جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ آقایان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در این مقاله به بیان آخرین تحقیقاتی که یک مرکز درمانی بر روی تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ انجام داده است می پردازیم.

آیا کرونا بر باروری و سلامت جنسی مردان تاثیر دارد؟

اختلال نعوظ در آقایان

به نظر می رسد هر بار خبر جدیدی از کرونا و اثرات آن بر بدن و زندگی انسان شنیده می شود. یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. مطالعه یاد شده دریافت که بهبود یافتن از بیماری کرونا می تواند با اختلال نعوظ همراه باشد. این تحقیق بیانگر 3 عامل است که می توانند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر شوند:

1- تاثیرات عروقی

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده بوده و به همین دلیل مشخص است که سیستم عروقی بدن با سیستم تناسلی ارتباط دارد. همچنین، بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن مخصوصا قلب و عضلات اطراف آن شود. جریان خون رونده به قلب می تواند در اثر بیماری های عروقی جدید یا تشدید یافته ناشی از ویروس با انسداد مواجه شود.

2- تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند به افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

3- تحلیل روی سلامت کلی 

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه است. مردان دارای سلامت نامناسب از نظر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین بروز واکنش شدید به بیماری کرونا در معرض خطر بالا تری قرار دارند. 

از آنجایی که ویروس می تواند مشکلات سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی ضعیف یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است. اختلال نعوظ می تواند نمایانگری از سلامت کلی بدن باشد. 

تاثیرکرونا بر اختلال نعوظ

ابتلا به اختلال نعوظ در افراد جوان و سالم مخصوصا پس از ابتلا به بیماری کرونا می تواند علامتی از حضور مشکلات زمینه ای جدی تر باشد. یک عامل نگرانی دیگر، آسیب احتمالی به بیضه ها است که می تواند پس از ابتلا به بیماری کرونا بروز دهد. البته، تحقیقات هنوز دائم یا موقت بودن آن را بررسی نکرده و از تاثیر آن بر باروری بی اطلاع هستند.

همچنین از آنجایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت. برخی تحقیقات بیان دارند که ممکن است بیماری کرونا سبب بروز مشکلات قلبی عروقی و دیگر بیماری ها نیز شود.

البته، تایید یا رد این گفته ها و همچنین بیان دقیق عوارض بلند مدت بیماری کرونا انجام نشده و به گذر زمان نیاز است.  با اینکه بیماری کرونا از راه های مختلفی می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود اما برای اثبات این دانسته ها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است. محققان هنوز در حال مطالعه درباره آسیب های احتمالی و بلند مدت بیماری کرونا هستند. 

بسیاری از بیماران صرف نظر از سلامت مناسب خود در پیش از ابتلا، به مدت چندین ماه از علائم این بیماری رنج می برند. این مطالعه یک نمونه دیگر از عدم دانش کافی درباره تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا است.

برای کسب دانش بیشتر در این زمینه به تحقیقات بیشتر و گذشت زمان نیاز است. به همین دلیل، پیروی از دستور العمل های ایمنی ضروری بوده و باید جهت آهسته کردن شیوع بیماری، این موارد را جدی گرفت.

تاثیر واکسن کرونا بر نعوظ

مطالعه اخیر منتشر شده در Andrologia گزارش داد که واکسیناسیون بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) خطر ابتلا به اختلال نعوظ (ED) را افزایش نمی دهد.

منبع: clevelandclinic.org

2.9/5 - (25 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسینی دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    با سلام 32سالمه شیش ساله ازدواج کردم، تو سه سال اول زندگی بچه دار اقدام به بچدار شدن کردیم که حاصل نشد. رفتیم پیش متخصص اورولوژی کامیار طبسی. برام ازمایش اسپرم نوشت، که بعد ازمایش اسپرم صفر بود، ازمایش های هورمون، ونمونه گیری بیضه هم انجام شد که خوب بود، و ایشون گفتن واریکوسل ضعیف دارم که عمل بشه بهتره اونم خودشون انجام دادن، بعد عمل، دوباره ازمایش اسپرم دادم که بازم صفر شد. بهم قرص داد تا دو ماه استفاده کنم اما بعدشم نتیجه نگرفتیم. بخدا سر همین قضیه طلاق گرفتیم. و الان برا ازدواج مجدد ترس دارم و متخصص بعد ازمایش نمونه بیضه، اسپرم رو مشاهده کرد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید از بیضه نمونه برداری بشه و سپس IVF انجام بدید
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    1-من حدود 2 سال هست که مشکل نعوذ دارم و نعوذ ناقص دارم بعضی وقتها خوبه بعضی وقتها حین رابطه شل میشه
    2- حدود 1 سال هست که میل جنسی من خیلی کم شده
    3- من 38 سالمه و از حدود 11 سال که ازدواج کردم زود انزالی دارم و با کاندوم تاخیری یا اسپره مشکل حل شده آیا راه حل خاص ی ی ا یا داروی خاصی ب بر برای زود انزالی هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      درمان زود تنزالي رفتار درماني وتمرين به تاخير اندامان انزال است
  • تصویر کاربر عزیزخلیلی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    درود وقت بخیر من چند سالی مشکل نعوظ دارم، طوری، شده میل جنسیم خیلی کم شده، حتما قبل سکس اجباراسیدنافیل میخورم، اون هم انقدر نعوظ نیست، کم کاری تیروئید دارم قرص مصرف میکنم، خودم فکر میکنم تنگی کانال یا خونرسانی (گردش خون) مشکل دارم چون دست وپاهام هم همیشه سرد هستش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)
      تست rigiscan انجام بدید
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام
    جناب دکتر بنده بعد ازنزدیک به یکسال اقدام به فرزند آوردی کردیم بعد از مراجه به پزشک و انجام ازمایش (ازمایش اول) و انجام سونگرافی وارکیوسل گرید 1 در دوطرف مشخص شده که پیشنهاد پزشک مصرف دارو بود. دو ازمایش بعد از مصرف دارو انجام شد. آیا با این آزمایش ها امکان باروری است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      مختصری آزمایش اسپرم ضعیف هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      باید ۳ ماه داروی تقویتی مصرف کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضوی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    درود .

    برای درمان افسردگی با تجویز روانپزشک
    فیبروزیل روزی یک عدد ناشتا
    بوسپیرون 5 روزی 3 تا
    بوپروپیون 150 روزی یکی
    ونلافاکسین 37.5 روزی یکی
    مصرف میکنم .
    تقریبا 18 ساله ک حدودا روزی یک پاکت سیگار میکشم . و در طول ماه چند بار مشروبات الکلی میخورم .
    ورزش نمیکنم و مقداری چاقی شکمی دارم .
    حدودا دو ساله علی رغم داشتن میل جنسی نعوظ کامل و پایدار ندارم
    اخیرا حتی با مصرف ویزارسین 100 یک ساعت قبل از رابطه هم تفاوت چندانی ایجاد نمیشه . در دو سال اخیر نعوظ صبحگاهی هم ب ندرت رخ میده و همونم کامل نیست .

    راهنمایی میفرمایید لطفا 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      آزمایش جدید قند و چربی خون انجام بدید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    اقای دکتر بنده پسری ۲۳ ساله هستم.سه هفته قبل متاسفانه با یک شئ استوانه ای بسیار تنگ که جنس سختی هم داشت خود ارضایی کردم.تنگی ان به حدی بود که سر التم هم داخل نمیرفت و به کمک اب دهان توانستم تا نصف التم را بزور چندین بار فرو کنم.در حین این کار یه لحظه احساس کردم سر التم یکم بی حس شده و گفتم احتمالا برای اصطکاک هست ولی بعد از خروج منی، به سرعت التم کوچیک و جمع شد به حدی که فقط سر ان بیرون موند،بیضه هام هم کاملا جمع شدن.و مثانه و کلیه هام و شروع به درد کردن و ناحیه زیر بیضم هم به شدت داغ شد و سوزن سوزن میشد ،التم هم حالت نیمه بی حس گرفته بود.مثانه و کشاله ران و ناحیه بین مثانم و کلیه سدید درد میکردفرداش سونو بیضه و مثانه و کلیه انجام دادم مشکلی نداشتم.دکتر برای نعوظم تادالافیل۱۰ داد اما نصف ان یک روز در میان و قرص سیپروفلوکسلین۵۰۰ هر ۱۲ساعت نوشت.بعد از استفاده کامل دارو ها و با گذشت یک هفته و نیم از قطع دارو یکم التم از اون کوچکی خارج شد و گاهی نعوظ دارم اما التم فقط به کمک دست نحریک میشه و یکم کلفت میشه اما در حد ۲۰ درجه بیشتر بالا نمیاد و سریع می خوابه.قبلا هر گاه می خواستم سریع التم بلند میشد اما الان هر چقدر تمرکز میکنم تاثیری ندارد احساس میکنم ارتباط عصبی قطع شده وقتی می نشینم در بیضه و التم احساس سرما و سوزن سوزن شدن میکنم ،درد کلیه و مثانه م بهتره شده اما گاهی قبل یا بعد از ادرار در نوک الت قسمت دهانی ان احساس سوزش میکنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید که چی کار کنم؟چند وقت دیگه قراره متاهل بشوم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      تست rigiscan انجام بدید و با جوابش به مطب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر یونس پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1052 مشاهده پرسش
    من دوساله بدلیل بزرگ شدن پروستات خوش خیم وعدم کنترل ادرار بنا به توصیه پزشک متخصص قرص های فینوپروست وروتاا ۰/۴ وترازوسین مصرف میکنم هر ششماه پس از سونوگرافی وآزمایش psa ویزیت میشم ودکترم راضیه ومشکلم تقریبا مرتفع شده ،ولی متاسفانه دچار ناتوانی جنسی شده ام آیا راهی برای حل مشکل جدید وجود دارد. من ۷۴ ساله هستم ممنون میشم اگه پاسخ بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      9-شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام سلسله مباحث پزشکی خصوصا در مورد رفع ناتوانی جنسی اینجانب را دنبال کنید. 🆔 https://www.instagram.com/drkarami/ 🆔 http://t.me/irdarman
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    من ازمایش اسپرم دادم واس بچه دار شدن،فرزندی ندارم،ولی ازمایشم اسپرمم صفر هستش،سیگار هم مصرف میکنم ،خواهرمم مشکل نازایی دارن.درضمن واریکوسل خفیف دارم.من میتونم صاحب فرزند بشم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
  • تصویر کاربر هاشم چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    آزمایش گرفتم دکتر گفت کم شده و حرکت خیلی کم می باشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سونوگرافی از جهت واریکوسل انجام شود
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    ازمایش اسپرم دادم اسپرم زیر یک میلیون یعنی 740 ب یک میلیون نمیره و حرکت اسپرم مشکل داره عفونت دارم...و عکس گرفتم بیضه چپم واریکوسل گرید سه داره و راستم یک خواستم بببنم درمان میشم واسه بچه دار شدن امیدی هست ب این وزیر.. بنده بدنساری کار می‌کردم انواع استروید مصرف کردم و اینکه میخام پیش شما عمل کنم واسه هفته آینده اورژانسی نوبتم نمیتونم بگیرم درضمن آزمایش خونم دارم تسترونم با توجه ب این تزریق بدنسازی داشتم ی شدت پایین تست هیپوفیز....ولی حسو شهوتم ب شدت بالا و اینکه بعد از زندگی موقع انزال زیر سر آلتم درد می‌گرفت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم را در مرکز رویان تکرار کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      FSH , LH , prilactin , TSH , Testostrone چک شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر