جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر حسین کرمی زگیل تناسلی سوال و جواب شما

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش و پاسخ در مورد زگیل تناسلی مردان و زنان توسط دکتر کرمی پاسخ داده شده است تا سوالات زگیل تناسلی شما تا حدودی برطرف شود.

یکی از آنها آقا و خانم جوانی هستند که با قصد پژوهش و کسب اطلاعات به مطب اینجانب مراجعه و خواهان کسب آخرین اطلاعات به روز دنیا در رابطه با زگیل تناسلی هستند که سوالها و جواب بنده را که بر اساس آخرین یافته ها می باشد در زیر می خوانید:

ختنه و زودانزالی

ماهیت زگیل تناسلی چیست؟

ماهیت زگیل تناسلی ویروسی به نام HPV می باشد که بیش از 40 نوع آن باعث درگیری آلت تناسلی مردان و زنان جوان می شود و در بسیاری از موارد اصلاً علامتی ندارد و فرد از ابتلا به آن بی خبر است.

انتقال زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون

در بیش از 95 درصد مواقع زگیل تناسلی، از طریق ارتباط جنسی حتی سکس دهان با فرد آلوده چه مرد و یا زن به فرد سالم منتقل می شود ولی در موارد نادری ممکن است از طریق غیرجنسی و با تماس پوستی یا استفاده از تیغ آلوده و اپیلاسیون های غیر بهداشتی زگیل به فرد سالم منتقل شود.

انتقال زگیل تناسلی از استخر

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان می شود؟

نامعلوم است ممکن است بعد از چند روز یا چند هفته و چند ماه و یا ممکن است 5-10 سال بعد خود را نشان دهد.

تکلیف ارتباط جنسی زوجین بعد از ابتلا چیست؟

من توصیه ام همیشه حفظ و ادامه روابط جنسی معمولی است. چون هر دو طرف مبتلا هستند و اجتناب و دوری از فعالیت جنسی و یا متارکه و طلاق هیچ فایده ای ندارد و لذا منطقی ترین راه ادامه طبیعی روابط جنسی است و بهترین توصیه مراجعه منظم هر 6 ماه به پزشک جهت انجام پاپ اسمیر از گردن رحم می باشد.

آیا آمیزش جنسی سبب زگیل تناسلی می شود؟

بله، بیش از 95 درصد از طریق ارتباط جنسی با فرد آلوده می باشد و با یک بار تماس 100 درصد فرد سالم مبتلا می شود و کاندوم نیز نقش پیشگیری ندارد. در 5 درصد استفاده از تیغ آلوده، مراکز اپیلاسیون، استخرها و لباس آلوده ممکن است باعث انتقال زگیل شوند.

آیا زگیل از توالت فرنگی و دست دادن منتقل می شود؟

جواب نه مطلقاً و لذا نیازی به جدا کردن فرد آلوده از خانواده نیست.

مقاله پیشنهادی دکتر حسین کرمی: بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی چیست؟

علائم ابتلا به زگیل تناسلی چیست؟

در اغلب مواقع زگیل تناسلی بعد از ابتلا یا بی علامت است یا به صورت برجستگی زگیل مانند و یا خال گوشتی، ظاهر شده و ممکن است خودبخود از بین برود. زگیل تناسلی در موارد کمی سبب بروز سرطان هایی از جمله: گردن رحم، سرطان آلت، سرطان مقعد، سرطان زبان، گلو و حنجره شود که تأکیدا ًعرض می کنم شیوع آنها حدود 3 الی 5 درصد است.

زگیل تناسلی

آیا زگیل بعد از ابتلا همیشه در بدن می ماند؟

بله، زگیل بعد از ابتلا همیشه در بدن ما خواهد ماند. ممکن است خود را نشان بدهد یا ندهد.

بی عارضه ترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

فریز کردن زگیل تناسلی به خاطر عارضه کمتر و جواب درمانی بسیار بالا می تواند در یک جلسه و کمتر از 5 دقیقه به عنوان بهترین و طلائی ترین درمان زگیل تناسلی پیشنهاد گردد. برای مشاهده فیلم درمان زگیل تناسلی با فریز کردن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فریز کردن زگیل تناسلی

بهترین وسیله پیشگیری از ابتلا به زگیل چیست؟

بهترین و تنها راه مؤثر جلوگیری و اجتناب از روابط جنسی مشکوک می باشد. سالم و بی علامت بودن ظاهر فرد و ناحیه تناسلی دلیل عدم آلودگی نمی باشد و لذا بهترین و منطقی ترین راه اجتناب از روابط جنسی مشکوک است.

آیا درمان قطعی زگیل تناسلی وجود دارد؟

نه هنوز درمان قطعی کشف نشده است.

آیا زگیل تناسلی مقعد را نیز درگیر می کند؟

بله، در کسانی که روابط جنسی از طریق مقعد دارند که روشی بسیار خطرناک و آلوده کننده است، ممکن است زگیل تناسلی از فرد آلوده منتقل و باعث درگیری مقعد و اطراف آن شود که در صورت تشخیص باید درمان و تحت نظر باشند و لذا هر گونه ارتباط جنسی از طریق مقعد مخصوصا ًاگر بدون کاندوم باشد شدیداً باعث انتشار انواع بیماری های عفونی و خطرناک و آلوده کننده است.

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.4/5 - (19 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من روی قسمت راست آلتم یکی دوتا دونه خیلی ریز احساس میکنم که وقتی خیلی دقت کنید قابل مشاهده هستن . شاید چند ماه هست حسش میکنم و اندازشون تغییر نکرده . چندروزه دقیقا زیر سوراخ آلتم‌هم یدونه حس میکنم . از صب سرکه سیب میزنم یکم سفید میشه اون نقطه ها و قابل مشاهده تر میشن . پیش متخصص رفتم و عکسم فرستادم گفتن هیچی نیس کپسول سفالکسین بخور اما واقعا نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست در عکس نگران نباشید
  • تصویر کاربر فروغی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    خانوم هستم و تقریبا ده روز هست که در ناحیه ی مقعد خارش شدید و کمی سوزش دارم و یکی دوتا چیز مثل جوش درومده سرچ کردم گوگل علائم زگیل هست
    و اینکه اگر زگیل داشته باشم برای اینکه باردار بشم خطری تهدید میکنه؟
    و یه چیز دیگه کنار سوراخ مقعد از داخل یچیز بزرگ درومده که موقع مدفوع اون میاد بیرون و مانع از خروج مدفوع میشه تا حدودی
    ولی اون نه خارش داره و نه سوزش فقط چون میاد بیرون و من زور میزنم گاها درد میگیره
    اون میتونه زگیل باشه؟
    من خارج از کشور هستم میخوام برم دکتر ک معاینه بشم اصطلاح پزشکیه زگیل تناسلی چی هست که من به پزشک بگم بتونه معاینه کنه پاسخم رو بگه!؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس باز نمیشه ولی توصیفی که از بیرون زدن مقعد دارین بواسیر هست و باید به جراح عمومی مراجعه کنید
  • تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    در اطراف آلت لکه های سیاه شبیه به خون مردگی زیر پوست پدیدار شده و به مرور تعداد آن زیاد میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر رها پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر آقای دکتر بنظرتون این دونه های روی آلتم بافت آلتمه یا زگیل هست؟ یوقتایی احساس خارش میکنم. دوتا عکس یکی در حالت طبیعی و دومی وقتی بافتشو باز میکردم براتون فرستادم ممنون میشم بهم جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      زگیل ندارید نگران‌نباشید
  • تصویر کاربر محسن جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام دکتر روی آلتم دو ضایع کوچک به وجود آمده رابطه جنسی نداشته ام یک زگیل روی انگشت شصت دستم وجود دارد آیا به آلت تناسلی منتقل میشود باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      خیر نوعش فرق دارد
  • تصویر کاربر پریسان جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 518 مشاهده پرسش
    سلام.من و شوهرم زگیل تناسلی داریم.تو حمام ما شلنگ فلزی هست که بعد رابطه نجاستمون رو باهاش تمیز میکنیم و بعد میریم زیر دوش.شلنگ یکم دراز و شل و وله همیشه میوفته تو سبد لباس کثیف که کنارشه و بین لباس زیرهای مرطوب و ملحفه های الوده وول میخوره.حس میکنم طبق رطوبتی که سبد لباسی داره شلنگ الودگی اچ پی وی دریافت میکنه.همسرم هم هرموقع میخواد نجاستش رو باهاش برطرف کنه و منی رو بشوره سر شلنگ یکم به التش و زگیلاش تماس پیدا میکنه‌.دیشب هم همینکارو کرد و چیزی که باعث شد سوال بپرسم اینه که امشب بعد۲۴ساعت از رابطه دیشبمون که شیلنگ به التش خورد.از بیرون اومد و چون حس میکرد دستش کروناییه.همین شلنگ رو برداشت به لوله های دیگه خونه دست نزد.و با همون اول صورتش رو شست و بعد اب ریخت کف دستش و آب زد داخل دهنش.حس میکنم ازون شلنگی که اینقد تو ذهنم الوده بود حالا دهنشم زگیل میزنه اگه زخم باز داشته باشه.هرچند مستقیم شلنگ رو توی دهنش نکرد ریخت اب کف دستش بعد دهنش.اقای دکتر چی میشه الان؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      پاپ اسمیر سالانه انجام دهید. اگر همسرتون زگیل دارند باید کرایو انجام دهند
  • تصویر کاربر بهنام شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند ماه پیش حضوری اومدم خدمتتون و گفتید چیزی نیس
    اما این چندتا دونه برجسته منو نگران کرده
    که وقتی دست میکشم روشون شبیه جوش زیر پوستی هستش اندازه نوک سوزن و الان چند ماهه هستن
    اینا چی هستن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      چیز مهمی نیست ، کپسول سفالکسین هر ۶ ساعت مصرف کنید
  • تصویر کاربر sajjad دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.ببخشید من واسه یکی دوتا زایده پوستی درقسمت تناسلی رفتم دکترمتخصص پوست ومجردم و رابطه ای هم با کسی نداشتم و اخرین باری که حموم عمومی یا امثالش رفتم حدود شیش سال پیشه اونم فقط یکبار(البته درست یادم نیس ولی شاید یکبار شورت یکی از اقوام رو بعد حموم رفتن خونه شون پوشیده باشم که طبیعتا تمیز بوده ولی شایدم شسته نبوده و با شناختی که ازش دارم شاید با کسی رابطه داشته اون زمان اینم گفتم به اقای دکتر گفتن بازم جای نگرانی نیست چون معاینه کرده بودن قبلش).دکتربعد معاینه گفتن که زایده فعال نیستن و موردی نداره زگیل تناسلی نیستن.با اصرار من با لیزر برداشتنشون گفتن بیشتر خال پایه دار گوشتی ان.من بصورت ارثی اسکین تگ و خال زیاد دارم در بدنم.بخاطر حساسیت و وسواس چندبار رفتم پیششون و باهاشون صحبت کردم و هربار هم ایشون توضیح دادن که مشکلی نیست و خاطرجم باشم.
    من چندسال پیش از روی بچگی یکبار سعی کردم نوک الت م رو به دهنم برسونم البته چیزی که یادمه نرسید ولی شاید شاید رسیده باشه و با لبم یا کمی داخل دهان برخورد کرده باشه نگران اینم که اگر زگیل تناسلی وجود داشته باشه به دهنم سرایت نکرده باشه و از طریق ظرف و غذا به کسی منتقل نشه.البته تا حالا چیزخاصی توی دهنم ندیدم یا حس نکردم مگر بعضی وقت ها که بعضی برامدگی های مثلا زیر زبان یا داخل دهان احساس بشه و ادم حساس بشه که خب طبیعی ان.
    یک برامدگی خیلی ریز که قطرش و قدش شاید یک میلیمتر هم نشه به تازگی روی پوست الت دیدم که توی عکس هست و اطرافش هم چندتا مثل همون بازم هست ولی ازون کوچیکتر و فقط درحد اینکه دیده بشن روی پوست ولی برامدگی شاید بشه گفت اصلا ندارن و خیییلی ریز ان که توی عکس فکرنکنم انقدر کوچیکن دیده شن.با این شرایط این مورد داخل عکس که دیده میشه و اون ریزها طبیعی ان؟ و ۲ اینکه با توجه به توضیحات بالاتر جای نگرانی واسه دهانم هست؟و اصلا لازمه که توی استفاده از ظروف و غذا مراعات کنم یا ترس داشته باشم؟ببخشید خیلی طولانی شد حدود یک ماهه درگیر این موارد هستم
    1. تصویر کاربر sajjad شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      راستی ازمایش واسه قارچ هم دادم چون یخورده پوستم سفید میشد توی ناحیه تناسلی که قارچ بود و پماد sertol 2% و سه دونه کپسول که الان جعبش رو پیدا نکردم اسمش ببینم چی بود دادن.گفتن هفته ای یکی بخورم.یخورده پماد رو استفاده کردم دیگه استفاده نکردم کپسولم یکی خوردم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      زگیل نیست نگران نباشید
    3. تصویر کاربر sajjad شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اقای دکتر با توجه به همه توضیحاتی که توی متن اصلی دادم و اینکه خیلی حساس شدم و هر اندک برجستگی یا برامدگی حتی خیلی ریز میبینم و حساس میشم، و توضیحاتی که راجب رسوندن الت به دهنم نوشته بودم ایا اصلا جای نگرانی و رعایت واسه روبوسی یا استفاده از ظرف مشترک هست؟(اگه لازم بود لطفا متن اصلی رو دوباره بخونید)ببخشید خیلی حساس شدم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      جای نگرانی نیست
    5. تصویر کاربر sajjad یکشنبه ۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ببخشید اقای دکتر سوال زیاد میپرسم باتوجه به سوال اصلی میخواستم بگم جای متخصص که رفته بودم واسه ناحیه تناسلی گفتن زایعه فعال نداری و باید فعال باشه تا ازمایش بشه کرد. میخواستم بپرسم واسه دهان هم از نظر زگیل تناسلی همینطوریه؟ یعنی تا وقتی زایعه فعال یا مشکوک که رشد کنه و بزرگ بشه دیده نشه نمیشه ازمایش واسه زگیل تناسلی از دهان گرفت؟ ۲.اگه میشه همینجوری و بدون علامت خاصی ازمایش گرفت لازم نیست من ازمایش بدم؟ (با توجه به شرایطی که توی سوالات قبلی گفتم) شرمندم واقعا ذهنمو مشغول کرده این مسئله
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      باید ضایعه ای باشه تا نموته ارسال کرد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر Mhp جمعه ۲۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام .یک ماهه که روی بیضم چندتا زگیل قرمز رنگ دیدم
    امروز هنگام شستشو یکیشون خیلی راحت کنده شد و خون شدیدی ازش اومد.عکس هم فرستادم .آیا زگیل تناسلی هست؟و اینکه کنده شدنش خطرناک هست؟با توجه به تعطیلات چه کار کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر مشکوک به زگیل است ، فعلا دستکاری نکنید بعد تعطیلات بیایید ببینم در صورت نیاز کرایو کنم
  • تصویر کاربر پری جمعه ۲۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام. من یکی‌دوسال قبل به فاصله‌های کم دچار عفونت ادراری و واژینال میشدم. بعدم فهمیدم از همسرم به من‌منتقل میشده احتمالن به دلیل خیانتش. درمان شدم. الان بعد از جدایی و حدودن گذشت شش ماه دوباره عفونت میگیرم. من با فشار آب خودارضایی میکنم اما یک شریک جنسی هم دارم که نامزدمه. میدونم نامزدم فقط با منه. ایا ممکنه عفونتم به دلیل خودارضایی باشه؟ و اینکه ممکنه ایشونو هم آلوده کرده باشم. ایشون هیچ علایمی ندارند.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      با خودارضایی دچار عفونت نمیشین ، قرص مترونیدازول هر ۸ ساعت و قرص سیپروفلوکساسین هر ۱۲ ساعت
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر