اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بی‌اختیاری ادرار (نشت ادرار هنگام سرفه یا عجله) و تکرر ادرار (نیاز مکرر به دستشویی، به خصوص شب‌ها) فقط یک «مشکل» نیستند؛ آن‌ها «علائم» هشداردهنده‌ای هستند که بدن شما ارسال می‌کند. این علائم می‌توانند کیفیت زندگی، خواب و اعتماد به نفس شما را مختل کنند.

بسیاری از افراد به دلیل خجالت یا تصور اینکه این بخشی «طبیعی» از افزایش سن است، از جستجوی درمان خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که این مشکلات در اغلب موارد قابل درمان هستند. اولین و مهم‌ترین قدم، شکستن این تابو و مراجعه به پزشک مناسب است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید سفر درمانی خود را باید از کجا آغاز کنید.

نقطه شروع: پزشک عمومی

اولین ایستگاه شما لزوماً متخصص  نیست. پزشک عمومی یا متخصص داخلی، بهترین نقطه شروع است.

چرا؟ چون علل تکرر و بی‌اختیاری ادرار بسیار متنوع هستند. این پزشک مانند یک کارآگاه عمل می‌کند تا علل ساده‌تر و شایع‌تر را رد یا تایید کند:

-رد عفونت: اولین و ساده‌ترین علت تکرر و سوزش ادرار، عفونت مجاری ادراری (UTI) است. پزشک عمومی با یک آزمایش ساده ادرار (Urinalysis) این مورد را بررسی و در صورت نیاز، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

-بررسی داروها: بسیاری از داروهای رایج (مانند داروهای فشار خون، دیورتیک‌ها یا ضدافسردگی‌ها) می‌توانند باعث تکرر یا بی‌اختیاری ادرار شوند.

-بررسی بیماری‌های زمینه‌ای: دیابت کنترل نشده (که باعث پرنوشی و پرادراری می‌شود) یا مشکلات عصبی اولیه می‌توانند عامل اصلی باشند.

نتیجه ویزیت: پس از این بررسی اولیه، اگر مشکل شما یک عفونت ساده نباشد یا به درمان‌های اولیه پاسخ ندهد، پزشک عمومی شما را به متخصص اصلی ارجاع خواهد داد.

بهترین دکتر بی اختیاری ادرار و تکرر ادراری

متخصص اورولوژی (Urologist)، پزشکی است که به طور تخصصی بر روی کل سیستم ادراری (کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادرار) و همچنین سیستم تناسلی مردان تمرکز دارد.

چه زمانی باید مستقیماً به اورولوژیست مراجعه کرد؟

الف) برای مردان:

در مردان، تقریباً تمام موارد تکرر و بی‌اختیاری ادرار که ناشی از عفونت نباشد، مستقیماً به اورولوژیست مربوط است. شایع‌ترین علت در مردان (به‌ویژه بالای ۵۰ سال)، بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH) است. پروستات متورم به مثانه و مجرای ادرار فشار آورده و باعث علائمی چون تکرر ادرار (به‌خصوص شبانه)، جریان ضعیف و احساس عدم تخلیه کامل می‌شود.

اورولوژیست برای مردان موارد زیر را درمان می‌کند:

-بزرگی خوش‌خیم پروستات (BPH)

-مثانه بیش‌فعال (OAB)

-بی‌اختیاری استرسی (نشت ادرار پس از جراحی پروستات)

-سنگ مثانه یا کلیه

-تنگی مجرای ادرار

برای مشاوره با پروفسور کرمی فوق تخصص اورلوژی روی باکس زیر کلیک کنید:

  • تصویر کاربر منصوره یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2601 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر وقتتون بخير
    همسر من وايكوسل داره گريد ١به ٢ و يكسال و نيم پيش آزمايش اسپرم دادن كه جوابش رو براتون مي فرستم وقتي جواب رو گرفتن ديگه پيش دكترشون نرفتن
    ما فرزند نداريم و من خودم تمام آزمايش هاي قبل از بارداري رو دادم و مشكلي ندارم الان كه مي خوايم براي بچه دار شدن اقدام بكنيم چون من ديدم ايشون دكتر نميرن جواب آزمايش رو به دكتر زنان خودم نشون دادم و ايشونم گفتن به مدت يكماه شوهرتون قرص فرتيلايد رو بخوره بعد به مدت سه ماه اقدام كنيد اگر بچه دار نشديد ديگه بايد درمان هاي يعدي رو شروع كرد.
    حالا سوال هاي من اينه كه با توجه به اين اسپرموگرام مشكل همسر من چي هست ؟ آيا اين قرص فرتيلايد كمك كننده هست ؟ و اينكه روزي چند عدد و چه موقع مصرف كنن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ممنونم ازتون دكتر
      دكتر واريكوسل كه عرض كردم كه دارن اما يعني امكان نداره با توجه به اينكه ما تا به حال اقدام براي بارداري نكرديم ، طبيعي اقدام كنيم و بچه دار بشيم ؟
    3. تصویر کاربر منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      دكتر يعني خوردن كپسول فرتيل آيد براي مردان تأثيري رو حركت اسپرم نداره كه بعد از خوردن اون بتونيم بصورت طبيعي اقدام كنيم ؟ مي خوام بدونم شانسي داريم ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      حركت اسپرم ضعيف است بايد از نظر واريكوسل معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر افشین شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما بزرگوار. من 27 سال سن دارم و متاهل هستم. راستش دچار زود انزالی بسیار زیاد می باشم. به ظوری که حتی با دو یا سه بار دخول، ارضا شده و همسرم همیشه در ارضا شدن ناکام می ماند. ازتون خواهش میکنم یه راه موثر پیش پام بذارید. چند باری شیره خوردم و تاثیر داشت اما درد معده ی بعدش وحشتناکه. لطفا کمکم کنید چون واقعا شرمنده ی همسرم شدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 505 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد،مهر سال گذشته بعد از رابطه جنسى حفاظت شده (رابطه ى جنسى ام حفاظت شده بود اما رابطه ى دهانى هم اتفاق افتاد)بعد از حدود يك هفته دچار تب و درد شديد بدن شدم و در همان زمان در ناحيه ى تناسلى جاهايي كه مو رشد ميكند (اطراف يعنى نه داخل مجارى ادرار) چيز هاى ريزى مانند جوش مشاهده كردم كه بعد زخم مانند شدند ريز اما زخم آنها كمى دردناك و دير خوب شدند ،البته در آن زمان پيش دكتر عمومى رفتم و يك آمپول زدند و پماد تريامسينولون تجويز كردند كه بعد از استفاده چند روز خوب شدم،در مهر ماه كه خوب شدم دوباره در اسفند ماه اين جوش مانند هاى ريز درآمدند و بلافاصله از پماد تريامسينولون استفاده كردم و ديگر زخم نشدند و طى دو روز خوب شدند،در ارديبهشت تست اچ آى وى هم دادم كه خداروشكر سالم بودم،سوْال بنده اين است آيل لازم به آزمايش خاصى دارم؟
    با تشكر
    1. تصویر کاربر زهرا جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      منتظر جواب هستم !
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    3. تصویر کاربر زهرا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقاى دكتر خسته نباشيد، عكس ندارم متاسفانه ممكنه اگر دست آلوده باشه و به اون ناحيه خورده باشه و يه همچين حالتهايي پيش بياد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام عكسش رابفرستيد ببينم
    5. تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقاى دكتر عكس ندارم خيلى نزديك يك سال است كه هيچ اتفاقى نيوفتاده است ممكن است بر اثر آلودگى دست در ناحيه تناسلى التهاباتى بوجود بيايد و كمى زخم شود؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه نگران نباشيد
    7. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خيلى ممنون موفق باشيد آقاى دكتر🌹
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشكر
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر بنده 10 روزی هست که متوجه شدم سنگ کلیه دارم و بعد از مراجعه به دکتر یک قرار برای عمل سنگ شکن من گذاشتن که عمل 4 روز پیش انجام شد ولی بعد از عمل هم هموز درد کلیه رو داشتم تا اینکه با مصرف مایعات احساس کردم قسمتی از سنگ بعد از عمل وارد مثانه من شد و واقعا به مدت 2 روز اذیت و درد رو به من تحمیل کرد تا اینکه تونستم بندازمش ولی قسمتی از سنگ هنوز توی کلیه من وجود داره دکترم هم این سری یک قرار عمل لیزر گذاشته به نظر شما باید چیکار کنم دکتر ...
    در توضیحات سونوگرافی که بعد از عمل سنگ شکن انجام دادم موارد زیر ذکر شده :
    طول کلیه راست برابر 93mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
    طول کلیه چپ حدود 103mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
    در دسته کالیسیل تحتانی کلیه چپ یک stone=4mm مشهود است
    در سیستم پیلوکالیسیل کلیه چپ هیدرونفروز دیده میشود که به همراه اتساع حالب پروگزیمال بوده و مطرح کننده اوروپاتی انسدادی میباشد. بررسی بیشتر با k.u.b و در صورت لزوم با i.v.p توصیه میگردد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر صادق شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 422 مشاهده پرسش
    Sadegh Abbasi:
    Sadegh Abbasi:
    از عصر امرور از زیر شکم سمت آپانتیسم تیر میکشید بعد بیضه ها مخصوصا سمت راست تیر میکشه و دردش به سمت راست شکمم میزنه.البته سال 79 من آپانتیسمو عمل کردم.
    الان بیضه هامو وقتی معاینه میکنم کمی فشار میدم درد دارم از لحاظ ظاهری فرقی نکرده.

    همچنان بیضه سمت راستم درد میکنه و تیر میکشه و این درد به پایینه شکم سمت راست میزنه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر صادق دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر صادق سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جواب سوالمو ندادین.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      واريكوسل شديد نشان ميدهد بيائيد معاينه٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احمدرضا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 462 مشاهده پرسش
    با عرض سلام،جناب دكتر حدود دو الي سه هفته پيش من به واريكوسل خودم مشكوك شدم و با ديدار پزشك و انجام عمل سونوگرافي كاشف به عمل اومد كه من واريكوسل گريد ١ دارم،(نگفتند يك طرفه و يا دو طرفه بنابراين عكس سونوگرافي رو ميفرستم خدمتتون)آناليز اسپرم انجام شده و همه چيز عادي بود،درد هم به صورت خفيف و مقطعي وجود داشت،لذا تشخيص داده شد كه عمل نياز نيست.دكتر گفتند كه براي جلوگيري از پيشرفت زور نزن و چيز سنگين بلند نكن،حالا با توجه به اينكه من كمي وسواس پيدا كردم و اينكه گاهي اوقات در بيضه راست هم درد جزئي احساس ميكنم و روي درد سمت چپ هم حساس شدم، سوالاتم به اين صورته:
    ١-آيا واريكوسل به صورت خودبخود و بدون جسم سنگين بلند كردن و يا فشار بدون عامل خارجي ممكنه؟
    ٢-مهم ترين سوال اينه كه منظور از جسم سنگين تا چند كيلو هست(مثلا خانواده ما سگ كوچكي داره كه 4-5 كيلو گرم وزنشه آيا بلند كردنش به صورتي كه ايستاده خم بشم ايجاد فشار ميكنه؟)
    ٣- اينكه اگر ممكنه از روي عكس بفرماييد دو طرفست و يا يكطرفه؟
    ميخوام با توجه به موارد بالا وحساسيتم روي اين موضوع يكبار ديگه آناليز اسپرم انجام بدم نظر شما چيه؟
    1. تصویر کاربر احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دكتر زحمت پاسخ رو نميكشيد؟نوشته جواب داده شده توسط كاربر ولي جوابي من نميبينم
    2. تصویر کاربر احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دكتر در ضمن ميخواستم بدونم كه آيا مثلا يك رانندگي توي شهر دو ساعته موجب پيشرفت واريكوسل درجه ١ من ميشه؟(براي كسي كه عمل انجام نداده)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام شما از نظر من كاملا سالميد ومحدوديت نميخواهد راحت باشيد
    4. تصویر کاربر احمدرضا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سپاس گزارم دكتر،پس با اين اوصاف اين درد جزئي كمي كه دارم طبيعي هست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بلهبله
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 478 مشاهده پرسش
    مدت چند هفته ایست سنگ از کلیه خارج شده وتا ابتدای مجرای تناسلی آمده ودر آنجا گیر کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد عمل اندوسكوپي كنيد فيلم سنگ شكني حالب من را ببينيد
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 584 مشاهده پرسش
    باسلام من چهار پیش عمل واریگوسل انجام دادم بعد از 6 ماه خانم حامله شد حال برای فرزند دوم اقدام نموده ازمایش دادم تعداد اسپرم 38 میلیون سرعت تند 6 سرعت متوسط 4 سرعت کم 3 بدون سرعت 87 وحدود 4ماه که دارو های پنتوکسیفیلین وکارنیتین وکلومیفن ویتامین ای. ویتامین سی مصرف میکنم ایا باید دوباره عمل واریگوسل انجام بدم ایا ای یو ای میتوانم انجام بدم باتشکر سونو انجام دادم گفت واریگوسل گرید 1داری علت سرعت پایین اسپرم ها چیست
    1. تصویر کاربر سید سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      W82yp

      073254
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نياز به عمل مجدد نيست
    3. تصویر کاربر سید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ایا با ایوای امکان بارداری هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 933 مشاهده پرسش
    من هفته 33 بارداری هستم رفتم واسا سونوگرافی دکتر گفته کلیه چپ جنین فولنس لنگچه داره و قطرap لنگچه 5 میلیمتر هستش .بهم گفتن بعد زایمان سونو follow up از سیستم ادراری نوزاد توصیه کرده.حالا خیلی نگرانم یعنی کلیه دخترم مشکل داره لطفا راهنماییم کنیم چکار کنم.ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      بعد از زايمان بايد پي گذري شود
  • تصویر کاربر طلعت چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    سلام این حقیربیماری ام اس دارم مثانه ام هم مقداری ادرارحبس میکند هم تکرردارم هم اورژانسی میشود.یک دکترمغزواعصاب برام بتانیکول داد پزشک دیگرتولدیرودن.آیااینهاباهم تضادندارندلطفاراهنمایی کنیدچی بخورم تازه اکسی بوتینینوهم امتحانی دادن.متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بايد نوار مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

ب) برای زنان:

اورولوژیست‌ها زنان را نیز درمان می‌کنند. آن‌ها در تشخیص و درمان مثانه بیش‌فعال (OAB) (احساس فوریت ناگهانی برای ادرار)، سنگ‌های سیستم ادراری و بی‌اختیاری‌های پیچیده تبحر دارند. اما برای زنان، یک گزینه تخصصی‌تر نیز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد درمان بی اختیاری ادراری در زنان این مقاله رابخوانید.

تعریف بی اختیاری ادراری

از نظر پزشکی به هر گونه دفع غیرارادی ادراری که بسته به شدت آن می تواند با یک سرفه و عطسه و یا به صورت حمله ناگهانی که حتی فرد بدون انیکه خود را به دستشوئی برساند لباس خود را خیس می کند، اتفاق می افتد.

دکتر کرمی در فیلم زیر به طور مختصر بی اختیاری ادراری را توضیح می دهند.

علائم و نشانه های بی اختیاری ادراری

بسته به شدت بی اختیاری و نوع آن علائم و نشانه های فرق می کنند که به شرح تک تک آنها می پردازیم.

1- بی اختیاری استرسی

این نوع بی اختیاری اغلب در خانم های میانسال با زایمان های متعدد دیده می شود. علت اصلی آن افتادگی کف لگن و شل شدن دریچه نگه دارنده ادرار در مثانه است که باعث می شود با سرفه و عطسه، با صدای بالا و حرکات ورزشی ، دفع غیرخودی ادراری اتفاق می افتد. اگر شما مبتلا به درجاتی از بی اختیاری استرسی هستید حتماً به دکتر ارولوژی مراجعه نمائید. دکتر معالج شما بسته به شدت بی اختیاری دستورات زیر زا به شما توصیه خواهد کرد.

الف: تمرین تقویت عضلات: در این حالت به شما گفته می شود که عضلات باسن خود را منقبض کرده و چند ثانیه نگه دارید و ول کنید و این کار را در طور روز چندین بار تکرار نمائید.

ب: توصیه های داروئی: شامل داروهایی که باعث قوی شدن عضله دریچه مثانه می شود.  هر دو روش داروئی و ورزشی با تقویت و سفت کردن دریچه مثانه به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

ث: توصیه های مهم دیگر: کاهش وزن ومخصوصاً حدف چربی های شکمی و همچنین درمان سرفه های مزمن نیز با مکانیسم کاهش فشار شکمی به کنترل ادرار شما کمک خواهد کرد.

تکرر ادراری

2- بی اختیاری اورژانسی

در حالت بی اختیاری اورژانسی شما به صورت ناگهانی دفع ادرار پیدا خواهید کرد که ممکن است با سوزش نیز همراه باشد و متعاقب آن بدون اینکه خود را به دستشوئی برسانید لباس زیر خود را خیس خواهید کرد. عللی که باعث بی اختیاری ادراری اورژانسی می شوند عبارتند از: سکته های مغزی، بیماری M.S، پارکینسون و عفونت های حاد ادراری و در زمانی که هیچ کدام از علل فوق عامل بی اختیاری اورژانسی نباشد به آن مثانه بیش فعال گفته می شود.

3- بی اختیاری لبریزی

دو  عامل باعث بی اختیاری لبریزی می شوند:

◾ آسیب اعصاب به موتور مثانه: که اغلب در دیابت کنترل نشده، آسیب نخاعی بعد از جراحی های وسیع لگن مثل سرطان روده بزرگ اتفاق می افتد که مثانه قادر به احساس پرشدگی و پمپاژ ادرار نمی باشد و لذا ادرار در داخل مثانه جمع شده و به صورت لبریز سرازیر می شود و بی اختیاری ایجاد می کند.

◾ دومین علت بی اختیاری لبریزی تنگی های مزمن مجرا و بزرگی پروستات درمان نشده می باشد که باعث می شوند خروجی مثانه بسته می شود و ادرار در داخل مثانه جمع شده و بی اختیاری لبریزی ایجاد می کند. درمان این نوع بی اختیاری لبریزی اغلب زدن سوند توسط خود بیمار می باشد که به آن سونداژ متناوب می گویند به این معنی که به علت عدم توانائی پمپاژ مثانه برای تخیه ادرار بیمار را آموزش می دهیم که روزی 4-5 بار مثانه خود را با سوند تخلیه نماید  چرا که ادرار باقیمانده در مثانه اگر تخلیه نشود باعث نارسائی و از کارافتادگی کله های بیمار می گردد.

درمان این نوع بی اختیاری اورژانسی اغلب استفاده از داروهای شل کننده عضلات مثانه و کنترل انقاباضات خودبخودی مثانه می باشد که اغلب با داروهای جدید موجود در بازار مشکل بیمار حل می شود. در مواردی که به درمان دارودی جواب نمی دهند و مثانه سرکش می شود تزریق بوتاکس داخل مثانه و یا بزرگ کردن مثانه با استفاده از قسمتی از روده کوچک که به آن سیستوپلاستی می گویند حجم مثانه را بزرگ می کنیم و مشکل بیمار حل می گردد.

مثانه عصبی

4- بی اختیاری ادراری واقعی

در این نوع بیماری دریچه نگاه دارنده ادرار در مثانه به علت جراحی و یا آسیب نخاعی کاملاً از کارافتاده است و در این حالت مثانه همیشه باز است و ادرار را نگاه نمی دارد و فرد همیشه خیس می باشد. درمان این حالت گذاشتن دریچه مصنوعی در روی مثانه است که بسیار پر هزینه می باشد.

یادتان باشد بی اختیاری ادراری یک نشانه است نه بیماری. اگر مبتلا به بی اختیاری ادراری هستید مراجعه به دکتر را به تأخیر نیندازید چون در اغلب موارد با درمان داروئی قابل کنترل است.

چه عواملی باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند و یا باعث بی اختیاری ادراری موقت می گردند؟

بله، بی اختیاری ادراری می تواند به صورت اتفاقی و موقتی با موارد زیر دیده شود:

  • مصرف الکل
  • خوردن مایعات زیاد شبانه
  • قهوه و نسکافه شبانه
  • داروهای فشار خون که پر ادراری می آورند
  • عفونت های ادراری حاد
  • یبوست که با حذف آنها بی اختیاری موقتی بلافاصله قطع می گردد
  • حاملگی

چرا بی اختیاری ادراری را باید سریعاً درمان کنیم؟

بی اختیاری ادراری توام با عوارض زیر می باشد:

✔️ تحریک مزمن پوست توسط ادرار که باعث زخم محل می شود

✔️ عفونت ادراری: بی اختیاری باعث افزایش عفونت ادرار می شود

✔️ بی اختیاری باعث افت کیفیت زندگی فرد شده و از نظر روحی و روانی افسرده کننده است چون فرد به خاطر آن از ورزش، مقاربت جنسی، بودن در اجتماعات و مسافرت دوری می گزیند و دچار افسردگی می شود.

چه اقداماتی برای تشخیص و درمان بی اختیاری ادراری شما ضروری است؟

باید آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی از نظر ادرار باقیمانده انجام دهید. قطعی ترین و طلائی ترین وسیله تشخیص انواع بی اختیاری های ادراری تست ارودینامیک یا نوار مثانه است. در بعضی موارد سیستوسکوپی نیز کمک کننده خواهد بود.

آیا همه بیماران مبتلا به بی اختیاری نیاز به جراحی دارند؟

خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی اغلب بیماران نیاز به جراحی ندارند. درمان بی اختیاری ادراری بر اساس نوع بی اختیاری می باشد.

درمان زگیل تناسلی در زنان

درمان بی اختیاری ادراری

1-بی اختیاری استرسی: اغلب با داروهای تقویت کننده دریچه مثانه و تمرین منقبض کردن روزانه کف عضلات لگن بیمار را کنترل می کنیم. اگر جواب نداد باید با عمل جراحی، گردن مثانه بالا کشیده شود.

2- درمان بی اختیاری اورژانسی: اغلب داروئی می باشد. در مواردی که جواب ندهد تزریق بوتاکس و بزرگ کردن مثانه با روده کوچک یا سیستوپلاستی می باشد.

3-درمان بی اختیاری لبریزی: سونداژ متناوب توسط فرد بهترین درمان می باشد که به بیمار آموزش می دهیم روزی 5-4 بار خودش با سوند مثانه را تخلیه کند.

4-بی اختیاری واقعی: چون دریچه کاملاً خراب و نارسا است بهترین درمان کاشتن دریچه مصنوعی برای مثانه می باشد.

در خاتمه امیدوارم مطالب ذکر شده باعث افزایش اطلاعات پزشکی شما بیننده عزیز سایت شده و قدمی مؤثر در راستای شعار پیشگیری بهتر از درمان است برداشته باشم.

بی اختیاری ادرار بعد از سوند

بیماران ممکن است بلافاصله پس از برداشتن کاتتر دچار مشکلات بی اختیاری شوند. بسته به مدت زمانی که کاتتر در محل بوده است، ممکن است این مشکل طی چند روز برطرف شود یا بیشتر طول بکشد.

برای بی اختیاری ادرار به چه دکتری مراجعه کنیم؟

معمولا اشخاصی که مشکل بی اختیاری ادراری دارند به پزشک متخصص در اختلالات مجاری ادراری (اورولوژیست) و یا به متخصص زنان با آموزش ویژه در زمینه مشکلات مثانه و عملکرد ادرار مراجعه می کنند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.7/5 - (20 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر منصوره یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2601 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر وقتتون بخير
    همسر من وايكوسل داره گريد ١به ٢ و يكسال و نيم پيش آزمايش اسپرم دادن كه جوابش رو براتون مي فرستم وقتي جواب رو گرفتن ديگه پيش دكترشون نرفتن
    ما فرزند نداريم و من خودم تمام آزمايش هاي قبل از بارداري رو دادم و مشكلي ندارم الان كه مي خوايم براي بچه دار شدن اقدام بكنيم چون من ديدم ايشون دكتر نميرن جواب آزمايش رو به دكتر زنان خودم نشون دادم و ايشونم گفتن به مدت يكماه شوهرتون قرص فرتيلايد رو بخوره بعد به مدت سه ماه اقدام كنيد اگر بچه دار نشديد ديگه بايد درمان هاي يعدي رو شروع كرد.
    حالا سوال هاي من اينه كه با توجه به اين اسپرموگرام مشكل همسر من چي هست ؟ آيا اين قرص فرتيلايد كمك كننده هست ؟ و اينكه روزي چند عدد و چه موقع مصرف كنن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ممنونم ازتون دكتر
      دكتر واريكوسل كه عرض كردم كه دارن اما يعني امكان نداره با توجه به اينكه ما تا به حال اقدام براي بارداري نكرديم ، طبيعي اقدام كنيم و بچه دار بشيم ؟
    3. تصویر کاربر منصوره شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      دكتر يعني خوردن كپسول فرتيل آيد براي مردان تأثيري رو حركت اسپرم نداره كه بعد از خوردن اون بتونيم بصورت طبيعي اقدام كنيم ؟ مي خوام بدونم شانسي داريم ؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      حركت اسپرم ضعيف است بايد از نظر واريكوسل معاينه كنم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر افشین شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما بزرگوار. من 27 سال سن دارم و متاهل هستم. راستش دچار زود انزالی بسیار زیاد می باشم. به ظوری که حتی با دو یا سه بار دخول، ارضا شده و همسرم همیشه در ارضا شدن ناکام می ماند. ازتون خواهش میکنم یه راه موثر پیش پام بذارید. چند باری شیره خوردم و تاثیر داشت اما درد معده ی بعدش وحشتناکه. لطفا کمکم کنید چون واقعا شرمنده ی همسرم شدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 505 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد،مهر سال گذشته بعد از رابطه جنسى حفاظت شده (رابطه ى جنسى ام حفاظت شده بود اما رابطه ى دهانى هم اتفاق افتاد)بعد از حدود يك هفته دچار تب و درد شديد بدن شدم و در همان زمان در ناحيه ى تناسلى جاهايي كه مو رشد ميكند (اطراف يعنى نه داخل مجارى ادرار) چيز هاى ريزى مانند جوش مشاهده كردم كه بعد زخم مانند شدند ريز اما زخم آنها كمى دردناك و دير خوب شدند ،البته در آن زمان پيش دكتر عمومى رفتم و يك آمپول زدند و پماد تريامسينولون تجويز كردند كه بعد از استفاده چند روز خوب شدم،در مهر ماه كه خوب شدم دوباره در اسفند ماه اين جوش مانند هاى ريز درآمدند و بلافاصله از پماد تريامسينولون استفاده كردم و ديگر زخم نشدند و طى دو روز خوب شدند،در ارديبهشت تست اچ آى وى هم دادم كه خداروشكر سالم بودم،سوْال بنده اين است آيل لازم به آزمايش خاصى دارم؟
    با تشكر
    1. تصویر کاربر زهرا جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      منتظر جواب هستم !
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    3. تصویر کاربر زهرا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقاى دكتر خسته نباشيد، عكس ندارم متاسفانه ممكنه اگر دست آلوده باشه و به اون ناحيه خورده باشه و يه همچين حالتهايي پيش بياد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام عكسش رابفرستيد ببينم
    5. تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقاى دكتر عكس ندارم خيلى نزديك يك سال است كه هيچ اتفاقى نيوفتاده است ممكن است بر اثر آلودگى دست در ناحيه تناسلى التهاباتى بوجود بيايد و كمى زخم شود؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نه نگران نباشيد
    7. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      خيلى ممنون موفق باشيد آقاى دكتر🌹
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      تشكر
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر بنده 10 روزی هست که متوجه شدم سنگ کلیه دارم و بعد از مراجعه به دکتر یک قرار برای عمل سنگ شکن من گذاشتن که عمل 4 روز پیش انجام شد ولی بعد از عمل هم هموز درد کلیه رو داشتم تا اینکه با مصرف مایعات احساس کردم قسمتی از سنگ بعد از عمل وارد مثانه من شد و واقعا به مدت 2 روز اذیت و درد رو به من تحمیل کرد تا اینکه تونستم بندازمش ولی قسمتی از سنگ هنوز توی کلیه من وجود داره دکترم هم این سری یک قرار عمل لیزر گذاشته به نظر شما باید چیکار کنم دکتر ...
    در توضیحات سونوگرافی که بعد از عمل سنگ شکن انجام دادم موارد زیر ذکر شده :
    طول کلیه راست برابر 93mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
    طول کلیه چپ حدود 103mm ضخامت پارانیشم حدود 14mm
    در دسته کالیسیل تحتانی کلیه چپ یک stone=4mm مشهود است
    در سیستم پیلوکالیسیل کلیه چپ هیدرونفروز دیده میشود که به همراه اتساع حالب پروگزیمال بوده و مطرح کننده اوروپاتی انسدادی میباشد. بررسی بیشتر با k.u.b و در صورت لزوم با i.v.p توصیه میگردد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر صادق شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 422 مشاهده پرسش
    Sadegh Abbasi:
    Sadegh Abbasi:
    از عصر امرور از زیر شکم سمت آپانتیسم تیر میکشید بعد بیضه ها مخصوصا سمت راست تیر میکشه و دردش به سمت راست شکمم میزنه.البته سال 79 من آپانتیسمو عمل کردم.
    الان بیضه هامو وقتی معاینه میکنم کمی فشار میدم درد دارم از لحاظ ظاهری فرقی نکرده.

    همچنان بیضه سمت راستم درد میکنه و تیر میکشه و این درد به پایینه شکم سمت راست میزنه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر صادق دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر صادق سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام جواب سوالمو ندادین.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      واريكوسل شديد نشان ميدهد بيائيد معاينه٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احمدرضا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 462 مشاهده پرسش
    با عرض سلام،جناب دكتر حدود دو الي سه هفته پيش من به واريكوسل خودم مشكوك شدم و با ديدار پزشك و انجام عمل سونوگرافي كاشف به عمل اومد كه من واريكوسل گريد ١ دارم،(نگفتند يك طرفه و يا دو طرفه بنابراين عكس سونوگرافي رو ميفرستم خدمتتون)آناليز اسپرم انجام شده و همه چيز عادي بود،درد هم به صورت خفيف و مقطعي وجود داشت،لذا تشخيص داده شد كه عمل نياز نيست.دكتر گفتند كه براي جلوگيري از پيشرفت زور نزن و چيز سنگين بلند نكن،حالا با توجه به اينكه من كمي وسواس پيدا كردم و اينكه گاهي اوقات در بيضه راست هم درد جزئي احساس ميكنم و روي درد سمت چپ هم حساس شدم، سوالاتم به اين صورته:
    ١-آيا واريكوسل به صورت خودبخود و بدون جسم سنگين بلند كردن و يا فشار بدون عامل خارجي ممكنه؟
    ٢-مهم ترين سوال اينه كه منظور از جسم سنگين تا چند كيلو هست(مثلا خانواده ما سگ كوچكي داره كه 4-5 كيلو گرم وزنشه آيا بلند كردنش به صورتي كه ايستاده خم بشم ايجاد فشار ميكنه؟)
    ٣- اينكه اگر ممكنه از روي عكس بفرماييد دو طرفست و يا يكطرفه؟
    ميخوام با توجه به موارد بالا وحساسيتم روي اين موضوع يكبار ديگه آناليز اسپرم انجام بدم نظر شما چيه؟
    1. تصویر کاربر احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دكتر زحمت پاسخ رو نميكشيد؟نوشته جواب داده شده توسط كاربر ولي جوابي من نميبينم
    2. تصویر کاربر احمدرضا پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      جناب دكتر در ضمن ميخواستم بدونم كه آيا مثلا يك رانندگي توي شهر دو ساعته موجب پيشرفت واريكوسل درجه ١ من ميشه؟(براي كسي كه عمل انجام نداده)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام شما از نظر من كاملا سالميد ومحدوديت نميخواهد راحت باشيد
    4. تصویر کاربر احمدرضا شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سپاس گزارم دكتر،پس با اين اوصاف اين درد جزئي كمي كه دارم طبيعي هست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بلهبله
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 478 مشاهده پرسش
    مدت چند هفته ایست سنگ از کلیه خارج شده وتا ابتدای مجرای تناسلی آمده ودر آنجا گیر کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      بايد عمل اندوسكوپي كنيد فيلم سنگ شكني حالب من را ببينيد
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 584 مشاهده پرسش
    باسلام من چهار پیش عمل واریگوسل انجام دادم بعد از 6 ماه خانم حامله شد حال برای فرزند دوم اقدام نموده ازمایش دادم تعداد اسپرم 38 میلیون سرعت تند 6 سرعت متوسط 4 سرعت کم 3 بدون سرعت 87 وحدود 4ماه که دارو های پنتوکسیفیلین وکارنیتین وکلومیفن ویتامین ای. ویتامین سی مصرف میکنم ایا باید دوباره عمل واریگوسل انجام بدم ایا ای یو ای میتوانم انجام بدم باتشکر سونو انجام دادم گفت واریگوسل گرید 1داری علت سرعت پایین اسپرم ها چیست
    1. تصویر کاربر سید سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      W82yp

      073254
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      نياز به عمل مجدد نيست
    3. تصویر کاربر سید شنبه ۱ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
      ایا با ایوای امکان بارداری هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 8 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 933 مشاهده پرسش
    من هفته 33 بارداری هستم رفتم واسا سونوگرافی دکتر گفته کلیه چپ جنین فولنس لنگچه داره و قطرap لنگچه 5 میلیمتر هستش .بهم گفتن بعد زایمان سونو follow up از سیستم ادراری نوزاد توصیه کرده.حالا خیلی نگرانم یعنی کلیه دخترم مشکل داره لطفا راهنماییم کنیم چکار کنم.ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      بعد از زايمان بايد پي گذري شود
  • تصویر کاربر طلعت چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    سلام این حقیربیماری ام اس دارم مثانه ام هم مقداری ادرارحبس میکند هم تکرردارم هم اورژانسی میشود.یک دکترمغزواعصاب برام بتانیکول داد پزشک دیگرتولدیرودن.آیااینهاباهم تضادندارندلطفاراهنمایی کنیدچی بخورم تازه اکسی بوتینینوهم امتحانی دادن.متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام بايد نوار مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کیا جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 567 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من امروز که خواب پا شدم احساس درد توی بیضه ام داشتم الان تقریبا 8 ساعت گذشته و همچنان درد دارم من 31 سالمه کار فیزیکی سنگین انجام ندادم و مجردم و رابطه جنسی هم نداشتم ممکن این درد به چه دلیل باشه . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش ادرار و سونوگرافی بیضه انجام دهید
  • تصویر کاربر سجاد سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 598 مشاهده پرسش
    سلام 20ساله هستم مدتی است ادرارم کامل دفع نمیشود.به پزشک اورولوژی مراجعه کردم بعد از آزمایش و سونوگرافی گفت ازنظرمن مشکلی ندارید و به پزشک نفرولوژی فرستاد به نظر شما ایراد ازکجاست؟
    آیا به پزشک نفرولوژی مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نوار مثانه بگیرید
  • تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 2532 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر با سلام
    دختری 27 ساله هستم دچار بیماری مثانه عصبی یازده سال است که دچار این عارضه شدم وضعیت بهبود خوبی داشتم تا اینکه در اثر یک شوک عصبی روند بهبود من متوقف شد بهبودی من تا حدود 80 درصد رسید اما کامل نشد در زندگی مجردی مشکل خاصی با آن ندارم مثل آدمهای دیگر زندگی میکنم ولی برای ازدواج بسیار بسیار اضطراب دارم تمام خواستگارهایم را رد کرده ام مشکلی که دارم اینکه کسی از بیماری من خبر ندارد و به عنوان یک انسان سالم به خواستگار ام می ایند و من جرات مطرح کردن بیمار ام را ندارم و آنچه که خوانده ام اینکه در حین روابط زناشویی کسانی که بیماری مثانه عصبی دارند دچار بی اختیاری ادرار میشوند میخواستم ازتون سئوال کنم آیا درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و هیچ راه حلی برای مشکل زناشویی افرادی که این بیماری رو دارن دوجود داره اگر بهم کمک کنین ممنون میشم چون واقعا زندگی و ازدواج من و مختل کرده با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      از کجا میدانید مثانه عصبی دارید آیا نوار گرفته آید توصیه میکنم جهت ویزیت تعریف بیارید
    2. تصویر کاربر فهیمه شنبه ۲۸ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      جناب اقای دکتر با سلام مجدد
      بنده در زلزله شهرستان بم زیر آوار ماندم و به شدت مصدوم شدم به دلیل شکستن مهره های کمری و دنبالچه ریشه های عصبی و اعصاب نخاعی ام دچار اسیب شدید شد عصب مثانه ام نیز شدیدا آسیب دید اما قطع نشد در ابتدا دچار بی اختیاری و شب ادراری شدیدی بودم چندین سال تحت نظر پزشک بودم و چندین مرتبه نوار گرفتم و بسیار دارو مصرف کردم تورم مثانه هم داشتم بسیار برای درمان پیگیری کردم به مرور زمان چون عصب قطع نشده بود و در حال ترمیم بود وضعیتم بهتر شد و این روند به نحوی بود که هر چند ماه نسبت به قبل بسیار وضعیت مثانه و بی اختیاری ام بهتر میشد تا اینکه چند سال پیش در اثر یک شوک عصبی این روند کند شد و سطح بیماری من در یک حد ماند البته پزشکان می گویند بهبود بسیار خوبی داشتم ولی بهبود کامل پیدا نکردم گاهگاهی در خواب دچار بی اختیاری ادرار میشوم حس داشتن ادرار در من زیاد نیست آب را وقت شستن حس نمیکنم مگر اینکه خیلی داغ باشد مثانه ام خود به خود خالی نمی شود خودم با زور باید آن را خالی کنم کلیه هایم هیچ مشکلی ندارد مشکلم در حدی نیست که به عنوان یک فرد مجرد دچار مشکل باشم اما برای ازدواج آنچه میدانم کسانی که این مشکل را دارند در حین روابط زناشویی دچار بی اختیاری می شوند زیاد به پزشک مراجعه کردم می گویند درمان قطعی ندارد مگر به مرور زمان خود عصب ترمیم شود از آنجایی که ساکن بم هستم امکان ویزیت حضوری ندارم اگر مرا برای بهبود و ازدواج راهنمایی کنید بسیار سپاسگذار میشوم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 592 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من پسری 19 ساله دارای واریکوسل مادر زادی که بیضه سمت چپ من نصف بیضه سمت راست میباشد و ازمایش اسپرمی که دادم خوب بود اگر که من عمل واریکوسل انجام دهم بیضه سمت چپ به حالت اولیه بر می گردد؟ با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه ولی باید واریس درجه 3 عمل شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب دادهام
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 551 مشاهده پرسش
    باعرض ادب و احترام خدمت جناب آقاي دكتر
    مادر بنده حدود ١٠ سال هست كه مبتلا به ديابت هستند و انسولين تزريق ميكنند. از حدود ٤ روز پيش ادرار ايشان به رنگ قهوه ايي درآمده.
    پس از مراجعه به دكتر و انجام سونوگرافي و آزمايش ادرار مشخص شده كه سونوگرافي مشكل خاصي رو در كليه،مثانه و مجاري ادراري وجود ندارد اما در آزمايش ادرار دفع خون و پروتئين ميباشد.
    با توجه به توضيح مختصر بنده تشخيص جنابعالي چيست؟
    نياز به سيستسكوپي دارد؟
    هزينه سيستسكوپي؟
    آيا شما با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
    با تشكر
    زهرا نوري زاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      دفع پروتئین به خاطر دیابت است برای بررسی خون در ادرار اول سونوگرافی از کلیه و مثانه پر وخالی انجام ونتیجه را برای من بیاورید ضمنا ازمایش ادرار 24 ساعت از نظر دفع پروتئین ضروری است
    2. تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بسيار سپاسگزارم از پاسخگويي شما
      ميخواستم بدانم آيا با بيمه شهرداري قرارداد داريد؟
      و با چه بيمارستانهايي كار ميكنيد؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عماد دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 529 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد من رفتم سونوگرافي جواب اينارو داد

    سونوگرافي بيضه ها و نواحي اينگويتال
    بيضه چپ با حجم حدود6 سي سي داراي پارانشيم نرمال ميباشد
    بيضه راست با ابعاد كوچك و حجم حدود 4سي سي به سمت پايين و خلف فشرده شده است
    اكو‍زنيسيته بيضه راست مختصر كاهش يافته وآتروفيك به نظر ميرسد
    توده بزرگ چربي درحفره اسكروتوم راست وجود دارد
    با مانوروالسالوا هرني واضح از لوپ روده به داخل كانال اينگوينال راست بوجود مي ايد
    واريكوسل و هيدروسل مشاهده نگرديد



    لطفا راهنمائي فرمائيد معافيت ميشه شد يا نه +بايد عمل كنم يا نه-- لطفا راهنمايي كنيد باتشكر عماد در صورت امكان سوال بنده رو تو صفحه نزاريد تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      شما احتمالا فتق دارید باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب