زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟ این سؤالی است که همه افراد باید پاسخ آن را بدانند و از این طریق اطلاعات خود را در خصوص این ویروس کامل کنند. اچ پی وی یا زگیل تناسلی روزبه‌روز شایع‌تر می‌شود و افراد فراوانی به آن مبتلا هستند. به همین دلیل است که دانستن محل رشد ضایعات پوستی این ویروس برای همه افراد ضرورت دارد تا بتوانند از سلامتی خود مراقبت کنند. در این مقاله در مورد محل رشد زگیل ها و در نهایت درمان زگیل تناسلی مردان بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟

بعضی از افراد با در نظر گرفتن نام زگیل تناسلی تصور می‌کنند که این ضایعه تنها در نواحی تناسلی ظاهر می‌شود. در حالی که وابسته به نوع و گونه ویروس اچ پی وی در بدن فرد مبتلا، احتمال رشد کردن آن در بعضی از نواحی دیگر هم وجود دارد.

زگیل تکی

به طور خلاصه در پاسخ به سؤال زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد می کند؟ می‌توان گفت این ضایعات پوستی در اغلب اوقات در نواحی مانند واژن، دهانه رحم، مقعد، بیضه، دیواره‌های واژن، آلت تناسلی و مجرای ادراری رشد می‌کند. البته این نواحی شامل نواحی رایج رشد این ضایعات هستند.

در عده‌ای از افراد ممکن است این زگیل‌ها در قسمت‌های دیگر بدن رشد کند. برای مثال قسمت‌هایی از کشاله‌های ران را هم درگیر می‌کنند. حتی در افرادی که رابطه جنسی دهانی داشته‌اند، گاهی این ضایعات در قسمت‌هایی از دهان، زبان و حتی گلو هم ظاهر می‌شوند.

مهم است که بدانید بسیاری از این قسمت‌های بدن می‌توانند به  ضایعات پوستی و بیماری‌های مقاربتی دیگر هم مبتلا شوند و علائمی مشابه داشته باشند. برای مثال ویروس هرپس ویروس مشابه دیگری است که ضایعات پوستی آن اغلب در همین نواحی مشابه رشد می‌کنند. حتی ممکن است ضایعات پوستی مورد نظر شما به آسانی به دلیل استفاده از تیغ‌های کثیف و زخم در هنگام شیو کردن رخ داده باشند و از این رو تنها تعدادی گوشت اضافه یا جوش ساده باشند.

 به این ترتیب معاینه شدن توسط پزشک شرط مهم تشخیص ویروس و زگیل تناسلی است.

رشد زگیل تناسلی روی زبان

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین ویروس‌هایی است که در دسته عفونت‌های منتقله جنسی قرار می‌گیرد. این ویروس در اغلب موارد علائم و نشانه‌های خاصی در بیمار ایجاد نمی‌کند. وابسته به انواع مختلفی که دارد، این ویروس می‌تواند موجب ایجاد زگیل تناسلی شود.

از جهتی آشنایی با نشانه‌های ویروس اچ پی وی به شما کمک می‌کند تا با دیدن کوچکترین زائده‌ای روی پوست خود نگران مبتلا شدن به این ویروس نباشید! از جهتی دیگر، ضایعات پوستی بسیار مشابهی به زگیل تناسلی وجود دارند و در صورتی که با علائم آشنا نباشید، نمی‌توانید این ضایعات و عفونت‌های منتقله جنسی را نسبت به یکدیگر تشخیص دهید. خارش ضایعات هم یکی از مهمترین علائم است.

پس با وجود این، آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟ در پاسخ باید گفت این ضایعه پوستی گاهی می‌تواند باعث خارش شود، هر چند در اغلب موارد کاملاً بدون درد است. در نتیجه اگر ضایعاتی در بعضی قسمت‌های بدن ظاهر شده که کمی خارش ایجاد می‌کند اما درد ندارد، احتمال مبتلا بودن فرد به ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس سبب زگیل تناسلی وجود دارد.

در نظر داشته باشید که زگیل های تناسلی در بعضی موارد می‌توانند از لحاظ ظاهری به سایر بیماری‌های مقاربتی و دیگر ضایعات پوستی شباهت داشته باشند. به همین دلیل در نهایت آزمایشات و معاینات پزشکی است که مبتلا بودن یا نبودن یک فرد را تأیید می‌کند. در مقاله زیر انواع عکس زگیل تناسلی در مردان برای شما اورده شده است.

آیا امکان انتقال زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن وجود دارد؟

متأسفانه عدم داشتن دانش و اطلاعات کافی اغلب مردم درباره بسیاری از بیماری‌ها همواره باعث شده که خرافات و باورهای غلطی در این زمینه شکل بگیرند. زگیل تناسلی و سایر بیماری‌های مقاربتی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اطلاعات اغلب افراد در این زمینه به قدری محدود است که هر باور غلطی را به راحتی می‌پذیرند. انتقال زگیل تناسلی از طریق دست دادن، از طریق لباس، از طریق خون و انتقال آن به سایر نقاط بدن هم تعدادی از این باورهای اشتباه هستند.

در نتیجه اگر نگران این هستید که آیا امکان انتقال زگیل تناسلی به دیگر نقاط بدن وجود دارد یا خیر، باید بدانید که احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم است. در این زمینه دو نکته مهم وجود دارد که باید بدانید:

از میان بیش از ۱۰۰ گونه مختلفی که از ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد، نوع ۶ و ۱۱ گونه‌هایی هستند که زگیل تناسلی از علائم آن‌ها است. سایر انواع می‌توانند باعث ایجاد علائمی دیگر یا حتی در مجموع بدون علائم باشند. به همین دلیل بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند به این ویروس مبتلا می‌شوند و پس از مدتی هم به همین ترتیب درمان شده و ویروس از بدن آن‌ها خارج می‌شود. اگر ضایعات زگیل خود به خود از بیننرفتند میتوانید با کرایوتراپی به راحتی آن را درمان کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص ارولوژی

Rate this post

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید جناب دکتر
    بنظرم این دونه های خیلی ریزنزدیک بهم در قسمت ختنه گاه که در عکس برای شما ارسال کردم خیلی وقته هستن و تغییری نکردن سوالم اینه آیا زگیل هستن؟اگر هم زگیل نیستن چه نوع بیماری هست؟ و چه دارویی مصرف کنم؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      زگیل نیستند چدوک های خط بخیه ختنه هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      نیاز به اقدامی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱ مرداد ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام
    من به تازگی پوست آلتم حتی در حالت نعوظ هم کمی شل است ( قبلاً این طور نبود). خودم فکر میکنم که به خاطر زیاده روی در خود ارضایی باشه چون فرو رفتگی هایی هم در آلت در حالت نعوظ دیده میشه. آیا درمانی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
    2. تصویر کاربر مهدی شنبه ۳۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      این عکس آلت در حالت نعوظ است
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ مرداد ۳( 2 ماه پیش)
      تا قکماه سعی کنید تحریک تناسی نداشنه باشید روزانه با وازلین چرب کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۱ تیر ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب پسرم و من10 یا 12 سالگی رابطه دهانی داشتم شایدم کمتر از 10 سالگی و الان 23 سالمه الان متوجه شدم که پشت زبانم ی حالت عکسی که فرستادم ایجاد شده می‌تونه زیگیل باشه ؟ و اینکه چند روزی میش و چند روزه حس میکنم ی چیزی انکار تو گلوم گیر کرده و احساس سنگینی در گلو دارم که حس میکنم چیزی گیر کرده انگار البته نمی‌دونم بهش ربطی داره یا نه .
    ممنون میشم راهنمایی کنید عکس رو هم ضمیم کردم انتهای زبان رو میگم می‌تونه زیگیل باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      خیر اینا زگیل نیستند بازگشت اسید معده دارید بهتره به متخصص گوارش مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      خوب آقای دکتر برای احتیاط لازم نیست که بیوپسی کنم ؟ یا اینکه واکسن بزنم ؟
    3. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      آقای دکتر ببخشید واقعا فقط امکانش هست بفرمایید با توجه به سه عکسی که الان براتون ضمیمه کردم که از جاهای مختلف هستش امکانش هست بفرمایید که زگیل هستن یا نه ممنون میشم .
    4. تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۰ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      آقای دکتر ببخشید واقعا فقط امکانش هست بفرمایید با توجه به سه عکسی که الان براتون ضمیمه کردم که از جاهای مختلف هستش امکانش هست بفرمایید که زگیل هستن یا نه ممنون میشم .
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ تیر ۳( 2 ماه پیش)
      زگیل نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر بهار پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    ۲۲ ساله هستم و این نشانه هارو روی پوستم دیدم
    رابطه مقعدی داشتم همراه با مقدار کمی خونریزی که بخاطر فشار بود فکر میکنم (حدودا یکماه پیش)
    و اینکه بعد استفاده از کرم موبر یه مقداری خارش داشتم حس میکردم ازونه
    گاها درد هم دارم
    حالا نمیدونم بخاطر ترمیم بافت اطراف این نشانه ها هست یا زگیل تناسلی هست
    پارتنرم هیچ نشونه ای نداره و رابطه خارج هم نداشتیم (اولین ارتباطمون بود)
    چند باری توی وان اب گرم نشستم دردم کمتر شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ خرداد ۲( 1 سال پیش)
      سلام حتما باید توسط جراح عمومی معاینه بشه مشکوک به زگیل است
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر نوع کم خطر زگیل تناسلی (6و11) چقدر احتمال دارند به سرطان تبدیل شوند؟ و اگر طرف مقابل واکسن تزریق کند چقدر احتمال دارد این تایپ ها را بگیرد و به سرطان تبدیل شود؟ و اینکه چرا در تست hpv pcr تمام تایپ ها بررسی نمیشوند؟چون 40 نوع زگیل تناسلی وجود دارد و فقط 16 نوع بررسی میشود.آیا اهمیت ندارند و یا انجامش غیر ممکن است؟و منظور از low risk بودن یعنی اینکه احتمال تبدیل شدنش به سرطان پایین است؟ اگر کسی نوع 6 و 11 را داشته باشد و طرف مقابل واکسن تزریق کند برای زندگی مشکلی ندارند؟ و سرطان نمیگید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 1 سال پیش)
      سلام سرطان برای اقا بسیار نادر است و برای خانم ها سرطان رحم ایجاد میشه . تست خونی pcr اهمیتی ندارد و دقتی ندارد . واکسن نمیتونه تمام موارد را پوشش بده ولی اصلیا مثل ۶ و۱۱ و ۱۶ و ۱۸ خوبه پوشش میده .
  • تصویر کاربر ستایش یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام حدود ۱۰سال پیش در کشاله رانم در زمان بارداری یک گوشت اضافه ایحاد شده که بعد از زایمانم هم چنان وجود داره و در طی این چند سال رشد کرده آویزون و شل هست ولی تقریبا بزرگ شده چند سال پیش که مراجعه کردم دکتر گفت که اسکین تگ هست چون من اضافه وزن زیادی دارم گفتن یکی از عوارض چاقیه که الان حدود ۲سال هست که یک گوشت اصافه کوچک و بدون درد در سقف دهانم ایجاد شده الان نگرانم که قبلا تشخیص دکتر اشتباه بوده باشه و من زگیل تناسلی داشته باشم ولی خجالت میکشم به دکتر مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر سیامک سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سه هفته است که در کشاله ران خود این زایده را مشاهده می‌کنم. لطفا بررسی فرمایید که آیا زگیل تناسلی هست یا خیر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر سیامک سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام جناب دکتر
      عکس‌ها مجدد ارسال شدند.
      با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام مشکوک به زگیل است ، hpv dna test انجام دهید. اگر مثبت بود جهت کرایو مراجعه نمایید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر M یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام دکتر . خسته نباشید ‌.
    اقای دکتر همین جور که توی عکس ها میبنید حدود دو روز هس وسط آلت من وقتی دست میزنم سه الی چهار تا چیز سفت مثل جوش هس . وقتی پوست آلتم رو میکشم یکی از اون چیز های سفت پیدا میشه که به رنگ سفید هس حس میکنم و مثل جوش هس ، ولی اون چند تای دیگه فقط حسشون میکنم و لمس و اصلا قایل دیدن نیسن و دکتر همشون خیلی کوچیک هسن و اندازه ی جوش هستند . ( یه رگ بالای آلت هس اون یکی رو که میبینم با تلاش ، تقریبا نزدیک اون رگ هس ، ولی اون سه تای دیگه یکشون نزدیک به همون جوشه هس ولی اصلا قابل دیدین نیس فقط میشه لمس کرد و سفتیش رو حس کرد و اون سومی و چهارمی یکم بالا تر هس توی عکس نشون دادم براتون ) . در ضمن دکتر وقتی دست میزنم به اونی که میگم با تلاش میتونم ببینم کمی میسوزه و یه درد خفیف همراه با سوزش داره ولی وقتی به اون دو تا دست میزنم اصلا درد و سوزش نداره وفقط حس میکنم اونا رو . سوالم اینه که آیا اون دو تا مربوط به بافت خود آلت هس؟ آیا اصلا همش جوش هس؟ ایا اینها جوش هس ؟ چی هس اصلا .
    اینم بگم که دو روز پیش اصلا اصلا نبود و تازه دیروز اینجوری شده و سمت راست الت هم کمی ورم کرده خیلی کم که توی عکس ها مشخص هس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      اینها مهم نیستند
    2. تصویر کاربر M جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      دکتر ایا همون جوش هستند؟ یا چیز دیگه هست؟
      ممنون میشم جواب بدید .
    3. تصویر کاربر M جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      و دکتر میخاسم بدونم که این ها از بین میره؟ چه زمانی طول میشکه که ای بین بره ؟
    4. تصویر کاربر M جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      و دکتر میخاسم بدونم که این ها از بین میره؟ چه زمانی طول میشکه که ای بین بره ؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ramin پنجشنبه ۲۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    س.38سالمه.مجرد.7 سال پیش زگیل تناسلی گرفتم و در طی 2.5 سال پیش دکتر محرابیان پوست درمان کردم.4 ساله هیچ ضایعه ای ندارم.حدود 3 تا 4 ساله علائم ادراری دارم(دوشاخه شدن ابتدا و انتهای ادرار و زمانی که فشار ادرار کمه.احساس ماندن ادرار بعد از ادرار.در طی دو سال دوبار سونو کردم یه بار 30 و یه بار 50 سیسی مانده داشتم.و گاهی صبح ها که بیدار میشم درد شکم).دوسال پیش پی سی آر از چند قطره ابتدای ادرار دادم تایپ 51 مثبت شد.20 روز پیش و بعد 2 سال پی سی آر از براش پوست دادم و بازم با تایپ 51 مثبت شده.لاقل 4 ساله هیچ ضایعه ای نداشتم.نگرانم که شاید چندین ساله داخل مجرا ضایعه هست؟البته علائم ادراریم از وقتی که یادم میاد و از چند سال پیش تا به امروز تشدید و تضعیف نشده.هرگز ابتدای مجرا و نوک کلاهک ضایعه نداشتم.و هرگز لکه خونی در شرت نداشتم.الان موندم چی کنم تا ویروس رو ریشه کن کنم و بهدش برم ازدواج کنم.سر در گم شدم در واقع 4 ساله هیچ ضایعه ای نداشتم.اما ظاهرا ویروس رو دارم.نمیدونم این ویروس ناشی از زگیل داخل مجراست که در طی این چندین سال اونجا بوده و درمان نشده یا اینکه ربطی به اون نداره.من نگرانم و قصد ازدواج دارم.این ویروس رو واسم ریشه کن کنید و نجاتم بدید. دکترم معتقده اگه 1 سال از آخرین درمانت بگذره و ضایعه نداشته باشی به احتمال 90 درصد دیروس ریشه کن میشه.برای من 4 سال گذشته و ظاهرا ضایعه ای ندارم ولی هنوز ویروس هست.کمکم کن دکتر.دکتر محرابیان شما رو بعنوان ارولوژ خوب در این زمینه به من معرفی کرد تا از شما مشورت بگیرم.من 7 ساله پیشه دکتر محرابیان میرم و میام درضمن من از سیستو بخاطر به هم زدن فرم مجرای ادرار و اینکه اگه احیانا اون داخل ضایعه باشه و بدتر زخمیش کنه و باعث انتشارش بشه خیلی میترسم.و اینکه به نظرم سیستو باید مجهز به لیزر باشه تا اگه در حین سیستو موردی دیده شد همونجا لیزر بشه و دوباره واری نشه.البته شاید 3 سانت اول برای سیستو کافی باشه.به نظرتون ممکنه در مورد بنده اصلا ضایعه اون داخل دارم؟علائم ضایعه داخل مجرا چیه؟تجربه شما و مریضهاتون چی رو میگه؟آیا ممکنه داخل مجرا ضایعه باشه و چندین سال اندازش و تعدادش تغییر نکنه و علائم ادراری همواره ثابت بمونه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر ramin یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      با توجه به اینکه من ویروس با تیپ 51 رو دارم شنیدم که با انجام عمله سیستو ممکنه ایجاد خراشیدگی کنه که خودش باعث انتشار ویروس و ایجاد ضایعه جدید میشه و حتی تعداد بیشتر هم میشه. به نظرتون برای شخصی مثل من که ویروس رو داره و با توجه به توضیحات کاملی که در بالا دادم انجام سیستو صلاحه و پر ریسک هست یا نه؟ودرضمن شما میتونید سیستو همراه با لیزر انجام بدید(یعنی سیستوسکپیتون به لیزر هم مجهزه و همزمان امکان سیستو و لیزر هست؟) که اگه در حین سیستو ضایعه دیدی همونجا لیزرش کنید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    4. تصویر کاربر ramin دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      پرفسور حق با شماست.ولی من با توجه به اینکه آزمایش پی سی آرم با تایپ 51 مثبت شده نگران این هستم که سیستو کنم و خود سیستوسکپی باعث انتشار بیشتر ویروس داخل مجرا و افزایشه درگیری داخل مجرا بشه و حتی مجرا رو هم کلا درگیر کنه.آیا این نگرانی من درسته و ریسک داره؟(آخه من شنیدم خود سیستوسکپی ممکنه باعث انتشار بیشتر ویروس در مجرا بشه و شنیدم حتی زگیل داخل مجرا رو که لیزر میکنند ممکنه بخاراتش اون داخل باعث توسعه ویروس بشه)
      و اینکه اگه صلاح میدونی که با توجه به شرایط من برای من سیستو انجام بدید آیا سیستوی شما مجهز به لیزر هست؟که اگه در حین سیستو داخل مجرا ضایعه دیدید همونجا لیزرش کنید؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      بايد در اطاق عمل انجام شود
    6. تصویر کاربر ramin چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام.من با منشیتون تماس گرفتم.به من گفتندکه بعد از عید وقت بگیرم.من بعد از عید وقته سیستو در مطب رو بگیرم؟به من بگید که به منشیتون چی بگم؟من باید از شهرستان بیام.و شرایطم یکم سخته.
      راستی اینم بگم که من وقتی نوکه مجرامو باز میکنم و ولش میکنم و ادرار میکنم دیگه ادرارم دوشاخه نمیشه ولی بعد از ادرار یکم احساس مانده ادرار دارم.انگار که نوکه مجرام به هم میچسبه.
      با توجه به سوابقی که از خودم گفتم و با توجه به تجربه بی نهایت شما به نظرتون احتماله وجود زگیل داخل مجرای من کمه یا زیاده؟(من در زمانی که زگیل داشتم هرگز ایتدای مجرام یا حتی روی کلاهک زگیل نداشتم و هرگز در شرام لکه خونی نداشتم).
      تو رو خدا سوابقمو در بالا و نوشته های قبلیمو دوباره بخونید من بسیار استرس دارم.وحشتناکه استرسم
      ممنونم از شما
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      من تا ۱۳ نیستم
    8. تصویر کاربر ramin پنجشنبه ۲۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      انشالله در سال جدید سلامتی باشه برای شما و خانوادتون.
      1.بعد از تعطیلات به منشیتون چی بگم و چطور وقته اتاق عمل بگیرم؟و منظورتون سیستو در بیمارستانه؟(چطوری باید هماهنگ کنم)

      2.با توجه به سوابقی که در چندین نتن بالا از خودم دادم و با توجه به تجربیات شما در این زمینه احتمال وجود ضایعه داخل مجرا در من زیاده یا کمه؟

      ممنون بابت وقتی که میزارید
    9. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۹ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    10. نمایش سایر 8 پاسخ
  • تصویر کاربر حمزه یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت شما بخیر بنده چند ماهی میشه چند لکه ی ریز و قهوه ایی شبیه زخم روی بدنه آلتم بوجود اومده که بعضی وقتها حس درد حفیف هم در اون ناحیه دارم و دونه های ریز زیر پوستی شبیه جوشم چند تایی هست من حدودا یک سال پیش رابطه مقعدی ام داشتم بدون کاندوم و میخواستم بدونم این لکه های قهوه ایی شبیه زخم چی هستن و ایا بیماری خاصیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر حمزه سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      ممنون دکتر منظورتون از مشکوک چه نوع رابطه ایی؟حدودا یک سال پیش رابطه مقعدی داشتم بدون کاندوم و محافظت نشده ولی این لکه ها چند هفته ایی هست پیداشون شده و شبیه زخمه انگار و یه سری جوش های ریب زیر پوستی هم بوجود اومده که عکساشو فرستادم خدمتتون من برا اصلاح از پودر واجبین استفاده کردم و فک میکنم مال اون باشه دکتر کلا نگرانم کرده این لکه ها و زخم ها
    3. تصویر کاربر حمزه سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      واینکه دکتر اگه زگیل نیست پس چیه؟مهمه؟
    4. تصویر کاربر حمزه سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      واینکه دکتر اگه زگیل نیست پس چیه؟مهمه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      میتواند skin tag باشد
    6. تصویر کاربر حمزه پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      ممنونم از شما دکتر ولی این شبیه زخمه و اینکه میترسم ربطی به سرطان های آلت تناسلی داشته باشه و این مورد نگرانم کرده عکساروهم فرستادم خدمتتون
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      اصلا نگران نباشید
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر