جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رژیم غذایی سالم برای پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

تغذیه سالم می تواند به عملکرد درست قلب، دستگاه گوارش و مغز شما کمک کند. اما آیا می دانستید که داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب، می تواند برای غده پروستات شما نیز مفید باشد؟ در ادامه مطلب، رژیم غذایی سالم برای پروستات را توضیح خواهیم داد.

اگرچه برخی از عواملی که بر سلامت پروستات تاثیر می گذارند، خارج از کنترل شما هستند (مانند سن و سابقه خانوادگی) اما داشتن یک سبک زندگی سالم، می تواند به جلوگیری از بیماری ها و مشکلات غده پروستات کمک کند.

سلامت پروستات

چرا سلامت غده پروستات اهمیت زیادی دارد؟

غده پروستات بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات غده ای کوچک به اندازه گردو است، که در زیر مثانه و جلوی راست روده قرار گرفته است. غده پروستات مایعی تولید می کند که حاوی آنزیم ها، مواد معدنی و پروتئین هایی است که به تغذیه و انتقال اسپرم ها کمک می کند.

حفظ سلامت غده پروستات برای همه مردان (در هر سنی) اهمیت دارد. اما با بالا رفتن سن، خطر بروز مشکلاتی همچون بی اختیاری ادرار، اختلال عملکرد جنسی، سرطان پروستات و… افزایش می یابد. در نتیجه، سلامت غده پروستات نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شایع ترین بیماری های پروستات عبارتند از:

  • پروستاتیت: به التهاب و تورم غده پروستات، پروستاتیت گفته می شود. علائم این بیماری شامل حساسیت به لمس و احساس درد هنگام دفع ادرار و یا انزال است. پروستاتیت ممکن است ناشی از عفونت های باکتریایی، استرس و یا التهاب مزمن باشد.
  • هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH): بزرگ شدن غده پروستات به دلیل رشد بیش از حد سلول های اطراف پروستات، که بیشتر در مردان 50 ساله و بالاتر رخ می دهد.
  • سرطان پروستات: سرطان پروستات در بافت های این غده رخ می دهد. در ایالات متحده از هر 8 نفر، 1 نفر به سرطان پروستات مبتلا می شود.

رژیم غذایی مناسب برای سلامت غده پروستات

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای پروستات، یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت پروستات است. غده پروستات رگ های خونی زیادی دارد. بنابراین، همان مواد غذایی که در برابر بیماری های قلبی عروقی از شما محافظت می کنند، می توانند به حفظ سلامت پروستات شما نیز کمک کنند.

مواد غذایی که برای سلامت غده پروستات مفید هستند، عبارتند از:

  • سبزیجات چلیپایی: مثل کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، کلم پیچ و… سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری هستند، که به کاهش التهاب و حفظ سلامت غده پروستات کمک می کنند. این سبزیجات همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.
تاثیر بروکلی بر سرطان پروستات
  • چربی های سالم: بدن شما برای عملکرد مناسب، به چربی های سالم نیاز دارد. اما همه چربی ها برای سلامتی مفید نیستند. برخی از چربی ها برای سلامت غده پروستات نیز فوایدی دارند. از جمله: روغن زیتون، روغن های گیاهی و اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی هایی مانند سالمون وجود دارد. کاهش مصرف چربی های اشباع شده که در محصولات حیوانی مانند لبنیات، گوشت قرمز، کره و… وجود دارند، می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
  • تخم کتان و آجیل: تخم کتان سرشار از موادی همچون لیگنان، فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان است، که به سلامت قلب و عروق کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می ‌دهد که تخم کتان دارای خواص ضد سرطانی نیز می باشد که ممکن است به محافظت در برابر سرطان پروستات نیز کمک کند. آجیل هایی مانند گردو، آجیل برزیلی و بادام نیز حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E هستند که برای سلامت قلب، کاهش التهاب و پیشگیری از سرطان مفید می باشد.
  • میوه ها: میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، که نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر (مولکول هایی که می توانند به سلول ها آسیب برسانند) دارند و می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند. میوه های خانواده بری مانند بلوبری، توت فرنگی، توت سیاه و… سرشار از ویتامین C هستند، که می تواند به کاهش علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات کمک کند.
  • حبوبات: لوبیا، عدس، بادام زمینی و سویا سرشار از مواد مغذی مهمی مانند آهن، فیبر، فولات، منیزیم و پتاسیم هستند. این مواد همچنین حاوی فیتواستروژن ها هستند. فیتواستروژن ها ترکیبات گیاهی اند که به تنظیم هورمون های جنسی و هورمون های رشد کمک می کنند و از این طریق ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کنند. بررسی های انجام شده نشان می دهد مردانی که مواد غذایی سرشار از فیتواستروژن را به مقدار زیاد مصرف می کنند، 20 درصد کمتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
  • گوجه فرنگی: گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است، که می تواند از آسیب سلولی و سرطان پروستات جلوگیری کند. لیکوپن در پوست گوجه فرنگی وجود دارد و با خوردن گوجه فرنگی پخته یا پوره شده، راحت تر جذب بدن می شود. به همین دلیل، مصرف آب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی پخته شده، بهترین راه برای دریافت مقادیر کافی لیکوپن می باشد.
تاثیر گوجه فرنگی بر سرطان پروستات

7 نکته رژیم غذایی سالم برای پروستات

در رابطه با رژیم غذایی مناسب برای پروستات به چند نکته توجه داشته باشید:

راه های دیگری نیز برای کمک به سلامت غده پروستات وجود دارد.

برخی از عادات سبک زندگی که باعث افزایش سلامت پروستات می شوند عبارتند از:

  • ورزش کردن: حداقل 30 دقیقه در روز و پنج روز در هفته ورزش کنید. اگر به تازگی تصمیم به ورزش کردن گرفته اید و یا مدتی است که ورزش نکرده اید، به آرامی شروع کنید و سپس به تمرینات سنگین تر برسید.
  • وزن سالم و مناسب خود را حفظ کنید: اضافه وزن یک عامل خطر برای بیماری های غده پروستات است.
  • مراجعه منظم به پزشک: برنامه ریزی برای انجام معاینات و آزمایشات لازم به طور منظم و همچنین غربالگری پروستات، یک روش عالی برای تشخیص و درمان زود هنگام بیماری ها و مشکلات احتمالی پروستات می باشد.
  • کاهش استرس: استرس مزمن می تواند تاثیر زیادی بر سلامت پروستات داشته باشد. یافتن روش هایی برای کاهش استرس، می تواند به پیشگیری از مشکلات غده پروستات و کاهش علائم بیماری های پروستات کمک کند. تنفس عمیق، مدیتیشن یا مراقبه، ورزش و دریافت حمایت عاطفی از اطرافیان، می توانند تکنیک ‌های موثری برای کاهش استرس باشند.

سخن آخر

داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب، می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت غده پروستات شما کند. اگرچه برخی عوامل مانند داشتن زمینه ژنتیکی برای بیماری های مرتبط با پروستات، خارج از کنترل شما هستند، اما انتخاب یک سبک زندگی سالم، می تواند خطر ابتلا به بیماری های غده پروستات را کاهش دهد و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی 

4.2/5 - (59 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میثم چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر
    بنده 40 سال هستم متاهل.در حدود سه ماه پیش اول یه سوزش و قرمزی و التهاب خاصی روی الت تناسلی حس میکردم که بعد از چند روز نیاز به دفع ادرار بیشتر.تعداد دفع زیاد شده بود و گاهی ادرار داشتم میومد و گاهی احساس بود و کمتر و با تخلیه ضعیف و کم
    رفتم دکتر و با معاینات و آزمایشات و سونو فرمودن التهاب پروستات دارم.تاوانکس500 دیکنوفلاک25 وامنیک گفتن مصرف کنم.تقریبا دو ماه مصرف کردم.قرمزی و تورم و التهاب سر الت تا حدود زیادی بهتر شده و نیاز مکرر و سریع به تخلیه کمتر شده و از طریق سوال که قبلا از شما پرسیدم فرمودین تاوانکس رو حذف و بقیه رو ادامه بدم.ولی آقای دکتر چند روز که همیشه احساس پر بودن مثانه دارم ولی حتما احتیاج به تخلیه نیست.درست بعد چند دقیقه تخلیه دوباره انگار در مثانه احساس ادرار دارم.نمیدونم چه جوری بگم.همین احساس ادرار داشتن اذیت میکنه.مخصوصا شب قبل خواب یا هنگام نزدیکی.که باعث شده دفعات نزدیکی خیلی کم یا نباشه.شبها یک یا دو بار بیدار میشم بابت تخلیه.لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      این علایم تا ۳ ماه یا بیشتر طول میکشه که برطرف بشه . شب ها در لگن اب گرم بنشینید به مدت نیم ساعت
    2. تصویر کاربر میثم چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      ممنون از پاسخ شما.ببخشید.دارویی نیست که تسکین دهنده مثانه باشه که از فرمان دادن به تخلیه جلوگیری بشه؟تا زمان واقعی تخلیه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 10 ماه پیش)
      وزیکر ۵ روزی یک عدد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رشیدزاده دوشنبه ۸ خرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    آقای دکتر
    پدرم 67 سالشونه،psaایشون بالا بود,نمره گلیسون 8 هست و نمونه برداری انجام دادن و مشخص شد که از 12 نمونه 6 نمونه اون سرطانی هست و مبتلا به کنسر پروستات هستن
    ،پدرم در گذشته چند عمل جراحی روی هر دو تا کلیه انجام دادن و سنگ کلیه هم داشتن،الان کلیه چپ با تعدادی سنگ کلیه کارکرد حدود 30 درصد داره،بیماری خاص دیگه ای ندارن،اسکن استخوان انجام شده و درگیر نشده اند ولی از ام آر آی متوجه شدن که غده لنفاوی سمت چپ و کیسه منی هم درگیر شده
    عکس ها را برای شما ارسال میکنم
    درخواست دارم بفرمایید روش درمان ایشون باید به چه صورت باشه؟برای مراجعه حضوری خیلی تلاش کردم ولی اولین نوبت رو برای 20 خرداد ماه بهم داد و نگرانم دیر بشه،خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام مطابق سوالات قبلیتان عرض کردم عکس پاتولوژی و مدرک ان لازم است
    2. تصویر کاربر رشیدزاده شنبه ۶ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      خدمت شما🙏
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام قابل عمل کردن هستن در صورت تمایل شماره تماس بزارین باهاتون تماس میگیریم برای عمل
    4. تصویر کاربر رشیدزاده یکشنبه ۷ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      خیلی ممنونم آقای دکتر
      این شماره باباست👇
      09121951935
      رشیدزاده
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام تماس گرفته خواهد شد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر نیما چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    عرض سلام دکتر کرمی عزیز
    من ۳۳ سال سن دارم ، ۶ ماه پیش سکس مقعدی داشتم و پس از اون دچار عفونت مثانه (سیستیت) و التهاب پروستات شدم که پروستات به سایز ۴۲ سی‌سی رسید و جداره مثانه دچار افزایش ضخامت شد ،تمام داروها و انواع داروها رو مصرف کردم و نزد دکتر‌های مختلف رفتم و ۳ ماه هم هر شب به مدت نیم‌ساعت در اب گرم نشستم و سبک زندگی رو تغییر دادم
    الان سایز پروستات ۱۷ سی‌سی شده و بهترم ولی وقتی از اب‌گرم کمک میگیرم و میریزم روی آلت،ادرار پرفشار و خوب میشه ، ولی بدون اب گرم اوایل ادرار فشار کم هست و هر ازگاهی بعد ادرار پایین تر از کُلاهکِ آلت سوزش دارم و گاها احساس تخلیه ناکامل مثانه ، متاسفانه قرص پروترال نمیتونم مصرف کنم چون شدیدا زکام میگیرم و راه بینی بسته میشد برای همین هر شب ترازوسین مصرف میکنم

    چند تا سوال دارم که ممنون میشم پاسخ بدید :
    ۱ : آیا دارم سخت‌گیری میکنم و بهتره گیرنَدَم به این موضوع تا به آرامی خوب بشم ؟
    ۲ : ممکنه اگر امنیک مصرف کنم اون حساسیت شدید پروترال سراغم نیاد ؟
    ۳ : ترازوسین رو تا چه زمانی میتونم ادامه بدم ؟
    ۴ : آیا بیماری مزمن شده و درمان کامل نداره ؟

    ممنون میشم توصیه خودتون رو لطف بفرمایید و کمکم کنید ،
    بسیار ممنونم جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بله التهاب پروستات مزمن است و باید صبر داشته باشید با این وجود علایمتان هم خیلی خوب شده . در صورت حساسیت به پروترال میتوانید سایر برندها را تست کنید . ترازوسین حداقل تا ۳ ماه اینده مصرف شود
    2. تصویر کاربر نیما چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      خیلب خیبی ممنونم دکتر ، اگر امنیک مصرف کردم و مشکلی نبود ترازوسین رو قطع کنم ؟ و اینکه تا چه مدت به مصرف امنیک ادامه بدم ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 11 ماه پیش)
      بله ترازوسین قطع بشه و امنیک تا ۳ ماه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر قهرمان سه شنبه ۲۲ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام پدرم با 71 سال آزمایش psaدادن 14 بود بعد 3 هفته دوباره psa دادن شده بود 12 ولی دکتر بیوپسی داد.
    نتیجه بیوپسی گرید 3 با گلیسون 7 و 8 بود
    میخواستم بپرسم آقای دکتر کرمی، تشخصیتون چی هست ؟ آیا قابل درمانه و اینکه به چه صورت
    ممنون میشم زاهنمایی بفرمایید🙏🏻🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام سرطان پروستات مطرح شده عکس پاتولوژی را بفرستید و یک اسکن استخوان باید از نظر متاستاز انجام بشه
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۳ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر۴۰سالمه چندوقته زیرشکمم سمت چپ درد می‌گرفت و راحت بیرون روی نداشتم چندماه پیش سونودادم و تشخیص التهاب پروستات بودحجم پروستات۳۰ ccبزرگترازحدطبیعی بود وپزشک قرص تاوانکس۷۵۰وایندومتاسین۲۵وباکلوفن۱۰تجویز کرد وقتی قرص قطع میکنم بازسوزش شروع میشه .قصدبچه دار شدن دارم اما باوجود ivfبازم بچه دار نشدن جنین تشکیل میشه اما شد نمیکند که قابل فریزکردن باشد آیا به پروستاتم مربوط است؟؟لطفاراهنمایی کنید باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام نه ارتباطی با پروستات نداره وضعیت و کیفیت اسپرم مشکل داره
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۴ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    با سلام وضمن تبریک ولادت حضرت علی علیه السلام
    آقای دکتر من سال قبل در زیر شکمم درد وتکرار ادرا داشتم سونوگرافی دادم وگفتند التهاب پروستات دارید واندازه پروستات درسال قبل (vol:31cc 47*36*34) ومقدار psa
    PSA(Elisa) : 1.1
    FreePSA(Elisa): 0.2
    بود که با دارو بهتر شدم الان دقیقا بعد از یک سال مجددا مثل سال قبل دچار همون مشکل شدم ومجددا سونوگرافی وآزمایش دادم که مقادیر آن
    (vol:30cc  47*36*33 )
    PVR is significant (32cc)
    Prostatic specific Ag :(PSA)ELFA 1.53
    FreePSA(ELIFA): 0.72
    شده است اگر لطف کنید. وبررسی کنید وبفرماید مقدار بالا رفتن PSAدلیل آن چی میتونه باشه وآیا مقدار پروستات بزرگ هست یا خیر
    لازم به ذکر است سنم هم 41 سال میباشد وسابقه هیچگونه سرطان پروستات در فامیل نداریم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام Psa در بازه نرمال است احتمال پروستاتیت مطرح است حتما اول یک ازمایش ادرار و کشت ادرار بدید سپس سیپروفلوکساسین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت و تامسولوسین شبی یک عدد و ملوکسیکام ۷/۵ میلی گرم هر ۱۲ ساعت به مدت ۳ هفته بخورید
  • تصویر کاربر منوچهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    پروستات من بزرگ است 60 سی سی مدتی است که درد شدید در سمت راست کشاله ران و بیضه سمت راست دارم که این درد به لگن هم سرایت کرده و روی شکم هم اثر گذاشته به چندین دکتر مراجعه کردم از جمله دکتر لهراسبی سیپروفلوکساسین .سفکسیم مصرف کردم اما دزباره این درد برمیگردد.نه سوزش ادرار دارم فقط گاهی تکرر ادرار میگیرم بیشتر این درد است که امانم را بریده.مطلبی مطالعه کردم با عنوان سندرم بیضه سمت راست نظر شما را خواهانم با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام فتق ندارید ؟ سونوگرافی انجام شده ؟
    2. تصویر کاربر منوچهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      با سلام نه دکتر جان سونگرافی شکم دادم نه سنگ کلیه . مثانه هیچی ندارم چند سال قبل تصادف کردم به من سند زدند از انجا تمام شکم من عفونی شد و تحت درمان دکتر لهراسبی بودم
    3. تصویر کاربر منوچهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      نه دکتر ندارم بله سونگرافی شکم دادم هیچ سنگی هم ندارم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      فتق ندارید ؟ سونوگرافی فتق انجام شده ؟ باید بیایید مطب با مدارک ویزیت کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر جعفری چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام پدر من 55 سال دارن.مدتی دچار مشکل در ادرار بودن که به پزشک مراجعه کردن و دکتر براشون آزمایش نوشتن که psa 12 بود. به مدت 1 ماه قرص مصرف کردن.بعد از 1 ماه مجددا آزمایش رو تکرار کردن psa 12 بود.نمونه از پروستات گرفتن.جواب پاتولوژی رو براتون میفرستم میخواستم بدونم نظر شما چیه.دکتر خودشون گفتن سرطان پروستات درجه 1 هست.باید جراحی بشه.پروستات برداشته بشه.حتی گفتن نیاز به اسکن استخوان هم نیست.چون شروع بیماری هست. نظر شما چیه؟ نیاز به چه درمانی دارند؟ بعد از جراحی امکان متاستاز وجود داره؟ الان مقداری لگنش درد میکنه.نیاز به اسکن استخوان هست؟؟؟ این بیماری قابل درمان هست؟ دکترشون گفتن که بعد از جراحی غده پروستات بره نمونه برداری بعدش مشخص میشه که همین درجه 1 هست یا بیشتره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام مدارک را به واتس اپ ۰۹۱۲۴۲۶۵۷۴۷ بفرستید ببینم همانجا بررسی میکنم بهتون میگم . اینجا عکس اپلود نشده
    2. تصویر کاربر جعفری چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      ممنون براتون فرستادم
    3. تصویر کاربر جعفری چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      ممنون فرستادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۸ دی ۱( 1 سال پیش)
      ممنون
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرید پنجشنبه ۱۵ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب و احترام، آقای دکتر پدرم بزرگی پروستات دارند، psa:1/85 و حجم پروستات ۵۸ سی سی می باشد، در ضمن ۶۹ ساله می باشند، لطف می کنید بفرمایید چه درمانی مناسب است و یا اگر نیاز به عمل جراحی باشد، چه نوع عملی را پیشنهاد می فرمایید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام علایم ادراری به چه شکلی هست ؟ ایا ادرار باریک شده است ؟ قطره قطره می اید ؟ از همه مهم تر شب چند بار جهت ادرار از خواب بیدار میشوند ؟ سونوگرافی را بفرستید ببینم سنگ مثانه دارد یا خیر ؟ باقی مانده ادرار چقدر ذکر شده ؟ ایا دارویی برای پروستات شروع کرده اند ؟
    2. تصویر کاربر فرید چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      ادرار باریک شده است، شب یک بار جهت ادرار از خواب بیدار می شوند،سنگ مثانه ندارد، باقیمانده ادرار ذکر نشده ، دارو فیناستراید و تامسولوسین استفاده می کنند حدودا ۵ سال این داروها رو استفاده می کنند
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      در صورتی که علایم ادراری با مصرف دارو کنترل است و از ادرار کردن راضی هستند و اینکه شب ها اذیت نمیشوند با دارو ادامه بدهند . در غیر این صورت در صورت تشدید علایم علیرغم مصرف دارو نیاز به عمل پیدا میکنند
    4. تصویر کاربر فرید چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      متشکرم آقای دکتر در صورت نیاز به عمل کردن، عمل باز پیشنهاد می کنید یا تراش دادن را؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ دی ۱( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم با توجه به سایز پروستات در سونو میشه تراش داد اما باید یکبار در اتاق عمل هم با دوربین دید چون سونوگرافی درصد خطا هم دارد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر یوسف شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام
    پدر اینجانب چند ماه گذشته با علایم سوزش و تکرر ادرار به دکتر مراجعه کردند .سونو شکم و لگن و سونو مقعدی، ام ار ای و بایوپسی انجام شده و مدارک به پیوست خدمت شما ارایه شده است. ایا این مدارک سرطان پروستات راتایید میکند؟ اگر سرطان است ایا این مدارک مشخص کننده مرحله سرطان و اینکه ایا متاستاز داده است می باشد؟
    ایا سرطان بدخیم است؟
    ایا قابل درمان است؟
    از پاسخگویی شما پیشاپیش سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام طبق مدارک و پاتولوژی کنسر پروستات مطرح است باید یک اسکن استخوان از نظر متاستاز انجام شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ آذر ۱( 1 سال پیش)
      جهت هماهنگی و ویزیت با شماره های ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰ ۰۹۱۰۱۱۴۲۰۸۰ تماس بگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر