اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

شكستن سنگ حالب از طريق مجراي ادرار (TUL)

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انسداد لوله حالب و مجاری ادراری اگر درمان نشود باعث ایجاد تب و لرز و عفونت شدید کلیه و در نهایت از کار افتادگی کامل کلیه می شود. امروزه این سنگ ها را می توان از طریق روش TUL از راه مجرا،‌ بدون هیچگونه برشی بر شکم و بی هیچ دردی خارج نمود. در ادامه عمل tul را توضیح خواهیم داد.

قبل از عمل tul

متخصص بیهوشی قبل از عمل tul به بیمار مشاوره می دهد. آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب میبایست از چند روز قبل از عمل قطع شوند. بیمار باید صبح روز عمل ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید ولی معمولاً روز قبل از عمل بستری شده و از شب قبل ناشتا بوده و سرم تزریقی و آنتی بیوتیک دریافت می کند.

برای عمل tul از روش بیحسی نخاعی استفاده می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

عمل تی یو ال(TUL)

جراح به کمک وسیله ای بنام یورتروسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه و سپس لوله حالب شده و بعد از دیدن سنگ حالب  به کمک ابزار مخصوص سنگ را خرد نموده و در این مرحله در صورتی که امکان داشته باشد خرده های سنگ خارج شده و در غیر اینصورت بسته به نظر جراح ممکن است در داخل حالب لوله ای قرار داد شود که توسط یک سوند مثانه ثابت می گردد.

بعد از عمل tul چه اتفاقی میافتد؟

◾ در اغلب موارد سنگ حالب بیمار بطور کامل خارج شده و بیمار بعد از رفع بی حسی می تواند در همان روز مرخص شود.

◾ در مواردی که نیاز به گذاشتن لوله حالب وجود دارد حتماً بعد از چهار هفته برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کنید.

◾ معمولاً برای چند روز آنتی بیوتیک خوراکی و مسکن تجوبز می شود. به بیمار توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نماید.

◾ همچنین بیمار می بایست جهت کمک به دفع خرده سنگها فعالیت نموده و حتماً در یک ظرف ادرار نماید تا در صورت دفع سنگ آنها را جهت انجام آزمایش بدست آورد.

مراقبت پس از جراحی خروج سنگ به روش بسته از مجرای ادرار (TUL)

 عوارض عمل tul چیست؟

✔️ ضربه به بافت بعلت کاربرد نادرست آندوسکوپ، گشادکننده یا غلاف در جراحی که میتواند به سوراخ شدن دیواره حالب منجر گردد.

✔️ جداشدگی بافت و یا مهاجرت جسم خارجی (بطور ‌مثال، سنگ) به دیواره حالب

✔️ قرار دادن هر گونه ابزاری با فشار، بخصوص در جوانان می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیواره حالب منجر شود زیرا قطر لوله حالب آنها بسیار کم است.

درمورد علائم افتادن سنگ کلیه در مثانه بخوانید!

عمل تی یو ال

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌ های مجاری ادراری

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌های مجاری ادراری شامل موارد مختلفی است که می‌توانند احتمال تشکیل سنگ در کلیه، حالب، مثانه یا مجرای ادرار را افزایش دهند. این عوامل به سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی و ژنتیک مربوط می‌شوند.

 ۱. کم‌آبی بدن (مهم‌ترین عامل)

نوشیدن کم آب باعث غلیظ شدن ادرار و افزایش احتمال رسوب مواد معدنی مانند کلسیم و اگزالات می‌شود.
زندگی در مناطق گرمسیری یا تعریق زیاد نیز باعث کم‌آبی و تشکیل سنگ می‌شود.

 ۲. رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد پروتئین حیوانی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات زیاد) باعث افزایش اسید اوریک و تشکیل سنگ می‌شود. نمک زیاد جذب کلسیم را در کلیه‌ها افزایش داده و خطر سنگ‌سازی را بالا می‌برد. مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار و قهوه که دارای اسید فسفریک هستند، می‌تواند احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

 ۳. عوامل ژنتیکی و خانوادگی

 اگر یکی از اعضای خانواده سابقه‌ی سنگ کلیه داشته باشد، احتمال ابتلا در دیگر افراد خانواده بیشتر است.

 ۴. بیماری‌های زمینه‌ای

  1. نقرس (افزایش اسید اوریک در خون)
  2. پرکاری پاراتیروئید (افزایش کلسیم در ادرار)
  3. عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (باعث سنگ‌های عفونی می‌شود)
  4. بیماری‌های روده‌ای (مثل کرون و کولیت اولسراتیو که جذب مواد معدنی را تغییر می‌دهند)

 ۵. چاقی و کم‌تحرکی

  1. چاقی باعث افزایش دفع اگزالات و اسید اوریک شده و خطر تشکیل سنگ را بالا می‌برد.
  2. بی‌تحرکی طولانی‌مدت باعث کاهش دفع کلسیم از استخوان‌ها و افزایش آن در ادرار می‌شود.

 ۶. برخی داروها و مکمل‌ها

مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.
داروهای ادرارآور، ضدتشنج و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است سنگ‌سازی را تشدید کنند.

 ۷. نوع ادرار و شرایط مرتبط

ادرار اسیدی یا قلیایی بیش از حد می‌تواند تشکیل انواع خاصی از سنگ‌ها را تحریک کند.
احتباس ادرار یا تخلیه‌ی ناکامل مثانه می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.9/5 - (129 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام جناب دكتر وقتتون بخير
    طاعات و عباداتتون قبول باشه و سال خوبي براتون آرزومندم
    تقريبايك ماه پيش اومدم مطب مزاحمتون شدم از يزد اومده بودم بابت كليه چپ كه از كارافتاده بود و فرمودين كه برو زندگي كن مشكلي نيست. يه مشكل ديگه اي هم چندسالي داشتم يادم رفت مطرح كنم.اونم اينكه درطول شبانه روز گاهي وقتا ترشحاتي دارم كه خيلي ذهنمو درگير كرده كه اداره يانه و مرتب بخاطر نجس و پاكي لباسمو عوض كنم. چندباري هم كه سونو دادم بابت پروستات مشكلي نبوده ميگن طبيعيه. اين بخاطر كليس؟ و اينكه اين ترشح ادراره ياخير. ممنون ميشم راهنماييم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بعد از دفع ادرار این ترشح هست یا ربطی نداره به ادرار؟
    2. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      هر دو صورت هست مثلا موقع نماز يهو ميرم ركوع بااينكه اصلا ادرار ندارم يهو ترشحي بيرون مياد يا بيشتر شبا موقع خواب صبح پاميشم لباس زيرم ميبينم لكه ترشحه. مجبورم چون نميدونم چيه مرتب لباس زيرم عوض كنم كه نجس نباشه يوقت. چندساليه اينطورم
    3. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      درهردوصورت هست مثلا يهو ركوع ميرم با اينكه اصلا دستشويي ندارم يهو يه ترشحي از الت خارج ميشه. يا بيشتر شبا موقع خواب صبح پاميشم ميبينم لكه ترشح هست وبه همين علت كه نميدونم چيه مجبورم مرتب لباس زيرمو عوض كنم كه نجس نباشه. چندساليه اين مشكلو دارم كه متاسفانه يادم رفت پيشتون مطرح كنم
    4. تصویر کاربر علي دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      اينم سونومه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بعد از هر بار دفع ادرار استبرا انجام بدین گر این حالت ادامه‌دار بود باید کشت از این ترشحاتی که دارید انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    من عمل واریکوسل گرید 3 میکرو سرجری انجام دادم حدود دو ماه پیش و بعد دکتر بهم 14 تا آمپول سینال اف تجویز کرده در روز های شنبه و چهارشنبه باید بزنم و قرص فرتیل اید
    آیا قرص و یا اقدام دیکه ای باید انجام بدم و چه مدت باید صبر کنم تا باروری حاصل شه؟
    به خانومم فقط قرص متفورمین و ویتامین د3 و ویتامین زینک و اسید فولیک و اوژن دادن چون مشکلی نداشتن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سه ماه بعد عمل ازمایش مایع منی مجدد انجام بدین
  • تصویر کاربر عیسی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر وقت بخیر ، ببخشید انشاالله مطب از کی باز میشه پدرم توده ۲۰ در۱۰ درکلیه چپش داده درد میکشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      به واتس اپ ۰۹۱۰۱۱۴۲۰۸۰ جهت هماهنگی نوبت پیام بدین
  • تصویر کاربر نادر دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عوارض قرص فیناستراید۱ که برای ریزش موی ارثی دکتر تجویز کرده میتواند دائمی باشد یا بعد قطع مصرف قرص رفع می‌شود و اینکه قرص فیناستراید۱ رو مصرف کنم یا به خاطر عوارضش بی خیال بشم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بنده توصیه نمیکنم چون این عوارض در مواردی کاملا برطرف نمیشه
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام و روز بخیر .
    من 43 سالمه و وزنم 102 کیلو و قدم 185 میباشد.
    برای کم کردن وزنم به یه مربی بدنسازی کار میکنم وتقریبا یه ماه هستش دیت گیاهی دارم تا وزن کم کنم .
    البته مشکل من برمیگرده به 3 ماه قبل که احساس میکنم نعوذ کامل انجام نمیشه .و رفته رفته داره بدتر میشه . قبل از این 3 ماه در زمان معاشقه نعوذ کامل میشد ولی الان دیگه درزمان معاشقه نعوذ کامل نمیشه .
    راهنمایی بفرمایید من را .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نعوظ صبحگاهی دارید
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قبلا داشتم الان نه ولی شبها یا صبح تو خواب نعوذ دارم ولی اون هم کمی شله
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      یه دلیلش می‌تونه شوکی که به بدنتون به خاطر رژیم کامل گیاهی گرفتید باشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرم دو ساعت قبل رابطه مصرف کنید
    5. تصویر کاربر علی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بسیار سپاسگذارم آقای دکتر.
      ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوال من گذاشتید .
      من در ترکیه زندگی میکنم ایا نام تجاری این دارو تادالافیل میباشد .
      من تقریبا دوسه ماه پیش به آزمایش کلی دادم برای شما ارسال میکنم ،نمیدونم شاید برای در مان این مشکل من تاثیری داشته باشه .
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نام های تجاری مختلفی دارد فقط دز های بالاتر استفاده نکنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر بنیامین دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    آقای دکتر با توجه به عکس های زیر یکسری ضایعات خیلی ریز در خط ختنه تناسلی و درصورت برخورد مواد شوینده سوزش وحتی در صورت لمس شدید بازم سوزش دارد آیا میشه گفت زگیله؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      زگیل نیست افزایش حساسیت هست تا دوهفته رابطه و خودارضایی نداشته باشید
  • تصویر کاربر اسماعیلی چهارشنبه ۶ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من ۶ماه پیش جراحی واریکوسل چپ گرید ۲انجام دادم بعد از ۴ماه سونوگرافی و آزمایش اسپرم دادم که خدارو شکر بهبود پیدا کردم ولی بعد از جراحی اندازه نخود بالای بیضم بویزی هست که دکتر گفت اپدیدیم هست و خطری ندارد و وقتی که دست زدنی بهش یه کوچولو درد می‌کنه که دکتر گفت بعد از جراحی این امر طبیعی هستش خواستم که نظر شمارو هم بدونم در سونوگرافی بیضه هام هردوتاش نرمال بود خواستم بدونم که عفونت اپدیدیم باعث ناباروری نمیشه که ؟ بیضه هام هم در حالت عادی اصلا دردی ندارند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سونوگرافی بیضه ها و اسکروتوم انجام بدین منجر به ناباروری نخواهد شد
    2. تصویر کاربر اسماعیلی یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر سونوگرافی دادم نوشته بیضه ها در ابعاد اندازه و اکوی نرمال می‌باشد هیدروسل مشاهده نشد
      آقای دکتر خطری داره
      دارویی چیزی میخواد یا نه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر نیاز به اقدامی ندارد منجر به ناباروری و سرطان و اینجور چیزها هم نخواهد شد دارویی لازم نیست
    4. تصویر کاربر اسماعیلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ممنونم پس خیالم راحت شد مرسی
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خواهش میکنم
    6. تصویر کاربر اسماعیلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر پس نیازی نیست سونو گرافی یا چیزه دیگه ای بدم ؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر Amir دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خوب هستید من 25 سالمه از بزرگی پروستاتم رنج میبرم باعث شده میل جنسیم کم بشه و حدود پنج ساله مداوم ورزش هم میکنم قبلا سبک بار سونگرافی دادم پروستادم ۴۷ سی سی بود حدود سه سال پیش بد شیش بد شیش ماه پیش دادم سونو 29 سی سی شده بود قبلا مشکل ادرار داشتم بد پیش همکاراتون رفتم قرص نوشتن ی مدت استفاده کردم پروترال ۰۴‌ اینا این قضیه برام از وقتی اتفاق افتاد کهوعفونت شدید داشتم و خبر نداشتم طوری بود که شاش بند شده بودم رفتم انتی بیوتک اینا دادن خوب شد بزرگی پروستادم از اون موقعه امد سراغم تا دیروز خوب بود بدون مصرف هیچ داروی قشنگ ادرار میکردم ولی نمیدونم از استرس هست یا چی بازم دو روزه ادرارم سخت میاد دیدی ادم میترسه ادرارش نمیاد اون حسی بهم دست میده قرص پروترال دو روز میخورم با تادالافیل خوردم بهترم الان باز منظورم از این حرفا اینه باید زیر نظر دکتر بخورم دارو یا چیکار کنم؟
    و سوال دوم دیگه چهار سال پیش رابطه پر خطر داشتم زگیل تناسلی گرفتم زیر التم بود یدونه کرایور کردم بد اون ورزش شروع کردم چهار ساله دیگ خبری نیست از زگیل ایا بزرگی پروستادم میتونه ربطی به زگیل داشته باشه ایا من دیگ چها ساله زائده ای ندارم فقط جای زیگلم گاهی میسوزه یا میخاره هیچی نیست یعنی بازم امکان داره ناقل باشم؟ دکتر دستم به دامنت کمک کن مثانم محیطش کاملا طبیعی هست نوار مثانه همه چی طبیعیه چیکار منم میل جنسیمم خیلی کم شده درضم مجرد قرص تاخیری وقتی خوردم اینجوری شدم عود کرد مشکلم نظر شما چیه عکس سونگرافی هامو گذاشم یکی درست با یسال اختلاف اولش سال ۱۴۰۰ سونو دادم حجمش ۲۹ سی سی بود بد سال ۱۴۰۲ دادم برج سومش شده بود 47 سی سی بد بازم با یسال اختلاف۱۴۰۳ برج ۴ سونو دادم شده بود۲۹ سی سی باز عکس هاش فرستادم چیکتر کنم پی س ار هم داده بودم نرمال بود بنظرتون سرطان دارم خیلی نگرانم دکتر لطفا راهنمای کنید ببخشید سوالم طولانی شد
    1. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      دکتر قرص ها رو خود سرانه میخورم رفتم سیاه دانه با سیر سیاه هم تهیه کردم میگن برای سلامتی پروستاد خوبه چیکار کنم این مشکل اذیتم میکنه خیلی
    2. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص های پرو ترال ۰۴ و تادافیل۰۵ هم از هر کدوم یدونه خوردم الان بهترم مشکل ادرار ندارم فقط گاهی عود میکنه احساس سوزش میکنم درد میکنم چیکار کنم دکتر جان چه درمانیو برام پیشنهاد میکنی اخه رفتم پیش همکاراتون جدی میگیرن میگن سنت کمه پروستاتیک هست قرص دادن فقط من این قرصارو الان بخورم۵۰ سالگی باید چیکار کنم انوقت سنیم ندارم دو سه تا همکارا انتی بیوتیک دادن یکی قرص های که مربوط به پروستادو داد البته یسال پیش رفتم پیس دکتر شهرستانم دسترسی ب شما ندارم گفتم سوال کنم گاهی عود میکنه گاهی خوب میشه ولی علام سوزشو دارم بیشتر گزینه عملو برام پیشنهاد میدی یا نه احتمال اینکه ناباروری بشم هست؟از سمت من

      ایا همه این مشکلا نشع میگیره از زیگیلی ک چهار سال پیش داشتم ولی دیگه کاملا خوب شد رفت بدون عود و برگشت دوباره یعنی میشه حسم بخاطر کرایو کم شده باشه چون درس زیر التم کنار رگی که ادم به اوج میرسه بود لطفا ممون میشم کمکم کنی دکتر امکان حضوری نیست بیام گفتم سوالمو همشو بپرسم ازتون تشکر جواب psa هم عکسشو گذاشتم ممنون
    3. تصویر کاربر Amir یکشنبه ۳ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      قرص های پرو ترال ۰۴ و تادافیل۰۵ هم از هر کدوم یدونه خوردم الان بهترم مشکل ادرار ندارم فقط گاهی عود میکنه احساس سوزش میکنم درد میکنم چیکار کنم دکتر جان چه درمانیو برام پیشنهاد میکنی اخه رفتم پیش همکاراتون جدی میگیرن میگن سنت کمه پروستاتیک هست قرص دادن فقط من این قرصارو الان بخورم۵۰ سالگی باید چیکار کنم انوقت سنیم ندارم دو سه تا همکارا انتی بیوتیک دادن یکی قرص های که مربوط به پروستادو داد البته یسال پیش رفتم پیس دکتر شهرستانم دسترسی ب شما ندارم گفتم سوال کنم گاهی عود میکنه گاهی خوب میشه ولی علام سوزشو دارم بیشتر گزینه عملو برام پیشنهاد میدی یا نه احتمال اینکه ناباروری بشم هست؟از سمت من

      ایا همه این مشکلا نشع میگیره از زیگیلی ک چهار سال پیش داشتم ولی دیگه کاملا خوب شد رفت بدون عود و برگشت دوباره یعنی میشه حسم بخاطر کرایو کم شده باشه چون درس زیر التم کنار رگی که ادم به اوج میرسه بود لطفا ممون میشم کمکم کنی دکتر امکان حضوری نیست بیام گفتم سوالمو همشو بپرسم ازتون تشکر جواب psa هم عکسشو گذاشتم ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ربطی به زگیل نداره داروهایی که مصرف میکنید رو هم قطع کنید با توجه به سن شما نباید این داروها شروع بشن
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رمضانعلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر.60سال سن دارم پزشکم برای مشکل پروستات ودفع ادرارقطره پروستاتان وقرص فینوپروست5وکپسول یوریترال .4برام تجویز کرد.میخواستم سوال کنم که صبح بعد از صبحانه وشب بعدازشام مصرف میکنم میخواستم سوال کنم در کنارش میتونم قرص تادالافیل 5بعدازناهار برای رفع مشکل نعوظ مصرف کنم یاخیر،؟ احتمال اینکه برای کلیه مشکل ایجاد کنه هست،؟خیلی متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      احیانا مشکل قلبی و فشار خون ندارید؟
    2. تصویر کاربر رمضانعلی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام آقای دکتر مشکل قلبی و فشارخون ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله می‌تونید قرص تادالافیل ۵ میلی‌گرم قبل رابطه استفاده کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سام دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    درود جناب دکتر. با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای شما. حدود ۲ ماه پیش دچار سنگ کلیه شدم و از طریق دستگاه سنگ شکن برون اندامی سنگ دفع شد. عکس جواب آزمایش نوع سنگ رو براتون میفرستم. لطف بفرمایین چه کاری باید انجام بدم تا مجدد سنگ کلیه ایجاد نشه. ضمن اینکه دکتر متخصص در شهرستان ۲ دارو به نام های اوروسیترا ۱۰ و Cystone هم تجویز کرده. خواستم زحمت بکشین جواب آزمایش رو چک کنین و نظرتون رو بفرمایین. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نوع سنگ کلسیم اکسالاتی می‌باشد بهتره به متخصص تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی بگیرید داروها رو باید استفاده کنید مصرف مایعات فراوان باشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      رب گوجه فرنگی سس گوجه فرنگی کلم سفید آجیل تخمه نباید مصرف کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 618 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر و تبریک سال نو
    من 35 سال سن دارم و متاهل و دارای یک فرزاند هستم. برای افزایش تحرک اسپرم می توان از قرص Semenax استفاده کرد و آیا عوارضی ندارد و یا بهتر از اقرص گياهي افروديت استفاده کنم. تعداد اسپرم من 121 میلیون و میزان تحرک A اسپرم 49 است. ممنون میشوم راهنمایی کنید. (البته برای بچه دوم اقدام کردیم که الان 9 ماه هست که موفق نشدیم و البته در سونوگرافی از بیضه ها واریکوسل گرید یک برای بیضه سمت راست نشان داده است.)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      دارو اثر ندارد جهت معاینه تشریف بیورید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب