جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه های انتقال زگیل تناسلی از زن به مرد و برعکس

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی، شایعترین بیماری منتقل شونده ویروسی در دنیا است. بیش از 140 نوع ویروس HPV در دنیا وجود دارد و این ویروس ها، به دو نوع کم خطر و پرخطر تقسیم می شوند. ویروس های نوع 16 و 18 شایعترین ویروس های خطرناک HPV در دنیا هستند و اغلب از طریق تماس جنسی آلوده، از مرد به زن و از زن به مرد و در مواردی که هم جنس گرا هستند، از مرد به مرد و از زن به زن منتقل می شوند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در دنیا، 80 الی 90 درصد این ویروس ها در عرض 2 سال خود به خود از بین می روند. شایعترین علامت HPV تولید زگیل می باشد که در همه جای بدن، احتمال تولید زگیل به وسیله این ویروس وجود دارد. آن چه که مورد بحث ما در اینجا می باشد، ویروس های منتقل شونده از طریق تماس جنسی آلوده یا sexually Transmitted disease می باشد که بالای 95 درصد فقط از طریق تماس جنسی آلوده به فرد سالم منتقل می شوند. 

آیا زگیل تناسلی از زن به مرد منتقل می شود؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت که، بله زگیل تناسلی از زن به مرد منتقل می شود.زگیل تناسلی در بیشتر موارد از طریق تماس جنسی منتقل می شود. حتی اگر زگیل شما خیلی کوچک باشد یا حتی دیده نشود، می توانید عفونت را به شریک جنسی خود منتقل کنید.

ایا زگیل تناسلی از مرد به زن منتقل میشود؟

بله زگیل تناسلی از مرد به زن منتقل میشود. در واقع جنسیت در انتقال این بیماری تاثیری ندارد، هنگامی که با فرد آلوده چه مرد و چه زن ارتباط برقرار میکنید، در معرض خطر هستید و گرفتار HPV خواهید شد. بهترین راه برای درامان ماندن از این بیماری کنترل روابط جنسی آلوده و پر خطر است.

تمرین کگل برای زود انزالی

راه های انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال hpv عبارتند از:

انتقال از طریق تماس جنسی واژینال: این روش شایعترین نوع راه های انتقال hpv است و از طریق رابطه جنسی آلوده منتقل می شود. لازم به یادآوری است ملاک آلوده شدن به HPV بالینی، وجود زگیل تناسلی برجسته در روی آلت تناسلی مرد، در ناحیه عانه، کشاله ران و بیضه ها و در زنان وجود این زگیل ها در ناحیه دور واژن، لابیهای بزرگ و کوچک تناسلی است و اغلب به صورت خال های گوشتی برجسته و قهوه ای رنگ می باشند.

لازم به یادآوری و تاکید مجدد است که قطعی ترین روش تشخیص آلودگی به زگیل، معاینه بالینی توسط فرد متخصص می باشد و آزمایش تنها برای تعیین نوع زگیل (با نمونه برداری مستقیم از زگیل)، ارزش دارد. آزمایش هایی که اغلب از خون- ادرار و یا سوآپ از نسج سالم برداشته می شود، غلط می باشد و از نظر علمی جز نگرانی واسترسی که به بیمار و خانواده وارد می کند ارزشی ندارد و اکیداً توصیه نمی گردد. نتیجه اینکه آنهایی که بدون داشتن زگیل واضح، آزمایش آنها مثبت گزارش می شود اعتبار علمی ندارند.

دومین راه انتقال از طریق تماس جنسی آنال یا مقعدی می باشد: از نظر علمی، ارتباط جنسی از طریق مقعد به علت آلودگی شدید آن اصلا توصیه نمی گردد. سوزاک، سفلیس، ایدز، تبخال، شانکر، شانکروئید و زگیل، از بیماری های شایع منتقل شونده از طریق تماس جنسی مقعدی مخصوصاً بدون استفاده از کاندوم و پوشش بهداشتی می باشند.

زگیل تناسلی در این روش تماس جنسی که اغلب در هموسکژوال یا همجنسگرا ها دیده می شود، از طریق تماس پوست به مخاط، باعث آلودگی و درگیری دور مقعد می شود.

راه انتقال زگیل تناسلی

علائم بالینی آن به صورت خال های گوشتی برجسته در داخل مقعد و پوست دور مقعد می باشد. در مواردی که داخل رکتوم و یا قسمت داخلی مقعد گرفتار شود، باید با کولونوسکوپی و دستگاه مخصوص آن برداشته شود. برای درمان ضایعات بیرونی، بهترین روش درمان کرایوتراپی می باشد. در نوع آلودگی پرخطر، احتمال سرطان مقعد در آینده برای بیمار محتمل است و باید تحت نظر پزشک معالج باشد.

سومین راه انتقال hpv: روابط جنسی دهانی یا اورال می باشد. اگر مرد و زن، مبتلا به زگیل تناسلی واضح باشند در این نوع ارتباط به علت تماس مخاط به مخاط، انتقال زگیل تناسلی اتفاق می افتد که به صورت خال های برجسته یا برجستگی گوشتی، و اغلب در روی لب ها و زبان ایجاد می شوند. در موارد مشکوک باید از آنها بیوپسی یا نمونه برداری نیز انجام گردد. بهترین روش درمان این نوع زگیل ها استفاده از کرایوتراپی می باشد. بهترین توصیه پزشکی در جهت عدم آلودگی به این نوع ویروس، اجتناب از فعالیت های جنسی آلوده می باشد.

چهارمین راه انتقال زگیل تناسلی: استفاده از اپیلاسیون های غیر بهداشتی و تیغ آلوده برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی است. اگر از تیغی که قبلا جهت زدودن موهای تناسلی آلوده به زگیل تناسلی استفاده شده، برای اصلاح موی صورت و زیربغل استفاده شود، انتقال زگیل تناسلی به صورت، زیر گردن و زیربغل اتفاق می افتد. لذا در اینجا توصیه می شود به هیچ وجه از تیغ آلوده و استفاده شده در ناحیه تناسلی، برای اصلاح موهای مناطق دیگر استفاده نشود.

در مورد اپیلاسیون: اگر وسیله استفاده شده بهداشتی یک بار مصرف نباشد و برای اپیلاسیون فرد آلوده قبلاً استفاده شده باشد و در ادامه شخص دیگری از آن استفاده کند، (مخصوصاً زمانی که باعث خونریزی و آزردگی پوستی در ناحیه سالم شود) باعث انتقال زگیل تناسلی خواهد شد و لذا توصیه می شود مسائل بهداشتی در این مراکز کاملاً رعایت و از وسایل یکبار مصرف استفاده گردد.

در پایان بحث لازم به یادآوری است که پیشگیری بهتر از درمان است. با توجه به این نوع اطلاع رسانی های علمی و به روز و دقیق جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس، باید با نگاه علمی از انجام فعالیت های جنسی آلوده اجتناب نمایید و در مراجعه به مراکز زیبایی، دقت به رعایت بهداشتی را حتما مدنظر داشته باشید.

بر خلاف تبلیغات رایج در رابطه با لیزر و سوزاندن زگیل، این امر باعث بخار شدن ویروس در هوا و پخش شدن زگیل و انتقال آن به جاهای مختلف از جمله بینی و گلو و حنجره و چشم می شود.

بهترین درمان: کرایوتراپی می باشد که در این روش با تبدیل مایع نیتروژن به گاز نیتروژن با دمای 250درجه و اغلب در یک جلسه، زگیل بدون آلوده کنندگی درمان می شود.

جهت درمان زگیل تناسلی و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید.

02122642744 – واتساپ 09351142080

02122647404 

عکس زگیل تناسلی

عکس زگیل تناسلی 1
عکس زگیل تناسلی 2
عکس زگیل تناسلی 3
عکس زگیل تناسلی 4
عکس زگیل تناسلی 5
عکس زگیل تناسلی 6
عکس زگیل تناسلی 7
عکس زگیل تناسلی 8

 دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.3/5 - (6 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    با سلام ببخشیدآقای دکتر تازه متوجه شدم که hpv59 دارم هم خودم هم شوهرم رابطه غیر عرفی نداشتیم همش استرس این رو دارم که از کجا به من منتقل شده حتی استخر و اپیلاسیون هم نرفتم من کارمندم میتونه از استقاده سرویس بهداشتی اداره باشه؟ من هم میتونم از طریق سرویس بهداشتی به دخترم انتقال بدم من هیچ زائده بیرونی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بله امکان انتقال هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      تست پاپ اسمیر انجام دادین؟
    3. تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بله پاپ اسمیر انحام دادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      امکان انتقالی از روش مذکور حداقلی است
    5. تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      واای خاک به سرم شد من میرم خونه مامانم و خواهرم از سرویس بهداشتی استفاده میکنم اونا هم پس میگیرن چکار کنم اونا نگیرن استرس دارم آقای دکتر تو رو خدا کمکم کن استرسم کمتر بشه ؟سرویس بهداشتی ایرانی بهتره یا فرنگی کمتر انتقال میده؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      ایرانی بهتره با رعایت بهداشت شخصی این شانس انتقال حداقلی خواهد بود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مل پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون به خیر میخواستم ببینم این زگیل مقعدی هستش یا خیر ؟ تا به حالا رابطه مقعدی نداشنم دو بار رابطه واژینال با کاندوم داشتم که شخص هم اولین بارش بوده . من یه بارم قبلا دچار یبوست و خونریزی مقعدی و سوزش بسیار شدید شدم این زائده ادامه داره تا داخل مقعد و وقتی بهش دست میزنم خارش شدید میده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خیر زگیل مقعدی نیست
  • تصویر کاربر فرزاد پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    دوماهی هست ک زائده های زگیل مانند کوچکی روی ناحیه شرمگاهی و روی آلت مشاهده کردم ک دوتاشونا خراشیدم ک مطابق عکس رنگشون تغییر کرد
    در ضمن من هیچ رابطه خارج از چهارچوب نداشتم
    میخواستم با توجه ب عکسهای ارسالی بفرمایین نوع زایده چیه و راه درمانش چی هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      ضایعه های دستکاری نشده رو بفرستبد
    2. تصویر کاربر فرزاد شنبه ۱۶ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سلام اقای دکتر
      ممنون از لطفتون
    3. تصویر کاربر فرزاد یکشنبه ۱۷ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سلام عکسها را مشاهده کردین ؟
      تشخیصتون چیه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۱ دی ۲( 2 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل تناسلی میباشد باید نمونه برداری انجام شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضایی چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام وقت‌بخیر من یک بار از جای تیغ(نه خود تیغ صرفا همون دسته تیغ) یک نفر که مبتلا به hpv بوده استفاده کردم با تیغ نو.قبل از مصرف هم دسته تیغ رو حدود ۱ دقیقه زیر اب داغ شستم و اینم میدونم حداقل ۲۴ ساعت قبل استفاده نشده بوده
    میخواستم ببینم امکان انتقال وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      امکان انتقال نزدیک به صفر است
  • تصویر کاربر Rad جمعه ۲۴ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۳۸ ساله هستم و مجرد . نزدیک به یک سال هست که در قسمت زیرین آلتم متوجه یک برآمدگی قهوه ای رنگ شدم . هیچ علامتی اعم از سوزش یا خارش یا ترشح ندارم و تکثیر هم پیدا نکرده . تا الان هم هیچ گونه رابطه جنسی بدون کاندوم نداشتم . ممنونم از راهنمایی های شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سلام مشکوک به زگیل میباشد باید از نزدیک معاینه شوید و کرایو انجام شود
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر من دچار زگیل تناسلی شدم سه هفته پیش کرایو انجام دادم ولی با زم محل کرایو یا اطراف آن زگیل به وجود آمده من باید چه کاری انجام بدم که در سریعترین زمان نتیجه بگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      مجددا کرایو انجام بشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      در مرکز معتبر
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر S سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام.من برای اولین بار حدودا دو هفته پیش رابطه اورال داشتم فقط و پارتنرم هیچ زائده ای نداشت اما الان یه برجستگی های خیلی ریزی حس میکنم که سفیدن بعضیاشونم از چند سال پیش بودن عکسش رو میفرستم میخواستم بدونم چی هستن.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      سلام بله مشکوک به زگیل میباشد باید از نزدیک معاینه شوید و کرایو انجام شود نمونه برداری جهت تشخیص قطعی لارم است تست پاپ اسمیر هم الزامی است
    2. تصویر کاربر S یکشنبه ۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      اخه تقریبا ۵ساله که این برجستگی ها همینشکلی هستن ولی من اولین رابطم دو هفته پیش بود ممکنه از راه دیگه گرفته باشم؟تست پاپ اسمیر برای دخترا میگیرن؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      به متخصص زنان یا پوست مراجعه کنید نمونه برداری شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کورش شنبه ۴ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    ماه هاس که یه زنجیره دور کلاهک الت تناسلیم تشکیل شده و نمیدونم چی هست. یهو متوجهش شدم و نمیدونم چند وقته . ولی حدودا یسال هست . درد و خارش و سوزش نداره . و زیر کلاهک هم چندتایی وجود داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      یافته نرمال آلت هست موردی ندارد
  • تصویر کاربر کاربر پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید،یک سالو نیمه این زایعه نزدیک کشاله رانم زده و در بارداری تغییر کرده.هفته اخر بارداری هستم و نگرانم که زگیل باشه.ایا این ضایعه زگیل تناسلی هشتش؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل هست بعد زایمان جهت نمونه برداری مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. آیا
    درمورد عکسی ک فرستادم زیگیل تناسلی مطرح هستش یا خیر.ممنون.عکسی که دورش خط قرمز کشیدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام خیر زگیل نیست
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر