اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر امين یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    جناب دكتر سلام
    پدرم مشكل ادرار داشت ، با مراجعه به جراح عنوان كردن كه مشكل تنگي مجرا دارد، با عمل جراحي مجرا باز شد ولي نتوانستند ادراركنند به دكتر جراح ديگري مراجعه شد ايشون گفتند پروستات بزرگه و بايد عمل شه ، عمل كرديم دو روز مشكلي در ادرار نداشتند ولي مجددا با فشار ادرار ميكنند و هنوز مشكل برطرف نشده و در ضمن تكرر ادرار دارند
    جواب پاتالوژي پروستات هم ميگه كه سرطان بدخيم و خوشخيم هست ، لطف لنيد راهنمايي كنيد ، ايشون مشكل كليه دارند و هفته اي دو بار دياليز ميشه
    جواب هاي ازمايش psa و پاتالوژي رو هم فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بهتر است از دكترتان كه عمل كرده واشنا به محل عملايت سوال كنيد
    2. تصویر کاربر امين شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      من از شما راهنمايي خواستم ، اين جور جواب دادن صحيح و درست نيست.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پاتولوژي را بفرستيد ببينم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید . خواهشا راهنماییم کنید .
    دکتر مدتی است که با ترس و استرس زندگی میکنم . چند ماه پیش موهای زاید ناحیه تناسلی بدنم را با تیغ اصلاح کردم و علایمی مثل جوش های قرمز بزرگ به وجود امد و بعد از چند وقت خود به خود از بین رفت .
    اما الان دوباره یکی از اون علایم به وجود اومده . تیغی که استفاده کردم قبلا توسط کس دیگه ای استفاده نشده بود .
    و بنده تا به حال هیچ نوع رابطه ی جنسی نداشته ام .
    دکتر چه کار کنم ؟ عکس های مربوطه رو نیز براتون میفرستم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر رابطه نداشته ايد ترسي ندارد
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خیر دکتر هیچ گونه رابطه ای و در هیچ زمانی نداشته ام . فقط همونطور که گفتم یه بار موهای ناحیه رو با تیغ اصلاح کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پس زگيل نيست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین12 شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 525 مشاهده پرسش
    سلام.پدر من 63
    سالش هست سرطان متاستیک استخوان دارد. عمل کرده پروستاتشو کامل درآوردن. قبل از عمل آمپول دیفرلین زده بود.بعد عمل psa به کمتر از یک رسید.وای بعد سه ماه دوباره در حال زیاد شدنه. دکتر بهش گفته رادیو تراپی کنه. به نظر شما پایین اومدن psa به خاطر آمپوله بوده؟ و اگه دوباره بزنه از رادیوتراپی کفایت میکنه؟ چون دکتر جراح بهش گفته آمپول نزن.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر مقاوم باشد راديو تراپي شود
  • تصویر کاربر علي شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 442 مشاهده پرسش
    با سلام پزشك قلبم جهت كاهش فشار خون برايم مصرف روزي يك عدد قرص هيروكلروتيازيد هنگام صبح نموده . ايا مصرف اين قرص باعث ناتواني جنسي و ايجاد اختلال در نعوظ ميشود .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه چنين عارضهاي ندارد
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    سلام جدیدا روی الت تناسلی من شبیه جوش به رنگ پوست و بسیار ریز زده نمی دونم زیگیل هست یا نه چیکار باید کنم متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زگيلند جهت كرايو تماس بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر E.H شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام ،من ۲۰ سالمه ، تا چند ساله پیش می تونستم ۴, ۵ ساعت خودمو نگه دارم ولی الان اگه ۱ دقیقه دیرتر برم چند قطره از ادرارم می ریزه یا بعضی مواقع بدون اینکه متوجه شدم این اتفاق می افته ، روزی چند بار هم تکرار میشه ، بعضی مواقع که از دست شویی میام بیرون احساس میکنم کامل تخلیه نشدم و اون مقداری که مونده بعد از چند دقیقه به طور خود کار خارج میشه ، من نمی تونم به طوره حضوری به پزشک مراجعه کنم ، لطفاً راهنماییم کنید به طور آنلاین ، هزینش هم میتونم اینترنتی پرداخت کنم ، فقط خواهش میکنم کمکم کنید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤تماس جهت انجام تست اروديناميك تا علت مسخص شود
  • تصویر کاربر ناهید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر شب بخیر عذر میخوام که مزاحم وقتتون میشم.
    امروز به خاطر زایده گوشتی که در کنار مقعد پیدا شده به متخصص زنان مراجعه کردم و بهم گفتن که زگیل تناسلیه.
    خیلی مضطرب و نگرانم نمیدونم که چکار کنم.
    از طرفی با توجه به توضیحاتی که در سایت خوندم احساس میکنم که درست معاینه و بررسی نکردن.
    راهی هست که مطمن بشم زگیل هست یا نه؟
    مثلا علایم خاصی داره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اينها كاملا زگيلند بايد كرايو كنيد ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس فيلم كرايو من را در سايتم ببينيد
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۷ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1586 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ,خسته نباشید و امیدوارم حالتون خوب باشه.
    جناب دکتر این خال ها در اطراف مقعد قرار دارند به فاصله 7 تا 15 سانتیمتری مقعد . این ها زگیل هستند ؟ یا خال های معمولی ؟
    و این برجستگی های ریز (عکس تکی جداگانه) این ها طبیعی هستند ؟
    ممنون میشم جواب بدید.خیلی خیلی استرس دارم جناب دکتر
    1. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلامی دوباره خدمت شما جناب دکتر.
      من در سوالم یک نکته رو اضافه میکنم .
      اگه لطف کنید به این سوال هم جواب بدید ممنون میشم.
      من 14-16 ماه پیش 3 برجستگی مثل پاپول, سفید رنگ و کوچک روی سر آلت و میانه الت و زیر شکم داشتم ,
      پیش یک دکتری رفتم ایشون پدوفیلین دادن. (اندازه این زگیل ها 1-3 میلیمتر بود )
      بعد از 1 ماه دوباره پیششون رفتم و با وجود اینکه هنوز یک مقدار خیلی خیلی کم برجستگی مانده بود گفتند دیگه درمان لازم نیست و خوب شده.3 ماه بعد باز رفتم و گفتند درمان نیازی نیست.
      ولی هنوز اون مقدار که بشون نشون داده بودم در بار آخر ویزیت هستند.
      عکس جای اون هارو براتون میفرستم .
      پسر هستم.24 ساله هستم. و ورزش میکنم منظم .و رژیم غذایی سالمی دارم و مشروبات الکلی و سیگار نمیکشم اصلا.ولی با این حال بعد از گذشت 16 ماه این 3 جای زگیل خوب نشدند.
      ________
      جناب دکتر تو سوال قبل از بابت اون 3 خال تیره ,نگران بودم که زگیل باشند ,
      امکان داره زگیل نباشند ؟
      چون من لمسشون که کردم تقریبا میشه گفت صاف بودند
      و فقط یکیشون خیلی خیلی کم برجسته بود ( مثل خال دستم )و سطحشون هم زبر نبود.
      و من نمیدونم از بچگی بودند و یا تازه ایجاد شده , چون خیلی تمام بدنم خال داره از صورت تا کف پا .
      و من هچی رابطه ای با همجنس نداشتم که داخل کشاله باسنم بخواد زگیل بزنه.
      خیلی خیلی خیلی ممنون میشم جواب هر 2 سوال رو بدید. عکس جای زگیل رو تو این پست اضافه میکنم.
      ممنون برای وقتی که برای جواب می گذارید.
      خدا از بزرگی کمتون نکنه.
    2. تصویر کاربر عباس جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر. از استرس زیادی که دارم ,باز قبل از اینکه شما جواب بدید. یک عکس دیگه.
      از خال شماره 3 ( اولین عکس ارسالی از 3 خال تیره رو باسن ؛ خال شماره 3 , ستون اول از چپ ) براتون گرفتم .
      که اگه عکس های خال شماره 3 خیلی واضح نیست. این بهتره .
      ممنون میشم اگه لطف کنید. همه متن هاو عکس ها رو بخونید و ببینید.
      ممنونم جناب دکتر.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زگيل نيست
    4. تصویر کاربر عباس شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .خدا خیرتون بده. خیلی استرسم کمتر شد.
      جناب دکتر هر 4 تا عکس رو دیدید ؟
      هر 3 خال سیاه روی باسن ,تو عکس اول, پس زگیل نسیتند ؟
      اون دون دون های بر آمده ریز, تو عکس دوم ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل ها , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند باقیمانده زگیل ها).
      خیلی خیلی ممنونم
    5. تصویر کاربر عباس دوشنبه ۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .
      جناب دکترلطف کردید پاسخ دادید,گفتید زگیل نیست , یک سوالی برام پیش اومده,
      جناب دکتر هر 4 تا عکسی که ارسال کردم رو دیدید ؟
      تو عکس اول. هر 3 خال سیاه روی باسن , پس زگیل نیستند ؟
      تو عکس دوم .اون دون دون های بر آمده ریز, ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      __
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل های روی الت , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند چیزی که مانده).
      خیلی خیلی ممنون میشم لطف کنید جواب بدید باز.
      ممنونم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    7. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر. صبح بخیر. خیلی که نه. فقط خواستم بدونم گفتید زگیل نیستند ، تمام عکس هارو دیده بودید یا نه ، فقط همین جناب دکتر. اخه من خیلی با تهران فاصله دارم.
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ديدم
    9. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      مرسی جناب دکتر. خیلی خیلی خیلی ممنونم. لطف کردید. از نگرانی در اومدم. خیالم راحت شد. مرسی.
    10. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشكر
    11. نمایش سایر 9 پاسخ
  • تصویر کاربر کمال شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    دو هفته هست که سنگ کلیه (4 میل ) داشتم و الان در هالب و 2 سانت مانده به مثانه قرار گرفته ، در حال حاضر تنها موردی که خیلی اذیت میکنه تکرر ادرار هست . میخواستم بدونم برای تکرر ادرار چه کار باید بکنم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد سنگ شكني كنيد فيلم سنگ شكني حالب من در سايتمwww.drkarami.comرا ببينيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
  • تصویر کاربر م.ب شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 505 مشاهده پرسش
    سلام من 11شهریور تبخال زدم دکتردارو بهم دادن خوردم تقریبا یه هفته ده روز
    الان 28شهریوره ومن دوباره علامی دیدم دچارخارش وسوزش شدم ویه برامدی نزدیک واژنم خسته شدم نمیدونم دوباره دارو مصرف کنم مصرفم هر8ساعت بود خیلی ناراحتم من نمیدونم دقیق تبخاله یا نه چون پد روزانه استفاده میکنم شاید برای اون باشه نمیدونم واقعا خسته شدم نمیدونم چیکار کنم باید دارو مصرف کنم دوباره فکرم روحم خسته شده واقعا کلافم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين بيماري عود كننده است ودرمانش فقط دارو
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر امين یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    جناب دكتر سلام
    پدرم مشكل ادرار داشت ، با مراجعه به جراح عنوان كردن كه مشكل تنگي مجرا دارد، با عمل جراحي مجرا باز شد ولي نتوانستند ادراركنند به دكتر جراح ديگري مراجعه شد ايشون گفتند پروستات بزرگه و بايد عمل شه ، عمل كرديم دو روز مشكلي در ادرار نداشتند ولي مجددا با فشار ادرار ميكنند و هنوز مشكل برطرف نشده و در ضمن تكرر ادرار دارند
    جواب پاتالوژي پروستات هم ميگه كه سرطان بدخيم و خوشخيم هست ، لطف لنيد راهنمايي كنيد ، ايشون مشكل كليه دارند و هفته اي دو بار دياليز ميشه
    جواب هاي ازمايش psa و پاتالوژي رو هم فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بهتر است از دكترتان كه عمل كرده واشنا به محل عملايت سوال كنيد
    2. تصویر کاربر امين شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      من از شما راهنمايي خواستم ، اين جور جواب دادن صحيح و درست نيست.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پاتولوژي را بفرستيد ببينم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید . خواهشا راهنماییم کنید .
    دکتر مدتی است که با ترس و استرس زندگی میکنم . چند ماه پیش موهای زاید ناحیه تناسلی بدنم را با تیغ اصلاح کردم و علایمی مثل جوش های قرمز بزرگ به وجود امد و بعد از چند وقت خود به خود از بین رفت .
    اما الان دوباره یکی از اون علایم به وجود اومده . تیغی که استفاده کردم قبلا توسط کس دیگه ای استفاده نشده بود .
    و بنده تا به حال هیچ نوع رابطه ی جنسی نداشته ام .
    دکتر چه کار کنم ؟ عکس های مربوطه رو نیز براتون میفرستم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر رابطه نداشته ايد ترسي ندارد
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خیر دکتر هیچ گونه رابطه ای و در هیچ زمانی نداشته ام . فقط همونطور که گفتم یه بار موهای ناحیه رو با تیغ اصلاح کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      پس زگيل نيست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین12 شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 525 مشاهده پرسش
    سلام.پدر من 63
    سالش هست سرطان متاستیک استخوان دارد. عمل کرده پروستاتشو کامل درآوردن. قبل از عمل آمپول دیفرلین زده بود.بعد عمل psa به کمتر از یک رسید.وای بعد سه ماه دوباره در حال زیاد شدنه. دکتر بهش گفته رادیو تراپی کنه. به نظر شما پایین اومدن psa به خاطر آمپوله بوده؟ و اگه دوباره بزنه از رادیوتراپی کفایت میکنه؟ چون دکتر جراح بهش گفته آمپول نزن.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اگر مقاوم باشد راديو تراپي شود
  • تصویر کاربر علي شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 442 مشاهده پرسش
    با سلام پزشك قلبم جهت كاهش فشار خون برايم مصرف روزي يك عدد قرص هيروكلروتيازيد هنگام صبح نموده . ايا مصرف اين قرص باعث ناتواني جنسي و ايجاد اختلال در نعوظ ميشود .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه چنين عارضهاي ندارد
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    سلام جدیدا روی الت تناسلی من شبیه جوش به رنگ پوست و بسیار ریز زده نمی دونم زیگیل هست یا نه چیکار باید کنم متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زگيلند جهت كرايو تماس بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر E.H شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام ،من ۲۰ سالمه ، تا چند ساله پیش می تونستم ۴, ۵ ساعت خودمو نگه دارم ولی الان اگه ۱ دقیقه دیرتر برم چند قطره از ادرارم می ریزه یا بعضی مواقع بدون اینکه متوجه شدم این اتفاق می افته ، روزی چند بار هم تکرار میشه ، بعضی مواقع که از دست شویی میام بیرون احساس میکنم کامل تخلیه نشدم و اون مقداری که مونده بعد از چند دقیقه به طور خود کار خارج میشه ، من نمی تونم به طوره حضوری به پزشک مراجعه کنم ، لطفاً راهنماییم کنید به طور آنلاین ، هزینش هم میتونم اینترنتی پرداخت کنم ، فقط خواهش میکنم کمکم کنید. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤تماس جهت انجام تست اروديناميك تا علت مسخص شود
  • تصویر کاربر ناهید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر شب بخیر عذر میخوام که مزاحم وقتتون میشم.
    امروز به خاطر زایده گوشتی که در کنار مقعد پیدا شده به متخصص زنان مراجعه کردم و بهم گفتن که زگیل تناسلیه.
    خیلی مضطرب و نگرانم نمیدونم که چکار کنم.
    از طرفی با توجه به توضیحاتی که در سایت خوندم احساس میکنم که درست معاینه و بررسی نکردن.
    راهی هست که مطمن بشم زگیل هست یا نه؟
    مثلا علایم خاصی داره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اينها كاملا زگيلند بايد كرايو كنيد ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس فيلم كرايو من را در سايتم ببينيد
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۷ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1586 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ,خسته نباشید و امیدوارم حالتون خوب باشه.
    جناب دکتر این خال ها در اطراف مقعد قرار دارند به فاصله 7 تا 15 سانتیمتری مقعد . این ها زگیل هستند ؟ یا خال های معمولی ؟
    و این برجستگی های ریز (عکس تکی جداگانه) این ها طبیعی هستند ؟
    ممنون میشم جواب بدید.خیلی خیلی استرس دارم جناب دکتر
    1. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلامی دوباره خدمت شما جناب دکتر.
      من در سوالم یک نکته رو اضافه میکنم .
      اگه لطف کنید به این سوال هم جواب بدید ممنون میشم.
      من 14-16 ماه پیش 3 برجستگی مثل پاپول, سفید رنگ و کوچک روی سر آلت و میانه الت و زیر شکم داشتم ,
      پیش یک دکتری رفتم ایشون پدوفیلین دادن. (اندازه این زگیل ها 1-3 میلیمتر بود )
      بعد از 1 ماه دوباره پیششون رفتم و با وجود اینکه هنوز یک مقدار خیلی خیلی کم برجستگی مانده بود گفتند دیگه درمان لازم نیست و خوب شده.3 ماه بعد باز رفتم و گفتند درمان نیازی نیست.
      ولی هنوز اون مقدار که بشون نشون داده بودم در بار آخر ویزیت هستند.
      عکس جای اون هارو براتون میفرستم .
      پسر هستم.24 ساله هستم. و ورزش میکنم منظم .و رژیم غذایی سالمی دارم و مشروبات الکلی و سیگار نمیکشم اصلا.ولی با این حال بعد از گذشت 16 ماه این 3 جای زگیل خوب نشدند.
      ________
      جناب دکتر تو سوال قبل از بابت اون 3 خال تیره ,نگران بودم که زگیل باشند ,
      امکان داره زگیل نباشند ؟
      چون من لمسشون که کردم تقریبا میشه گفت صاف بودند
      و فقط یکیشون خیلی خیلی کم برجسته بود ( مثل خال دستم )و سطحشون هم زبر نبود.
      و من نمیدونم از بچگی بودند و یا تازه ایجاد شده , چون خیلی تمام بدنم خال داره از صورت تا کف پا .
      و من هچی رابطه ای با همجنس نداشتم که داخل کشاله باسنم بخواد زگیل بزنه.
      خیلی خیلی خیلی ممنون میشم جواب هر 2 سوال رو بدید. عکس جای زگیل رو تو این پست اضافه میکنم.
      ممنون برای وقتی که برای جواب می گذارید.
      خدا از بزرگی کمتون نکنه.
    2. تصویر کاربر عباس جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر. از استرس زیادی که دارم ,باز قبل از اینکه شما جواب بدید. یک عکس دیگه.
      از خال شماره 3 ( اولین عکس ارسالی از 3 خال تیره رو باسن ؛ خال شماره 3 , ستون اول از چپ ) براتون گرفتم .
      که اگه عکس های خال شماره 3 خیلی واضح نیست. این بهتره .
      ممنون میشم اگه لطف کنید. همه متن هاو عکس ها رو بخونید و ببینید.
      ممنونم جناب دکتر.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      زگيل نيست
    4. تصویر کاربر عباس شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .خدا خیرتون بده. خیلی استرسم کمتر شد.
      جناب دکتر هر 4 تا عکس رو دیدید ؟
      هر 3 خال سیاه روی باسن ,تو عکس اول, پس زگیل نسیتند ؟
      اون دون دون های بر آمده ریز, تو عکس دوم ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل ها , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند باقیمانده زگیل ها).
      خیلی خیلی ممنونم
    5. تصویر کاربر عباس دوشنبه ۳ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .
      جناب دکترلطف کردید پاسخ دادید,گفتید زگیل نیست , یک سوالی برام پیش اومده,
      جناب دکتر هر 4 تا عکسی که ارسال کردم رو دیدید ؟
      تو عکس اول. هر 3 خال سیاه روی باسن , پس زگیل نیستند ؟
      تو عکس دوم .اون دون دون های بر آمده ریز, ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      __
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل های روی الت , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند چیزی که مانده).
      خیلی خیلی ممنون میشم لطف کنید جواب بدید باز.
      ممنونم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    7. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جناب دکتر. صبح بخیر. خیلی که نه. فقط خواستم بدونم گفتید زگیل نیستند ، تمام عکس هارو دیده بودید یا نه ، فقط همین جناب دکتر. اخه من خیلی با تهران فاصله دارم.
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ديدم
    9. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      مرسی جناب دکتر. خیلی خیلی خیلی ممنونم. لطف کردید. از نگرانی در اومدم. خیالم راحت شد. مرسی.
    10. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشكر
    11. نمایش سایر 9 پاسخ
  • تصویر کاربر کمال شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    دو هفته هست که سنگ کلیه (4 میل ) داشتم و الان در هالب و 2 سانت مانده به مثانه قرار گرفته ، در حال حاضر تنها موردی که خیلی اذیت میکنه تکرر ادرار هست . میخواستم بدونم برای تکرر ادرار چه کار باید بکنم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد سنگ شكني كنيد فيلم سنگ شكني حالب من در سايتمwww.drkarami.comرا ببينيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
  • تصویر کاربر م.ب شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 505 مشاهده پرسش
    سلام من 11شهریور تبخال زدم دکتردارو بهم دادن خوردم تقریبا یه هفته ده روز
    الان 28شهریوره ومن دوباره علامی دیدم دچارخارش وسوزش شدم ویه برامدی نزدیک واژنم خسته شدم نمیدونم دوباره دارو مصرف کنم مصرفم هر8ساعت بود خیلی ناراحتم من نمیدونم دقیق تبخاله یا نه چون پد روزانه استفاده میکنم شاید برای اون باشه نمیدونم واقعا خسته شدم نمیدونم چیکار کنم باید دارو مصرف کنم دوباره فکرم روحم خسته شده واقعا کلافم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      اين بيماري عود كننده است ودرمانش فقط دارو
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد ببينم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2532 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب