اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بعد از عمل واریکوسل چه اتفاقی می افتد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

واریکوسل شایعترین علت کاهش تولید و کیفیت اسپرم و ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث جمع شدن بیضه ها شود. خوشبختانه اغلب واریکوسل ها به راحتی تشخیص داده و درمان می شوند. اگر این بیماری علامتدار شود باید درمان جراحی صورت گیرد.

علائم واریکوسل

به دلیل آنکه معمولاً‌ واریکوسل علامتی ندارد، اغلب در هنگام ارزیابی های ناباروری و یا حین یک معاینه عادی کشف می شود. واریکوسل به ندرت دردناک است. درد ممکن است:

به مرور زمان واریکوسل بزرگتر و مشخص تر می شود. به هر حال اگر شما درد یا تورم و یا توده ای بر روی کیسه بیضه پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان نواحی تیره روی ناحیه تناسلی

علت واریکوسل

سیاهرگها و سرخرگها جریان خون بیضه ها را برقرار می کنند. علت واریکوسل کاملاً مشخص نمی باشد ولی بسیاری از متخصصان معتقدند زمانی این بیماری بوجود می آید که اختلال کارکرد دریچه های داخل سیاهرگی،‌ مانع جریان خون مطلوب بیضه ها می شود. علت اولیه عملکرد ناقص دریچه های داخل سیاهرگی، گشاد شدن وریدها می باشد.

واریکوسل اغلب در دوران بلوغ و معمولاً در سمت چپ اتفاق می افتد و علت آن به وضعیت قرارگیری سیاهرگ بیضه چپ مربوط است. علاوه بر آن وجود واریکوسل در بیضه یک سمت می تواند تولید اسپرم را در هر دو بیضه تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری وارکوسل چه عوارضی را بدنبال دارد؟

برای دانستن برری لینک زیر کلیک کنید

درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری

اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در صورتی درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد،‌ ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در جراحی، وریدی که مشکل دارد را از سیستم جریان خون بیضه خارج کرده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل گرید ۳ را جراحی کرد عبارتند از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه،‌ درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی مایع منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها جراحی می باشد. این روش با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.

عوارض جراحی واریکوسل

بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت جلوگیری از ورم بیضه، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می تواند فعالیت سبک را شروع کند. پس از دو هفته می توان فعالیتهای معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول طبق دستور پزشک می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.

نزدیکی بعد از عمل واریکوسل

 

آیا عمل واریکوسلکتومی منجر به معلولیت و ناباروری می شود؟

عمل واریکوسلکتومی جهت درمان و یا جلوگیری از ناباروری انجام گرفته و خود باعث ناباروری نمی شود. این جراحی هیچ نوع معلولیتی ایجاد نمی کند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (135 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر نغمه جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر اقای دکتر
    من قبلا سابقه تبخال داشتم میخواستم بدونم اینا تبخالن یا جوش ؟ ربطی به زگیل دارن ؟
    تبخال میتونه باعث سرطان رحم بشه؟ کلا خطرناکه؟
    1. تصویر کاربر نغمه پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      اقای دکتر سایت بهم اجازه ارسال عکس رو نداد ارور میده بیشتر از دو پیام هم نمیتونم تو سایت بذارم میتونم به شماره واتس اپ بفرستم ؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    3. تصویر کاربر نغمه پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      پیام دادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      🌺
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امين جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    سلام دكتر كرمي
    وقت شما بخير


    بنده با خانومي در ارتباط بودم كه بعد از 4 ماه رابطه متوجه در اومدن زيگيل هايي در اندام تناسلي ايشون شدم

    با هم رابطه دهاني هم داشتيم
    ايشون تست دادن
    6 تايپ hpv مثبت دارن


    بنده همون زمان كه اولين زيگيل رو ديدم
    همون روز واكسن گارداسيل 4 ظرفيتي تزريق كردم
    ٢٣مرداد ماه
    دوز دوم رو تزريق كردم


    از ترسم قرص پاور فيت هم استفاده ميكنم



    ازمايش hpv دهاني دادم كه منفي بود
    ( ازمايش رو براتون ارسال ميكنم )

    با توجه به اينكه ازمايش دهاني منفي بوده
    ميشه الت تناسلي هم منفي باشه ؟
    يا خير
    اين سوال من هستش



    در ضمن امروز متوجه يه زائده شدم كه با دستم كنده شد و خون اومد
    متوجه نشدم جوش بود يا زيگيل
    نا خوداگاه كنده شد
    كه عكس محل رو براتون ارسال ميكنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر امين پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دكتر فرمت و سايز هم رعايت كردم نشد
      واتس اپ عكس هارو براتون ارسال كردم ممكنه چك بفرماييد ؟
    3. تصویر کاربر امين پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      دكتر ممنون ميشم عكس هاي واتس اپ رو چك كنيد چون واقعا نگرانم و استرس داره نابودم ميكنه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      جواب براتون تو واتس اپ ارسال شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر پوریا جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام‌ اقای دکتر من ۲۵ سالمه
    علایم ادراری مثل دیر اومدن ادرار و قطع و وصل ادرار در شروع ادرار ‌ و دو شاخه شدن ادرار داشتم

    سونوگرافی دادم حجم پروستات را ۱۵ سی سی و نرمال
    بافت اکوی پروستات کمی هیتروژن نشون داد
    فرمودید ازمایش psa بدم
    کمکم میکنید
    ازمایش دادم جوابش

    psa 0.,44

    free psa 0 ,12

    total psa ratio 27,3%

    لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      مشکل پروستات و بدخیمی که خیلی نگرانش بودین مطرح نیست براتون علائمتون به نفع تنگی مجراست که اون هم آنچنان شدید نیست ولی نیاز داره که حتما یا عکس برداری انجام بشه یا به صورت مستقیم با دوربین داخل مجرا تا مثانه (سیستوسکوپی) انجام بشه
    2. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      اقای دکتر التهاب پروستات میتونه باشه؟

      و اینکه من وقتی آب زیاد میخورم این مشکلم رفع میشه ولی خب همیشه نمیشه اون همه اب زیاد خورد که حجم مثانه کامل پر بشه

      از طرفی این مشکل دقیقا دو سال هست که باهامه
      بعضی اوقات رفع میشه و بعضی اوقات با شدت میاد

      ازمایش psa طبیعی بود نیاز به کاری نیست؟
      ایا سیستوکوپی باعث عفونت نمیشه؟
    3. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      و اینکه دکتر در مواقع دفع مدفوع هم این مشکل برام پیش میاد
      همچنین من مایع منی ام بشدت پرتاب میشد اما الان
      نه تنها پرتاب نمیشه بلکه انگار تمامش تخلیه نمیشه و مقداری ازش میمونه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      احتمال تنگی مجرا برای شما مطرحه تا التهاب پروستات شمارتون به همکارای مطب ارجاع شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب خدمت جناب آقای دکتر
    در ابتدا تشکر میکنم
    بنده قبلا یه سوال با کد رهگیری tjtvN305818 پرسیده بود و فرمودین که سونو انجام بدهیم با توجه به اینکه نوبت دهی سونو زمان بر بود ظاهراً سوال قبلی به حالت بسته درآمده و مجبور شدم مجدد سوال طرح کنم
    مشکل بزرگی پروستات داشتم و میخواستم بدونم آیا نیاز به عمل دارم یا نه؟
    و اگر نیاز هست چطور نوبت بگیرم چونکه تلفن ها را کسی جواب نمیده.
    با سپاس و تشکر بنده تمام مدارک قبلی و سونوی جدید را بارگزاری می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید مدارک رو ارسال کنید
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام امیر هستم بیستو سه سالمه یک سال هست که زگیل تناسلی دارم پیش خودتون کرایو انجام دادم الان دو سه ماه هست که زگیلی نمیبینم دیگه من تازه نامرد کردم ایشون دو دز واکسن گارداسیل چهارظرفیتی زدن الان میتونیم رابطه جنسی داشته باشیم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      صبر کنید دوز سوم هم زده شود کامل خودتونو معاینه کنید در صورت نداشتن ضایعه فعال میتونید سکس داشته باشید
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام و روز بخیر.جناب دکتر من مبتلا به اچ پی وی هستم البته ضایعه قابل رویت ندارم ولی در نمونه گیری دهانه رحم این ویروس تشخیص داده شده است .متاسفانه من چندین بار از تیغی که برای شیو کردن ناحیه تناسلی استفاده کردم برای شیو کردن موهای روی سینه استفاده کردم .میخواستم بدونم با توجه به اینکه نوزاد شیرخواره دارم چقدر احتمال داره فرزندم آلوده شده باشه چون فقط از شیر خودم تغذیه میکنه .خیلی متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      در صورت نداشتن ضایعه فعال تناسلی احتمال انتقال بسیار کم میباشد
    2. تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ببخشید جناب دکتر منظورتون از ضایعه فعال ضایعه روی سینه هست یا ناحیه تناسلی؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      در قسمت تناسلی اگه ضایعه فعال باشه امکان انتقال به سایر نواحی پوست هست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ف،شماعی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 1493 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر،همسرم ی مدت هستش ک از آلت تناسلیش ترشح سبز رنگ خارج میشه
    مراجعه کردن به پزشک و گفتن سوزاک هست و از پارتنر جنسیتون گرفتین
    من رفتم دکتر زنان و بیماری سوزاک منو رد کردن و گفتن فقط عفونت قارچی دارین
    الان تشخیص شماچیه؟ خیلی ام قرص آنتی بیوتیک مصرف میکنه و حتی سرم و آمپول مخصوص سوزاک رو تزریق کرده
    بنظر شما بیماریشون چیه؟ خیلی ناراحتیم، بعضی وقتا عرق سرد میریزه و بدنش یخ میکنه،
    ذهنم درگیره ،وقتی ک من سوزاک نداشتم پس علت این بیماری چیه ،من به ایشون اعتماد دارم ک با شخص دیگه ای هم نبودن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      کشت از ترشحات مجرا باید انجام شود احتمال داره که سوزاک نباشه اصلا
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 408 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کرمی عزیزم خسته نباشید.بنده بیست روز پیش مشاوره داشتم‌باسما بزرگوار فرمودید التهاب پروستات.پروستاتیت.سه دارو تامسولوسین.ملوکسیکام وافلوکاسین.تجویر کردید.بیست روز دارم مصرف میکنم دردمثانم وکمرم قطع شدش ممنونم ولی چند سی سی نه باید آب گرم وروالتم بریزم تخلیه بشه نشه سالیان دارم انجام میدم ولی فشار زیاد شده بعضی اوقات گیر کوچولو داره خوبه..دستشویم زیاد میرم.درضمن آقای دکتر درد بیضم وسرالتم شروع شدش یک هفته گفتم خوب میشم نشد درد دارم.ترسدم رفتم دکترسبطی جراح رشت فقط پیش ایشون نرفته بودم گفتن پروستاتیت برای شما . التهاب .دارو که جناب کرمی داد وبخور تموم بشه گفتم یک ورق مونده.گفت سرما وسرپا وو رعایت کنی. برام شش تا آمپول جننامانسبن و بتامتازون دادن گفتم اینم چشم. درد بیضم خوب نشد.درضمن قرض تامسولوسین بیشتر داره آزارم میده دکترجان نعوض خشک داخل مثانه تخلیه میشه تپش قلب بی‌حالی بیخوابی لطفاً برام عوض کنید جناب کرمی .خسته شدم بخدا تعبیرات که میشه خوب بشم.وصبحها آلتم بلند میشه اول درد داشت الان نه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      تامسولوسینت رو قطع کنید بقیه داروهارو تا آخر دوره ی یک ماهه ادامه بدین هر روز نیم ساعت داخل لگن آب گرم بشین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      ادرارتون قطع و وصل میشه؟
    3. تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      سلام قبلاً قطع و وصل شدید نداشتم تخلیه میشد چند سی سی موقع بلند شدنم داخل شورتم یانشتن بعد می‌ریخت باید دستمال می‌زاشتم اذیت میکرد یا باید آب گرم یا پوست بعضه رو می‌کشیدم تخلیه میشد الانم زیاد تعغیرنکرد موقع ادارجلوی آلتم کمی گیر داره بعد راحت میادش فشار عالی بعض اوقات داخلش انگار داری سیم داری میزنی یا سوزش داره هرروز نیست ولی درد هروز یکجا میره آقای دکتر صبح درد مثانه داشتم.دوتا قرص جواب داد روز اول خوردم.امپولها روبزنم یانه چ دستور می‌فرمایید..تامسولوسین قطع میکنم.دستشویی رفتنم زیاد شده حس دارم داخاش باز شده .دوتا قرص تااخر هفته میخورم .ملوکسیکام و15رونصفش میکنم میخورم.دارو بهتری هست مشکل پول نیست معرفی کنید سپاس رو خوبی داشته باشید.
    4. تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      بعد ازخدا ازشما میخوام چند سی سی هم که تخلیه نمیشه خوب بشم .روانم وخراب کرد فکر کنم استرس بدترم کرد الان رفتم اومدم بازم ریختش توشرتم. .بیشتر صبحها آلتم بلند میشه آقای دکتر قبل داروها کمتر ب بعد خوابیدنش درد طرف مثانه میادش.ببخشید مزاحم میشم امید بشماست خواهرم دکترا دارن شمارو معرفی کردند وزارتخانه هستن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      هر بار بعد از دفع ادرار در دستشویی استبرا کنید جهت انجام نوار مثانه به مطب مراجعه کنید همکاران مطب با شما تماس خواهند گرفت
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آ پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکترحدودهشت سال پیش احساس کردم تکررادراردارم مراجعه کردم به پزشک سونوگرافی نوشتند معلوم شد پروستاتم بزرگ شده اون موقع حدود36بود پزشک پرازوسین 1تجویزکردند که تاپارسال استفاده می کردم ازاون موقع تا حالا شبها خواب ندارم هریک ساعت میرم سرویس بهداشتی ودرمسافرت رفتنی شکنجه می کشم اگرازود نرم سرویس بهدشتی دیگه ادرارم تخلیه نمیشه درضمنpsA 1/8است واندازه پروستاتم الان باحجم 60می باشد وحجم باقیمانده ادرارپس ازتخلیه 230سی سی می باشد ویک سال است کپسول پروترال4/.وفیناستراید5 استفاده میکنم خواهش می کنم راهنماییم بفرمایید چکارکنم آیا باید عمل جراحی بشم درضمن سنم هم 61ساله هستم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      شما نیاز به عمل جراحی دارید ولی قبل از آن حتما باید نوار مثانه انجام شود همکاران مطب با شما تماس خواهند گرفت
  • تصویر کاربر Reza پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    سلام من پارسال شهریور به دلیل شکستگی آلت تناسلی آلت تناسلی را عمل کردم بعد از عمل آلت تناسلی کج و توان جنسی ندارم (موقع نزدیکی آلتم درد میگیره و نمیتونم کاری انجام بدم )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ مهر ۲( 2 سال پیش)
      عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر azad چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 745 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    با عرض ادب خدمت جنابعالی . سؤال مطروح در زیر را قبلا ارسال کرده بودم ولی چون فعلا جوابی داده نشده بود و به زعم این که شاید سؤال ثبت نگردیده مجددا مزاحم می شوم .
    جناب آقای دکتر مطابق عکس رنگی که در شهرستان انجام داده ام دچار واریکوسل شدید می باشم . برای 26 مرداد از مطب جنابعای وقت گرفته ام . چنانچه تشخیص حضرتعالی نیز واریکوسل شدید باشد و نیاز به عمل را ضروری بدانید معمولا چه روز و زمانی را بعد از معاینه برای عمل تعیین می فرمایید ؟ البته این سؤال از این بابت عارض شده است که با همراه بیایم یا فعلا بدون همراه . با سپاس از عنایت جنابعالی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      تشریف بیاورید من در خدمتم موبایلم را به ایمیلتان فرستادم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 607 مشاهده پرسش
    سلم به دکتر عزیزم
    من 45 روز پیش عمل واریکوسل انجام دادم خدمتتون . دو روز پیش کار بنای داشتیم وسیله سنگین بلند کردم و به خودم فشار وارد کردم، بیضم چپم ک عمل کردم خیلی درد میکنه فرداشم درد داشت بعد خوب شد، خواستم بدونم مشکلی پیش اومده یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید.موقع دویدن هم درد میکنه..نشستن روی صندلی ضرر داره؟
    خسته نباشید ممنون از ته قلب دوستون دارم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نگران نباش مشکلی نیست
  • تصویر کاربر ابوالفضل چهارشنبه ۷ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 581 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر کرمی.۴ماه است ازدواج کرده ایم قبل از اقدام به بارداری همسرم آزمایش اسپرم دادن که تعداد اسپرم ۶۰میلیون است اما نرمال فورم غیر طبیعی است و حرکت هم ندارند سونو انجام دادن مشخص شد واریکوسل سمت چپ دارن.باید چه اقدامی بکنیم و اینکه اگر جراحی شود چه مدت بعد میتوانیم بچه دار شویم؟ممنونم از پاسختان.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید جهت معاینه تشریف بیاورید
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 626 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر بنده طبق تشخیص دکتر واریکوسل چپ درجه بین 2و 3 دارم
    رفتم آزمایش دادم
    مجرد 24 ساله هستم و کارم طوری نیست که زور و فشار توش باشه
    الان بی زحمت آزمایش بنده رو که تو عکس مشخص هست نگاه کنین ببینین با این وضعیت بنده مشکلی تو بچه و ... دارم ؟
    الان موندم عمل کنم نکنم ؟ با این وضعیت هم 4 سال دیگه میتونم برای بچه برنامه ریزی کنم (ازدواج و...)
    خواهش میکنم زودتر و دقیق تر و واضح تر جواب بدین
    کاش راهی جز عمل برای من باشه اصلا دوست ندارم عمل کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      جواب ازمایشتان خوب است و می توانید دست نگه دارید فیلم عمل لاپاروسکوپی واری کوسل را در سایت من ببینید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب