زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟ این سؤالی است که همه افراد باید پاسخ آن را بدانند و از این طریق اطلاعات خود را در خصوص این ویروس کامل کنند. اچ پی وی یا زگیل تناسلی روزبه‌روز شایع‌تر می‌شود و افراد فراوانی به آن مبتلا هستند. به همین دلیل است که دانستن محل رشد ضایعات پوستی این ویروس برای همه افراد ضرورت دارد تا بتوانند از سلامتی خود مراقبت کنند. در این مقاله در مورد محل رشد زگیل ها و در نهایت درمان زگیل تناسلی مردان بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟

بعضی از افراد با در نظر گرفتن نام زگیل تناسلی تصور می‌کنند که این ضایعه تنها در نواحی تناسلی ظاهر می‌شود. در حالی که وابسته به نوع و گونه ویروس اچ پی وی در بدن فرد مبتلا، احتمال رشد کردن آن در بعضی از نواحی دیگر هم وجود دارد.

زگیل تکی

به طور خلاصه در پاسخ به سؤال زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟ می‌توان گفت این ضایعات پوستی در اغلب اوقات در نواحی مانند واژن، دهانه رحم، مقعد، بیضه، دیواره‌های واژن، آلت تناسلی و مجرای ادراری رشد می‌کند. البته این نواحی شامل نواحی رایج رشد این ضایعات هستند.

در عده‌ای از افراد ممکن است این زگیل‌ها در قسمت‌های دیگر بدن رشد کند. برای مثال قسمت‌هایی از کشاله‌های ران را هم درگیر می‌کنند. حتی در افرادی که رابطه جنسی دهانی داشته‌اند، گاهی این ضایعات در قسمت‌هایی از دهان، زبان و حتی گلو هم ظاهر می‌شوند.

مهم است که بدانید بسیاری از این قسمت‌های بدن می‌توانند به  ضایعات پوستی و بیماری‌های مقاربتی دیگر هم مبتلا شوند و علائمی مشابه داشته باشند. برای مثال ویروس هرپس ویروس مشابه دیگری است که ضایعات پوستی آن اغلب در همین نواحی مشابه رشد می‌کنند. حتی ممکن است ضایعات پوستی مورد نظر شما به آسانی به دلیل استفاده از تیغ‌های کثیف و زخم در هنگام شیو کردن رخ داده باشند و از این رو تنها تعدادی گوشت اضافه یا جوش ساده باشند.

 به این ترتیب معاینه شدن توسط پزشک شرط مهم تشخیص ویروس و زگیل تناسلی است.

رشد زگیل تناسلی روی زبان

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین ویروس‌هایی است که در دسته عفونت‌های منتقله جنسی قرار می‌گیرد. این ویروس در اغلب موارد علائم و نشانه‌های خاصی در بیمار ایجاد نمی‌کند. وابسته به انواع مختلفی که دارد، این ویروس می‌تواند موجب ایجاد زگیل تناسلی شود.

از جهتی آشنایی با نشانه‌های ویروس اچ پی وی به شما کمک می‌کند تا با دیدن کوچکترین زائده‌ای روی پوست خود نگران مبتلا شدن به این ویروس نباشید! از جهتی دیگر، ضایعات پوستی بسیار مشابهی به زگیل تناسلی وجود دارند و در صورتی که با علائم آشنا نباشید، نمی‌توانید این ضایعات و عفونت‌های منتقله جنسی را نسبت به یکدیگر تشخیص دهید. خارش ضایعات هم یکی از مهمترین علائم است.

پس با وجود این، آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟ در پاسخ باید گفت این ضایعه پوستی گاهی می‌تواند باعث خارش شود، هر چند در اغلب موارد کاملاً بدون درد است. در نتیجه اگر ضایعاتی در بعضی قسمت‌های بدن ظاهر شده که کمی خارش ایجاد می‌کند اما درد ندارد، احتمال مبتلا بودن فرد به ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس سبب زگیل تناسلی وجود دارد.

در نظر داشته باشید که زگیل های تناسلی در بعضی موارد می‌توانند از لحاظ ظاهری به سایر بیماری‌های مقاربتی و دیگر ضایعات پوستی شباهت داشته باشند. به همین دلیل در نهایت آزمایشات و معاینات پزشکی است که مبتلا بودن یا نبودن یک فرد را تأیید می‌کند. در مقاله زیر انواع عکس زگیل تناسلی در مردان برای شما اورده شده است.

آیا امکان انتقال زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن وجود دارد؟

متأسفانه عدم داشتن دانش و اطلاعات کافی اغلب مردم درباره بسیاری از بیماری‌ها همواره باعث شده که خرافات و باورهای غلطی در این زمینه شکل بگیرند. زگیل تناسلی و سایر بیماری‌های مقاربتی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اطلاعات اغلب افراد در این زمینه به قدری محدود است که هر باور غلطی را به راحتی می‌پذیرند. انتقال زگیل تناسلی از طریق دست دادن، از طریق لباس، از طریق خون و انتقال آن به سایر نقاط بدن هم تعدادی از این باورهای اشتباه هستند.

در نتیجه اگر نگران این هستید که آیا امکان انتقال زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن وجود دارد یا خیر، باید بدانید که احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم است. در این زمینه دو نکته مهم وجود دارد که باید بدانید:

از میان بیش از ۱۰۰ گونه مختلفی که از ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد، نوع ۶ و ۱۱ گونه‌هایی هستند که زگیل تناسلی از علائم آن‌ها است. سایر انواع می‌توانند باعث ایجاد علائمی دیگر یا حتی در مجموع بدون علائم باشند. به همین دلیل بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند به این ویروس مبتلا می‌شوند و پس از مدتی هم به همین ترتیب درمان شده و ویروس از بدن آن‌ها خارج می‌شود. اگر ضایعات زگیل خود به خود از بیننرفتند میتوانید با کرایوتراپی به راحتی آن را درمان کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر وحيد دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام
    چند وقتيه متوجه ي ضايعه روي التم شدم
    مطالعه كردم به زگيل تناسلي برخوردم
    ميخواستم ببينم زگيله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 5 سال پیش)
      این زگیل نیست
  • تصویر کاربر محمدجواد پنجشنبه ۲۱ تیر ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    برای تشخیص زگیل تناسلی چه آزمایشی را باید داد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 6 سال پیش)
      باید واضح داشته باشید
    2. تصویر کاربر محمدجواد سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 6 سال پیش)
      من با یک خانمی رابطه داشتم اون زگیل تناسلی زده بود ،
      بی زحمت جناب دکتر شما اسم آمازیش تشخیص زگیل تناسلی بگید ؟
      که این آزمایش را بدم بعد جواب آزمایش را خدمت شما بیارم
    3. تصویر کاربر محمدجواد سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 6 سال پیش)
      من با یک خانمی رابطه داشتم اون زگیل تناسلی زده بود ،
      بی زحمت جناب دکتر شما اسم آمازیش تشخیص زگیل تناسلی بگید ؟
      که این آزمایش را بدم بعد جواب آزمایش را خدمت شما بیارم
    4. تصویر کاربر محمدجواد سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 6 سال پیش)
      من با یک خانمی رابطه داشتم اون زگیل تناسلی زده بود ،
      بی زحمت جناب دکتر شما اسم آمازیش تشخیص زگیل تناسلی بگید ؟
      که این آزمایش را بدم بعد جواب آزمایش را خدمت شما بیارم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ تیر ۹۷( 6 سال پیش)
      بايد زگيل واضح داشته باشيد تا از ان ازمايش دهيد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مونا شنبه ۱۵ خرداد ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید....اقای دکتر بنده چند ماهی میشه که در قسمت تناسلی یه دونه هایی زد اول بزرگ شد ولی بعد چند ماه دوباره کوچک شد...چون همسرم هم گرفت دیگه احتمال دادم زگیل باشه....رفتم دکتر زنان گفت زگیل هست ولی نیاز به هیچ کاری نیست فقط قرص و پماد اسیکلوویر بهم داده....همسرم هم رفت پیش ارولوژیست به ایشون هم دکتر گفت اصلا هیچ کاری باهاشون نداشته باش هیچ قرص و پمادیم نداده به همسرم....فقط بهش گفت شیو نکن و با نخ دورشون رو ببند تا بیوفتن ولی من خودم هنوز نگرانم که واقعا چیزی نیست و اینکه با این پمادو قرص خوب میشه؟؟؟؟و دکتر به همسرم گفته میتونید سکس دهانی هم داشته باشید هیچ مشکلی پیش نمیاد.....میخواستم لطف کنید شما هم راهنماییمون کنید.....ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ خرداد ۹۵( 8 سال پیش)
      باید عکسش را ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر