جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ آقایان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در این مقاله به بیان آخرین تحقیقاتی که یک مرکز درمانی بر روی تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ انجام داده است می پردازیم.

آیا کرونا بر باروری و سلامت جنسی مردان تاثیر دارد؟

اختلال نعوظ در آقایان

به نظر می رسد هر بار خبر جدیدی از کرونا و اثرات آن بر بدن و زندگی انسان شنیده می شود. یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. مطالعه یاد شده دریافت که بهبود یافتن از بیماری کرونا می تواند با اختلال نعوظ همراه باشد. این تحقیق بیانگر 3 عامل است که می توانند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر شوند:

1- تاثیرات عروقی

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده بوده و به همین دلیل مشخص است که سیستم عروقی بدن با سیستم تناسلی ارتباط دارد. همچنین، بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن مخصوصا قلب و عضلات اطراف آن شود. جریان خون رونده به قلب می تواند در اثر بیماری های عروقی جدید یا تشدید یافته ناشی از ویروس با انسداد مواجه شود.

2- تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند به افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

3- تحلیل روی سلامت کلی 

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه است. مردان دارای سلامت نامناسب از نظر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین بروز واکنش شدید به بیماری کرونا در معرض خطر بالا تری قرار دارند. 

از آنجایی که ویروس می تواند مشکلات سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی ضعیف یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است. اختلال نعوظ می تواند نمایانگری از سلامت کلی بدن باشد. 

تاثیرکرونا بر اختلال نعوظ

ابتلا به اختلال نعوظ در افراد جوان و سالم مخصوصا پس از ابتلا به بیماری کرونا می تواند علامتی از حضور مشکلات زمینه ای جدی تر باشد. یک عامل نگرانی دیگر، آسیب احتمالی به بیضه ها است که می تواند پس از ابتلا به بیماری کرونا بروز دهد. البته، تحقیقات هنوز دائم یا موقت بودن آن را بررسی نکرده و از تاثیر آن بر باروری بی اطلاع هستند.

همچنین از آنجایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت. برخی تحقیقات بیان دارند که ممکن است بیماری کرونا سبب بروز مشکلات قلبی عروقی و دیگر بیماری ها نیز شود.

البته، تایید یا رد این گفته ها و همچنین بیان دقیق عوارض بلند مدت بیماری کرونا انجام نشده و به گذر زمان نیاز است.  با اینکه بیماری کرونا از راه های مختلفی می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود اما برای اثبات این دانسته ها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است. محققان هنوز در حال مطالعه درباره آسیب های احتمالی و بلند مدت بیماری کرونا هستند. 

بسیاری از بیماران صرف نظر از سلامت مناسب خود در پیش از ابتلا، به مدت چندین ماه از علائم این بیماری رنج می برند. این مطالعه یک نمونه دیگر از عدم دانش کافی درباره تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا است.

برای کسب دانش بیشتر در این زمینه به تحقیقات بیشتر و گذشت زمان نیاز است. به همین دلیل، پیروی از دستور العمل های ایمنی ضروری بوده و باید جهت آهسته کردن شیوع بیماری، این موارد را جدی گرفت.

تاثیر واکسن کرونا بر نعوظ

مطالعه اخیر منتشر شده در Andrologia گزارش داد که واکسیناسیون بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) خطر ابتلا به اختلال نعوظ (ED) را افزایش نمی دهد.

منبع: clevelandclinic.org

2.9/5 - (25 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. بنده پسری 27 ساله هستم. واریکوسل گرید 1 دارم. دکتری که منو معاینه کردن گفتن که شرت راحت و گشاد بپوشم. ولی دکتر دیگه لی گفتن که شرت تنگ بپوشم تا بیضه ها آویزون نباشه و واریکوسل پیشرفت نکنه. شما میگید که من چه نوع شرتی بپوشم؟؟. ممنون میشم منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    دکتر با عرض سلام من ۲۶ سال سن دارم یه ۱۰ ۱۵ سالی هم هست خود ارضایی میکنم و فیلم پورن افراطی الان ۲ سالی هست ازدواج کردم همه چی اوکی بود یک روز امدیم سکس کنیم نعوظ حاصل نشد ولی بعدش اوکی شد تا ۳ ۴ ماه ولی از اون روز استرس گرفتم که اگه نشه کلن چی تا هفته پیش امدیم سکس کنیم دوباره نشد از استرس هر کاری کردم نتونستم اخرش اندازه ۵ ثانیه شد و انزال شدم از اون روز استرس گرفتم فرداش دوباره خواستم امتحان کنم باز نشد فکرم خیلی درگیر شده که زندگیم میپاشه از هم الان یه هفته هست شبو روز ندارم از استرس به خاطر خود ارضایی یا چی ؟ اصلا دیگه حسی ندارم و نمیتوانم به نعوظ برسم ولی برای امتحان یه ربع پورن دیدم نعوظ حاصل شد ولی کلا اصلا حسم رفته باید چی کار کنم ازمایشی چیزی باید بدیم ؟
    1. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      دکتر جواب نمیدید ؟
    2. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر میشه جواب بدید لطفا
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با ترک خودارضایی مشکلات کامل رفع میشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین آقای دکتر من غده هیپوفیزم کامل از بین رفته دو بار عمل کردم الان مشکل برخوردم مشکل جنسی دارم التم اصلا بلند نمیشه حالت تهوع میگیرم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر وحید دوشنبه ۱۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      سلام چرا جواب نمیدین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. تصویر کاربر وحید یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر مایزد هستیم کی باید بیایم
    4. تصویر کاربر وحید یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر ما یزد هستیم باید کی بیاییم خدمتتون نوبت دهی از همین جا انجام میشه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      با شماره 09351142080 02122642744 هر روز از ساعت ۱۰ الی۱۲ تماس بگیرید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر عرفان شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    اقای ۲۷ ساله مجرد هستم که مدت زیادی هست با قرص های ویاگرا و ال ارژنین میتونم مقداری نعوض پایدار در الت تناسلی ام ایجاد کنم که وسط سکس هم اگر بدون تحریک بمونم دوباره الت شل میشه تا تحریک بعدی با دست یا دخول،چند بار تحت نظر پزشک متخصص اورولوژ قرار گرفتم زمانی که تهران بودم و با قرص های ۱۰ میلی گرم روزانه و ۱۰۰ میلی گرم ویاگرا قبل سکس مدتی تحت درمان‌ بودم اما باز هم از نعوض و پایداری التم راضی نبودم دکترم برام درخواست سونوگرافی جهت نشت وریدی الت رو‌خواستن که ب دلیل بی پولی و شرایط سخت زندگیم نتونستم و حقیقتن ترسیدم پیگیری کنم و انجام ندادم با اینکه خودم پرستارم اما بخاطر شرایط روحی و‌اگاهی از مشکلم ترسیدم پیگیری کنم،این مشکل ب‌طور داییم داره من‌و از نظر روحی اذیت و ازار میده ب صورتی که دارم افسرده میشم،ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید تمام راه های درمان رو امتحان کردم فقط و فقط گذاشتن پروتز مونده که جراحی بشم،خواهش میکنم کمکم کنید من شهرستان زندگی میکنم و از این مشکلم هیچ کسی خبر نداره دارم دیونه میشم اقای دکتر تمام سایت ها و مطالب رو در مورد مشکلم خوندم شب‌و‌روز‌ توی سرم بهش فکر میکنم که این مشکل لاعلاج باشه و نتونم درمان کنم،ازتون خواهش میکنم به یک‌ سوال بنده پاسخ بدید،هزینه پروتز ۳ تیکه چنده و گذاشتن پروتز ۳ تیکه میتونه اون نعوض کافی‌رو ایجاد کنه و طرف مقابل بنده همون حس مناسب و لازم رو‌بگیره‌ از الت جراحی شده با پروتز یا این روش هم مثل ویاگرا و ال ارژنین نعوض غیر پایدار و کم حس رو باعث میشه،ممنونم از پاسخگویی شما، ب‌امید اینکه بتونم ب‌زندگی عادی مثل بقیه امیدوار بشم با راهنمایی شما دکتر جان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      تست rigiscan انجام بدید
  • تصویر کاربر بهرام پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من یک سال پیش عمل دو طرفه واریکوسل انجام دادم پارامترهام بعد عمل خوب شدن ولی بعد از یکسال دوباره خراب شده.با این ازمایش نحوه بچه دار شدن من چگونه میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      بهتره IVF انجام بدید
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۳ ماه اقدام به بارداری کردم نشد رفتم دکتر آزمایش و سونو انجام دادم یکی از دکترها گفت معمولی هستی مشکل نداری
    یکی دیگه گفت واریکوسل داری سرعت اسپرم پایین هست باید جراحی بشی
    1. تصویر کاربر علی جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام آقای دکتر من ۲ تا عکس سونو و آزمایش اسپرم هم فرستادم براتون چرا جواب نمیدید؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تا 3 ماه
    4. تصویر کاربر علی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام مجدد و خسته نباشید
      آقای دکتر در رابطه با واریکوسل نیاز به عمل ندارم؟
      و در رابطه با قرص و دارو که تجویز کردید ممنون
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید معاینه بشید در صورتی که در معاینه درجه ۲ یا بالاتر باشه نیاز به عمل هست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر خوان شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید. ما تقریبا بیشتر از یک ساله بدون پیش گیری بچه دار نمیشیم همسرم طبق آزمایش هایی که داد معلوم شد واریکوسل گرید متوسط دارند. و در ازمایش اسپرم مشخص شده تعداد اسپرم ها 4میلیون هست و مورفولوژی 3درصد . در ازمایش اول مشخص شد که 99درصد اسپرم ها abnormal هستن. دکتر گفت با عمل واریکوسل، مشکل برطرف نمیشه ممکنه ivf نیاز باشه . آیا با ivf هم میشه با این فاکتورهایی که در ازمایش اسپرم است باردار شد؟ من 27سالمه و شوهرم 36سال دارند .ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      مولتی ویتامین WELLMAN برای آقا و مولتی ویتامین WELLWOMAN برای خانم پودر اندروفرتی هر ۱۲ ساعت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      تا 3ماه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام جوانی ۱۹ ساله هستم حدود 10 سالگی به دلیل درد بیضه به دکتر مراجعه کردم و بعد سونو گرافی گفتن مشکلی نداری ولی چند روز پیش به اورولوژیست مراجعه کردم و تشخیص دادن که واریکوسیل گرید۳ سمت چپ و گرید۱سمت راست دارم.
    وبعضی مواقع پس از فعالیت شدید کیسه بیضم درد میگیره(بعضی وقتا).میخوام بدونم ایا حتما باید عمل کنم؟یا اگه جواب تست اسپرم نرمال باشه عمل نمیخواد؟.
    چقدر احتمال عود مجددبعدعمل وجود داره؟
    اگر بعد از عمل احتمال عود وجود داشته باشه چند ماه بعد عمل خودش رو نشان میده؟
    اگه عود کنه فرد برای همیشه نابارور میمونه؟
    کدام روش عمل بهتره با توجه به شرایطم؟
    چقدر احتمال عوارض بعد عمل وجود داره؟
    ایا عوارض بعد عمل خطرناکه؟یا قابل درمانه؟
    احتمالش هست فردی ک واریکوسیل داره برای همیشه نابارور بمونه؟
    و این که ایا میتونم عمل رو ۱ سال به تاخیر بندازم؟(پزشکی ک معاینه کردند گفتن اشکالی نداره)
    اگه نمیشه اینقدر به تاخیر انداخت چ مدت برای تاخیر اشکالی ایجاد نمیکنه؟
    ایا واریکوسیل تاثیری روی ترشح هورمون جنسی مردانه داره(درصورتی که سایز بیضه نرمال باشه)؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      انگار عکسا ارسال نشده دوباره ارسال کردم
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      عکسا ارسال نشده بود دوباره ارسال کردم
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      https://trainbit.com/files/3279601484/s.rar
      اقای دکتر عکسهارو اپلود کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      باید بیایید معاینه کنم02122642744
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر بهزادغراوی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من از استان گلستان هستم الان یک سال و ۲ ماه است که ازدواج کردم و خودم واریکوسل چپ گرید ۳ و راست گرید ۱ دارم ..ولی تقریبا ۷ ماه پیش ازمایش اسپرم دادم خداروشکر نرمال بود و ۱ ماه پیش دوباره ازمایش اسپرم دادم خداروشکر بازم نرمال بود ما برای باروری از وقتی ازدواج کردیم اقدام کردیم ولی تا به الان از بچه خبری نیست..بنظرتون میتونه مشکل از من باشه؟؟و اگر من بخام درتهران عمل کنم هزینش چقد میشه؟؟و هرچندروز باید رابطه داشته باشیم تا اسپرم ها قدرت بیشتری برای باروری داشته باشن؟؟من ازمایش اسپرم رو ۷۲ ساعت بعد ازاخرین نزدیکی دادم که گفتم نرمال بود.

    درضمن همسرم فعلا چکاپ کامل ندادن


    ازتون خواهش میکنم یه راهنمایی دقیق کنین چون وضعیت معیشتم خوب نیست زیاد برم دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر آزمایش اسپذم نرمال بوده بعیده مشکلی داشته باشید
  • تصویر کاربر احمدی سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    من قبل از ابتلا به کوید زود انزالی داشتم و بعد از بهبود زود انزالی شدید تر و نعوظ ضعیف خیلی شدید پیدا کردم ایا قابل درمان هست یا به خاطر کرونا قلب من یا گردش خونم مشگل پیدا کروه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      به مرور و با گذر زمان خوب میشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر