رابطه بعد از فریز زگیل تناسلی! نکاتی که باید بدانید

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در سال ‌های اخیر، شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای درمان زگیل‌ های تناسلی به روش کرایوتراپی بوده ‌ایم. کرایوتراپی، روش درمانی موثر و محبوبی است که زگیل ها را با استفاده از نیتروژن مایع منجمد می کند. این افزایش تقاضا عمدتاً به دلیل آگاهی بیشتر مردم از اثربخشی بالای این روش درمانی و همچنین شیوع روزافزون عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که عامل اصلی بروز زگیل ‌های تناسلی محسوب می‌ شود.

هنگامی که شما برای فریز کردن زگیل و درمان اقدام میکنید میخواید بدانی که چه زمانی میتوانید به روال عادی زدگی خود بازگردید و دیگر نگرانی بابت انتقال زگیل تناسلی به شریک جنسی خود نداشته باشید!

دستگاه فریز زگیل

رابطه بعد از فریز زگیل تناسلی به چه صورت است؟

آیا زگیل ها بعد از درمان مسری هستند؟ بله؛ با وجود انجام درمان، احتمال مسری بودن زگیل‌های تناسلی تا مدتی پس از آن وجود دارد، اما شما بعد از گذشت21 روز میتوانید با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی رابطه برقرار کنید. به عنوان یک قاعده کلی، پس از گذشت شش ماه از پایان درمان و در صورت عدم عود زگیل ‌ها، می ‌توان فرد را عاری از این عفونت دانست.

اما به یاد داشته باشید که زگیل ‌های تناسلی توسط ویروس HPV ایجاد می ‌شوند؛ بنابراین، درمان زگیل ‌های تناسلی همیشه به معنای درمان عامل اصلی نیست. بنابراین، برای جلوگیری از گسترش زگیل ‌ها، HPV و سایر عفونت ‌های جنسی، نکات زیر را رعایت کنید:

کرایوتراپی چیست؟

کرایو یعنی ایجاد سرما یا ارتباط با آن؛ بنابراین، کرایوتراپی به معنای سرمادرمانی است. درمان با سرما تکنیکی است که بسیاری از متخصصان برای دلایل مختلفی از آن استفاده می‌ کنند، اما در اینجا منظور ما انجماد و حذف بافت‌ های غیر طبیعی مانند زگیل است. برای درک بهتر کاری که کرایو با زگیل میکند عکس زگیل تناسلی بعد از کرایو را ببینید!

کرایوتراپی زگیل ‌های تناسلی

کرایوتراپی زگیل ‌های تناسلی، روشی درمانی است که به روش مورد استفاده برای از بین بردن زگیل‌ های سایر قسمت‌ های بدن شباهت دارد. در این روش، زگیل ‌ها را با استفاده از نیتروژن مایع منجمد می ‌کنند. معمولاً در هر جلسه درمانی، این عمل تا سه بار تکرار می ‌شود.

این گزینه درمانی دارای نرخ موفقیت حدود ۹۰ درصد است؛ با این حال، به دلیل ماندگاری بالای ویروس HPV، ممکن است به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشد.

آیا می ‌توان زگیل ‌های تناسلی را در خانه درمان کرد؟

درمان زگیل ‌های تناسلی در منزل توصیه نمی ‌شود. استفاده از داروهای بدون نسخه یا روش ‌های خانگی مانند کرایوتراپی (انجماد) برای زگیل ‌های تناسلی مناسب نیست و ممکن است نتایج نامطلوبی داشته باشد. روش ‌های کرایوتراپی موجود در داروخانه ‌ها به طور خاص برای درمان زگیل‌ های ناحیه تناسلی طراحی نشده ‌اند.

همچنین، درمان ‌های خانگی مانند کرم ‌ها و محلول ها ممکن است زمان ‌بر بوده و به طور کامل مشکل را برطرف نکنند. برای اطمینان از درمان صحیح و جلوگیری از گسترش عفونت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

HPV و زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی توسط برخی انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. عفونت های HPV معمولاً خود به خود برطرف می شوند، اما این اتفاق ممکن است سال ها طول بکشد. بنابراین، همیشه باید رابطه جنسی ایمن را برای جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت کنید.

بسیاری از افراد HPV را با سرطان مرتبط می دانند، اما انواع HPV که باعث زگیل های تناسلی می شوند (معمولاً نوع 6 و 11)، معمولاً به عنوان سویه کم خطر در نظر گرفته می شوند.

اگرچه ابتلا به ویروس HPV لزوماً به معنای ابتلا به سرطان نیست، اما انجام منظم تست پاپ اسمیر برای همه افرادی که در معرض این ویروس قرار دارند، به‌ ویژه کسانی که به انواع پرخطر آن مبتلا هستند، بسیار مهم است. این توصیه شامل انجام تست پاپ اسمیر مقعدی برای افرادی که رابطه جنسی مقعدی برقرار می ‌کنند نیز می ‌شود.

منبع: drwaynecottrell

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی در تهران

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر