جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

آقای علی 28 ساله و خانم زهرا 22 ساله که از 4 سال پیش ازدواج کرده اند و از دو سال پیش بدون استفاده از وسایل جلوگیری اقدام به باروری کرده اند و بچه دار نمی شوند، برای پیگیری مشکل شان به مطب دکتر کرمی مراجعه نموده اند که سوالات و جواب دکتر کرمی را در رابطه با مشکل ناباروری زوجین نامبرده مرور می کنیم:

زود انزالی در زنان

چند وقت بعد از عمل واریکوسل باردار میشویم؟

بعد از اقدام به باروری بدون استفاده از وسایل جلوگیری، چند مدت باید صبر کرد و یا چند مدت اگر بچه دار نشویم طبیعی است؟

دکتر کرمی: اگر بعد از 12 الی 18 ماه اقدام به باروری مؤثر و داشتن روابط جنسی منظم و بدون جلوگیری از زوجین بچه دار نشوند باید از نظر علت ناباروری بررسی شوند.

در ادامه بقیه سوالات این زوجین از پروفسور حسین کرمی را مرور می کنیم.

چه زمانی برای باردار شدن مناسب است؟

دکتر کرمی: 2 فاکتور در اقدام به باروری بسیار مهم می باشد:

  • باید روابط جنسی منظم و موفق داشته باشید.
  • بهترین زمان اقدام به باروری زمان تخمک گذاری خانم ها می باشد و لذا بهترین زمان دهمین روز تا بیستمین روز بعد از قطع عادت ماهانه می باشد و اوج تخمک گذاری در روزهای 15-20 می باشد و لذا زوجین باید در این فاصله یک الی دو شب در میان رابطه جنسی داشته باشند.

ناباروری زوجین

اگر بعد از مدت ذکر شده بچه دار نشدیم چکار باید کرد؟

دکتر کرمی: باید به پزشک ارولوژی و متخصص زنان مراجعه نمایید. علت ناباروری 40 درصد منشاء زنانه و 40 درصد منشاء مردانه و 20 درصد منشاء مشترک دارد و لذا هم زن و هم مرد باید بررسی شوند.

چه عللی باعث ناباروری با منشاء زنانه می شود؟

دکتر کرمی: کم کاری تخمدان ها، چسبندگی لوله های تخمدان ها، رحم دوشاخه و مشکل دار، سابقه شیمی درمانی، اختلالات هورمونی زنانه و خونریزی های نامنظم، بیماری های تیروئیدی و چاقی مفرط خانم ها و کیست های متعدد و بزرگ تخمدان ها از علل شایع ناباروری زنانه می باشد.

علل ناباروری با منشاء مردان کدامند؟

دکتر کرمی: شایعترین علت ناباروری با منشاء مردان که خوشبختانه قابل درمان می باشد وجود واریکوسل است. ولی کم کاری غده فوق کلیه، بیضه های نزول نکرده، کم کاری بیضه ها و سلول های نطفه ساز و یا آسیب آنها با شیمی درمانی و رادیوتراپی، چسبندگی لوله های منی بر، بستن لوله های منی بر با جراحی و مصرف زیاد سیگار، الکل، اختلالات در نعوظ و انزال زودرس و عدم داشتن سکس موفق می تواند از علل شایع ناباروری بامنشاء مردان باشند.

واریکوسل

علت ایجاد واریکوسل در مردان چیست؟

دکتر کرمی: علت ایجاد واریکوسل مشخص نیست و 20 درصد مردان مادرزادی واریکوسل دارند. در بیماری واریکوسل دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها خراب می شوند و لذا برگشت خون سیاهرگی از بیضه ها مختل می شود و باعث می شود که رگ های طناب بیضه گشاد شده و مثل یک کیسه کرم برجسته به نظر برسند.

این اختلال در برگشت خون باعث اختلال در سلول های نطفه ساز بیضه شده و باعث می شود که نطفه هایی تولید شود که شکل غیرطبیعی دارند، حرکت آنها مختل است و تعداد شان کم شده و لذا این افراد قادر به نعوظ و بارور کردن تخمک زنانه نبوده و باعث ناباروری می شود. واریکوسل در 90 درصد مواقع در بیضه چپ دیده می شود.

درمان واریکوسل چگونه است؟

دکتر کرمی: تنها راه قطعی درمان واریکوسل بستن رگ های خراب شده به روش جراحی است و بهترین نوع عمل آن میکروسرجری می باشد که در آن رگ های خراب را زیر دستگاه میکروسکوپی و با بزرگ نمائی مشخص و می بندیم.

آیا درمان های دارویی و زالو درمانی در درمان واریکوسل موثرند؟

دکتر کرمی : همچنانکه عرض کردم در بیماری واریکوسل سیاهرگ های بیضه خراب می شوند و لذا قطعی ترین درمان بستن رگ ها ی خراب به روش جراحی است و لذا زالودرمانی کاملاً اشتباه و خرافی و در کتاب های معتبر پزشکی و مراکز پزشکی در دنیا اصلاً جایگاهی ندارد و توصیه نمی شود.

عمل واریکوسل چند درصد جواب میدهد؟

دکتر کرمی: بر اساس آمارهای ثابت شده دارو 5 درصد و عمل جراحی 50-60 درصد، یعنی 10 برابر دارو درمانی عمل جراحی باعث موفقیت و افزایش کیفیت اسپرم و بهبود باروری می گردد. از این رو درصد زیادی از زوج ها می توانند نتایج موفقیت آمیز بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه کنند.

ناباروری

بعد از چند مدت اثرات موفقیت آمیز عمل واریکوسل مشخص می شود؟

دکتر کرمی: 6 ماه بعد از عمل جراحی اوج درصد موفقیت جراحی واریکوسل خود را نشان می دهد و درصد زیادی از زوجین بارداری بعد از عمل واریکوسل را تجربه می کنند.

بهترین روش جراحی واریکوسل کدام است؟

دکتر کرمی: عمل میکروسرجری و لاپاراسکوپی دو روش ارجح امروزی درمان واریکوسل می باشد که هر دو به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود و باعث برش کمتر با درد کم و مرخصی سریع و بدون بستری در بیمارستان انجام می شوند.

اینجانب روش میکروسرجری را به صورت روزمره برای بیمارانم و به صورت سرپائی انجام می دهم و با رضایت زیاد بیماران همراه می باشد.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

عوارض احتمالی عمل جراحی واریکوسل آب آوردن بیضه یا هیدروسل و کوچک شدن احتمالی بیضه بعلت آسیب به شریان آن می باشد که خوشبختانه در روش میکروسرجری و لاپاراسکوپی درصد آنها بسیار پایین است.

پیگیری بعد از عمل بیماران چگونه است؟

این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و 3 ساعت بعد از عمل بیمار به خانه بر می گردد و 24 ساعت بعد پانسمان کوچک را برداشته و دوش می گیرید و من توصیه می کنم که

  • یک هفته در خانه استراحت نسبی داشته باشید
  • بیخودی سرپا نایستید 3) 24-48 ساعت با حوله سرد زیر بیضه آن را بالا نگاه دارید تا ورم آن کم شود.

فردای روز عمل می توانید دوش بگیرید. در یک هفته اول ورم بیضه طبیعی است و دلیل آب آوردن یا هیدروسل نمی باشد. از شب بعد از عمل مقاربت بلامانع می باشد.

ضمناً جهت دیدن فیلم میکروسرجری واریکوسل و لاپاراسکوپی واریکوسل فیلم های عمل جراحی دکتر کرمی را در زیر با توضیحات می بینید.

در صورت داشتن ناباروری و واریکوسل جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
4/5 - (133 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرام جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده 33 سالمه از دوران مجردی واریکسل داشتم ولی بعد از ازرواج بدون مشکل بچه دار شدم بعد از 5 سال مجدداً اقدام کردم بی نتیجه بود همسر کاملا قبل اقدام به بارداری تمام چکاپ و آمادگی کامل رو داشتن الان بنده باید مراجعه کنم برای مشکلم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باید سونوگرافی مجدد انجام بدید و بعد برای معاینه مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 802 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر،وقتتون به خیر
    در عکس ضمیمه شده به صورت شماتیک ،نحوه قرارگیری بیضه ها را وقتی کیسه بیضه سفت شده را کشیدم ، بیضه سمت راست عمودی قرار میگیره ولی بیضه چپ جلوتر از آن یکی و مایل (نه عمودی) قرار گرفته،ایا این طرز قرارگیری طبیعی هستش یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اگر درد ندارید طبیعی هست و خطری نداره
  • تصویر کاربر یاسین سه شنبه ۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    باسلام.رفتم سنوگرافی گفت بیضه. سمت چپ وارکوسل خفیف داره تست اسپرم به فاصله دوماه انجام دادم ک تو اولی۸وتو دومی۶نشون داد بنظرتو عمل کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عکس ازمایش اسپرم
  • تصویر کاربر امیرحسین دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام
    ببخشید آقای دکتر بنده ۲۳ سالمه
    به علت درد شدید بیضه مراجعه به دکتر اورولوژی کردم
    واریکوسل گرید ۳ در دو طرف تشخیص داده شد
    و فقط بیضه سمت چپم جراحی شد.
    و خوشبختانه بیضه سمت چپ کاملا درمان شد و هیچ درد و تورمی ندارد.
    الان در قسمت بالای بیضه راستم رگ ها جوری متورم هستن که احساس میکنم دو بیضه در کیسه سمت راست وجود دارد
    آیا در بارور کردن تاثیر دارد واریکوسل بیضه راست؟؟
    خیلی نگرانم آقای دکتر لطفا جواب بدهید. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      جهت بررسی اوضاع باروری ازمایش اسپرم انجام بدین
    2. تصویر کاربر امیرحسین چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      با عرض معذرت آقای دکتر
      واریکوسل سمت راست به باروری مربوط میشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      هر دو سمت مربوط میشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نیکان چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من حدود 4 ماه برای ریزش موهام داروی فیناستراید 1 استفاده کردم و اوایل که استفاده می‌کردم دردی مثل تیر کشیدن تو بیضه هام داشتم بعد از یه مدت مصرف این درد از بین رفت الان حدود یک ماهه که دارو رو قطع کردم اما حجم انزال و جهش انزالم کم شده میشه لطفا راهنمایی بفرمایید بنده رو
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      به مرور بعد از قطع دارو بهتر میشه
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده ۲۰ سالم هستو مجردم و با سونوگرافی تشخیص واریکوسل ۳ شدید در سمت چپ و درجه ۱به۲ در سمت راست دادند، اولا که دکتر گفتند سمت راست را عمل نمیکنند چون احتمال ناباروری در آینده وجود دارد و نباید به راست دست زد و چپ را عمل کردند، از قبل عمل ، بیضه سمت راست من درد میکرد تا الان که خیلی درد میکند. همچنین سمت چپ هم درد میکند ،
    آقای دکتر بنده دانشجوی پرستاری هستم و شغل آینده من سرپاست، بنده تا کی قرارست درد بکشم ، سمت راست رو که گفتن عمل نمیکنند .
    آیا این درد سمت چپ عادی است؟ با این که عمل شده ام ؟ تا کی قرار است طول بکشد؟
    درد سمت راست را چکار کنم، زندگی من را مختل کرده است.
    آیا امکان اینک درد من ۱۰۰ درصد رفع شود وجود ندارد؟
    آیا تا آخر عمر نباید سرپا زیاد بیاستم؟
    آیا امکان دارد اسپرمم را فریز کنیم تا در آینده استفاده کرد؟
    ممنون میشم جواب بدین من خیلی استرس دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم در مرکز رویان انجام بدین بر اساس اون گفته میشه عمل میخواد یا نه
  • تصویر کاربر Sajp سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر میشه جواب آزمایش همسرم رو بهم‌بگید الان هفت ماهه عمل واریکوسل درجه ۲ یک طرفه عمل کرده اون دفعه پرسیدم چندتا قرص بهم‌گفتید داره مصرف میکنه
    الان ازماییش چطوره؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      خیلی بهتر شده
  • تصویر کاربر احسان دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز
    بناه ۲۱ سالمه،۳ماه پیش هنگام خودارضایی دچار درد بیضه شدم که غیر قابل تحمل بود(قبلا بعضی وقتی یکم بیضم درد کوچولوی میکرد دیگه ول میشد)سریعا ب دکتر متخصص شهرمون رفتم که ایشون تشخیص واریکوصل گرید ۳ب۴ دادن و برام ازمایش نطفه و سونو نوشتن ((دکتر جان برا شما میفرستم هم قبل از عمل همم بعداز عمل لطفا کمکم کنین چکارکنم از این درده خلاص شم ای خدا‌))ازمایشاتو انجام دادم نشونشون دادم، گفتن باید عمل شی منم عمل کردم همان روز عمل رفتم خونه خواستم برم دستشویی یه یهو سرم گیج رفت خوردم زمین،هفته اول عمل خوب بودم بعد یهو بعضی وقتی درد داشتم بعضی وقتام خوب بودم، امروز بعداز سه ماه بازم برا ببینم نتیجه‌ای از عمل گرفتم ب دکتر مراجعه کردم باز یه سونو و یه ازمایس نطفه برام نوشتن انجام دادم و نشونشون دادم گفته خوب نشده واریکوسل عود کرده !!چکار کنم بازم عمل کنم،دکتر جان چکار کنم جون خودتو کمکم کنین از این دردی که دارم نجات پیدا التماستون میکنم،ازمایشا رو براتون میفرستم تصمیم بگیرین چکار باید کنم هم برا درده همم برا وایکوسل؟؟؟🙏🙏🙏
    خدا جونتون درمقابل این ویروس خطرناک حفظ کنه اینشالله🤲🤲.
    1. تصویر کاربر احسان دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ازمایشات قبل از عمل
    2. تصویر کاربر احسان دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سونو بعداز عمل
    3. تصویر کاربر احسان دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      نمیتونم عکس ازمایشاتو بفرستم چکار کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم در مرکر رویان انجام بدین اگر مختل باشه باید عمل شین
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Amin شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    من 40 سالمه و 3 سال که ازدواج کردم
    آلان حدود 6 ماه بود برای بچه دارشدن اقدام کردیم که متأسفانه بی نتیجه بود
    بعد آزمایش و سونو گرافی همسرم مشکلی نداشت و فولیکول غالب وجود داشت
    اما برای من واریکوسل بیضه چپ تشخیص داده شد بعد از سونو که میفرستم خدمتتون
    و آزمایش که دادم تعداد اسپرم و حرکت اسپرم‌ها مشکل داشت و زیر نرمال بود
    که بعد از سه ماه مصرف دارو و ویتامین همه چی نرمال شده
    هردو آزمایش رو میفرستم خدمتتون
    حالا بنظر شما برای جراحی اقدام کنم
    یا اینکه فعلا اقدام کنیم به بچه دار شدن
    آیا با این آزمایش امکان طبیعی باردار شدن همسر من وجود دارد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم و سونوگرافی را بفرستید
    2. تصویر کاربر Amin پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      آزمایش اول در تاریخ 99/10/1 انجام شده و سونوگرافی هم در همین تاریخ
      آزمایش دوم در 00/02/11
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      تا یک سال برای بچه دار شدن فرصت دهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت استاد بزرگ آقای دکتر کرمی

    بنده پسری ۳۰ ساله هستم و تا به حال رابطه جنسی نداشتم
    چند روز پیش رفتم و در مرکز رویان تست اسپرم دادم
    حدود ۳ یا ۴ روز از آخرین انزالم میگذشت که تست رو دادم ولی به اشتباه قید کردم ۲ روز،
    بنده حدود ۱۵ سال هست که به کم کاری تیروئید مبتلا هستم و قرص میخورم.
    اکنون از جنابعالی میخواهم نظرتون رو درباره نتیجه این تست ذکر بفرمایید

    با تشکر فراوان از لطف جنابعالی
    1. تصویر کاربر علی دوشنبه ۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      شرمنده عذر میخوام آقای دکتر حدودا ۴۸ ساعت از سوال بنده میگذرد
      بنده منتظر پاسخ جنابعالی هستم
      با تشکر فراوان از لطف شما
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      کمی شکل اسپرم ها مختل است. آزمایش اسپرم تکرار شود و سونوگرافی از جهت واریکوسل انجام شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر