جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان خانگی زگیل تناسلی مردان با طب سنتی جدید

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
زگیل تناسلی یکی از بیماری های جنسی شایع در بین مردان و زنان است. برخی از پزشکان طب سنتی پیشنهاد می دهند که برای درمان خانگی زگیل تناسلی در مردان و زنان از سرکه، روغن درخت چای و سایر درمان های خانگی زگیل تناسلی استفاده شود.

در اکثر موارد زگیل تناسلی ناشی از ویروسی پاپیلومای انسانی یا HPV است. بیش از 120 سویه HPV وجود دارد، اما انواع 6 و 11 سویه هایی هستند که باعث زگیل تناسلی می شوند.

ممکن است لازم باشد که برای درمان زگیل تناسلی به پزشک متخصص زگیل تناسلی خود مراجعه کنید. همچنین ممکن است شما بخواهید زگیل های تناسلی خود را در خانه درمان کنید. در اينجا هفت درمان خانگی زگیل تناسلی در زنان و مردان که ممکن است كمك كننده باشند را آورده ايم.

درمان گیاهی زگیل تناسلی در مردان

اگر زگیل تناسلی دارید، بدانید که تنها نیستید. زگیل تناسلی در مردان و زنان بسیار شایع است. زگیل های تناسلی لزوماً به درمان نیاز ندارند مگر اینکه باعث درد و خجالت شوند. داروهای گیاهی متفاوتی در طب سنتی وجود  دارد که باعث درمان زگیل تناسلی می شوند. اما برای درمان به روش گیاهی باد صبر زیادی داشته باشید زیرا این روش ها به سرعت جواب نمی دهند. اگر با روش های گیاهی و طب سنتی زگیل تناسلی شما درمان نشد حتما باید به متخصص ناحیه تناسلی مراجعه نمایید.

1- درمان خانگی زگیل تناسلی مردان با چای سبز

چای سبز در برابر زگیل های تناسلی موثر است. چای سبز در يك پماد به نام sinecatechins Veregen وجود دارد که به صورت تجویزی در دسترس است. همچنین می توانید عصاره ى چای سبز را خریداری کنید و یک يا دو قطره به روغن نارگیل اضافه كنيد و بر روى زگیل ها اعمال کنید.

2- درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب

این سركه مشابه داروهای تجویزی، که برای کشتن ویروس استفاده میشود، است. شما می توانید پنبه را به سركه سيب آغشته كنيد و آن را به زگیل ها بمالید. که از مواد تشکیل دهنده اسیدی برای کشتن ویروس استفاده می کنند.

سرکه سیب

3-درمان زگیل تناسلی با سیر

شواهدی وجود دارد که استفاده از عصاره ى سیر بر روى زگیل ها می تواند به ناپديد شدن آن ها کمک کند. برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان می توانید عصاره ى سیر را خریداری کنید و به طور مستقیم بر روى زگیل ها اعمال کنید. همچنین می توانید از يك سرى گاز استريل آغشته به سیر و روغن را استفاده کنید.

4_ روغن درخت چای برای زگیل تناسلی

 روغن درخت چای یک روغن اساسی است که در برابر قارچ و سایر ارگانیسم ها، از جمله شپش سر، سودمند است. روغن درخت چای هم چنين ممكن است به عنوان یک درمان خانگي زگيل تناسلي مفید باشد. شما میتوانید یک قطره روغن درخت چای رقیق را مستقیما بر روی زگیل تناسلی اعمال کنید. مخلوط یک قطره روغن درخت چای با یک قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل میتواند محلول را رقیق کند.

بعضی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسيت داشته باشند، بنابراین مقدار کمی از آن را روی دستتان آزمایش کنید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی وجود نداشته باشد، مى توانيد از آن استفاده کنيد.

روغن درخت چای می تواند آزاردهنده باشد و باعث ایجاد سوزش یا التهاب شود که باعث کاهش اندازه ى زگیل می شود. بهتر است چند بار برای چند هفته از آن استفاده کنید. اگر مصرف آن بیش از حد آزاردهنده است، مصرف آن را متوقف كنيد.

فریز کردن زگیل تناسلی به خاطر عارضه کمتر و جواب درمانی بسیار بالا می تواند در یک جلسه و کمتر از 5 دقیقه به عنوان بهترین و طلائی ترین درمان زگیل تناسلی پیشنهاد گردد. برای مشاهده فیلم درمان زگیل تناسلی با فریز کردن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فریز کردن زگیل تناسلی

5- درمان خانگي زگيل تناسلي با سبزیجات

سبزیجات از جهات مختلفى برای شما مفيد هستند، سبزیجاتى مانند:

✔ کلم
✔ کلم بروکلی
✔ جوانه های بروکسل
✔ كاهو
✔ گل كلم
اين سبزيجات حاوى ايندول ٣ كربينول هستند، كه می توانند در درمان خانگی زگیل تناسلی مفید باشند و زگیل ها را ناپدید کنند. توصیه می کنیم روزانه 4 تا 5 بار سبزیجات بخورید.

سبزیجات

6- فولات و ويتامين B-12

بین كمبود فولات و ويتامين B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV ارتباطى وجود دارد. مصرف مولتی ویتامین یا مکمل های فولات و B-12 ممکن است به بدن شما کمک کند تا از عفونت HPV جلوگیری کند و زگیل را ناپديد کند.

7- رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم

داشتن زگیل های تناسلی فشار زیادی روی بدن شما ایجاد می کند. برای بدن شما دشوار است که با سایر مشکلات بهداشتی، همراه با زگیل ها مقابله کند. برای کمک به بهبود سریعتر بدنتان، باید هر گونه عوامل استرس زائی مانند سیگار کشیدن یا غذاهاى ناسالم را دور بريزيد.

غذاهایی که در رژیم غذایی شما قرار می گیرند عبارتند از:

رژیم غذایی

✅ غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی و فلفل
✅ سبزيجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی
✅ غلات کامل
✅ آجيل
✅ حبوبات
✅ گوشت کم چربی
این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش HPV کمک کنند.

غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید عبارتند از:

✔ هر گونه آلرژن های غذایی ممکن مانند لبنیات، سویا، ذرت و مکمل های غذایی
✔ غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
✔ گوشت قرمز
✔ غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
✔ کافئین و دیگر محرک ها

درمان صد در صد زگیل

8- درمان با فندوق

فندوق نیز مانند روغن درخت چای یک داروی محبوب برای مشکلات مختلف پوستی است. استفاده از روغن فندوق بر روی زگیل تناسلی ممکن است باعث بهبود شما شود.

9- درمان سنتی زگیل با عسل

عسل با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود می تواند به از بین بردن زگیل به دلیل خواص دارویی نیز کمک کند. پوشاندن یک زگیل در عسل، اکسیژن را از آن می گیرد و ممکن است به از بین بردن آن کمک کند.

عسل همچنین برای اهداف دارویی متعددی از جمله سوختگی، زخم و تبخال استفاده می شود. اثرات مرطوب کنندگی طبیعی و تحریک بازسازی باف ، آن را به یک ماده محبوب تبدیل می کند تا در برنامه مراقبت از پوست شما قرار بگیرد.

10- آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد و اگر به طور منظم روی پوست قرار گیرد فواید زیادی دارد. اگر زگیل دارید با کمک آلوئه ورا  از شر آنها خلاص می شوید، این بدان معناست که قادر به مقابله با باکتری های مسدود کننده منافذ پوست است. آلوئه ورا جای زخم را به حداقل می رساند و همچنین باعث بهبود بافت پوست می شود. شما می توانید ژل را مستقیماً از گیاه بگیرید و استفاده کنید.

افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی هستند باید راه های کمک به جلوگیری از شیوع ویروس را با پزشک خود در میان بگذارند. ضروری است که افراد در مورد وضعیت HPV خود به هر یک از شرکای جنسی اطلاع دهند.

شما می توانید در خانه به درمان زگیل های تناسلی کمک کنید. اما هم چنان بايد زير نظر پزشك درمان خود را پيش ببريد. اگر عفونت هاى مقاربتى باعث ایجاد زگیل های شما شده باشند ممکن است به درمان های ديگرى نیاز داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

3.7/5 - (71 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر