اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    زنی 61 ساله هستم. به فاصله شش ماه دو سونوگرافی دادم. در سونوگرافی اول کیست کورتیکال در کلیه چپ 13 میلی بود اما در سونوگرافی دوم کیست کورتیکال در کلیه چپ 18 میلی بود. گاهی درد در پهلو دارم و علامت دیگری ندارم. داروی اعصاب و ویتامین و قرص کلیسیم مصرف میکنم. اما دارویی برای کلیه مصرف نمیکنم. سوالم این هست که چیکار کنم که کیستم بزرگ نشه ؟ آیا وضعیتم خطرناکه؟ ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين ميستها نياز به درمان ندارد ومهم نيستند
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 510 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    تقریبا سه سال پیش نزدیک عید بود که بیضه سمت راستم درد گرفت اما من فک کردم که چیزی نیست ( اخه خوابگاه بودم و گاهی اوقات بچه ها از رو شوخی بیضه های همدیگرو میگرفتن و فشار میدادن تا طرف به غلط کردن بیافته ) منم فک کردم شاید بخاطر همنه که درد داره دردشم بعده چند ساعت خوب شد. اما بعده چند وقت دیدم که اندازه بیضه سمت راستم که قبلا درد گرفته بود و هر از چند گاهی هم یه درد کوچک داشت بزرگتر از بیضه چپم شده سراغ وب سایت ها رفتم و درباره این اتفاق مطالبی رو خوندم و شماره یه متخصص هم پیدا کردم و باهاش تماس گرفتم (13) سالم بود گفت تو سن تو طبیعیه و نمی تونه سرطان باشه منم دیگه پیگیرش نشد هر چند بعضی وقتا درد میکرد البته دردش زیاد و طاقت فرسا نبود . بعده چند وقت دیدم بیضه سمت چپمم اندازش بزرگتر شد وقتی خودم بیضه هامو معاینه میکردم به یه چیز های سفتی که شکلشونم شبیه دایره بود به اندازه های متفاوت برخورد میکردم منم چون درد نداشتن جدی نگرفتمشون. تا اینکه یه شب درد شدیدی توی مثانه ام احساس کردم از اونجایی که اون شب خونه تنها بودم نتونستم به پزشک مراجعه کنم و فرداشم این درد از بین رفته بود و گفتم دلیلی نداره که برم پیش دکتر و نرفتم . الان حدود سه ساله که بیضه های من اینجوری هستن و چون درد ندارن به پزشک مراجعه نمی کنم از شما چه پنهون میترسم برم پیش پزشک و با یه اتفاق بد روبرو بشم همش میترسم که بگه سرطان بد بخیم و این جور چیزا باشه . حالا میخواستم از شما بپرسم ایا واقعا این سرطانه؟ اگه سرطانه از چه نوعیه ؟ اگه سرطانه چرا تو این سه سال به بخش های دیگه گسترش پیدا نکرده؟ اگه کرده پس چرا علائمی ندارن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      سونوگرافی منید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر الهه شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 436 مشاهده پرسش
    سلام من خانمی 27ساله هسم در دوران نوجوانی مجردی با فشار اب خود ارضایی میکردم الان مشکل تکرر ادرار دارم رفتم شیراز دکتر نوار مثانه گرفته گفته نمیتونید ادرارتون خوب تخلیه کنید البته من ب دکترم نگفتم خود ارضایی داشتم دارو تولترودین2وترازوسین2دادن خوب نشدم لطفا بگین چیکار کنم شبا هم 3بار واسه ادرار بیدار میشم تو رو خدا کمکم کنید من الان ی دختر 1ساله دارم ک بهش شیر میدم روم نمیشه ب دکترم بگم خود ارضایی داشتم البته در زمان عصبانیت هم تکرر ادرار دارم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من ارتباطي با خود ارضائي واين مشكلات نيست از نظر من شما سالميد وبيشتر مشكلاتتان روحي ميباشد
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام من پسر بزرگ خانواده ام هستم و به شدت از طرف آنهابرای ازدواج تحت فشارم. به نظرم طول آلت تناسلی من کوتااه می باشد و من توان نزدیکی نداشته باشم و در صورت ازدواج نتوانم ارتباط جنسی برقرار کنم.از طرفی خجالت می کشم با خانواده در میان بگذارم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر در حالت نعوظ بيش از ٩سانت است طبيعي است
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    میخواستم خدمت شما برسم در رابطه با مصرف فیناستراید و آیا این که روشی و یا دارویی برای کاهش عوارض فیناستراید مثل کاهش میل جنسی و سوزش سر سینه وجود داره ؟ چون 20 ساله هستم و مسئله ریزش مو . میل جنسی و سر سینه هام به شدت در زندگی و اعتماد به نفسم تاثیر گذاشته

    ممنون میشم در صورتی که امکان رفع این مشکل هست بفرمایید من مطب خدمتتون برسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      من توصيه ميكنم قطع كنيد عارضه دار است
  • تصویر کاربر نوید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 372 مشاهده پرسش
    Y. A:
    هنگام نعوظ آلت کاملا صاف میباشد ولی در حالت عادی همیشه به سمت چپ منحرف است،ادرارم دوشاخه است مخصوصا وقتی حجم ادرار کم باشد ولی وقتی حجم ادرار زیاد است وبا فشار تخلیه میشود به صورت عادی و تک شاخه میباشد،و بعد از ادرار احساس تخلیه کامل ندارم و احساس میکنم در مجرای بیرونی آلت ادرار مانده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر الهه یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    باسلام،طبق تشخيص پزشك من ٣ساله تبخال تناسلي دارم،جوش هاي دردناكي كه اغلب روي سوراخ مقعد و اطرافش ميزنه شديدا دردناكه بخارش و سوزش خيلي زياد،دكتر برام روزي ٢تا اسيكلوير نوشته اما باوجود اينكه هروز مرتب قرص ميخورم اما سالي 4،5بار بيماري عود ميكنه.
    الان 4ماهه كه متوجه وجود لكه هاي قهوه ايه تيره در اطراف همون ناحيه شدم كه رفتم دكتر متخصص بيماري پوستي گفت چيزي نيس اما متوجه شدم كه كامل ناحيه رو درگير كرده
    و الان كه با جوشها عود كردنو ظاهري شبيه زخم داره اما هيچ زخمي نيس و شبيه خالهاي تيره است
    ضمنا الان 4روزه كه اين علائم تبخال هم عود كردن و ٢روزه واسه تبخال والاسيكلووير ١٠٠٠ميخورم هر١٢ساعت يكي،
    عكس براتون ميفرستم ممنون ميشم بفرماييد اينا ناشي از تبخاله يا بيماريه ديگست؟ اين اين تشخيص اساسا درسته و من تبخال دارم يا دركل بيماريه ديگست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تبخال درمان قطعي ندارد وفقط موقع بثورات يك هفته قرص بخوريد
    2. تصویر کاربر الهه شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      باسلام
      این لکه های تیره که شبیه زخم شدن در اثر چه بیماری هستن؟
      اینا که از تبخال نیستن؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اينها نوعي ديگر از زگيل هستند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    با سلام
    احتراما يك ماه پيش در خصوص خالهاي گوشتي بسيار ريز در ناحيه شرمگاهي همسرم تصاويري فرستاده بودم و شما فرموديد كه بايد با دستگاه ببينيد. از آن تاريخ همسرم به مسافرت خارج از كشور رفتن و ديروز كه امدند به دكتر پوست مراجعه كردن و ايشان گفتند هفته اينده دوشنبه بيايند تا يك داروي قرمز رنگ خودشان روي خالها بزنند. شايان ذكر است من صبح نزد پزشك زنان رفتم براي چك اپ و ايشان گفتند كه بسيار سالم هستم و ازمايش پاپ اسمير هم دادم كه نرمال بود . پارسال هم نرمال بود. ما يكسال است ازدواج كرديم. من از دكتر پوست همسرم پرسيدم كه ايا لازم است من هم ازمايش دهم و ايا اين زگيل تناسلي هست؟ ايشان خنديدن. و گفتن چيزي نيست. من نميدانم اين داروي قرمز رنگ چيست . و چقد موثر ايت با توجه به عكسها نظر شما چيست؟ من دوبار تابحال روي خالها به مدت ده دقيقه سركه سفيد زدم ولي تغيير رنگ ندادند. استرس دارم. ميترسم روش موثر نباشد. ضمنا يكسري خال بزرگتر روي بالاي تنه و سينه دارند كه شبيه زگيل و گل كلمي هستند اضافه وزن و تعريق زياد دارند و تگ هاي پوستي هم در ناحيه گردن و پيشاني و بازو دارند. ضمنا من خالهاي ريز ناحيه شرمگاهي را بعد از اصلاح توسط تيغ ديدم. 4 يا 5 تا هستن. با سپاس
    .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام زگيلند فيلم من وا ببينيد بهتريندرمان كرايو است جهت انجام٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2662 مشاهده پرسش
    با سلام ، آیا پیرونی با زاویه نود درجه هم امکان عمل و اصلاح زاویه دارد یا خیر؟
    و آیا میتوانید ضایعه فیبروز رو از داخل آلت خارج فرمایین یا خیر؟
    امکان از بین بردن فیبروز با تزریق داروهای جدید به موضع هست یا خیر؟ ایا التی که از بچگی عمدتا به داخل بدن میرفته و حتی ناپدید میشده اصلاح میگردد که دیگر به داخل قلاف خود نرود و بیرون بماند؟
    هزینه عمل پیرونی چقدر است؟ و در کدام بیمارستان عمل مینمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      بله عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر ابوالفضل شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید بعد از دو سال ناباروری برای بچه ی دوم متوجه واریکوسل همسرم شدیم که روی تعدادوحرکت اسپرم تاثیر گذاشته بود و هیچگونه درد یا سوزشی نداشتند بعد از چهار ماه مصرف دارو دکتر واریکوسل رو عمل کردن البته واریکوسل دوطرفه بود که یک طرف فقط عمل شده بعد از عمل تا سه ماه هیچ مشکلی نداشتند اما الان یک ماهه که سوزش شدیدی بین ناحیه ی برش و بیضه دارن آزمایش یک ماه پیش پیشرفتی نداشته و عفونت دیده شده که دارو دادن ولی سوزش برطرف نمیشه این سوزش از چیه؟چرا بعد از سه ماه از عمل ایجاد شده؟پزشک چیزی تشخیص ندادن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين سوزش بيشتر عصبي است
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    زنی 61 ساله هستم. به فاصله شش ماه دو سونوگرافی دادم. در سونوگرافی اول کیست کورتیکال در کلیه چپ 13 میلی بود اما در سونوگرافی دوم کیست کورتیکال در کلیه چپ 18 میلی بود. گاهی درد در پهلو دارم و علامت دیگری ندارم. داروی اعصاب و ویتامین و قرص کلیسیم مصرف میکنم. اما دارویی برای کلیه مصرف نمیکنم. سوالم این هست که چیکار کنم که کیستم بزرگ نشه ؟ آیا وضعیتم خطرناکه؟ ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين ميستها نياز به درمان ندارد ومهم نيستند
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 510 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    تقریبا سه سال پیش نزدیک عید بود که بیضه سمت راستم درد گرفت اما من فک کردم که چیزی نیست ( اخه خوابگاه بودم و گاهی اوقات بچه ها از رو شوخی بیضه های همدیگرو میگرفتن و فشار میدادن تا طرف به غلط کردن بیافته ) منم فک کردم شاید بخاطر همنه که درد داره دردشم بعده چند ساعت خوب شد. اما بعده چند وقت دیدم که اندازه بیضه سمت راستم که قبلا درد گرفته بود و هر از چند گاهی هم یه درد کوچک داشت بزرگتر از بیضه چپم شده سراغ وب سایت ها رفتم و درباره این اتفاق مطالبی رو خوندم و شماره یه متخصص هم پیدا کردم و باهاش تماس گرفتم (13) سالم بود گفت تو سن تو طبیعیه و نمی تونه سرطان باشه منم دیگه پیگیرش نشد هر چند بعضی وقتا درد میکرد البته دردش زیاد و طاقت فرسا نبود . بعده چند وقت دیدم بیضه سمت چپمم اندازش بزرگتر شد وقتی خودم بیضه هامو معاینه میکردم به یه چیز های سفتی که شکلشونم شبیه دایره بود به اندازه های متفاوت برخورد میکردم منم چون درد نداشتن جدی نگرفتمشون. تا اینکه یه شب درد شدیدی توی مثانه ام احساس کردم از اونجایی که اون شب خونه تنها بودم نتونستم به پزشک مراجعه کنم و فرداشم این درد از بین رفته بود و گفتم دلیلی نداره که برم پیش دکتر و نرفتم . الان حدود سه ساله که بیضه های من اینجوری هستن و چون درد ندارن به پزشک مراجعه نمی کنم از شما چه پنهون میترسم برم پیش پزشک و با یه اتفاق بد روبرو بشم همش میترسم که بگه سرطان بد بخیم و این جور چیزا باشه . حالا میخواستم از شما بپرسم ایا واقعا این سرطانه؟ اگه سرطانه از چه نوعیه ؟ اگه سرطانه چرا تو این سه سال به بخش های دیگه گسترش پیدا نکرده؟ اگه کرده پس چرا علائمی ندارن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      سونوگرافی منید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر الهه شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 436 مشاهده پرسش
    سلام من خانمی 27ساله هسم در دوران نوجوانی مجردی با فشار اب خود ارضایی میکردم الان مشکل تکرر ادرار دارم رفتم شیراز دکتر نوار مثانه گرفته گفته نمیتونید ادرارتون خوب تخلیه کنید البته من ب دکترم نگفتم خود ارضایی داشتم دارو تولترودین2وترازوسین2دادن خوب نشدم لطفا بگین چیکار کنم شبا هم 3بار واسه ادرار بیدار میشم تو رو خدا کمکم کنید من الان ی دختر 1ساله دارم ک بهش شیر میدم روم نمیشه ب دکترم بگم خود ارضایی داشتم البته در زمان عصبانیت هم تکرر ادرار دارم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      از نظر من ارتباطي با خود ارضائي واين مشكلات نيست از نظر من شما سالميد وبيشتر مشكلاتتان روحي ميباشد
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام من پسر بزرگ خانواده ام هستم و به شدت از طرف آنهابرای ازدواج تحت فشارم. به نظرم طول آلت تناسلی من کوتااه می باشد و من توان نزدیکی نداشته باشم و در صورت ازدواج نتوانم ارتباط جنسی برقرار کنم.از طرفی خجالت می کشم با خانواده در میان بگذارم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر در حالت نعوظ بيش از ٩سانت است طبيعي است
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    میخواستم خدمت شما برسم در رابطه با مصرف فیناستراید و آیا این که روشی و یا دارویی برای کاهش عوارض فیناستراید مثل کاهش میل جنسی و سوزش سر سینه وجود داره ؟ چون 20 ساله هستم و مسئله ریزش مو . میل جنسی و سر سینه هام به شدت در زندگی و اعتماد به نفسم تاثیر گذاشته

    ممنون میشم در صورتی که امکان رفع این مشکل هست بفرمایید من مطب خدمتتون برسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      من توصيه ميكنم قطع كنيد عارضه دار است
  • تصویر کاربر نوید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 372 مشاهده پرسش
    Y. A:
    هنگام نعوظ آلت کاملا صاف میباشد ولی در حالت عادی همیشه به سمت چپ منحرف است،ادرارم دوشاخه است مخصوصا وقتی حجم ادرار کم باشد ولی وقتی حجم ادرار زیاد است وبا فشار تخلیه میشود به صورت عادی و تک شاخه میباشد،و بعد از ادرار احساس تخلیه کامل ندارم و احساس میکنم در مجرای بیرونی آلت ادرار مانده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر الهه یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 521 مشاهده پرسش
    باسلام،طبق تشخيص پزشك من ٣ساله تبخال تناسلي دارم،جوش هاي دردناكي كه اغلب روي سوراخ مقعد و اطرافش ميزنه شديدا دردناكه بخارش و سوزش خيلي زياد،دكتر برام روزي ٢تا اسيكلوير نوشته اما باوجود اينكه هروز مرتب قرص ميخورم اما سالي 4،5بار بيماري عود ميكنه.
    الان 4ماهه كه متوجه وجود لكه هاي قهوه ايه تيره در اطراف همون ناحيه شدم كه رفتم دكتر متخصص بيماري پوستي گفت چيزي نيس اما متوجه شدم كه كامل ناحيه رو درگير كرده
    و الان كه با جوشها عود كردنو ظاهري شبيه زخم داره اما هيچ زخمي نيس و شبيه خالهاي تيره است
    ضمنا الان 4روزه كه اين علائم تبخال هم عود كردن و ٢روزه واسه تبخال والاسيكلووير ١٠٠٠ميخورم هر١٢ساعت يكي،
    عكس براتون ميفرستم ممنون ميشم بفرماييد اينا ناشي از تبخاله يا بيماريه ديگست؟ اين اين تشخيص اساسا درسته و من تبخال دارم يا دركل بيماريه ديگست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تبخال درمان قطعي ندارد وفقط موقع بثورات يك هفته قرص بخوريد
    2. تصویر کاربر الهه شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      باسلام
      این لکه های تیره که شبیه زخم شدن در اثر چه بیماری هستن؟
      اینا که از تبخال نیستن؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اينها نوعي ديگر از زگيل هستند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    با سلام
    احتراما يك ماه پيش در خصوص خالهاي گوشتي بسيار ريز در ناحيه شرمگاهي همسرم تصاويري فرستاده بودم و شما فرموديد كه بايد با دستگاه ببينيد. از آن تاريخ همسرم به مسافرت خارج از كشور رفتن و ديروز كه امدند به دكتر پوست مراجعه كردن و ايشان گفتند هفته اينده دوشنبه بيايند تا يك داروي قرمز رنگ خودشان روي خالها بزنند. شايان ذكر است من صبح نزد پزشك زنان رفتم براي چك اپ و ايشان گفتند كه بسيار سالم هستم و ازمايش پاپ اسمير هم دادم كه نرمال بود . پارسال هم نرمال بود. ما يكسال است ازدواج كرديم. من از دكتر پوست همسرم پرسيدم كه ايا لازم است من هم ازمايش دهم و ايا اين زگيل تناسلي هست؟ ايشان خنديدن. و گفتن چيزي نيست. من نميدانم اين داروي قرمز رنگ چيست . و چقد موثر ايت با توجه به عكسها نظر شما چيست؟ من دوبار تابحال روي خالها به مدت ده دقيقه سركه سفيد زدم ولي تغيير رنگ ندادند. استرس دارم. ميترسم روش موثر نباشد. ضمنا يكسري خال بزرگتر روي بالاي تنه و سينه دارند كه شبيه زگيل و گل كلمي هستند اضافه وزن و تعريق زياد دارند و تگ هاي پوستي هم در ناحيه گردن و پيشاني و بازو دارند. ضمنا من خالهاي ريز ناحيه شرمگاهي را بعد از اصلاح توسط تيغ ديدم. 4 يا 5 تا هستن. با سپاس
    .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام زگيلند فيلم من وا ببينيد بهتريندرمان كرايو است جهت انجام٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2662 مشاهده پرسش
    با سلام ، آیا پیرونی با زاویه نود درجه هم امکان عمل و اصلاح زاویه دارد یا خیر؟
    و آیا میتوانید ضایعه فیبروز رو از داخل آلت خارج فرمایین یا خیر؟
    امکان از بین بردن فیبروز با تزریق داروهای جدید به موضع هست یا خیر؟ ایا التی که از بچگی عمدتا به داخل بدن میرفته و حتی ناپدید میشده اصلاح میگردد که دیگر به داخل قلاف خود نرود و بیرون بماند؟
    هزینه عمل پیرونی چقدر است؟ و در کدام بیمارستان عمل مینمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      بله عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر ابوالفضل شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید بعد از دو سال ناباروری برای بچه ی دوم متوجه واریکوسل همسرم شدیم که روی تعدادوحرکت اسپرم تاثیر گذاشته بود و هیچگونه درد یا سوزشی نداشتند بعد از چهار ماه مصرف دارو دکتر واریکوسل رو عمل کردن البته واریکوسل دوطرفه بود که یک طرف فقط عمل شده بعد از عمل تا سه ماه هیچ مشکلی نداشتند اما الان یک ماهه که سوزش شدیدی بین ناحیه ی برش و بیضه دارن آزمایش یک ماه پیش پیشرفتی نداشته و عفونت دیده شده که دارو دادن ولی سوزش برطرف نمیشه این سوزش از چیه؟چرا بعد از سه ماه از عمل ایجاد شده؟پزشک چیزی تشخیص ندادن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين سوزش بيشتر عصبي است
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2532 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب