جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای آموزش بیماران بزرگی خوش خیم پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بزرگی خوش خیم پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات BPH) بعد از 50 سالگی بروز می کندو 55-50 درصد مردان دچار این مشکل می شوند. بیشترین میزان بروز آن در سن 80-75 سالگی است.

پروستات غده ای است که در گردن مثانه قرار می گیرد و عملکرد آن ترشح فروکتوز، پروستاکلاندین ها، مواد ضدمیکروبی و مواد دیگر از جمله ترشح مایع منی است. با بزرگ شدن و فشار به گردن مثانه، راه عبور ادرار تنگ و یا بسته شده و خروج ادرار با مشکل روبرو می شود.

علت این بیماری نامعلوم است، اما دانشمندان معتقدند که عوامل هورمونی (تغییرات هورمونی)، عدم تعادل هورمون های مردانه، عفونت های مزمن ادراری، عوامل اقتصادی، اجتماعی و اثرات نژادی در بروز آن تاثیر دارند.

پیشگیری خاصی برای این بیماری وجود ندارد. با مراجعه به موقع و گرفتن شرح حال و معاینه از طریق مقعد (رکتال)  توسط پزشک و  انجام سونوگرافی می توان به بزرگی و بیماری های دیگر پروستات پی برد و اقدام به درمان های بعدی نمود.

علائم و نشانه ها بزرگی خوش خیم پروستات

تکرر ادرار، احساس نیاز فوری به دفع ادرار، ادرار شبانه (بیش از یکبار)، احساس فشارهای شکمی، کاهش فشار جریان ادرار، بند آمدن ادرار، قطره قطره ادرار کردن پس از پایان دفع ادرار، عدم احساس تخلیه کامل ادرار، احتباس شدید ادراری، عفونت های مکرر ادرار و در صورت عدم درمان گشادشدن لگنچه های کلیه، صدمه به کار کلیه ها و عواقب بعدی نارسایی کلیه می باشد. تغییرات ساختمان مثانه و تشکیل سنگ در مثانه نیز از دیگر عوارضی است که ممکن است رخ دهد.

تکرر ادراری

تشخیص بیماری بزرگی خوش خیم پروستات

اخذ شرح حال دقیق و معاینه پروستات، سونوگرافی و سیستوسکوپی، سه روش اصلی تشخیص این بیماری هستند.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان بزرگی خوش خیم پروستات بستگی به شدت علائم و عوارض و علائم ناشی از آن، سن و شرایط عمومی بیمار دارد. ابتدا از درمان دارویی استفاده می شود. در صورت عدم بهبودی و ایجاد انسداد مسیر ادراری، بر حسب اندازه پروستات و علائم و شرایط بیمار، از دو روش رایج جراحی پروستات (پروستاتکتومی) استفاده می شود.

۱- تراشیدن پروستات با ابزارهای مخصوص از طریق مجرای ادرار (TUR)

۲- روش جراحی باز و درآوردن کامل پروستات (جراحی شکمی)

مراقبت های بعد از عمل در بیمارستان بزرگی خوش خیم پروستات

✅ تا 24 ساعت در تخت استراحت خواهید کرد و در صورت درد، به شما مسکن تزریق خواهد شد.

✅ بعد از عمل، مرتب سرفه کنید و تنفس عمیق داشته باشید. در هنگام سرفه، کشیدن نفس عمیق و یا تمرینات تنفسی با دست یا با یک بالش کوچک، محل جراحی خود را حمایت کنید.

✅ جهت پیشگیری از تشکیل لخته در پاها، ممکن است برای شما جوراب طبی کشی تجویز شود. ابتدا پاها را کمی (15 تا 30 درجه) بالا بیاورید و سپس جوراب را بپوشید. موقع پوشیدن، جوراب نباید چین و چروک داشته باشد تا فشاری به رگ های پا وارد نشود. روزی دو بار به مدت 20 دقیقه آن را باز کنید و سپس مجدداً بپوشید.

✅ ادرار شما برای چند روزی خونی خواهد بود که یک امر طبیعی است، لذا نگران نباشید. برای جلوگیری از لخته شدن خون (که موجب انسداد ادرار می شود)، از راه سوند فولی (سه راهه) مثانه شستشو داده می شود تا ادرار به راحتی خارج گردد. معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

✅ به محض اجازه پزشک، با کمک پرستار از تخت خارج شوید. با قدم زدن، روند بهبودی بیماری تسریع می شود و از لخته شدن خون در عروق پاها جلوگیری می شود.

✅ معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

✅ هنگام راه رفتن کیسه ادرار باید پایین تر از سطح بدن باشد ولی مواظب باشید کشیده نشود و به محض اینکه دو سوم کیسه پر شد، می بایست تخلیه گردد.

آموزش مراقبت از خود در منزل بزرگی خوش خیم پروستات

تشخیص بزرگی پروستات

✅ در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک داشته باشید و از نشستن به مدت طولانی (بیش از 2 ساعت ) خودداری کنید.

✅ هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از پیدایش یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود مگر پزشکتان نظر دیگری داشته باشد.

✅ مایعات زیاد بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. بعد از شروع مصرف مایعات، از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آب میوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه های حاوی کولا مثل کوکاکولا) و نوشابه های الکلی خودداری کنید.

✅ مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه از لگن آب گرم طبق نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

✅ هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفکتر ها و کنترل ادرار کمک می کند.

✅ تا مدتی ممکن است بی اختیاری داشته باشید، این امری طبیعی است بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

✅ 8 هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

تعویض پانسمان در منزل یا درمانگاه باید با روش استریل انجام شود.

✅ داروهایی که برایتان تجویز شده را به موقع استفاده کنید و مقدار آن را کم و یا زیاد نکنید. چنانچه مصرف دارویی را فراموش کردید، اگر نزدیک به ساعت بعدی است آن را نخورید و داروی ساعت بعدی را مصرف کنید.

✅ اندازه گیری درجه حرارت از راه مقعد، تنقیه، رکتال تیوب (لوله مخصوص دفع گاز از روده) و شیاف ممنوع می باشد.

✅ در صورت پیدایش علائم و نشانه هایی مثل بسته شدن راه ادرار، احساس پری در مثانه، احساس نیاز به دفع ادرار، اسپاسم (گرفتگی عضلات) مثانه، نشت ادرار اطراف سوند، کاهش ادرار یا قطع ادرار در کیسه به مدت 4 ساعت و علائم عفونت ادراری شامل تب ، لرز، گیجی و بی قراری فورا ًبه جراح خود گزارش دهید.

✅ 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و فعالت های خود را به مرور افزایش دهید.

✅ از رانندگی در جاده های پر دست انداز خودداری کنید و حد مجاز رانندگی حداکثر 2 ساعت می باشد.

✅ جواب نمونه پروستات ارسالی به آزمایشگاه را بعد از 14-10 روز از بخش پاتولوژی دریافت و به پزشک خود نشان دهید.

✅ به تاریخ ویزیت بعدی که برای شما تعیین شده توجه کنید و در آن تاریخ مراجعه نمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.4/5 - (22 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر با سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با سلام وخدا قوت خدمت جنابعالي .پدر اينجانب چند وقت دردخفيف در ناحيه بيضه داشت بامراجعه به پزشک گفته شد تا زماني اذيت نميشي کارش نداشته بابعد از چند ماه درد زياد شد وهمان پزشک پدرم را عمل کرد گفت چي نيست چند تکه چربي وکيست بوده ولي جواب پاتولوژي چيز ديگه اي رو نشون داد وگفتند سرطان بدخيمه وبا مراجعه به پزشک جراح ديگر بيضه ها کامل تخليه شدند وهنوز جواب آزمايش جديد نيامده است من آزمايش قبلي براتون ميفرستم زحمتتون نظر شما در اين مورد چيه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    دکتر بنده 4 ماهی هست علائم سوزش ادراری و تکرر ادرار دارم به متخصص مراجعه کردم و گفتن دیوار مثانه پروستاتم دچار التهاب شده دارو های امنیک و افلوکساسین 300 تجویز کردن که بطور منظم دو ماهی هست که مصرف میکنم که بعضی روز ها بهبودی کامل دارم و بعضی روزها علایم بشدت تکرار میشوند . گفتند که درمان حداق به 6 ماه زمان نیاز داره درسته تشخیصشون؟؟آزمایش ادرارم براتون می فرستم
    1. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      در ضمن دکتر بنده برای موهام قرص فیناستراید و کپسول زینک مصرف می کنم تداخلی وجود ندارد؟؟
    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      بنده 31 ساله در ضمن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      قرصها را قطع كنيد٢-داروها كه تمام شد قطع كنيد
    4. تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      یعنی مشکلی ندارم؟؟نیازی نیست حضوری خدمتتون بیام؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      نیازی نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رحیمی جمعه ۱۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من چهار شنبه هفته قبل زیرنظر شما عمل فتق با مش گذاری انجام دادم
    دو روز بعد از مرخص شدن از بیمارستان محل برش عمل سفت و کمی متورم شده است البته درد یا کبودی یا ترشح ندارند می خواستم بدونم آیا جای نگرانی وجود دارد و نیاز به مراجعه هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام ديدم نرمال است
  • تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام.مجرد دارایی سنگ کلیه در قسمت پایین کلیه هستم. گاهی بیضه چپ درد خفیفی میگیره. وقت کشیدن قلیان یا پیپ درد خفیفی به وجود میاد. در حالت عادی درد نیست اما گهگاه درد میاد. دکتر متخصص نظر دادن چیزی نیس اما این درد خفیفی که گاهی میاد باعث شد پیام بدم.
    علت؟ و جای نگرانی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر میثم سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر.من پدرم 72 سالشونه و تقریبا تصور می کنم خیلی وقت پروستاتیک کرونیک مزمن شده دارند البته خیلی حساس هستند و دایما ازمایش دادند psa شون بالا نره همیشه 4 یا 5 حداکثر بوده و پایین ترهم امده//اما ازعمل میترسه/می خواستم بدون زمان کل عمل هزینه با بیمه بدون بیمه تکمیلی و تضمین عوراض نداشتن بعد عمل چسبندگی و اینکه مشکل تکرر اداری کامل مرتفع میشه و اینکه اگر وضعیت اورزانسی داشته باشند کی شما می تونید وقت عمل بدید به ایشون؟؟سپاسگزارم اقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر فقیر دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    با عرض سلام بنده حدود 64 سال سن دارم و در دوران سربازی و جوانی درحدود بیست سالگی دچار دردهای مضمن در ناحیه بیضه شدم . در این دوران بارهای متعدد در شهرهای مختلف برای درمان رفته ام ولی در هرجا بادادن داروهای فراوان بنده را رد کردندولی درد من کمتر نشد. در مدت یک ماه پیش پیش پزشک متخصص در زاهدان حاضر شدم که نظر ایشون کیست بیضه بود.ولی نظرخودم دردی که دارم مال فتخ است.در این مدت درد موجود در بیضه به قسمت های بالای منتقل شده و باعث دردهای در شکم و روده هام شده وباعث ورم کردن شکم شده است.ضمنا بنده سابقه سنگ کلیه نیز داشته ام که در آزمایشگاههای اخیرنیز دیده شده هنوز در کلیه چپ سنگ مشاهده شد.لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      نتیجه سونو را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 630 مشاهده پرسش
    Reza Ahmadi:
    سلام سال 90 در حین رفتن به خدمت سربازی دکتر سپاه من را معاینه کرد گفت شما واریکوسل داری هیچ درد و نشانه ای نداشتم پیگیر شدم رفتم دکتر ،دکتر من رو اول فرستاد آزمایش اسپرم آزمایش گرفتم نتیجه آزمایش صفر درآمد بهم گفتن عمل کنی احتمالا خوب میشی عمل کردم و در حین عمل بیوپسی بیضه ازم گرفتن بهم گفتن تمام سلول هاش سالمه اما اسپرم تولید نمیکنه بعد از عمل هم آزمایش دادم دوباره نتیجه صفر در آمد بهم گفتن بعد از مدتی دوباره آزمایش بده الان 6 سال گذشته آزمایش دادم اما هنوز صفره من نه از نظر ظاهری بیضه ها کوچک نه مشکلی داره درد من چیه تشکر هیچ مشکل ظاهری هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      باید نمونه برداری بیضه کنید
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام یعنی برای دومین بار و بعد ۶ سال دوباره نمونه برداری بشه فقط هم از سمت چپ نمونه برداری شده امکانش هست درمان شوم ۰
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      نتیجه نمونه برداری را بفرستید ببینم
    4. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      فقط این نمونه برای سمت چپ بیضه بوده بعد سایز بیضه کاملا نرماله تشکر فراوان
    5. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام نمیدونم عکسی که از بیوپسی سال ۹۰ که گرفتم تونستم برای شما ارسال کنم یا نه اما آنرا با دیکشنری معنی کردم برای شما مینویسم شما نتیجه گیری بفرمایید
      میکروسکوپ: بخش بافت شناسی قطعه بافت بیضه را نشان میدهد
      ساختار غددلنفاوی به طور منظم با مرزهای طبیعی است
      فعالیت اسپرماتوژنیک ضعیف با سلول های سرتولی وجود دارد
      هیچگونه فعال اسپرمیوژن دیده نمیشود
      تماس های leydig در محدودهای طبیعی قرار دارد
      تشخیص : بیوپسی بیضه های چپ دستگیری جزیی از بلوغ
      جناب دکتر من اصلا از نظر ظاهری هیچ مشکلی ندارم همه چیم طبیعی است منتظر جواب شما هستم تشکر فراوان
    6. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام نمیدونم عکسی که از بیوپسی سال ۹۰ که گرفتم تونستم برای شما ارسال کنم یا نه اما آنرا با دیکشنری معنی کردم برای شما مینویسم شما نتیجه گیری بفرمایید
      میکروسکوپ: بخش بافت شناسی قطعه بافت بیضه را نشان میدهد
      ساختار غددلنفاوی به طور منظم با مرزهای طبیعی است
      فعالیت اسپرماتوژنیک ضعیف با proliferationسلول های سرتولی وجود دارد
      هیچگونه فعال اسپرمیوژن دیده نمیشود
      تماس های leydig در محدودهای طبیعی قرار دارد
      تشخیص : بیوپسی بیضه های چپ دستگیری جزیی از بلوغ
      جناب دکتر من اصلا از نظر ظاهری هیچ مشکلی ندارم همه چیم طبیعی است منتظر جواب شما هستم تشکر فراوان ببخشید یه proliferation جا انداخته بودم ببخشید
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    8. تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام تشکر
    9. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سپاس
    10. نمایش سایر 8 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید. من 23 سالم هست تو سن 7 یا 8 سالگی بیضه راستم پایین نیومد و جراحی شد که باعث شد رشد نکنه. تقریبا 2 سال پیش درد خفیفی پیدا کرد و به دکتر مراجعه کردم و بعد از سونوگرافی گفتن که فشار نباید به خودم بیارم کارم اون موقع نجاری بود. سال گذشته باز این درد بود و به دکتر دیگه ای مراجعه کردم که بعد از سونوگرافی گفتن بیضه راستم واریکوسل گرید 2 و چپ گرید 3 رو داره. آزمایش اسپرم هم دادم و گفتن که کارشو به خوبی داره انجام میده فقط نباید کار و ورزش سنگینی انجام بدم. در مورد درد بیضه راستم گفتن که دردش بخاطر رشد نکردنه و کاریش نمیشه کرد و مسکن تجویز کردن. بیضه چپم تا به حال دردی نداشته البته از دیشب درد خیلی کمی رو حس میکنم که میاد و میره و انگار از رگ باشه نه از خود بیضه و چون حساسیت پیدا کردم رو این موضوع خیلی تحقیق میکنم در موردش و به سایت شما هم رسیدم. مطالب سایت شما رو هم خوندم و نگاه کردم اثری که نشون از واریکوسل بده مثل رگ متورم ندیدم . راستش من استمنا میکنم البته نه به طور مداوم و پیوسته و این اواخر سعی تو ترکش دارم. خواستم از شما راهنمایی بگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنون از لطفتون آقای دکتر. یک دنیا ممنونم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      تشکر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید یکشنبه ۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام. دکتر من وحیدم 32 ساله متاهل از قایمشهر. مدتیه تکرر ادرار گرفتم احساس میکنم خوب ادارام تخلیه نمیشه. باید زور بزنم یه مقداری هم با تاخیر شرو میشه. دکتر رفتم سونوی کلیه و پروستات طبیعی بود بهم گفت عصبیه و قرص آرامش بخش دلوکسی کپ بهم داد با تامسولوسین و وی سول. من برای موهام فناستراید هم مصرف میکردم که بدنم الان پر شد از جوش ( پشت و سینه ها ) فناستراید و گذاشتم کنار. اما مشکلم کم و بیش هست. دکتر چی دستور میفرمایید. سپاسگذارم از لطفتون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بتيد از نظر علت مشكل بررسي شويداول نوار مثانه بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
  • تصویر کاربر كورش چهارشنبه ۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام . سن من 39 سال و آزمايش psa عدد 6 را بعد از يك ماه مصرف آنتي بيوتيك كه دستور نمونه برداري داده شد كه از 14 نمونه برداشته شده يك مورد مشكل دارد كه جواب پاتولوژي به پيوست ارسال مي گردد . پزشك معالج داروي پروستافيت دادند و با توجه به سن گفتند 6 ماه ديگه مجددا آزمايش و شايد نياز به نمونه برداري مجدد باشه . ( پدرم در سن 60 سالگي پروستات را عمل باز كردند و خوش خيم بود)ضمن تشكر از توجه حضرتعالي چند سوال داشتم:
    1 - آيا تشخيص و درمان گفته شده صحيح است؟
    2-آيا خطرناك است؟
    3 - در صورت نياز به عمل جراحي چند روز نياز به بستري دارد با توجه به اينكه شيراز هستم آيا امكان دارد جهت پيگيري درمان حضوري خدمت برسم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد بيائيد حضوري صحبت كنيم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر