اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

شكستن سنگ حالب از طريق مجراي ادرار (TUL)

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انسداد لوله حالب و مجاری ادراری اگر درمان نشود باعث ایجاد تب و لرز و عفونت شدید کلیه و در نهایت از کار افتادگی کامل کلیه می شود. امروزه این سنگ ها را می توان از طریق روش TUL از راه مجرا،‌ بدون هیچگونه برشی بر شکم و بی هیچ دردی خارج نمود. در ادامه عمل tul را توضیح خواهیم داد.

قبل از عمل tul

متخصص بیهوشی قبل از عمل tul به بیمار مشاوره می دهد. آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب میبایست از چند روز قبل از عمل قطع شوند. بیمار باید صبح روز عمل ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید ولی معمولاً روز قبل از عمل بستری شده و از شب قبل ناشتا بوده و سرم تزریقی و آنتی بیوتیک دریافت می کند.

برای عمل tul از روش بیحسی نخاعی استفاده می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

عمل تی یو ال(TUL)

جراح به کمک وسیله ای بنام یورتروسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه و سپس لوله حالب شده و بعد از دیدن سنگ حالب  به کمک ابزار مخصوص سنگ را خرد نموده و در این مرحله در صورتی که امکان داشته باشد خرده های سنگ خارج شده و در غیر اینصورت بسته به نظر جراح ممکن است در داخل حالب لوله ای قرار داد شود که توسط یک سوند مثانه ثابت می گردد.

بعد از عمل tul چه اتفاقی میافتد؟

◾ در اغلب موارد سنگ حالب بیمار بطور کامل خارج شده و بیمار بعد از رفع بی حسی می تواند در همان روز مرخص شود.

◾ در مواردی که نیاز به گذاشتن لوله حالب وجود دارد حتماً بعد از چهار هفته برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کنید.

◾ معمولاً برای چند روز آنتی بیوتیک خوراکی و مسکن تجوبز می شود. به بیمار توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نماید.

◾ همچنین بیمار می بایست جهت کمک به دفع خرده سنگها فعالیت نموده و حتماً در یک ظرف ادرار نماید تا در صورت دفع سنگ آنها را جهت انجام آزمایش بدست آورد.

مراقبت پس از جراحی خروج سنگ به روش بسته از مجرای ادرار (TUL)

 عوارض عمل tul چیست؟

✔️ ضربه به بافت بعلت کاربرد نادرست آندوسکوپ، گشادکننده یا غلاف در جراحی که میتواند به سوراخ شدن دیواره حالب منجر گردد.

✔️ جداشدگی بافت و یا مهاجرت جسم خارجی (بطور ‌مثال، سنگ) به دیواره حالب

✔️ قرار دادن هر گونه ابزاری با فشار، بخصوص در جوانان می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیواره حالب منجر شود زیرا قطر لوله حالب آنها بسیار کم است.

درمورد علائم افتادن سنگ کلیه در مثانه بخوانید!

عمل تی یو ال

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌ های مجاری ادراری

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌های مجاری ادراری شامل موارد مختلفی است که می‌توانند احتمال تشکیل سنگ در کلیه، حالب، مثانه یا مجرای ادرار را افزایش دهند. این عوامل به سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی و ژنتیک مربوط می‌شوند.

 ۱. کم‌آبی بدن (مهم‌ترین عامل)

نوشیدن کم آب باعث غلیظ شدن ادرار و افزایش احتمال رسوب مواد معدنی مانند کلسیم و اگزالات می‌شود.
زندگی در مناطق گرمسیری یا تعریق زیاد نیز باعث کم‌آبی و تشکیل سنگ می‌شود.

 ۲. رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد پروتئین حیوانی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات زیاد) باعث افزایش اسید اوریک و تشکیل سنگ می‌شود. نمک زیاد جذب کلسیم را در کلیه‌ها افزایش داده و خطر سنگ‌سازی را بالا می‌برد. مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار و قهوه که دارای اسید فسفریک هستند، می‌تواند احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

 ۳. عوامل ژنتیکی و خانوادگی

 اگر یکی از اعضای خانواده سابقه‌ی سنگ کلیه داشته باشد، احتمال ابتلا در دیگر افراد خانواده بیشتر است.

 ۴. بیماری‌های زمینه‌ای

  1. نقرس (افزایش اسید اوریک در خون)
  2. پرکاری پاراتیروئید (افزایش کلسیم در ادرار)
  3. عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (باعث سنگ‌های عفونی می‌شود)
  4. بیماری‌های روده‌ای (مثل کرون و کولیت اولسراتیو که جذب مواد معدنی را تغییر می‌دهند)

 ۵. چاقی و کم‌تحرکی

  1. چاقی باعث افزایش دفع اگزالات و اسید اوریک شده و خطر تشکیل سنگ را بالا می‌برد.
  2. بی‌تحرکی طولانی‌مدت باعث کاهش دفع کلسیم از استخوان‌ها و افزایش آن در ادرار می‌شود.

 ۶. برخی داروها و مکمل‌ها

مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.
داروهای ادرارآور، ضدتشنج و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است سنگ‌سازی را تشدید کنند.

 ۷. نوع ادرار و شرایط مرتبط

ادرار اسیدی یا قلیایی بیش از حد می‌تواند تشکیل انواع خاصی از سنگ‌ها را تحریک کند.
احتباس ادرار یا تخلیه‌ی ناکامل مثانه می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.9/5 - (129 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر مغان پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام 41سال دارم درهردوکلیه چند کیست به ابعاد45و35و 85و17و20دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      جواب سونوگرافی رو بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر مغان چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام نوشته کیست آبنمای ساده به قطر 40*30درپل تحتانی وبه قطر 84*68میلی در فوقانی در کلیه چپ وبه قطر 40*20درپل تحتانی وبه قطر 23*15میلی درپل فوقانی کلیه راست رویت شد میکرو لیتیاز اندک به قطر 2-3 mmدرکلیه رویت شد البته آقای دکتر من سال پیش کیست کلیه راست که به اندازه 95*68 بوده توسط دکتر علیرضا فرشی در تبریز عمل لاوراسکوپی انجام داده ام ولی هنوز مانده با این حال من هنوز خیلی نگرانم وشما یکی از دوستان معرفی کرده اگر لازم باشد بیام تو را به خدا قسم من را از نگرانی نجات دهید با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست انجام شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۹ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    کودکی بیماری اوریون گرفتم که بیضه سمت چپ کوچک شده...دوازده ساله ازدواج کردم.بچه دارنمیشیم.....خواستم حضوری از خوزستان بیایم خدمتتون آقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام دهید
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام این عکس آنالیزمنی
    3. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام این عکس آنالیزمنی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سونوگرافی از بیضه انجام شده؟
    5. تصویر کاربر علی جمعه ۲۹ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله آقای دکتر
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بفرستید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر اصغر جمعه ۲۹ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    زمان خروج مدفوع یک ماده بی رنگ و بی بو مثل منی از آلتم خارج میشه و تقریبا هر بار تکرار میشه دلیلش چیه و آیا ضرر داره چجوری باید رفع کنم چون نماز میخونم هر سری که مدفوع می‌کنم باید غسل کنم بعد نماز بخونم
    ممنونم از راهنمایی تون جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      یبوست دارید؟ حین دفع مدفوع زور میزنید؟
    2. تصویر کاربر اصغر چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله وقتی زور می‌کنم این اتفاق میفته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      باید به متخصص گوارش مراجعه کنید یبوست باید کاملا برطرف بشه
    4. تصویر کاربر اصغر پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      یعنی دلیلش یبوسته مشکل چیز دیگه ای نیس؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله علت ا۱لیش یبوسته
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲ماه هست عفونت پروستات دارم
    جواب آزمایش مایع منی
    برام دارو تجویزکنید
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      چه علائمی دارید؟
    2. تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      درد بیضه درد مثانه درد الت تناسلی تکرر وسوزش ادرار،دردبین کیسه بیضه ومقعد،
      ۲ماه تاوانکس مصرف کردم
      ۲هفته لینزولید۶۰۰
      ۲ماه افلوکساسین
      زیر نظرپزشک عفونی
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سیستوسکوپی انجام شده؟
    4. تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر
    5. تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سیستوسکوپی ربط داره به عفونت پروستات
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      باید سیستوسکوپی انجام بشه براتون
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر نگاراکبری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر،دختری 27 ساله هستم که متاسفانه از چندسال پیش گاهی اوقات خودارضایی انجام میدادم از ی مدت کوتاه بعد ازخودارضایی ادرارکردنم ب مشکل خورد و ادرارم حبس میشد رفتم دکتر همون چندسال پیش بهم قرص سیمپاکول بتانکول و باکلوفن و ی کپسولی داد ک الان اسمش یادم نیس(فقط میدونم کپسوله برای درمان پروستاتم ب کارمیره ی کپسول دورنگ سبزو نارنجی بود).اینارو ک مصرف کردم فشارادرارم دوباره زیاد شد و احتباس ادراریم خوب شد فقط اینکه خیلی تکررادرارگرفته بودم .متاسفانه دوباره ک خودارضایی کردم قرصا جواب نداد بهم🤦‍♀️چندساله درگیراین مرضیم آقای دکتر قرصارو ی مدت قطع کردم انگاردیگه جواب نمیداد دوباره بعد از ی مدت خوردم یکم جواب داد ،سیستوسکوپی کردم توجوابش اومد مپانه و مجاری ادراری مشکلی نداره فقط اینکه نوشته بودن ترابکول بسیاربسیار خفیف .دوباره ایشونم ی قرصایی دادن فک کنم همون کپسوله بود و فکر میکنم اون دوتاقرص دیگه ای ک قبلا مصرف میکردم یا یکیشو (سیمپاکول بتانکول و باکلوفن) دادندوباره زیادجواب نداد رفتم سمت داروهای گیاهی یه دارویی رو استفاده کردم خیلی خوب شدم ولی باز متاسفانه یکبار ک خودارضایی کردم دوباره احتباس ادراریم برگشت🤦‍♀️الان واقعا حالم بده انگار ب همه چی مصونیت پیداکردم قرصا ک خیلی کم بهم جواب میداد داروهای گیاهی هم اثرشون کم شده الان رفتم خودم باکلوفن و سیمپاکول خریدم خوردم انقدر مشکل داشتم ولی خیلی کم بهم جواب داد ی ذره ادرارکردم همش .خیلی میترسم آقای دکتر نمیتونم ادرار کنم پهلوهام دردمیگیره عصبانی میشم کلافه میشم خیلی احتباس ادراریم شدید بود طوری ک اصلا حتی ی قطره هم نمیتونستم ادرارکنم تااینکه گیاهی مصرف کردم یکم بهترم الان ولی واقعانمیدونم چی کنم بعد اینکه خس میکنم ازدواجم نمیتونم بکنم چون اونوقتاتحریکم ک میشدم🤦‍♀️احتباس ادراری میگرفتم ولی الان تحریک ک میشم تند تند ادرارم میگیره یعنی تقریبا هر پنج یا ده دقیقه و اینکه خودارضایی ک میکردم آبی ازم خارج نمیشد فقط همون رطوبتی ک دراثر تحریک ایجادمیشه بودولی بعد خودارضایی مثلا فرداش اون مایع توی ادرارم بود یعنی بعد ادرارم اونم روز بعد میدیدم اون ماده ازم خارج شده برای همین فکرمیکنم تو مسائل زناشوییم مشکل دارم و اینکه بعد ازخودارضایی و حینش یا چندروز بعدش هم زیر دلم( یعنی همون نمیدونم واژن یا رحم) خیلی بدتیرمیکشه.خودارضایی هم بصورت مالشی بوده تاالان فقط . آقای دکتر خیلی خیلی شرمنده م ک اینارو براتون واضح گفتم .وقتی حضوری میرم دکتر ک روم نمیشه ازطرفیم چندساله این نریضیو دارم دارم دیوونه میشم هیچ کاری نمیتونم بکنم حتی نمیتونم برم مسافرت یا برم سرکار یا برم بیرون درست و حسابی چون همش تکرر ادرار دارم و ادرارم حتی وقتایی ک حالم هیلی بهتره بازم ب طور کامل خارج نمیشه و الانم ک بازمریضیم عودکرده .شرمنده مجبورشدم ازلفظ خود ارضایی و.. استفاده کنم.آقای دکتر سونوگرافی کلیه هم قبلا دادم خوب بوده ولی انقدرمریضیم طولانی شده میترسم کلیه و..ب مشکل بخوره.موقعی ک استرس دارم یا عصبی میشمم احتباس ادرارم شدت میگیره.یه موضوع دیگه هم اینکه وقتی از ادرار بلندمیشم ازم ادرارخارج میشه یکم این جواب سیستوسکوپیمه آقای دکتر لطفا بهم دارویی بدین ک ادرارم طبیعی شه🤦‍♀️و اینکه بفرمایین من توی مسائل زناشویی هم ب مشکل میخورم نه؟(چون موقعی ک حس میکنم ارضاشدم فقط انکار ی چیزی داخل بدنم میریزه و اینکه ماده ای ازم خارج نمیشه اون لحظه و بعدادرروز بعد درادرارم مشاهده میشه اون ماده و اخرین بارم ک کلا هیچ ماده ای ازم حتی درادرار روز بعدمم خارج نشد )و اینکه زیرشیکمم تیرمیکشه بعدلز خودارضایی ازچیه گاهی انقدر تیرکشیدنش شدیده ک توهمون. حالتی ک هستم نمیتونم تکون بخورم یعنی مثلا اگر خمم نمیتونم راست باایستم و بی اختیار موقع تیرکشیدن ازدرد دادمیزنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سیستوسکوپی انجام شده واسه شما ریپورت سیستوسکوپی رو واسم بفرستید
    2. تصویر کاربر نگاراکبری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکترخودشو بهم ندادن ،فقط همین برگه ی گزارشه و برگه ی خلاصه پرونده ک الان براتون میفرستم
    3. تصویر کاربر نگاراکبری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر فقط همین برگه ی گزارش و برگه ی خلاصه پرونده رو دادن بهم
    4. تصویر کاربر نگاراکبری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      آقای دکتر فقط برگه ی گزارش و خلاصه پرونده رو بهم دادن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      به واتس اپ ۰۹۱۰۱۱۴۲۰۸۰ پیام بدین همه ی آزمایشات و سونوگرافی و ... رو بفرستید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر بهاری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    باسلام و احترام
    بنده ۴۱ سالم است و یک بچه داریم
    موفولوژی بنده در جواب آزمایش ۲ میباشد . برای بچه دوم دوسال هست اقدام میکنیم اما فعلا موفق نشدیم.
    برای درمان راهنمایی می فرمایید؟
    جواب آزمایش را خدمتتان ارسال مینمایم.
    با تشکر و احترام.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      همسرتون چند سالشه؟
    2. تصویر کاربر بهاری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ۴۲ سالشان است
    3. تصویر کاربر بهاری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      ۴۲ سال دارند
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      از روش های کمک باروری مثل ivf استفاده کنید
    5. تصویر کاربر بهاری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      جسارتا به غیر از روش vif از طریق دارو یا آمپول مشکل بنده قابل درمان هست؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      زمان بر هست و گذر زمان شانس شمارو کمتر میکنه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر کوروش چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان وقت حضرتعالی بخیر
    اینجانب 47 سال سن دارم هشت ماه پیش دو بار دچار سوزش شدید ادراری شدم که با خوردن یک هفته مترونیدازول علایم آن از بین رفت یکماه بعد از آن دچار مشکل احتباس ادراری شدم به متخصص مراجعه کردم یک هفته برام سوند گذاشت که ظاهرا بر اساس نظر فوق تخصص اورولوژی تصمیم درستی نبوده
    فوق تخصص برام داروی داکسی سایکلین و آزیترومایسین به مدت 14 روز تجویز نموده کمی بهبود یافتم یکماه بعد از آن دوباره تکرر ادرار و بیدار شدن شبانه برگشت اینبار یک ماه برام تامسولوسین 0.4 و فیناستراید یک میلی تجویز که تاثیر چندانی نداشت مجدد به متخصص مراجعه کردم برام سونوگرافی و آزمایش ادرار نوشت سونوگرافی دادم سایز پروستات 35 سی سی بوده و آزمایش ادرار فاقد عفونت ادراری بوده که به حضور ارسال میگردد نهایتا آولوسین و پروستافیت یوروویتال برای دوماه تجویز شده الان یک و نیم ماهه این داروها رو مصرف میکنم اما گه گاه نسبتا بهتر میشم و دوباره برگشت علائم در این مدت ده روز دوباره ازیترومایسین و داکسی سایکلین و سیپروفلوکساسین مصرف نمودم اما الان در حال حاضر مجددا شبانه سه بار برای ادرار بیدار میشم روزها کمترمشکلی دارم به نظر شما مشکل از کجاست ضمناً آزمایش psa هم مشکلی نداشت
    دستور حضرتعالی برای شرایط من چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      باید نوار مثانه انجام بشه برای شما چون سنتون زیر ۵۰ است و این گونه علائم برای سن شما نیست
    2. تصویر کاربر کوروش سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      شرمنده حین ادرار کردن با ریختن آب روی آلت تناسلی خروج ادرار بیشتر میشه آیا این نوع تحریک ربطی به موضوع داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      بله مشکل تحریک عصب مثانه دارید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ایران چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    بعد لیزر یه مدتیه اطراف مقعدم خارش داشتم چین های کنارمقعدم زیاد شد ولی چیزی نبود الان ولی یه زایده های گرد حس میکنم
    آیا اینا زگیل اند ؟خیلی نگرانم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      رابطه مقعدی داشتید؟
    2. تصویر کاربر ایران سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      2 سال پیش بله
    3. تصویر کاربر ایران سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      2سال پیش بله
    4. تصویر کاربر ایران سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      2سال پیش بله
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      در حد رویت عکس بنده موردی به نفع زگیل ندیدم نافذ نرمال پوست می‌باشد و نیاز به اقدامی ندارد اگر رابطه جنسی خطرناک داشتید اخیراً بهتره تست پاپ اسمیر انجام بدید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرحسین چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    آقای دکتر من دیروز بعد از تخلیه ادرار دچار درد شدید بیضه هام شدم و امروز نیز بعد از ادار کردن و بلند شدن احساس گرفتگی و سنگینی در بالای بیضه ها دارم و خیلی احساس ناخوشایندی دارم
    علت چی میتونه باشه لطفاً راهنمایی کنید ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      اگر بیضه‌ها درد دارند ممکنه عفونت بیضه مطرح باشه اید سونوگرافی از بیضه‌ها و همینطور آزمایش کشت ادرار انجام بدین
    2. تصویر کاربر امیرحسین سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      دکترامروزم بیضه هام جمع میشن و انقباض طولانی دارن و بعد نشستن رها میشه و در هنگام ایستادن و راه رفتن و ادرار کردن دوباره جمع میشن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      حتما سونوگرافی رو انجام بدین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    تمایل به رابطه جنسی ندارم
    1. تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      سلام وقتتون بخیرمن شیش ماه تمایل به رابطه جنسی ندارم بیماری تالاسمی ماژوردارم مایع اسپرم رنگ زرده دوقطره بیشترنمیاد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      نعوظ صبحگاهی دارید یا خیر
    3. تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۶ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      خیر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      از کی این مشکل عدم نعوظ ایجاد شده؟
    5. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      هشت ماه پیش
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۴( 1 سال پیش)
      باید آزمایشات کامل هورمونی انجام شود
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 618 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر و تبریک سال نو
    من 35 سال سن دارم و متاهل و دارای یک فرزاند هستم. برای افزایش تحرک اسپرم می توان از قرص Semenax استفاده کرد و آیا عوارضی ندارد و یا بهتر از اقرص گياهي افروديت استفاده کنم. تعداد اسپرم من 121 میلیون و میزان تحرک A اسپرم 49 است. ممنون میشوم راهنمایی کنید. (البته برای بچه دوم اقدام کردیم که الان 9 ماه هست که موفق نشدیم و البته در سونوگرافی از بیضه ها واریکوسل گرید یک برای بیضه سمت راست نشان داده است.)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      دارو اثر ندارد جهت معاینه تشریف بیورید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب