جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه های انتقال زگیل تناسلی از زن به مرد و برعکس

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی، شایعترین بیماری منتقل شونده ویروسی در دنیا است. بیش از 140 نوع ویروس HPV در دنیا وجود دارد و این ویروس ها، به دو نوع کم خطر و پرخطر تقسیم می شوند. ویروس های نوع 16 و 18 شایعترین ویروس های خطرناک HPV در دنیا هستند و اغلب از طریق تماس جنسی آلوده، از مرد به زن و از زن به مرد و در مواردی که هم جنس گرا هستند، از مرد به مرد و از زن به زن منتقل می شوند. گاهی انتقال زگیل از طریق بوسیدن هم انجام می شود.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در دنیا، 80 الی 90 درصد این ویروس ها در عرض 2 سال خود به خود از بین می روند. شایعترین علامت HPV تولید زگیل می باشد که در همه جای بدن، احتمال تولید زگیل به وسیله این ویروس وجود دارد. آن چه که مورد بحث ما در اینجا می باشد، ویروس های منتقل شونده از طریق تماس جنسی آلوده یا sexually Transmitted disease می باشد که بالای 95 درصد فقط از طریق تماس جنسی آلوده به فرد سالم منتقل می شوند. 

آیا زگیل تناسلی از زن به مرد منتقل می شود؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت که، بله زگیل تناسلی از زن به مرد منتقل می شود.زگیل تناسلی در بیشتر موارد از طریق تماس جنسی منتقل می شود. حتی اگر زگیل شما خیلی کوچک باشد یا حتی دیده نشود، می توانید عفونت را به شریک جنسی خود منتقل کنید.

ایا زگیل تناسلی از مرد به زن منتقل میشود؟

بله زگیل تناسلی از مرد به زن منتقل میشود. در واقع جنسیت در انتقال این بیماری تاثیری ندارد، هنگامی که با فرد آلوده چه مرد و چه زن ارتباط برقرار میکنید، در معرض خطر هستید و گرفتار HPV خواهید شد. بهترین راه برای درامان ماندن از این بیماری کنترل روابط جنسی آلوده و پر خطر است.

تمرین کگل برای زود انزالی

راه های انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال hpv عبارتند از:

انتقال از طریق تماس جنسی واژینال: این روش شایعترین نوع راه های انتقال hpv است و از طریق رابطه جنسی آلوده منتقل می شود. لازم به یادآوری است ملاک آلوده شدن به HPV بالینی، وجود زگیل تناسلی برجسته در روی آلت تناسلی مرد، در ناحیه عانه، کشاله ران و بیضه ها و در زنان وجود این زگیل ها در ناحیه دور واژن، لابیهای بزرگ و کوچک تناسلی است و اغلب به صورت خال های گوشتی برجسته و قهوه ای رنگ می باشند.

لازم به یادآوری و تاکید مجدد است که قطعی ترین روش تشخیص آلودگی به زگیل، معاینه بالینی توسط فرد متخصص می باشد و آزمایش تنها برای تعیین نوع زگیل (با نمونه برداری مستقیم از زگیل)، ارزش دارد. آزمایش هایی که اغلب از خون- ادرار و یا سوآپ از نسج سالم برداشته می شود، غلط می باشد و از نظر علمی جز نگرانی واسترسی که به بیمار و خانواده وارد می کند ارزشی ندارد و اکیداً توصیه نمی گردد. نتیجه اینکه آنهایی که بدون داشتن زگیل واضح، آزمایش آنها مثبت گزارش می شود اعتبار علمی ندارند.

دومین راه انتقال از طریق تماس جنسی آنال یا مقعدی می باشد: از نظر علمی، ارتباط جنسی از طریق مقعد به علت آلودگی شدید آن اصلا توصیه نمی گردد. سوزاک، سفلیس، ایدز، تبخال، شانکر، شانکروئید و زگیل، از بیماری های شایع منتقل شونده از طریق تماس جنسی مقعدی مخصوصاً بدون استفاده از کاندوم و پوشش بهداشتی می باشند.

زگیل تناسلی در این روش تماس جنسی که اغلب در هموسکژوال یا همجنسگرا ها دیده می شود، از طریق تماس پوست به مخاط، باعث آلودگی و درگیری دور مقعد می شود.

راه انتقال زگیل تناسلی

علائم بالینی آن به صورت خال های گوشتی برجسته در داخل مقعد و پوست دور مقعد می باشد. در مواردی که داخل رکتوم و یا قسمت داخلی مقعد گرفتار شود، باید با کولونوسکوپی و دستگاه مخصوص آن برداشته شود. برای درمان ضایعات بیرونی، بهترین روش درمان کرایوتراپی می باشد. در نوع آلودگی پرخطر، احتمال سرطان مقعد در آینده برای بیمار محتمل است و باید تحت نظر پزشک معالج باشد.

سومین راه انتقال hpv: روابط جنسی دهانی یا اورال می باشد. اگر مرد و زن، مبتلا به زگیل تناسلی واضح باشند در این نوع ارتباط به علت تماس مخاط به مخاط، انتقال زگیل تناسلی اتفاق می افتد که به صورت خال های برجسته یا برجستگی گوشتی، و اغلب در روی لب ها و زبان ایجاد می شوند. در موارد مشکوک باید از آنها بیوپسی یا نمونه برداری نیز انجام گردد. بهترین روش درمان این نوع زگیل ها استفاده از کرایوتراپی می باشد. بهترین توصیه پزشکی در جهت عدم آلودگی به این نوع ویروس، اجتناب از فعالیت های جنسی آلوده می باشد.

چهارمین راه انتقال زگیل تناسلی: استفاده از اپیلاسیون های غیر بهداشتی و تیغ آلوده برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی است. اگر از تیغی که قبلا جهت زدودن موهای تناسلی آلوده به زگیل تناسلی استفاده شده، برای اصلاح موی صورت و زیربغل استفاده شود، انتقال زگیل تناسلی به صورت، زیر گردن و زیربغل اتفاق می افتد. لذا در اینجا توصیه می شود به هیچ وجه از تیغ آلوده و استفاده شده در ناحیه تناسلی، برای اصلاح موهای مناطق دیگر استفاده نشود.

در مورد اپیلاسیون: اگر وسیله استفاده شده بهداشتی یک بار مصرف نباشد و برای اپیلاسیون فرد آلوده قبلاً استفاده شده باشد و در ادامه شخص دیگری از آن استفاده کند، (مخصوصاً زمانی که باعث خونریزی و آزردگی پوستی در ناحیه سالم شود) باعث انتقال زگیل تناسلی خواهد شد و لذا توصیه می شود مسائل بهداشتی در این مراکز کاملاً رعایت و از وسایل یکبار مصرف استفاده گردد.

در پایان بحث لازم به یادآوری است که پیشگیری بهتر از درمان است. با توجه به این نوع اطلاع رسانی های علمی و به روز و دقیق جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس، باید با نگاه علمی از انجام فعالیت های جنسی آلوده اجتناب نمایید و در مراجعه به مراکز زیبایی، دقت به رعایت بهداشتی را حتما مدنظر داشته باشید.

بر خلاف تبلیغات رایج در رابطه با لیزر و سوزاندن زگیل، این امر باعث بخار شدن ویروس در هوا و پخش شدن زگیل و انتقال آن به جاهای مختلف از جمله بینی و گلو و حنجره و چشم می شود.

بهترین درمان: کرایوتراپی می باشد که در این روش با تبدیل مایع نیتروژن به گاز نیتروژن با دمای 250درجه و اغلب در یک جلسه، زگیل بدون آلوده کنندگی درمان می شود.

جهت درمان زگیل تناسلی و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید.

02122642744 – واتساپ 09351142080

02122647404 

عکس زگیل تناسلی

عکس زگیل تناسلی 1
عکس زگیل تناسلی 2
عکس زگیل تناسلی 3
عکس زگیل تناسلی 4
عکس زگیل تناسلی 5
عکس زگیل تناسلی 6
عکس زگیل تناسلی 7
عکس زگیل تناسلی 8

 دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.3/5 - (6 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر والا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من مدتیه روی پوست آلتم و پوست بیضه ام لکه ریز و کوچک قهوه ای بوجود اومده میخواستم بدونم اینها بونوئید پاپولوزیس یا زگیل تناسلی نیست ؟ببخشید من دوربین گوشیم زیاد خوب نبود که واضح تر باشه این لک ها ۷ الی ۸ دونه هستش وبرآمدگی نداره وبیشتر شبیه لکه های عمقی پوست یا زیر پوسته ممنون میشم راهنماییم کنید و بفرمایید چی هستن چون نگرانم کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام من در حد عکس زگیل نمیبینم ولی بهتره معاینه بشه کیفیت خوب نیست
    2. تصویر کاربر والا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      دکتر این عکس واضح تر از دوتا لکه هاس اینا خیلی ریز هستن و میخواستم بدونم بونوئید پاپولوزیس هستن البته مشابه اینا دوتا رو خود پوست آلتم هست من میخوام بدونم بنوئید پاپولوزیس هست یا نه ممنون میشم اطلاعاتی از این مریضی بهم بدید چون تو اینترنت خوندم لکه های قهوه ای پوست ممکنه این بیماری باشه
    3. تصویر کاربر والا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      دکتر این عکس واضح تر از این دوتا لکه های خیلی کوچکه البته دوتا هم مشابهش روی پوست آلتم هست فقط میخواستم بدونم اینا بنوئید پاپولوزیس هست یا نه چون تو اینترنت دیدم که نوشته لکه های قهوه ای بنوئید پاپولوزیس هست ممنون میشم راهنماییم کنید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      خیر پاپولوزیس به نظر نمیرسه اگر تشخیص قطعی میخواهید نمونه برداری بشه و پاتولوژیست اعلام بکنه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یه جوون 21 ساله هستم یه 4 سالی هست وارد رابطه نشدم از یک سال یک زائده ای بروی سر التم دقیقا نوک آلت پدیدار شده کنارشم یک برامدگی خاصی مثل تورم هست مثل باد کردن بعضی اوغات خیلی کم رنگ میشه کوچک در حال محو شدن ولی مثلا بعد خو ارضایی خیلی تحریک میشه نه درد داره نه خون ریزی رنگشم تغییر میکنه موق هایی که با فاصله خیلی زیاد خود ارضایی میکنم بسیار کوچک میشه خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      دکتر براتون تو تلگرام فرستادم دوباره میفرستم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      بفرمایید فرستادک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 1 سال پیش)
      مشکل خاصی نیست جای نگرانی نداره برامدگی نوک اگر راحت ادرار میکنید مشکلی نیس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲۰ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض احترام خدمت جناب آقای دکتر کرمی عزیز و همکاران محترم شان
    در ناحیه مقعدم و موارد اندکی کشاله ران دانه ها و یا زگیل هایی در امده است. خواستم ببینم اینها ایا همان زگیل تناسلی است؟ برای درمان آن چه اقدامی باید انجام دهم. تصاویر هم به پیوست ارسال شده است.
    با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام تصاویری ارسال نشده که ببینم مجدد بفرستید
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۹ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      با سلام و عرض احترام، همه این موارد در ربات تلگرام ارسال شده بود حضورتان. علی ایحال مجدد تقدیم می شود.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      تصاویر رویت شد . چند موردشان بسیار مشکوک به زگیل است و باید کرایو شوند . در صورت تمایل نوبت بدهیم
    4. تصویر کاربر حسین شنبه ۱۹ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      بله ممنون اگر در اولین فرصت (مثلا هفته آینده) نوبت بدهید. چون از اواخر اردیبهشت مسافر هستم. اگر صبح ها هم باشد آمادگی دارم از ساعت 9 تا 13 و عصرها هم از ساعت 3.30 به بعد. با تشکر 09123577128
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      با شما تماس گرفته خواهد شد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ستاره جمعه ۱۸ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    می‌خوام بدونم این دونه هایی که در دستگاه تناسلی من زده چی هستش و دکتر تشخیص بدن که آیا اینا حساسیت یا زگیل ممنون میشم راهنمایی کنن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
  • تصویر کاربر مطهره شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ببخشید آقای دکتر من این مورد رو دیدم ممکنه بیماری مقاربتی باشه یا عفونت هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر مطهره شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      ببخشید این عکس ها هستند
    3. تصویر کاربر مطهره شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      ببخشید این عکس ها هستند
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      در حد عکس زگیل نمیبینم رابطه جنسی داشتین ؟ تست پاپ اسمیر انجام شده ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر متین یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید سوالم اینست که کدام تایپ زگیل تناسلی به دهان گلوحلق منتقل می شود؟آیاتایپ6 منتقل میشود؟ومنجربه سرطان گلو می شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام انواع تایپ ها میتونه منتقل بشه هرچند بسیار نادر است
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    این حالت سفید تر شدن سر کلاهک التم چیه؟
    دیروز متوجهش شدم
    1. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      این تصاویر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام اگر از قبل داشته اید اهمیت ندارد و بخاطر از بین رفتن پیگمان پوستی هست که مهم نیست اگر جدیدا ایجاد شده باید از نظر قارچ بررسی بشه
    3. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان زائده های گوشتی زیر کلاهک رو حدود ده روزه متوجهش شدم و این رنگ پریدگی کلاهم یا براق شدنش رو دیروز متوجهش شدم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ضایعات گوشتی مشکوک به زگیل باید از نزدیک رویت بشه هرچند با توجه به نوع ختنه ای که شده اید میتونه از همان زمان باشه ولی چون ذکر میکنید ۱۰ روز هست باید معاینه شوید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سینا جمعه ۲۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    سلام و هزاران درود بر دکتر کرمی عزیز
    بنده ۳ هفته بعد از رابطه خارش و سوزش و بعد خروج عفونت از الت داشتم.و با مصرف آنتی بیوتیک مرتفع گردید.و برای اطمینان خاطر آزمایش اچ پی وی دادم .نحوه آزمایش هم پی سی آر از مجرا بود.سوالم از شما بزرگوار این هست آیا اگر بعد از ادرار این سواپ و نمونه برداری انجام بشه مشکلی نداره؟و جواب آزمایشم رو ارسال میکنم تا نظرتون رو بدونم.داخل صفحه ۳ منظور از آستانه ۶ چی هست نگران شدم دکتر.ممنون میشم.لطف میکنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      نمونه برداری برای اچ پی وی منفی بوده مشکلی ندارید اون استانه هم یک اندازه گیری ازمایشگاهی هست
    2. تصویر کاربر سینا جمعه ۲۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سپاس از شما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۶ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    عرض سلام .من قبلا خدمتتون رسیدم ویزیت شدم زگیل تناسلی یک دونه ازبیرون نزدیک واژن داشتم فرمودین کرایو کنم .حالا سه تا سوال اساسی دارم آیا بعداز درمان باکرایو دیگه نیازبه مصرف دارویی چیزی ندارم ?سوال دومم طرف جنسی من قطعا اونم دچارشده چون رابطه داشتیم حالا ایشون هیچ زگیلی روی آلت تناسلی نداره اما روی سینه وگردن زیاد داره .حالا اون برای درمان باید چه اقدامی انجام بده بیادچکارکنه ? سوال سوم اگر اون درمان نکنه بازم برای من مشکل ساز هست باتوجه به اینکه خودم این ویروس رودارم ...منظورم بعداز کرایو هست ...واکسن چهارظرفیتی گارداسیل هم تزریق کردم فعلا یک دوز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام چند سالتونه ؟ ضایعات روی سینه و گردن ایشان احتمالا اسکین تگ است و زگیل نیست بعد از کرایو اقدامی لازم نیست
    2. تصویر کاربر لیلا یکشنبه ۲۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      ممنون .40سالم هست .خب حالا باتوجه به فرمایش شما ممکنه ازمن به ایشون منتقل شده باشه هرچندعلامتی ظاهری ندارن .ایشون کاری نباید بکنه برای درمان?
    3. تصویر کاربر لیلا یکشنبه ۲۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      من نگران این هستم که اگر ایشون آلوده باشن ازمن گرفته باشن حالا بعداز درمان من دوباره از ایشون برای من مشکل ساز باشه آیا واقعا اینطوره ?اگر اینطوره پیشنهادتون چیه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۶ دی ۱( 1 سال پیش)
      برای اقایان خطری ندارد . فقط مراقب ایجاد ضایعات جدید باشند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر آتی دوشنبه ۵ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    زگیل تناسلی یا وستیبولار؟
    سلام دکتر خسته نباشید، من مجرد هستم و تا به حال رابطه جنسی و تماس جنسی نداشتم، ولی متوجه چندین زائده در ناحیه تناسلی خودم شدم که بعد از عفونت قارچی به وجود اومد، خواستم بپرسم این ها زگیل هستند یا وستیبولار؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام لطفا مجدد بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر آتی دوشنبه ۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      آپلود شد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام خیر این ها زگیل نیست . یکبار توسط متخصص زنان ویزیت از نظر ترشحات شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر