جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از عمل واریکوسل چه اتفاقی می افتد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده و درمان می شوند. اگر این بیماری علامتدار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

علائم واریکوسل

به دلیل آنکه معمولاً‌ واریکوسل علامتی ندارد، اغلب در هنگام ارزیابی های ناباروری و یا حین یک معاینه عادی کشف می شود. واریکوسل به ندرت دردناک است. درد ممکن است:

به مرور زمان واریکوسل بزرگتر و مشخص تر می شود. به هر حال اگر شما درد یا تورم و یا توده ای بر روی کیسه بیضه پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان نواحی تیره روی ناحیه تناسلی

علت واریکوسل

سیاهرگها و سرخرگها جریان خون بیضه ها را برقرار می کنند. علت واریکوسل کاملاً مشخص نمی باشد ولی بسیاری از متخصصان معتقدند زمانی این بیماری بوجود می آید که اختلال کارکرد دریچه های داخل سیاهرگی،‌ مانع جریان خون مطلوب بیضه ها می شود. علت اولیه عملکرد ناقص دریچه های داخل سیاهرگی، گشاد شدن وریدها می باشد.

واریکوسل اغلب در دوران بلوغ و معمولاً در سمت چپ اتفاق می افتد و علت آن به وضعیت قرارگیری سیاهرگ بیضه چپ مربوط است. علاوه بر آن وجود واریکوسل در بیضه یک سمت می تواند تولید اسپرم را در هر دو بیضه تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری وارکوسل چه عوارضی را بدنبال دارد؟

برای دانستن برری لینک زیر کلیک کنید

درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری

اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در صورتی درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد،‌ ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در جراحی، وریدی که مشکل دارد را از سیستم جریان خون بیضه خارج کرده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل را جراحی کرد عبارتند از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه،‌ درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی مایع منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها جراحی می باشد. این روش با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

عوارض جراحی واریکوسل

بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت جلوگیری از ورم بیضه، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می تواند فعالیت سبک را شروع کند. پس از دو هفته می توان فعالیتهای معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول طبق دستور پزشک می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.

نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

 

آیا عمل واریکوسلکتومی منجر به معلولیت و ناباروری می شود؟

عمل واریکوسلکتومی جهت درمان و یا جلوگیری از ناباروری انجام گرفته و خود باعث ناباروری نمی شود. این جراحی هیچ نوع معلولیتی ایجاد نمی کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (126 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام
    فایل مربوط به ازمایش اسپرم بنده میباشد برای اقدام به بچه دار شدن با جنسیت پسر
    همسرم قاعدگی منظم دارد و مشکل خاصی ندارد ایا طبق ازمایش اسپرم میتوانم به جنسیت دلخواه برسم یا باید داروی خاصی مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      جنسیت به ازمایش ترتباطی ندارد
  • تصویر کاربر هومن شنبه ۲۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    با سلام ايا دارويي خاص براي موفولوژي 6وجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      نه اگر واریکوسل دارید باید عمل کنید
  • تصویر کاربر Yasser شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 595 مشاهده پرسش
    همسر من يك سال و نيم قبل به دليل كم تحركي اسپرم عمل واريكوسل رو انجام دادن، بعد از عمل داروهاي پنتوكسي فيلين، ال كارنيتين، ال آرژنين، زينك، ويتامين اي، ويتامين سي، سلنيوم، امگا٣، ويتامين دي رو مصرف ميكنند، تحرك اسپرم بهتر شد اما تعداد اسپرم كم شده، ال آرژنين رو قطع كردند چون دكتر گفت ال آرژنين باعث افزايش هورمون تستسترون ميشه براي همين تعداد اسپرم رو كم ميكنه، حالا بعد از قطع ال آرژنين دوباره تحرك اسپرم خيلي كم شده، ولي تعداد دوباره به صورت چشمگيري بالا رفته ، لطفا من رو راهنمايي كنيد كه مشكل از كداميك از اين داروهاست كه مصرفش باعث افزايش تحرك ولي از طرفي كم شدن تعداد شده؟ آيا دوباره بايد ال آرژنين رو مصرف كرد؟ و اينكه كم شدن تعداد اسپرم بدليل ال آرژنين هست؟ خواهش ميكنم من رو راهنمايي كنين و از اروپا مزاحم شما ميشم و اينجا دكترها در زمينه ناباروري تجربه دكتراي ايران رو ندارن و ما بيشتر گيج شده ايم در صورت لزوم من ميتونم آزمايش ها رو هم بفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      يك بار عمل كافي است اگر ٢سال اقدام كنيد نشود بايد اي وي اف كنيد
  • تصویر کاربر فرزین سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    دو ماه قبل سر الت تناسلی من یه تیکه کوچک صورتی پر رنگ شده بود گفتم شاید خوب بشه اما نشد و بعد از مدتی بیشتر شد تقریبا نصف کلاهک الت تناسلی من صورتی پررنگ هستش و تقریبا به قسمت های تنه هم داره میرسه و خشکی میشه و پوست پوست میشه اما درد و سوزش زیاد ندارم ولی بعضی اوقات یه زره سوزش خیلی کمی داره اما خیلی خشکی داره مجردم هستم اما سکس داشتم چند وقت پیش ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      از اینجا ازمایش دهید
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام.من بعداز۵ماه نزدیکی با همسر،و حامله نشدن ایشانبه دکتر مراجعه کردم دکتر اسدی ایشان گفت شما واریکوسل دارید و نیاز به عمل.در مراجعه دوم به دکتر دوم آقای کاشی ایشان گفتند واریکوسل ندارید.و آزمایش اسپرم نوشتن.من براتون ارسال میکنم،حالا باز نیاز به دکتر سونی هست جهت تشخیص واریکوسل.و اینکه من آزمایشم چی رو نشون میده آیا نابارورم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمايشات خوبند
  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    تبخال تناسلی یا درماتیت تماسی

    با سلام
    مردی 40 ساله هستم . حدود 8 ماه پیش بعداز بازگشت از یک مسافرت خارجی متوجه یک جوش سر سفید در ناحیه تناسلی خود شدم . این جوش پس از یک هفته بطور کامل برطرف گردید .
    اما 3 ماه بعد در همان نقطه یک جوش بزرگ قرمز رنگ بسیار سفت ظاهر گردید که درتعداد بسیار کمی از تصاویر و شایذ تنها کمتر از یک نیم روز دانه های ریز تبخال مانند بر روی آن قرار دارد . ظاهرا این دانه ها پس از مدتی ترکیده ( البته شخصا رطوبت یا ترشح چندانی در آن ناحیه احساس نکردم ) و پس از مدتی نزدیک 1 ماه این ضایعه برطرف گردید و تنها یک لکه سفید که جای زخم است در آن ناحیه باقی ماند .بعد از نزدیک 2 ماه مجددا این اتفاق تکرار شد و تمام مراحل بالا اتفاق افتاد .
    لازم به ذکر است که این ضایعه به هیچ عنوان دردی ندارد . در آغاز شکل گیری خارش شدیدی دارد و در صورت لمس آن سوزش خفیفی ظاهر میگردد . همچنین رطوبت یا ترشح چندانی در آن ناحیه احساس نکردم. در انتها لازم به ذکر است که هر وقت از صابون کاپوس آنتی باکتریال استفاده نمودم این ضایعه در عرض یک هفته بطور کامل برطرف میشود وتنها پوست آن ناحیه به رنگ سفید باقی میماند .
    با توجه به توضیحات مفصل بالا چند سوال دارم :
    1 - تشخیص جنابعالی تبخال تناسلی است یا درماتیت تماسی یا ......
    2 - با توجه به اینکه در حال حاضر تنها جای زخم وجود دارد آیا مراجعه حضوری لازم است ؟
    3- شخصا احساس میکنم که هر وقت صابون را تعویض میکنم این اتفاق رخ میدهد . درماتیت تماسی میتواند محتملتر باشد ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      اين تبخال واضح است
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    دو هفته بعد از عمل هییدروسل جای برش عمل جوش نخورده و باز مانده و ترشح نسبتا بی رنگ هم دارد لطفا بفرمایید علت چیست؟
    با تشکر از توجهی که مبذول میفرمایید
    طوسی پناه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      شستشو بدهید با انتی بیوتیک منظم بخورید درست میشود
  • تصویر کاربر اکبر سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام. من 36 سال سن دارم 2 ساله که ازدواج کردم و جلوگیری داشتیم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم ولی همسرم باردار نشد و من به دکتر مراجعه کردم و با سونوگرافی مشخص شد واریکوسل گرید 3 در سمت چپ دارم میخواستم بپرسم من باید عمل انجام بدم یا خیر؟ اقدام به بارداری انجام بشود یا خیر؟ آیا با وجود واریکوسل درجه 3 در یک طرف امکان باروری وجود دارد؟ تا حالا تست اسپرم انجام نداده ام آیا لزومی دارد تست انجام بدهم یا خیر؟ خیلی ممنون میشوم جواب شما را بدانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      بايد معاينه كنم
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید. بیضه سمت راست من بزرگتر از سمت چپ است. در چندین سونوگرافی که انجام دادم بزرگی اپیدیدیم بصورت خفیف و هیدروسل بصورت خفیف علت تشخیص داده شد و موردی به نفع واریکوسل مشاهده نشده است. ...داروهای مختلفی طی 10 سال اخیر برای رفع این مشکل مصرف کردم که موثر واقع نشده🚹 قابل ذکر است زمان تاباندن نور چراغ توسط خودم به بیضه سمت راستم ، بیضه روشن و قرمز می شود اما سمت چپ اینطور نیست .🚹بنده یکبار در گذشته دور عمل واریکوسل انجام داده ام.تشخیص آخرین متخصص اورولوزیست این بود که در زمان ارتباط جنسی هر زمان احساس انزال کردم خودم را نگه ندارید. ابعاد بیضه سمت راست 51×36×30 با حجم 29 سی سی و سمت چپ 49×30×28 میلیمتر با حجم 22سی سی. هیچگونه بیماری پارانشیمال یا ضایعه رویت نمی شود.سوالات بنده 1⃣ ایا من نیاز به عمل جراحی دارم2⃣کارمند هستم و از شهرستان مراجعه می کنم امکان جراحی در همان روز وجود دارد؟3⃣هزینه و طول درمان جراحی چه مقدار است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام نياز به عمل ندارد
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام
    من واریکوسل دارن
    دو سال پیش هم جهت ویزیت خدمت جنابعالی رسیدم قرص تجویز کردید
    خوب بودم
    اما الان چندروزه دردم بیش تر شده
    به نظر شما چه کنم
    سوز بیش تری‌داره
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام ظاهرا مشکلی ندارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر