بیاختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شبها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آنها «علائم» هشداردهندهای هستند که بدن شما ارسال میکند. این علائم میتوانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.
بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری میکنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهمترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک میکند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.
نقطه شروع: پزشک عمومی
اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.
چرا؟ چون علل تکرر و بیاختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل میکند تا علل سادهتر و شایعتر را رد یا تایید کند:
-رد عفونت: اولین و سادهترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتیبیوتیک تجویز میکند.
-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیکها یا ضدافسردگیها) میتوانند باعث تکرر یا بیاختیاری ادرار شوند.
-بررسی بیماریهای زمینهای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری میشود) یا مشکلات عصبی اولیه میتوانند عامل اصلی باشند.
نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمانهای اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.
بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری
متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیهها، حالبها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.
چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟
الف) برای مردان:
در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بیاختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایعترین علت در مردان (بهویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوشخیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (بهخصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل میشود.
اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان میکند:
-بزرگی خوشخیم پروستات (BPH)
-مثانه بیشفعال (OAB)
-بیاختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)
-سنگ مثانه یا کلیه
-تنگی مجرای ادرار
برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:
منصوره یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2601 مشاهده پرسش
سلام آقاي دكتر وقتتون بخير
همسر من وايكوسل داره گريد ١به ٢ و يكسال و نيم پيش آزمايش اسپرم دادن كه جوابش رو براتون مي فرستم وقتي جواب رو گرفتن ديگه پيش دكترشون نرفتن
ما فرزند نداريم و من خودم تمام آزمايش هاي قبل از بارداري رو دادم و مشكلي ندارم الان كه مي خوايم براي بچه دار شدن اقدام بكنيم چون من ديدم ايشون دكتر نميرن جواب آزمايش رو به دكتر زنان خودم نشون دادم و ايشونم گفتن به مدت يكماه شوهرتون قرص فرتيلايد رو بخوره بعد به مدت سه ماه اقدام كنيد اگر بچه دار نشديد ديگه بايد درمان هاي يعدي رو شروع كرد.
حالا سوال هاي من اينه كه با توجه به اين اسپرموگرام مشكل همسر من چي هست ؟ آيا اين قرص فرتيلايد كمك كننده هست ؟ و اينكه روزي چند عدد و چه موقع مصرف كنن؟-
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
-
منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
ممنونم ازتون دكتر
دكتر واريكوسل كه عرض كردم كه دارن اما يعني امكان نداره با توجه به اينكه ما تا به حال اقدام براي بارداري نكرديم ، طبيعي اقدام كنيم و بچه دار بشيم ؟ -
منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
دكتر يعني خوردن كپسول فرتيل آيد براي مردان تأثيري رو حركت اسپرم نداره كه بعد از خوردن اون بتونيم بصورت طبيعي اقدام كنيم ؟ مي خوام بدونم شانسي داريم ؟ -
دکتر حسین کرمی
یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
حركت اسپرم ضعيف است بايد از نظر واريكوسل معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس - نمایش سایر 3 پاسخ
-
- با سلام خدمت شما بزرگوار. من 27 سال سن دارم و متاهل هستم. راستش دچار زود انزالی بسیار زیاد می باشم. به ظوری که حتی با دو یا سه بار دخول، ارضا شده و همسرم همیشه در ارضا شدن ناکام می ماند. ازتون خواهش میکنم یه راه موثر پیش پام بذارید. چند باری شیره خوردم و تاثیر داشت اما درد معده ی بعدش وحشتناکه. لطفا کمکم کنید چون واقعا شرمنده ی همسرم شدم
- سلام خسته نباشيد،مهر سال گذشته بعد از رابطه جنسى حفاظت شده (رابطه ى جنسى ام حفاظت شده بود اما رابطه ى دهانى هم اتفاق افتاد)بعد از حدود يك هفته دچار تب و درد شديد بدن شدم و در همان زمان در ناحيه ى تناسلى جاهايي كه مو رشد ميكند (اطراف يعنى نه داخل مجارى ادرار) چيز هاى ريزى مانند جوش مشاهده كردم كه بعد زخم مانند شدند ريز اما زخم آنها كمى دردناك و دير خوب شدند ،البته در آن زمان پيش دكتر عمومى رفتم و يك آمپول زدند و پماد تريامسينولون تجويز كردند كه بعد از استفاده چند روز خوب شدم،در مهر ماه كه خوب شدم دوباره در اسفند ماه اين جوش مانند هاى ريز درآمدند و بلافاصله از پماد تريامسينولون استفاده كردم و ديگر زخم نشدند و طى دو روز خوب شدند،در ارديبهشت تست اچ آى وى هم دادم كه خداروشكر سالم بودم،سوْال بنده اين است آيل لازم به آزمايش خاصى دارم؟
با تشكر-
زهرا جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
منتظر جواب هستم ! -
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
-
زهرا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سلام آقاى دكتر خسته نباشيد، عكس ندارم متاسفانه ممكنه اگر دست آلوده باشه و به اون ناحيه خورده باشه و يه همچين حالتهايي پيش بياد؟ -
دکتر حسین کرمی
یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سلام عكسش رابفرستيد ببينم -
زهرا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سلام آقاى دكتر عكس ندارم خيلى نزديك يك سال است كه هيچ اتفاقى نيوفتاده است ممكن است بر اثر آلودگى دست در ناحيه تناسلى التهاباتى بوجود بيايد و كمى زخم شود؟ -
دکتر حسین کرمی
پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
نه نگران نباشيد -
زهرا پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
خيلى ممنون موفق باشيد آقاى دكتر🌹 -
دکتر حسین کرمی
پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
تشكر - نمایش سایر 7 پاسخ
-
- سلام
دکتر بنده 10 روزی هست که متوجه شدم سنگ کلیه دارم و بعد از مراجعه به دکتر یک قرار برای عمل سنگ شکن من گذاشتن که عمل 4 روز پیش انجام شد ولی بعد از عمل هم هموز درد کلیه رو داشتم تا اینکه با مصرف مایعات احساس کردم قسمتی از سنگ بعد از عمل وارد مثانه من شد و واقعا به مدت 2 روز اذیت و درد رو به من تحمیل کرد تا اینکه تونستم بندازمش ولی قسمتی از سنگ هنوز توی کلیه من وجود داره دکترم هم این سری یک قرار عمل لیزر گذاشته به نظر شما باید چیکار کنم دکتر ...
در توضیحات سونوگرافی که بعد از عمل سنگ شکن انجام دادم موارد زیر ذکر شده :
طول کلیه راست برابر 93mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
طول کلیه چپ حدود 103mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
در دسته کالیسیل تحتانی کلیه چپ یک stone=4mm مشهود است
در سیستم پیلوکالیسیل کلیه چپ هیدرونفروز دیده میشود که به همراه اتساع حالب پروگزیمال بوده و مطرح کننده اوروپاتی انسدادی میباشد. بررسی بیشتر با k.u.b و در صورت لزوم با i.v.p توصیه میگردد. - Sadegh Abbasi:
Sadegh Abbasi:
از عصر امرور از زیر شکم سمت آپانتیسم تیر میکشید بعد بیضه ها مخصوصا سمت راست تیر میکشه و دردش به سمت راست شکمم میزنه.البته سال 79 من آپانتیسمو عمل کردم.
الان بیضه هامو وقتی معاینه میکنم کمی فشار میدم درد دارم از لحاظ ظاهری فرقی نکرده.
همچنان بیضه سمت راستم درد میکنه و تیر میکشه و این درد به پایینه شکم سمت راست میزنه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.-
صادق دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
-
صادق سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
سلام جواب سوالمو ندادین. -
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
واريكوسل شديد نشان ميدهد بيائيد معاينه٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- با عرض سلام،جناب دكتر حدود دو الي سه هفته پيش من به واريكوسل خودم مشكوك شدم و با ديدار پزشك و انجام عمل سونوگرافي كاشف به عمل اومد كه من واريكوسل گريد ١ دارم،(نگفتند يك طرفه و يا دو طرفه بنابراين عكس سونوگرافي رو ميفرستم خدمتتون)آناليز اسپرم انجام شده و همه چيز عادي بود،درد هم به صورت خفيف و مقطعي وجود داشت،لذا تشخيص داده شد كه عمل نياز نيست.دكتر گفتند كه براي جلوگيري از پيشرفت زور نزن و چيز سنگين بلند نكن،حالا با توجه به اينكه من كمي وسواس پيدا كردم و اينكه گاهي اوقات در بيضه راست هم درد جزئي احساس ميكنم و روي درد سمت چپ هم حساس شدم، سوالاتم به اين صورته:
١-آيا واريكوسل به صورت خودبخود و بدون جسم سنگين بلند كردن و يا فشار بدون عامل خارجي ممكنه؟
٢-مهم ترين سوال اينه كه منظور از جسم سنگين تا چند كيلو هست(مثلا خانواده ما سگ كوچكي داره كه 4-5 كيلو گرم وزنشه آيا بلند كردنش به صورتي كه ايستاده خم بشم ايجاد فشار ميكنه؟)
٣- اينكه اگر ممكنه از روي عكس بفرماييد دو طرفست و يا يكطرفه؟
ميخوام با توجه به موارد بالا وحساسيتم روي اين موضوع يكبار ديگه آناليز اسپرم انجام بدم نظر شما چيه؟-
احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
جناب دكتر زحمت پاسخ رو نميكشيد؟نوشته جواب داده شده توسط كاربر ولي جوابي من نميبينم -
احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
جناب دكتر در ضمن ميخواستم بدونم كه آيا مثلا يك رانندگي توي شهر دو ساعته موجب پيشرفت واريكوسل درجه ١ من ميشه؟(براي كسي كه عمل انجام نداده) -
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سلام شما از نظر من كاملا سالميد ومحدوديت نميخواهد راحت باشيد -
احمدرضا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سپاس گزارم دكتر،پس با اين اوصاف اين درد جزئي كمي كه دارم طبيعي هست؟ -
دکتر حسین کرمی
یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
سلام بلهبله - نمایش سایر 4 پاسخ
-
- مدت چند هفته ایست سنگ از کلیه خارج شده وتا ابتدای مجرای تناسلی آمده ودر آنجا گیر کرده
-
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
بايد عمل اندوسكوپي كنيد فيلم سنگ شكني حالب من را ببينيد
-
- باسلام من چهار پیش عمل واریگوسل انجام دادم بعد از 6 ماه خانم حامله شد حال برای فرزند دوم اقدام نموده ازمایش دادم تعداد اسپرم 38 میلیون سرعت تند 6 سرعت متوسط 4 سرعت کم 3 بدون سرعت 87 وحدود 4ماه که دارو های پنتوکسیفیلین وکارنیتین وکلومیفن ویتامین ای. ویتامین سی مصرف میکنم ایا باید دوباره عمل واریگوسل انجام بدم ایا ای یو ای میتوانم انجام بدم باتشکر سونو انجام دادم گفت واریگوسل گرید 1داری علت سرعت پایین اسپرم ها چیست
-
سید سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
W82yp
073254 -
دکتر حسین کرمی
شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
نياز به عمل مجدد نيست -
سید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
ایا با ایوای امکان بارداری هست -
دکتر حسین کرمی
یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
- نمایش سایر 3 پاسخ
-
- من هفته 33 بارداری هستم رفتم واسا سونوگرافی دکتر گفته کلیه چپ جنین فولنس لنگچه داره و قطرap لنگچه 5 میلیمتر هستش .بهم گفتن بعد زایمان سونو follow up از سیستم ادراری نوزاد توصیه کرده.حالا خیلی نگرانم یعنی کلیه دخترم مشکل داره لطفا راهنماییم کنیم چکار کنم.ممنون میشم
-
دکتر حسین کرمی
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
بعد از زايمان بايد پي گذري شود
-
- سلام این حقیربیماری ام اس دارم مثانه ام هم مقداری ادرارحبس میکند هم تکرردارم هم اورژانسی میشود.یک دکترمغزواعصاب برام بتانیکول داد پزشک دیگرتولدیرودن.آیااینهاباهم تضادندارندلطفاراهنمایی کنیدچی بخورم تازه اکسی بوتینینوهم امتحانی دادن.متشکرم
-
دکتر حسین کرمی
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
سلام بايد نوار مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
-
ب) برای زنان:
اورولوژیستها زنان را نیز درمان میکنند. آنها در تشخیص و درمان مثانه بیشفعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگهای سیستم ادراری و بیاختیاریهای پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصیتر نیز وجود دارد.
برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.
تعریف بی اختیاری ادراری
از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.
دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.
علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری
بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.
1- بی اختیاری استرسی
این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.
الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.
ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود. هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.
ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

2- بی اختیاری اورژانسی
در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.
3- بی اختیاری لبریزی
دو عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:
◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.
◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.
درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

4- بی اختیاری ادراری واقعی
در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.
یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.
چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟
بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:
- مصرف الکل
- خوردن مایعات زیاد شبانه
- قهوه و نسکافه شبانه
- داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
- عفونت های ادراری حاد
- یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
- حاملگی
چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟
بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:
✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود
✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود
✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.
چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟
باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.
آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟
خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان بی اختیاری ادراری
1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.
2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.
3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.
4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.
در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.
بی اختیاری ادرار بعد از سوند
بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.
برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟
معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.
دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی


