر «Sugimoto» در حال استفاده از هدست هولولنز برای تشریح مدل سه بعدی کالبد بیمار است تا بتواند تومور را به بهترین شکل و با کمترین میزان خطر خارج کند. این عمل جراحی در اواسط آذرماه با موفقیت انجام شده و اولین نمونه در نوع خود به شمار می رود.

همچنین گفتنی است که دکتر «Sugimoto» در حال توسعه سیستم شبیه سازی آموزشی مخصوص بیماران است که به افراد بیمار کمک می کند تا در جریان کلیه مراحل جراحی پیش رو قرار بگیرند.

منبع : Mspoweruser

ترجمه شده توسط حسام الدین جعفری وب سایت دیجیاتو

4.3/5 - (6 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    با سلام .اینجانب 19 سال سن دارم در ادرار کردن مشکل دارم وقتی به توالت می روم ادرارمی کنم اما بعداز ادرارکردن احساس می کنم که ادرار هنوز هم در مثانه باقی و باید باقی مانده ادراررا با زور وفشار آوردن به خودخارج کنم که این کار من را اذیت می کند درروزحدودا5الی 6بارودرشب2الی3باربه توالت می روم به دکتر مراجعه کردم قرص پرازوسین وباکلوفن تجویز کرده این قرص ها را مصرف کنم یانه و مشکل من را بگویید لطفا مرا کاملا راهنمایی کنید .با سلام.اقای دکتر اینجانب قبلا مشکل خودرا برای شما بیان کرده که تشخیص دادید نوار مثانه بگیرم اما من واقعا از نوار مثانه ترس دارم و نمی توانم این این کار را انجام بدهم اگر راه دارویی است و مشکل من با دارو حل می شود لطفا مرا راهنمایی کنید البته با عرض پوزش که تشخیص درست شما را نمی توانم انجام دهم .خداوند انشااله شما را پایدار نماید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه دقیق انجام دهید با شماره 02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    با سلام وتشكر از امكان فرصت سوالي كه براي بيماران فراهم نموده ايد .من 65 سال دارم و10 سال پيش پروستات خود را عمل كرده ام وتكرر ادرار وسوزش وكم فشاري ادرار دارم وقرص تامسولوسين را مصرف مي كنم .با قططع قرص فوق دچار مشكل مي شوم .اندازه پروستات فعلا بزرگتر ازحد طبيعي است .
    لطفا مرا راهنمايي فرمائيد .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید بررسی شود 22642744 تماس بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر