اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بعد از عمل واریکوسل چه اتفاقی می افتد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده و درمان می شوند. اگر این بیماری علامتدار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

علائم واریکوسل

به دلیل آنکه معمولاً‌ واریکوسل علامتی ندارد، اغلب در هنگام ارزیابی های ناباروری و یا حین یک معاینه عادی کشف می شود. واریکوسل به ندرت دردناک است. درد ممکن است:

به مرور زمان واریکوسل بزرگتر و مشخص تر می شود. به هر حال اگر شما درد یا تورم و یا توده ای بر روی کیسه بیضه پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان نواحی تیره روی ناحیه تناسلی

علت واریکوسل

سیاهرگها و سرخرگها جریان خون بیضه ها را برقرار می کنند. علت واریکوسل کاملاً مشخص نمی باشد ولی بسیاری از متخصصان معتقدند زمانی این بیماری بوجود می آید که اختلال کارکرد دریچه های داخل سیاهرگی،‌ مانع جریان خون مطلوب بیضه ها می شود. علت اولیه عملکرد ناقص دریچه های داخل سیاهرگی، گشاد شدن وریدها می باشد.

واریکوسل اغلب در دوران بلوغ و معمولاً در سمت چپ اتفاق می افتد و علت آن به وضعیت قرارگیری سیاهرگ بیضه چپ مربوط است. علاوه بر آن وجود واریکوسل در بیضه یک سمت می تواند تولید اسپرم را در هر دو بیضه تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری وارکوسل چه عوارضی را بدنبال دارد؟

برای دانستن برری لینک زیر کلیک کنید

درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری

اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در صورتی درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد،‌ ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در جراحی، وریدی که مشکل دارد را از سیستم جریان خون بیضه خارج کرده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل گرید ۳ را جراحی کرد عبارتند از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه،‌ درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی مایع منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها جراحی می باشد. این روش با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

عوارض جراحی واریکوسل

بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت جلوگیری از ورم بیضه، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می تواند فعالیت سبک را شروع کند. پس از دو هفته می توان فعالیتهای معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول طبق دستور پزشک می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.

نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

 

آیا عمل واریکوسلکتومی منجر به معلولیت و ناباروری می شود؟

عمل واریکوسلکتومی جهت درمان و یا جلوگیری از ناباروری انجام گرفته و خود باعث ناباروری نمی شود. این جراحی هیچ نوع معلولیتی ایجاد نمی کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (135 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 489 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تمامی مواردی که گفتید جنبه روانی و استرسی دارد . با روانپزشک مطرح کنید . دوره درمانی طولانی دارد
    2. تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع شما آقای دکتر.
      فقط دردهای بیضه هم مشکلی ندارن؟ با توجه به سونوهایی که گفته هیچ مشکلی نبوده.
      بله همونطور که گفتم اکثر این موارد وقت نخوابیدن و استرس و .. به سراغم میاد. حتما چک میکنم با روانپزشک. موفق باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      تمامی این موارد با توجه به بررسی ها انجام شده نرمال است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدامین یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکر
    میخاستم بدونم اینا زگیل هستند یانه؟
    عکس بین بیضه و مقعد میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    سلام من مردی هستم چهل ساله دچار پروستاتیت مزمنم. احساس ماندن ادرار در آلت و گاهی به طور خفیف درد زیر بیضه تا معقد. دکترهایی که مراجعه کرده ام همگی آنتی‌بیوتیک، سلکسیب و تامسولوسین تجویز کرده اند. اخیرا سونوگرافی پروستات و ازمایش ادرار داده ام. اندازه پروستاتم به حجم ۲۸ سی سی و اکوی هتروژن هست. میزان پی اس آ ی بنده ۲.۹۸ است . دکتر در ویریت اخیر بار هم انتی بیوتیک و تامسلوسین تجویز کرده. میخواستم بدونم بعد یک سال که مزمن شده اصلا تاثیر داره انتی بیوتیک و آیا نیاز به نمونه برداری هست؟ یا نوعی بزرگی خوش خیم است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام پروستاتیت مزمن بسیار عود کننده است ۳ ماه باید داروهایی که داده اند استفاده بشه
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یه جوون 21 ساله هستم یه 4 سالی هست وارد رابطه نشدم از یک سال یک زائده ای بروی سر التم دقیقا نوک آلت پدیدار شده کنارشم یک برامدگی خاصی مثل تورم هست مثل باد کردن بعضی اوغات خیلی کم رنگ میشه کوچک در حال محو شدن ولی مثلا بعد خو ارضایی خیلی تحریک میشه نه درد داره نه خون ریزی رنگشم تغییر میکنه موق هایی که با فاصله خیلی زیاد خود ارضایی میکنم بسیار کوچک میشه خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      دکتر براتون تو تلگرام فرستادم دوباره میفرستم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرمایید فرستادک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      مشکل خاصی نیست جای نگرانی نداره برامدگی نوک اگر راحت ادرار میکنید مشکلی نیس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر حدودیکسال پیش متوجه یک توده در کیسه بیضه شدم که به بیضه ها نچسبیده و و در وسط دوتا بیضه قرار داشت به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکتر گفتن چیزی خاصی نیست.یک توده دیگر هم متصل به این توده در سایز کوچکتر هم دارم.درضمن دکتر واریگوسل سطح ۱ هم در بیضه سمت راست هم تشخیص دادن.
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خطرناکه مشکوک به توده سرطانی هست؟؟؟میتونه مشکل ساز باشه برم؟میشه توضیح بیشتر بدین ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است ولی به هر حال باید اکسیزیون بشه و از پوست جدا بشه
    3. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ببخشید من هی سوال میکنم چون میترسم از این قضیه واقعا خطرناک نیست؟و اینکه هم اون توده بزرگ باید برداشته شود و هم توده کوچک تر؟بعد برای باروری مشکلی پیش نمی اورد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است مطابق سونوگرافی
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من حدود۸ ماه پیش رابطه دهانی داشتم
    تنها با ۱ نفر هم کلا ارتباط داشتم و نهایت ۳ بار
    زائده ای ک در گلو من هست زگیل هست؟
    میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 378 مشاهده پرسش
    ۳۰ سال سن دارم از کوچکی کجی دیده میشده در خطنه گاه ولی الان خیلی بیشتر شده
    دوتا کجی هست یکی در قسمت پایین و انتحایی و یکی هم در قسمت خطنه گاه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام ، در مورد کجی آلت در صورتی که کمتر از ۳۰ درجه باشد و در رابطه ی جنسی اختلال ایجاد نکند نیاز به جراحی نیست .
  • تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر به این آزمایش یه نگاه میندازید لطفا و نظرتونو بگید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ضایعه خاصی که دیده بشه دارید ؟
    2. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    3. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      لطفا عکس بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام بعد از مدت ۵۰ سال ترک کردم و بعد دو ماه بعد از ترک کنترل ادرارندارم اوایل نم میزدم وبی الان کنترل ادرار ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تولترودین ۱ میلی گرم هر ۱۲ ساعت بخورید سونوگرافی کلیه ها و مجاری و ازمایش ادرار و کشت ادرار انجام بشه
  • تصویر کاربر علی‌ شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    سلام
    1)طول آلت تناسلی من‌ در حالت‌ خوابیده 5 و قطر آن‌ 10 است‌ آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    2)طول آلت من‌ در حالت‌ نعوظ 10 و قطر آن‌ 12 است آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    3)کرم زالو و روغن خراطین برای‌ افزایش‌ طول و قطر مناسب است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول الت مناسب و قادر به انجام رابطه هستید روغن و زالو تاثیری ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر azad چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 746 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    با عرض ادب خدمت جنابعالی . سؤال مطروح در زیر را قبلا ارسال کرده بودم ولی چون فعلا جوابی داده نشده بود و به زعم این که شاید سؤال ثبت نگردیده مجددا مزاحم می شوم .
    جناب آقای دکتر مطابق عکس رنگی که در شهرستان انجام داده ام دچار واریکوسل شدید می باشم . برای 26 مرداد از مطب جنابعای وقت گرفته ام . چنانچه تشخیص حضرتعالی نیز واریکوسل شدید باشد و نیاز به عمل را ضروری بدانید معمولا چه روز و زمانی را بعد از معاینه برای عمل تعیین می فرمایید ؟ البته این سؤال از این بابت عارض شده است که با همراه بیایم یا فعلا بدون همراه . با سپاس از عنایت جنابعالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      تشریف بیاورید من در خدمتم موبایلم را به ایمیلتان فرستادم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 608 مشاهده پرسش
    سلم به دکتر عزیزم
    من 45 روز پیش عمل واریکوسل انجام دادم خدمتتون . دو روز پیش کار بنای داشتیم وسیله سنگین بلند کردم و به خودم فشار وارد کردم، بیضم چپم ک عمل کردم خیلی درد میکنه فرداشم درد داشت بعد خوب شد، خواستم بدونم مشکلی پیش اومده یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید.موقع دویدن هم درد میکنه..نشستن روی صندلی ضرر داره؟
    خسته نباشید ممنون از ته قلب دوستون دارم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نگران نباش مشکلی نیست
  • تصویر کاربر ابوالفضل چهارشنبه ۷ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 581 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر کرمی.۴ماه است ازدواج کرده ایم قبل از اقدام به بارداری همسرم آزمایش اسپرم دادن که تعداد اسپرم ۶۰میلیون است اما نرمال فورم غیر طبیعی است و حرکت هم ندارند سونو انجام دادن مشخص شد واریکوسل سمت چپ دارن.باید چه اقدامی بکنیم و اینکه اگر جراحی شود چه مدت بعد میتوانیم بچه دار شویم؟ممنونم از پاسختان.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید جهت معاینه تشریف بیاورید
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 626 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر بنده طبق تشخیص دکتر واریکوسل چپ درجه بین 2و 3 دارم
    رفتم آزمایش دادم
    مجرد 24 ساله هستم و کارم طوری نیست که زور و فشار توش باشه
    الان بی زحمت آزمایش بنده رو که تو عکس مشخص هست نگاه کنین ببینین با این وضعیت بنده مشکلی تو بچه و ... دارم ؟
    الان موندم عمل کنم نکنم ؟ با این وضعیت هم 4 سال دیگه میتونم برای بچه برنامه ریزی کنم (ازدواج و...)
    خواهش میکنم زودتر و دقیق تر و واضح تر جواب بدین
    کاش راهی جز عمل برای من باشه اصلا دوست ندارم عمل کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب ازمایشتان خوب است و می توانید دست نگه دارید فیلم عمل لاپاروسکوپی واری کوسل را در سایت من ببینید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب