جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای آموزش بیماران بزرگی خوش خیم پروستات

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بزرگی خوش خیم پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات BPH) بعد از 50 سالگی بروز می کندو 55-50 درصد مردان دچار این مشکل می شوند. بیشترین میزان بروز آن در سن 80-75 سالگی است.

پروستات غده ای است که در گردن مثانه قرار می گیرد و عملکرد آن ترشح فروکتوز، پروستاکلاندین ها، مواد ضدمیکروبی و مواد دیگر از جمله ترشح مایع منی است. با بزرگ شدن و فشار به گردن مثانه، راه عبور ادرار تنگ و یا بسته شده و خروج ادرار با مشکل روبرو می شود.

علت این بیماری نامعلوم است، اما دانشمندان معتقدند که عوامل هورمونی (تغییرات هورمونی)، عدم تعادل هورمون های مردانه، عفونت های مزمن ادراری، عوامل اقتصادی، اجتماعی و اثرات نژادی در بروز آن تاثیر دارند.

پیشگیری خاصی برای این بیماری وجود ندارد. با مراجعه به موقع و گرفتن شرح حال و معاینه از طریق مقعد (رکتال)  توسط پزشک و  انجام سونوگرافی می توان به بزرگی و بیماری های دیگر پروستات پی برد و اقدام به درمان های بعدی نمود.

علائم و نشانه ها بزرگی خوش خیم پروستات

تکرر ادرار، احساس نیاز فوری به دفع ادرار، ادرار شبانه (بیش از یکبار)، احساس فشارهای شکمی، کاهش فشار جریان ادرار، بند آمدن ادرار، قطره قطره ادرار کردن پس از پایان دفع ادرار، عدم احساس تخلیه کامل ادرار، احتباس شدید ادراری، عفونت های مکرر ادرار و در صورت عدم درمان گشادشدن لگنچه های کلیه، صدمه به کار کلیه ها و عواقب بعدی نارسایی کلیه می باشد. تغییرات ساختمان مثانه و تشکیل سنگ در مثانه نیز از دیگر عوارضی است که ممکن است رخ دهد.

تکرر ادراری

تشخیص بیماری بزرگی خوش خیم پروستات

اخذ شرح حال دقیق و معاینه پروستات، سونوگرافی و سیستوسکوپی، سه روش اصلی تشخیص این بیماری هستند.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان بزرگی خوش خیم پروستات بستگی به شدت علائم و عوارض و علائم ناشی از آن، سن و شرایط عمومی بیمار دارد. ابتدا از درمان دارویی استفاده می شود. در صورت عدم بهبودی و ایجاد انسداد مسیر ادراری، بر حسب اندازه پروستات و علائم و شرایط بیمار، از دو روش رایج جراحی پروستات (پروستاتکتومی) استفاده می شود.

۱- تراشیدن پروستات با ابزارهای مخصوص از طریق مجرای ادرار (TUR)

۲- روش جراحی باز و درآوردن کامل پروستات (جراحی شکمی)

مراقبت های بعد از عمل در بیمارستان بزرگی خوش خیم پروستات

✅ تا 24 ساعت در تخت استراحت خواهید کرد و در صورت درد، به شما مسکن تزریق خواهد شد.

✅ بعد از عمل، مرتب سرفه کنید و تنفس عمیق داشته باشید. در هنگام سرفه، کشیدن نفس عمیق و یا تمرینات تنفسی با دست یا با یک بالش کوچک، محل جراحی خود را حمایت کنید.

✅ جهت پیشگیری از تشکیل لخته در پاها، ممکن است برای شما جوراب طبی کشی تجویز شود. ابتدا پاها را کمی (15 تا 30 درجه) بالا بیاورید و سپس جوراب را بپوشید. موقع پوشیدن، جوراب نباید چین و چروک داشته باشد تا فشاری به رگ های پا وارد نشود. روزی دو بار به مدت 20 دقیقه آن را باز کنید و سپس مجدداً بپوشید.

✅ ادرار شما برای چند روزی خونی خواهد بود که یک امر طبیعی است، لذا نگران نباشید. برای جلوگیری از لخته شدن خون (که موجب انسداد ادرار می شود)، از راه سوند فولی (سه راهه) مثانه شستشو داده می شود تا ادرار به راحتی خارج گردد. معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

✅ به محض اجازه پزشک، با کمک پرستار از تخت خارج شوید. با قدم زدن، روند بهبودی بیماری تسریع می شود و از لخته شدن خون در عروق پاها جلوگیری می شود.

✅ معمولاً پس از چند روز پزشک دستور خارج نمودن سوند ادراری را می دهد، اما ممکن است در مواردی با سوند ادراری مرخص شوید.

✅ هنگام راه رفتن کیسه ادرار باید پایین تر از سطح بدن باشد ولی مواظب باشید کشیده نشود و به محض اینکه دو سوم کیسه پر شد، می بایست تخلیه گردد.

آموزش مراقبت از خود در منزل بزرگی خوش خیم پروستات

تشخیص بزرگی پروستات

✅ در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک داشته باشید و از نشستن به مدت طولانی (بیش از 2 ساعت ) خودداری کنید.

✅ هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از پیدایش یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود مگر پزشکتان نظر دیگری داشته باشد.

✅ مایعات زیاد بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. بعد از شروع مصرف مایعات، از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آب میوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه های حاوی کولا مثل کوکاکولا) و نوشابه های الکلی خودداری کنید.

✅ مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه از لگن آب گرم طبق نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

✅ هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفکتر ها و کنترل ادرار کمک می کند.

✅ تا مدتی ممکن است بی اختیاری داشته باشید، این امری طبیعی است بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

✅ 8 هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

تعویض پانسمان در منزل یا درمانگاه باید با روش استریل انجام شود.

✅ داروهایی که برایتان تجویز شده را به موقع استفاده کنید و مقدار آن را کم و یا زیاد نکنید. چنانچه مصرف دارویی را فراموش کردید، اگر نزدیک به ساعت بعدی است آن را نخورید و داروی ساعت بعدی را مصرف کنید.

✅ اندازه گیری درجه حرارت از راه مقعد، تنقیه، رکتال تیوب (لوله مخصوص دفع گاز از روده) و شیاف ممنوع می باشد.

✅ در صورت پیدایش علائم و نشانه هایی مثل بسته شدن راه ادرار، احساس پری در مثانه، احساس نیاز به دفع ادرار، اسپاسم (گرفتگی عضلات) مثانه، نشت ادرار اطراف سوند، کاهش ادرار یا قطع ادرار در کیسه به مدت 4 ساعت و علائم عفونت ادراری شامل تب ، لرز، گیجی و بی قراری فورا ًبه جراح خود گزارش دهید.

✅ 4 تا 6 هفته از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و فعالت های خود را به مرور افزایش دهید.

✅ از رانندگی در جاده های پر دست انداز خودداری کنید و حد مجاز رانندگی حداکثر 2 ساعت می باشد.

✅ جواب نمونه پروستات ارسالی به آزمایشگاه را بعد از 14-10 روز از بخش پاتولوژی دریافت و به پزشک خود نشان دهید.

✅ به تاریخ ویزیت بعدی که برای شما تعیین شده توجه کنید و در آن تاریخ مراجعه نمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.4/5 - (22 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۲۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر من حدود دوماه تکرر ادرار دارم و گاهی اوقات هم درد در ناحیه الت تناسلی مقدار ادرار گاهی اوقات کمه و باریک و گاهی اوقات عادی بیشتر اوقات در طول روز تکرر زیاد نیست ولی شب زیاد و پی در پی میشه دکترم رفتم قرص افلوکساسین ۲۰۰ و یک نوع قرص برای قطع اسپرم دادن و گفت بییت روز سکس نداشته باشم الان ۱۰روزه مصرف میکنم ولی تاثیر چندانی نداشته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      از نظر فتق بیایید ببینم
    2. تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      من اصفهان هستم آقای دکتر لطف کنید اصفهان یک دکتر بهم معرفی کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      هر دکتر جراح باشد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام در مورد سوالی که در تاریخ 23 فروردین 1398 با کد پیگیری d30ux5157964 با مشکل پروستات از شما داشتم دستور فرمودید فعلا شبی یک عدد تامسولوسین بخورم که بنده دو ماه خوردم. به پزشک مراجعه کردم دستور نوار مثانه داده است. بنظر شما کار خواص دیگری نیاز هست یا خیر؟ لطفاً راهنمایی کامل بفرمائید. متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      اگر راحتی همان کافی است

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من پارسال سوزش ادار گرفتم کلی رفتم دکتر گفتن پروستات متورم شده کلی انتی بیوتیک خوردم بعد از یک سال سوزشم بهتر شد
    آزمایش بزرگی پروستات هم دادم کوچیک بود پروستاتم
    آزمایش منی هم خوب بود
    بعد از مدتی سوزش اومد سراغ مقعد بعد کرن بری خوردم بهتر شدم
    موقع ارضا شدن هم یکم سوز میده و وقتی تحریک بشم یا جایی زیاد بشنیم
    تازگی ها بالای آلت هم خاال های در اومده البته گوشتی نیست ولی حس میکنم پهن میشه و بی درد
    تکرر ادار هم دارم شبها البته ولی کم خیلی نگرانم یبوست هم میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      این زگیل است ودرمان کرایو بیایید در خدمتم02122642744

  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من 33 سالمه از اذر ماه 97 دچار تکرر ادرار شدم با مراجعه به دکتر و ازمایش ادرار و سونو تشخیص عفونت دادن و طی 3 دوره درمان دارویی و وریدی در اخر بعد از 3 ماه مشکل تکرار ادرارم و عفونتم حل شد و الان 2 ماه است که بعد خروج منی درد در پاین شکم دارم و خوب نمیشه قبلا درد بود سطحی بود و بعد از 1 روز هم خوب میشد ولی الان ماندگار شده و طی ساعات روزانه کم و بیشتر میشه و ضمنا احساس میکنم کیفیت منی هم مثل قبل نیست و حالت لخته مانند شده و از ناحیه مقعد هم احساس تورم دارم مخصوصا بعد از اجابت مزاج و نشستن طولانی در ماشین لطفا راهنمایی کننید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اب زیاد بخورید در اب گرم بشینید با زمان بهتر میشود دارو کمک کننده نیست
  • تصویر کاربر حسام جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    باسلام 
    تقریبا مهر ماه سال گذشته دوهفته بعد از تماس جنسی متوجه حروج لکه های زرداز الت تناسلی شدم که با تجویز جنتا مایسین و سفازولین و سفتریاکسون و مصرف داکسی100و سیپرو 500 بعاز دو هفته بهبود یافتم 
    پس از یک هفته طی تماس مجدد با همان شخص دوباره با همان علایم یعنی تکرر ولی بدون خروج لکه های زرد مواجه شدم و باز هم با مصرف همن داروها بهبود نیافتم در طی این مدت تعداد 28 عدد تاوانکس 500 مترونیدازول250 به تعداد30 عدد و سفیکسیم 200 مصرف کردم ولی بهبود نداشتم 
    فقط در زمان مصرف تاوانکس در روز سیزدهم به بهبودی رسیدم ولی بعد از جندروز دوباره علایم پدیدار شدند 
    آزمایش سه مرحله ای ادارار و کشت هم انجام دادم فقط کوکسی گرم مثبت به مقدار کم مشاهده شد و جواب کشت منفی بود که به دستور دکتر نوروزی اورولوژیست تعداد30 عدد داکسی 100مصرف کردم بازهم بهبود نیافتم
    به دکتر متخصص عفونی مراجعه کردم با تزریق 1عددآمپول اسپکتینومایسین 2 گرمی حدود 4 5روز به بهبودی کامل رسیدم ولی ناخوداگاه دوباره حالتای قبیلی پدیدار شدند
    تعداد 16 عدد کلاریترومایسین 500هم مصرف کردم بهبود نداشتم 
    آزیترومایسین 500هم به تعداد 5عدد فایده داشت
    آخرین آزمایش هم که از نظر گنوره انجام دادم مقدار کمی باسیل گرم مثبت مشاهده شد
    علایم هم در حاب حاضر به این صورت هست که ادارا بوی تقریبا بدی دارد فشار و حجم ادرار کم تست و در زمان نشستن احساس تکرر و سرما در ناحیه تناسلی حس میکنم و در کیسه بیضه حالت مور مور یا ناخوشایندی دارم و در محیطهای تقریبا سرد همه این علایم تشدید میشود
    جناب دكتر در حال حاضر علايم بنده به صورت زير كه براتون توضيح ميدم هست
    ترشحات سفيد از الت كه نميدونم مني هست يا نه چون روزانه اين ترشحاتو دارم وقبلا در اين حد نبوده
    ميل جنسيم خيلي كم شده
    مورمور شدن در كيسه بيضه
    احساس سرما در دستگاه تناسلی و الت
    در زمان نشستن حس ناخوشايند در قسمت مثانه و رون پا بطوريكه با ماساژ دادن رون تقريبا تسكين پیدا میکنه
    حجم ادرار كم و بوي بد و بدون فشار طبيعي
    آزمايش كشت مجاري ادرار دادم
    آزمايش سه مرحله اي ادرار و ترشحات پروستات دادم كه براتون ارسال ميكنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اینها با انتی بیوتیک خوب نمیشود وبهتر است همه را قطع کنید ورزش و نشستن در اب گرم بهترتان میکند
    2. تصویر کاربر حسام جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اقاي دكتر تقريبا يك ماه اصلا دارويي مصرف نميكنم فقط حدود ي هفته روزانه دو عدد كليدينيوم سي مصرف ميكردم كه دو هفته ميشه قطع كردم
      بايد منتظر باشم تا بدنم حذف كنه اين مشكلو?
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      اهمیت ندهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام دکتر پدرم با سن 72 دوسال پیش سال 95 با تشخیص دکتر به علت بزرگی پروستات psa 6 نمونه برداری کردند و بعد پاتولوجی جواب کاملا خوب بود و مشکلی نداشتن و به همون قرص تامسولاسین کفایت کردند (البته شب بعد از نمونه برداری به دلیل عفونی شدن خون 15 شب در بیمارستان بستری بودن ) و بعد از گذر زمان سال 96 psa ایشون به 10 رسید که با تشخیص دکتر از شهرستان امدیم باوجود مشکل کلیه بابا که کراتینین 1.8 هستش در تهران mrs و mri کردن با تزریق که جواب ان چیز مشکوکی مشاهده نشد و کاملا خوب بود ....و امسال psa ایشون به 12.5 رسیده که دکتر مجدد تشخیص داده mrs انجام شود ما یک ماهه قبل به تهران امدیم در بیمارستان پیامبران ولی دران بیمارستان بعد از اینکه به رادیلوجی گفتم کراتینین پدرم 1.8 هست از انجام mrs امتناع کردن و ما برگشتیم...سوالم اینجاست اگر هم نمونه برداری هم mrs در سال های قبل خوب بود چرا مجدد به ما گفتن mrs ونمونه برداری انجام بدیم در شرایطی که کلیه بابا مشکل داره و کراتین 1.8 هستش وضعیت بابا در حال عمومی خوبه و مشکل ادراری نداره و با قرص تامسولاسین زندگیش جریان داره ممنون میشم جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر احسان جمعه ۱۰ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدر من 51 سال سن دارد. ایشون دو سه سال قبل سنگ کلیه داشتن و دوبار سنگشون دفع شده
    به تازگی در ادرار خون مشاهده کردند. وقتی مایعات زیاد مصرف میکنند ادرار زلال هستش و خونی وجود نداره. سونوگرافی انجام دادیم که یک سنگ ظاهرا در کلیه وجود داره.
    جواب سونوگرافی و آزمایش خون پیوست شدند.
    این بیماری چقدر خطرناک است؟
    آیا مشکل از پروستات است و تست PSA لازم است؟
    ممنون که وقت میذارید و سوال ها رو پاسخ میدین.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      جای نگرانی نیست فقط قند بالا است علت خون سنگ ریزه است با مصرف مایعات بهتر میشوید
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر .سوال از من خدمتتون اینه که آیا تنگی عروق شریانی که باعث عدم نعوظ و یا نعوظ ضعیف میشه قابل تشخیص و قابل درمانه ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
      بله باید با بررسی قطعی شود
  • تصویر کاربر رحی سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    باسلام، من 24 سال دارم و دو مشکل دارم:
    1) هر چند وقت یک بار درد شدیدی در بالای آلتم به وجود میاد و این درد به صورتیه که از مقدار کم شروع میشه و یواش یواش زیاد میشه و اون قدر شدید میشه که اگه خواب باشم من رو از خواب بیدار میکنه. بعد از مدتی آروم آروم درد کم میشه و از بین میره. البته معمولا نمیتونم درد تحمل کنم و مجبور میشم قرص مسکن بخورم و در این صورت بعد از چند دقیقه خوب میشه. در ابتدا از بالای آلت شروع میشه و به مرور در طول آلتم هم پخش میشه. این درد رو حدود 3 سالی هست که دارم. یه وقتهایی ممکنه 6 ماه خبری از درد نباشه، یه وقتایی هم ممکنه دو سه ماه یک بار درد بیاد سراغم.
    2) مشکل دوم هم این که حدود یک سال و نیمه که وقتهایی که زیاد یه جا میشینم یه درد مبهمی رو دارم که با توجه به مطالبی که در مورد مکان پروستات خوندم، احتمالا پروستاتم هست. البته وقتی که می‌ایستم درد برطرف میشود. البته درد زیاد شدید نیست.
    ممنون میشم که راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      سونوگرافی وارمایش بدهید بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر رحی دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      چه آزمایش و سونوگرافی؟ یعنی برم آزمایشگاه چی بگم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      از کلیه ومثانه وازمایش خون وادرار
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر باور یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 635 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ، با تشکر که سوال ها میخونید و جواب میدید من 30ساله و مجرد وبیکار که دو ساله دارم آزمون میدم یجا قبول شم که شاید زندگیم سروسامان بگیره ماه بعد هم امتحان دارم اما مشکلی هست که اجازه درس خواندن به من نمیده و مجدد زحماتم برای آزمون بعدی داره به باد میده من در حدود یک ماه پیش خودارضایی داشتم که بعد از آن یمدت احساس درد بیضه داشتم و بعضی وقتهام درد در کمر از پشت واحساس سرما (نه لرز شدید) و فشار اندکی در ناحیه مقعد که موجب میشد برا کاهش فشار دسشویی برم (نه ادرار فقط مدفوع)، دکتر رفتم خودشون دستگاه سونوگرافی داشتن سونو کردن (بدون عکس فقط نگاه کردن)گفتن کلیه هات چرا باد داره؟ یکمم رسوب پروستات داری قرصات بخور خوب میشی دارو نوشتن افلوکساسین ۲۰۰ من دوهفته مصرف کردم و در طول این دوهفتع یکبار خودارضایی داشتم یکمم مایع منی زرد خیلی کم رنگ بود و حالم خوب بود و احساس سرما هم نداشتم بعد از چهار پنج روز از قطع دارو یکبار ک خود ارضایی داشتم احساس سرما میکنم بدون هیچ مشکل دیگری طوری که نگرانشم شبا و با همین احساس سرما از خواب بیدار میشم در ضمن نه تب دارم نه سوزش ادرار نه قطعی ادرار نه مشکل دیگر، فقط یمدت ادرارم رو به تیرگی میرفت که با مصرف اب رنگ ادرار هم خوب میشد، ازمایش ادرار هم داشتم عفونتی نبود فقط یک لخته خون کوچک در ادرار بود که دکتر گفت در این حد نیاز به ازمایش مجدد نیست ولی بعد از قطع دارو برا اطمینان ازمایش بده که امروز رفتم هم ازمایش خون دادم هم ادرار و نتیجش چند روز دیگه میاد به نظر شما مشکل من چی هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتایج ازمایش که اومد براتون ارسال می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      از نظر من اگر چکاب سالم باشد باید به دکتر روانکاومراجعه نمایید
    2. تصویر کاربر باور شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      آقای دکتر نتایج آزمایش اومد که براتون میفرستم ، که دکتر گفتن یه لکه خون کوچک در آزمایش ادرار هست که مشکلی نیست احتمالا سنگ ریزس لطف کنید نگاه کنید، بنظرتون آیاپروستاتیک میتواند دلیل لکه خونه باشه؟ چون خودارضایی اخری که داشتم و در بالا توصیف کرده بودم در انتها علاوه بر احساس سرمای اندک یه دردی حس کردم (ضمنا علاوه براین آزمایش ها، آزمایش ادرار دوهفته پبش مجدد دادم باز هم همین لکه خون توش بود) وآیا پروستاتیک احساس سرما نمیده؟ چون همانطور ک قبلا گفته بودم دو سه روز بعد اززمانی که داروهای افلوکساسین شروع به مصرف کردم احساس سرمام تمام شد و تا چهار روز بعد از قطع افلوکساسین هنگام خود ارضایی مجدد یه حس سردی داشتم
    3. تصویر کاربر باور شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      نتایج ازمایشات
    4. تصویر کاربر باور شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      نتیجه آزمایش ۱
    5. تصویر کاربر باور شنبه ۱۳ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمایش ۱
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمایشات نرمال است
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر