جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ آقایان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در این مقاله به بیان آخرین تحقیقاتی که یک مرکز درمانی بر روی تاثیر کرونا بر اختلال نعوظ انجام داده است می پردازیم.

آیا کرونا بر باروری و سلامت جنسی مردان تاثیر دارد؟

اختلال نعوظ در آقایان

به نظر می رسد هر بار خبر جدیدی از کرونا و اثرات آن بر بدن و زندگی انسان شنیده می شود. یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. مطالعه یاد شده دریافت که بهبود یافتن از بیماری کرونا می تواند با اختلال نعوظ همراه باشد. این تحقیق بیانگر 3 عامل است که می توانند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر شوند:

1- تاثیرات عروقی

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده بوده و به همین دلیل مشخص است که سیستم عروقی بدن با سیستم تناسلی ارتباط دارد. همچنین، بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن مخصوصا قلب و عضلات اطراف آن شود. جریان خون رونده به قلب می تواند در اثر بیماری های عروقی جدید یا تشدید یافته ناشی از ویروس با انسداد مواجه شود.

2- تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند به افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

3- تحلیل روی سلامت کلی 

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه است. مردان دارای سلامت نامناسب از نظر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین بروز واکنش شدید به بیماری کرونا در معرض خطر بالا تری قرار دارند. 

از آنجایی که ویروس می تواند مشکلات سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی ضعیف یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است. اختلال نعوظ می تواند نمایانگری از سلامت کلی بدن باشد. 

تاثیرکرونا بر اختلال نعوظ

ابتلا به اختلال نعوظ در افراد جوان و سالم مخصوصا پس از ابتلا به بیماری کرونا می تواند علامتی از حضور مشکلات زمینه ای جدی تر باشد. یک عامل نگرانی دیگر، آسیب احتمالی به بیضه ها است که می تواند پس از ابتلا به بیماری کرونا بروز دهد. البته، تحقیقات هنوز دائم یا موقت بودن آن را بررسی نکرده و از تاثیر آن بر باروری بی اطلاع هستند.

همچنین از آنجایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت. برخی تحقیقات بیان دارند که ممکن است بیماری کرونا سبب بروز مشکلات قلبی عروقی و دیگر بیماری ها نیز شود.

البته، تایید یا رد این گفته ها و همچنین بیان دقیق عوارض بلند مدت بیماری کرونا انجام نشده و به گذر زمان نیاز است.  با اینکه بیماری کرونا از راه های مختلفی می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود اما برای اثبات این دانسته ها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است. محققان هنوز در حال مطالعه درباره آسیب های احتمالی و بلند مدت بیماری کرونا هستند. 

بسیاری از بیماران صرف نظر از سلامت مناسب خود در پیش از ابتلا، به مدت چندین ماه از علائم این بیماری رنج می برند. این مطالعه یک نمونه دیگر از عدم دانش کافی درباره تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا است.

برای کسب دانش بیشتر در این زمینه به تحقیقات بیشتر و گذشت زمان نیاز است. به همین دلیل، پیروی از دستور العمل های ایمنی ضروری بوده و باید جهت آهسته کردن شیوع بیماری، این موارد را جدی گرفت.

تاثیر واکسن کرونا بر نعوظ

مطالعه اخیر منتشر شده در Andrologia گزارش داد که واکسیناسیون بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) خطر ابتلا به اختلال نعوظ (ED) را افزایش نمی دهد.

منبع: clevelandclinic.org

2.9/5 - (25 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیروان چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جوانی28ساله هستم تا،26سالگی از لحاظ جنسی خیلی خیلی خوب بودم یعنی دوبار سه بار پست سرهم هم رابطه داشتم ولی الان دوساالی میشه هنگام رابطه و خودارضایی آلتم خود ب خود و سریع شل میشه چهارسالم هست ب طور مرتب ورزش میکنم. از20سالگی متاهلم ودرشرف طلاق هستم روزی یک پاکت سیگارم میکشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      سیگار رو ترک کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر صاد سه شنبه ۱ اسفند ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 24 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید. سنم ۲۷ سال هست و من مدتی بود کمرم خشک شد بصورتی که نمیتونستم واقعا راه برم و بعدش بیضم درد می‌گرفت و حتی موقع راه رفتن دردش به رانم هم میزد، مشخص شد سنگ کلیه دارم در حد ۳،۴ میلیمتر. دکترها گفتند بخاطر سنگ کلیه هست اینطوری میشی. بعد از گذشت یکسال دوباره همینطوری شدم ولی شدتش مقداری کمتر بود، دکتر متخصص سونوگرافی نوشت و مشخص شد تا واریکوسل دوطرفه یک طرف گرید ۳ و طرف‌ دیگر‌گرید ۲ هستش و عمل کردم. بعد از عمل الان ۲ هفته هست ازش میگذره و درد داخل بیضه و کمرم رو هنوز دارم، دکترم میگه عمل موفق بوده، ممکنه این درد رو همیشه همراهت داشته باشی و بیضه ها هم دیدن گفتن مشکلی ندارن و درد کمرت فکر نکنم ربطی به بیضه داشته باشه. درد کمرم قسمت پایینی کمر هستش. زیاد نمیتونم سرپا بایستم و بشینم و سعی میکنم بیشتر دراز بکشم. ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 2 ماه پیش)
      شما علائم تنگی کانال نخاعی رو دارید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر عباس یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما جناب دکتر من سال ۹۲ جهت ناباوری عمل واریکوسل دو طرفه داشتم و الان متاسفانه مجددا که سونوگرافی دادم سمت چپ گرید ۳ و سمت راست گرید ۱ و درد ندارم و ازمایش اسپرم هم گفتن خوبه فقط سمت چپ ام سنگینه و پیش دکتر رفتم گفتن احتمال اسیب داری و چند تا قرص و مکمل داد
    به نظر شما چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
    2. تصویر کاربر عباس یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با عرض سلام خدمت شما دکتر عزیز از اینکه به سوالات ما پاسخ میدهید واقعا خوشحالم ازمایش منی انجام گردیده که خدمتتان ارسال میگردد
    3. تصویر کاربر عباس یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام ازمایش منی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      تحرک اسپرم تون کمه ولی قابل بهبودیه از داروهای تقویتی استفاده کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر موسی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    بنده ۱۰ سال پیش عمل واریکوسل انجام دادم و بعد از عمل صاحب فرزند شدم الان نزدیک به یک سال هست که برای بچه دار شدن اقدام می کنیم ولی نشده. این یعنی واریکوسل من برگشته؟؟؟؟؟ و اینکه چه کار باید کنم؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام من ۵۸ سالم هست ۳ فرزند دارم ۵ سالی میشه برای نعوظ از قرص های تحریک کننده مختلف مثل سیلدنافیل و اریکت ۱۰۰ و حتی الان قویترش مثل مکس استفاده میکنم و جدیدن ۴ ماهی میشه متوجه شدم قرصها دیگه منو تحریک نمیکنن و نعوظ ندارم و در صورت نعوظ بعد ۲ دقیقه و کمتر دچار انزال زودرس میشم که خودم و شریک جنسیم هیچ لذتی نمی بریم لطفا منو کمک و راهنمایی کنین .باتشکر جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      به روانپزشک جهت ادامه ی سیر درمان مراجعه کنید
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    • سلام وقت بخیر
    • اقای دکتر میخواستم بدونم بنده 18 سالمه تازه عمل واریکوسل انجام دادیم که بخاطر درد خفیفی که در بیضه چپ داشتم متوجه شدیم میخواستم بدونم که در آینده مشکلی در باروری ایجاد میکنه یا نه !؟و چه کارایی لازمه انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر Mohamadreza یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر 40سالمه تقریباً کمتراز یک ساله که دچار این مشگل شدم میلم سرجاشه ولی آلتم دیرترسفت میشه اگر رهاش کنم بعد ده ثانیه شل میشه ولی مادامی که دخول باشه سفته با ضربان قلبم رابطه عکس داره یعنی اگه تند تند انجام بدم ضربان قلبم بره بالا نفس نفس بیفتم سریع می‌خوابه . چندساله مشروب نخوردم سیگار اصلا قلیونم خیلی کم میکشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سلام‌ باید سونوگرافی آلت با تزریق انجام شود
  • تصویر کاربر رحمت دوشنبه ۲ بهمن ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    همسر بنده تو ازمایشش آزواسپرم بودن نمونه برداری کردن مشخص شد دچاربلوغ اسپرماتوسیت اولیه ان ایا راه درمانی هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ بهمن ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر رحمت یکشنبه ۱ بهمن ۲( 3 ماه پیش)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ بهمن ۲( 3 ماه پیش)
      قابل استفاده برای باروری نیست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ بهمن ۲( 3 ماه پیش)
      شانسش خیلی کمه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر جلیل جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر جان .من یک ماه پیش از سایت پک افزایش سایز (ژل دو قلو) خریده بودم بعد از استفاده ۲۰ روز دچار عدم نعوظ وشلی آلت گرفتم وقطش کردم الان روزی دو عدد رد جینسینگ میخورم .
    وهیچ دردی هم ندارم خواستم ببینم به حالت اول بر میگرده. ممنونم لطفا جواب بدین .مرسی دکتر جان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش)
      عارضه ی موارد مصرفی توسط شما میباشد تا ۴ هفته صبر کنید
    2. تصویر کاربر جلیل جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش)
      مرسی دکتر جان استرس دارم از قرص استفاده کنم رد جینسینگ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 3 ماه پیش)
      خیر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    بنده هری اینگوئینال طرف راست و واریکوسل طرف چپ دارم
    برای افزایش باروری اسپرم قرار هست عمل واریکوسل انجام بدم و می خواستم فتق رو هم عمل کنم ولی دکتر میگه فعلا بهتره همزمان دوطرفه رو نبریم و همچنین حین عمل فتق آسیبی به رگ های بیضه وارد نشه آیا درست هست
    البته فتق در رنج small هست و هر از گاهی درد اندک دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ دی ۲( 3 ماه پیش)
      بهتره جداگانه عمل بشن
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر